صفحه 1:
A 2
اج جرد
صفحه 2:
انتخاب : محمد فایق محیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم
۲ 00 نكنه taps lS از توماس ,
١ اديسون براى داشتن كسب ١١
۸0
وکاری نو آورانه 0
صفحه 3:
صفحه 4:
انقلابی براى اختراج و نواووى
كاف نيست
كاريرد عملى و سود آور. نوأورمٍ
انقلابى . يرفه ى خلاقيت /
ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی
يدر پولدارم گفت: 1 ۲
جالبه توماس اديسون واقعا انسان !
مهمی بوده زندگی اش ارزش مطالعه .
كردن دارد
صفحه 5:
صفحه 6:
ا را هط سا
۳
8 درسهایی برای خل کیت و نواوری ۱0
صفحه 7:
| Le ee) ee Pn ee rel ie)
Axeirod.Ahan
صفحه 8:
Lhe Me] را ها سس
از منابع استگاده شده دراین اثر:
on innovation :102 Lessons موزل
in
creativity for business and beyond
دانشحده سب وکار رابرت کیوساصحی
صفحه 9:
چرا توماس ادیسون . ثروتمند و مشهور بود؟ ۱
بعد از ظهر يك روز كه در دفتر كار يدريواد ارم ,
درس می خواندم او روبه من کرد و يرسيد :
بكو ببینم امروز در مدرسه چی بهتون یاد دادند؟
صفحه 10:
۱
١
م
7
i
کردم و سپس جواب دادم : ۲
درس امروز ما توماس ادیسون بود
صفحه 11:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی
١
0 : پولد ارم كفت sae
جالبه توماس ادیسین واقعا انسان |
مهمی بوده زندکی اش ارزش مطالعه ۱۱
كردن دارد
صفحه 12:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی
صفحه 13:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی
بدر پولد ارم كفت : ۱
کاری که توماس ادیسون کرد این OF ae
که طراحی لامپ را تکمیل کرد وعيب ١١
هایش را برطرف کرد وگرنه اختراع (امپ
کار كس ديكرى بود ۱
صفحه 14:
پدر پولد ارم گفت :
تازه مسئله مهم تر اين بود که آدم های قبلی نمی
توانستند ارزش تجاری [امپ هاشون راو توجیه کنند ١
آیا می دانستی شرکت جنرال الکتریک را
ادیسون تاسسی کرد؟
صفحه 15:
ادیسون از نگاه ر ابرت کیوساکی
پدر پولدارم گفت:
وقتی تلكرافجى بود قهميد که دلیل موفقیت ر
تلكراف اين اعت كه دفيقاً مثل بك سيستم عيل ! '
مى كند سيستمى شامل خطوط ارتباطى . دكل
ها . اقراد ماهر و ابستكاه تقويت كننده او وقتى
خيلى جوان بود اهميت سيستم را درك كرد
صفحه 16:
ادیسون از نگاه رابرت کیوساکی
پدر پولدارم گفت :
آن چیزی که ادیسون را پولدار ومشهور کرد
لامب نبود . وقتی همه محو تماشای نور [امپ
بودند او به يك طرخ کلی فکر می کرد
که می توانست روشنایی را به شمه جا ببرد
صفحه 17:
درس اول ادیسون :
فكر كردن كافى است عمل كنيد
صفحه 18:
من توماس ادیسون نیستم ؟
اما ادیسون نابغه نبود .
فقط مانند یک نابغه عمل
می کرد
صفحه 19:
3
}
5
52
0
ne
i.
3
4
صفحه 20:
درس اول ادیسون : فکر كردن كافى است عمل كنيد
توماس ادیسون از سال ۸7۸اتا ۳۱٩۱-که از دنیا
رقت - ۱۰۹۳ اختراع ثبت كرد
یعنی به طور میانگین سالانه ۱۷ اختراع در
طول ۱۳ سال تا کنون کسی نتوانسته رکورد
او را پشکند
صفحه 21:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
اديسون فناورى شايى را اختراع ١
كرد كه تغببرى شكرف بر
محيط زندكى بشر كذاشت
صفحه 22:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
35 { ri 35 3 2 00 5
8 اما عجیب تر eee Ly ear
را برای تحلیل خلاقیت او داریم .اطلاعات
سازی وتولید.
صفحه 23:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
برخلاف دیگرمخترعان. شفاف و باز
عمل كرده وخاطرات روزانه ى
ذود را ثبت كرده است
صفحه 24:
درس اول اديسون : فكر كردن كافى است عمل كنيد
آن كونه كه ادیسون می گوید؛ ۱
9درصد فعالبت وکار و
فقط بک درصد نبوغ
صفحه 25:
صفحه 26:
1
اديسون يكى از خوش شانس ترين 6
اقرادبود كه ترك تححیل کرد اما ' ۱
مادری توانمند وعلاقه مند داشت كه ١
مسئولیت آموزش اورا به عهده گرفت. \
صفحه 27:
: درس دوم آدیسون
ازمايش كنيد
صفحه 28:
درس دوم ادیسون :آزمایش کنید
pp ا ا Fo Frere Fm ee
// روی کند خوب می شود
0/020 eee re pe
3 ee ee es
صفحه 29:
درس دوم ادیسون : آزمایش کنید
همه ما هميشه در حال آزمايش هستيم .
* اما به طور رسمى به آن فكر نمى كنيم
. درواقع آزمایش کردن روش طبیعی
انسان برای حضور در جشان است
صفحه 30:
درس سوم ادیسون : بخشی از روند رایج باشید [
درس سوم :
بخشى از روند رابح باشيد
صفحه 31:
درس سوم اديسون : بخشى از روند رايج باد
ادیسون دستگاه چاپی را از قرى
مم 3
75 يرس به امانت كرفت( يا خريد )
/ وان دا در كوشه اى از واكن حمل
بار قطار راه اندازی کرد .
صفحه 32:
درس سوم اديسون : بخشى از روند رايج باشيد
4
wig روزنامه "كرند ترانكت هرالد "در مسبر رقت
+ وبازگشت به دترویت را شروع کرد . برخی مطالب
را کامل کیی می کرد امابخشی را به مطالب
محلی اختحاص می داد که خودش می نوشت
در اين زمان سن او ١١ سال بود
صفحه 33:
درس سوم اديسون : بخشى از روند رايج باشيد
صفحه 34:
: درس چفشارم ادیسون
آكافى كسب كنيد
صفحه 35:
صفحه 36:
۲
Fs
۲
3
۷
1
9
صفحه 37:
درس پنجم ادیسون : مشاهده کنید
درس ینجم ادیسون :
مشاهده كنيد
صفحه 38:
صفحه 39:
درس ششم اديسون : با رويكرد بايين به بالا كار كنيد
0 eee
صفحه 40:
درس ششم ادیسون : با رویکرد پایین به بالا کار کنید
ree Pape Sr err Par rer
: به بال! را در پیش می گرفت
A er eee re me Pee Le re
1
صفحه 41:
پایین به بالا؟
پاسخ اين سوال بستكى به پروژه دارد
هردو رویکرد وترکیب آن گاهی لازم
است
صفحه 42:
درس هفتم ادیسون : ایده ها را عملی BBS
: درس هتم ادیسون
ايده ها را عملى كنيد
صفحه 43:
بخش عمده آموزش های ادیسون ناشی از تلش های
شخهی او بود
او فردی خود آموخته بود
که با درص و ولع کناب می خواند ویکی از کناب
های مطلوب او در سن ۱۲ سالکی .فلسفه طبیعی اثر .۰ ۴«
ریچارد پاکر .مدیر دبیرستان بوستون بود
صفحه 44:
یادگیری از Gus انجام . نیازی به ابتکار ونبوغ ندارد
بلکه نیاز به انجام و اتکا نکردن به یادگیری حرف
دارد جرقه ای که ادیسون زد ناشی از نبوغ نبود . بلکه
او انگیزه لازم برای عملی کردن ایده ها و انديشه
. های خود داشت
صفحه 45:
درس هشتم ادیسون : انتخاب و امتحان کنید
درس فشتم ادیسون
۳ انتخاب و امتحان كنيد
صفحه 46:
2٠ برای ادیسون . خلاقیت بيشتر
فعالیتی بر بررسی و جستجو بود تا
| الفام خلاقانه .
y
صفحه 47:
صفحه 48:
درس نهم اديسون
هيح بخشى از جزئيات را از دست
ند شید
صفحه 49:
' به جای مشاشده انفعالی . به
؛ مشاهدات فعال جهان عادت كنيد
— —
eZ
l=
SS
صفحه 50:
واقعیت را به اين ترتیب نگاه
کنید :چگونه می توانم اين وأقیت را
شکل داده. تطبیق داده. با تغییر دهم
WEN ١
سودی به دست آورم .
صفحه 51:
RVR TE ON EB) WT Mey Ln ree By)
\
eG
ji x
۲ درس دهم ادیسون :
3 نحوه ى كاركرد دستكاهها l,
درك كنيد 0
صفحه 52:
درس دهم اديسون : نحوهى كار كرد دستكاهها را درك كنيد
١
a
5 اد بسون مخترعی که مبتنی بر
7
3 سعی وخطا کار مى كرد « هم
صفحه 53:
RVR TE ON EB) WT Mey Ln ree By)
NG
صفحه 54:
سعی و خطا می تواند ابزاری
قدرتمند و خلاق والبته به شدت
—.
صفحه 55:
درس یازدهم ادیسون :
هبيخ ایده ای را از دست ندهيد
صفحه 56:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید
صفحه 57:
درس یازدهم ادیسون : هیچ ایده ای را از دست ندهید
صفحه 58:
Mey on eS) Res) ام
صفحه 59:
eed eT Meee Us res)
درس دوازدهم ادیسون :
دقيق و سنت كوش باشيد
— سر
‘al
if
صفحه 60:
00
دقيق و سنت كوش بودن يكم از نشانه های
دهره زندگی خلاق ادیسین بهد . ادیسین در
فعالیت های ابتدایی خود تلگر اف دوگانه و
تلکراف مرکب . در دوره ای کوناه بیش از سی
سامانه ی کاملا متغاوت را خلق وآزمایش et
صفحه 61:
Dime ts ree ی
درس سیزدهم آدیسون :
قدر نادانی خود را بدانید
—.
:
00
fs
صفحه 62:
درس سيزدهم اديسون : قدر نادانى خود را بدانيد
صفحه 63:
Dime ts ree ی
ok
۰ نادانی راه کشک را باز می کند .
۲ ۱ 5 ۲ ۵
| ؟ بواى مخترع _نوآور هدک از دانش .
تسریع فعالیت تجربی ناشی از
نادانی محض است
صفحه 64:
درس چهاردهم ادیسون : ابزار خود را تیز کنید
\y
ی
Qa درس چفاردهم ادیسون
| ابزار خود را تيز كنيد
>
=
,
val
ie
صفحه 65:
رابتدا . بهترین ویسشترین اسنفاده را از داشته های
خود بکنید.
سپس از لغزش در هر یک از مراحل فرایند اجتناب
از طریق توسعه مهات های فردی بر کاستی هي ..
خود غلبه كنيد
صفحه 66:
درس پانزدهم ادیسون :
با آغوش باز يذيراى مشكلات
5
صفحه 67:
5 فک بصون از شکست كم
[[8] هميشه شکایات مشتریان را با دقت بررسی
و تحلیل می کرد
era wee Vi Pe oe aT ۱
دانست
صفحه 68:
۱۳7-۱ Pee gre
به محد ودیت های رویکرد مسنئله
شتور نوجه دنت باشیید
صفحه 69:
۱ ene.
قوی نوآوری است
صفحه 70:
درس فده دهم آدیسون :
صفحه 71:
١
5 فرد نواور از نظر اديسون كسى بود كه
elt eer a ل
او ذهن اماده ذهنى بود كه اماده خط
پذیری . ورود به فخای ناشناخته ها وخلق
صفحه 72:
درس هجده دهم اديسون :
صفحه 73:
صفحه 74:
5
صفحه 75:
درس نوزدهم آدیسون :
روی دارایی فا سرمایه گذاری
صفحه 76:
ا ال ا EO Sok
586 برنده شدن در قرعه سس ها وا
١ ) قرد برنده را خوشحال نمى كند ؟ يكى از
حلایل اين مستله شکست در تبدیل ثروت
به دست امده به تروت بابدار
(دارايى)است.
صفحه 77:
On Os) reese الل ا ا لل ست
صفحه 78:
ا ال ا EO Sok
صفحه 79:
On Os) reese الل ا ا لل ست
صفحه 80:
درس بیستم ادیسون :
در مقیاس Sag شروع كنيد
سپس آن را گسترش دهید _
صفحه 81:
صفحه 82:
FEET) سر
صفحه 83:
درس بيست ودوم اديسون : كرد آورنده باشيد
١
yr
4
۰ درس بیست ودوم ادیسون
م 0
| 1 كرد اورنده باشيد
\
At
صفحه 84:
a
-
4
ی
a
a
©»
1
32
گرد آورنده باشید
صفحه 85:
رل
9 1 اختراع به کار ae شده Ai ودر
دسترس مخترع باشد
چیزهایی مانند : دانش . داده های آزمایشگاهي,
ماشین الات و..
صفحه 86:
۰ درس بیست وسوم ادیسون :
از موجودی معحوس استگاده
—
صفحه 87:
درس بيست وسوم ادیسون : از موجودی معکوس استفاده کنید
صفحه 88:
درس بيست و جهارم اديسون : بازار ها را شناسايى كنيد
۱
۰ درس بيبست و چفارم ادیسون :
FN
| بازار ها را شناسابى كنيد
صفحه 89:
درس بيست و جهارم اديسون : بازار ها را شناسايى كنيد
صفحه 90:
درس بیست و پنجم ادیسون : خودتان را تعریف كنيد
۰ درس بیست و پنجم ادیسون :
خودتان را تعریگ کنید
صفحه 91:
بايد بدانيد جه كسى هستيد و متناسب با
؛ آن كار كنيد . كار آقرين نواور و مخنترع
همه ی فعالیت های خود را به سمت این دو
حوزه هد ایت می کند وحوزه فای دب
بی اهمیت دانسته ورد می کند
صفحه 92:
اديسون براى يك كزارشكر
توضيح داد كه : او يك قرد
1 نب é ..66 Lal oo ات
صفحه 93:
درس بیست وششم ادیسون : بدون اختراع نوآوری کنید
1 درس بیست وششم ادیسون :
|‘ | بدون اختراع نوآورى كنيد
—,
:
val
ie
صفحه 94:
RPT UE Fall carey mney One Thee Te BL
صفحه 95:
۱ درس ببست وهقتم
ادیبسون : اعنماد ایجاد
صفحه 96:
درس بيست وهفتم اديسون : اعتماد ايجاد كنيد
'در دنياى واقعى خلق و اختراع نياز
به سرمايه دارد و سرمايه برمبنای
صفحه 97:
eB ل ا لت
تصويرى باشد كه ارزش هاى
مطلوب و شایستگی پروژه مد نظر
او را در برداشنه واعنماد ایجاد که
صفحه 98:
درس بیست وهشتم ادیسون
صفحه 99:
درس بيست وهشتم اديسون : اعتبار كسب كنيد
صفحه 100:
درس بيست وهشتم اديسون : اعتبار كسب كنيد
صفحه 101:
درس بیست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع کنید
درس ببست ونهم اديسون :
صفحه 102:
درس بيست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع كنيد
۱
تواوری فا سامانه ضای بازاری و
فناهرانه را خلق مى كنند يا خلق اين
صفحه 103:
درس بيست ونهم ادیسون : سامانه ها را اختراع كنيد
فروشنده خوب مححول را می فروشد
فروشنده بزرگ برای خود مشتری خلق
می کند
این مسئله در باره نوآوری هم صادق ايد
صفحه 104:
درس سی ام ادیسون : بزرگ فکر کنید
درس سی ام ادیسون
بزرگ فصر کنید
صفحه 105:
Pe Pee ۱ ay |
ا همیشه جزتیات را بررسی می کرد و با
el le Rca SY) ات
| مقیاس ممکن پیش از توجه به جزنیات راٍیه
۱
صفحه 106:
۱۰۷۱ ۷۱ ۱۱۱ ia
۱ ا ل
0 آم اال ل ل
00 CPe rey LF pce Bre] Pm Ry
(ie ا
صفحه 107:
| درس سی و يکم ادیسون :
بروهش بابد هدايتكه
صفحه 108:
ere ا ا ل erre_)
Vere ree pee Ye er ا
Pare Le Pee ee ede
Fee i a alee Be
صفحه 109:
"درس سی ودوم ادیسون :
از برهم خوردن تمركز
استقبال كنيد
صفحه 110:
۳
۳ gol aeald gus al
صفحه 111:
]درس سی وسوم ادیسون :
به موقع اقدام كنيد
صفحه 112:
درس سی وچهارم ادیسون : آینده را تصور کنید
© درس سى وجشارم اديسون
ابنده را تصور كنيد
صفحه 113:
درس سی وچهارم ادیسون : آینده را تصور کنید
۱ ree Yel ve er WT OE
Pw ete cee eer |
نوشت اين همكارى جايزه نوبل را در
برنداشت اما دریچه ای منحصر به فرد به
VAS
صفحه 114:
| درس سی وینجم ادیسون
1 در جربان اخبار قرار ببكيريد
صفحه 115:
۳-۲۳ ۳-۲ پر مشغله A PCy er ee
۲۳ |e eee
020 rn Le lr
و بررسی همه جانبه تمامی نشریات مضهم,
شود
صفحه 116:
]درس سی وششم ادیسون :
۳ ital, 5 مشتراى jn
بدانید
صفحه 117:
| = 3
2 ۱
| —
4 ۱
| : :
L 1
3 = | Sy
صفحه 118:
درس سی وهکتم ادیسون :
مشتری را آموزش دفبد
صفحه 119:
ادیسون در اواخر عمر خود نوشت : اگر
انتظار داريد اختراع و حنعت مدرن ۲
1
ا eT Sv rer —
AWH
رز
دهيد
صفحه 120:
Weel ال ree
صفحه 121:
| درس سی ونم ادیسون :
تبدیل به نام ونشان تجاری
صفحه 122:
درس چلم ادیسون :
صفحه 123:
0 اس نس Ny
| درس چهل و کم ادیسون :
A
برای انچه دارید کاربرد های
صفحه 124:
~
\
3 ewe)
Ewer] Few ESE
صفحه 125:
3 8
صفحه 126:
eral ااي
۵] مراقب لحظه "ابراز موفقیت در اکتشاف"
8 باشید نسبت به کشك خود خونسرد بوده
و بادید انتگادی به نمونه ی اولیه نگاه
کنید و نمونه اولیه را پایان کار ندانید i
۲
صفحه 127:
درس چهل وجهارم ادیسون : رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید
درس چل وچهارم ادیسون
رويكرد جند جانبه را در
صفحه 128:
درس جهل وچهارم ادیسون : رویکرد چند جانبه را در پیش بگیرید
| جریان آن را به بک کانال محدود می
C aie I
A See ا |
صفحه 129:
صفحه 130:
-
صفحه 131:
صفحه 132:
صفحه 133:
صفحه 134:
درس چهل ونهم ادیسون : وظایف را تقسیم کرده و به افراد تخصیص
داده وبه آنها تفویض اختبار کنید
درس جهل ونفم ادیسون :
وظايف را تقسيم كرده و به
Pe eee P|
صفحه 135:
درس پنجاه ادیسون : به حسابداری توجه داشته باشید
Tee ae rE
به حسابدارى توجه داشته
5-0
صفحه 136:
درس پنجاه و یکم ادیسون : برای نوآوری تقلید کنید
صفحه 137:
مشهور ترین جمله ادیسون شاهدی
براین مدعاست :
صفحه 138:
2 ۰ کشف انقلابی, برای اختراع و نوآوری
4
7 1 |
كاربرد عملى و سود آور. نوآوری
٠ انكلابى . جرخه ی خلاقیت را کامل
| می کند. ١
صفحه 139:
فروشنده ذوب محصول رأ می گروشد
گروشنده بزرگ. برای خود مشترى خلق
فى كند
. اين مسئله در باره نوآوری هم صادق
است 6