صفحه 1:
ارتباطات در سازمان ل لل 0 را دستگاه های اجرابی 12/05/1389 تهران ‎GELS Sonor‏

صفحه 2:
لك 2 ل ات ا ل لانن ‎LCSD Lee Ler Peer eras rele ae)‏ شنویم.)) اوقات انسانها در سازمان چگونه می گذرد؟ یک مرور اجمالی نشان می دهد که 00 01 ero درداخل و خارج سازمان بای امور اداری و شخصی تلفن می کندیا ل 0 ee) ie mere Abr eine er omens ee) یادداشتی بای ماشین نویس می فرستد یا آنکه پیش نویسهای تهیه شده به وسیله ‎oe Sere ree ye Sl" ied sya or‏ ل ‎Perron ‏ا‎ Et ES SS SP Lee a BEd ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
* مى كندء بخشنامه يا اطالاعيه اى را مثلا در زمينه هدفهاى تجديد نظس شده شاک بش را 0 0 نما بخشنامه هاى وارده را ‎Pain ace‏ ۱ ‎oe‏ كن و نظرات جود را اراز د 00 شود به یک ارباب رجوع ناراضی بش می دهد» ضمن صحبت در مواردی سم را به علامت تصدیق و تایید پا نشانه نفی و مخالفت تکان می دهد و در مقابل » ‎Depa‏ را تشرد ‎Roe ee‏ سواهد در زمينه ماموريت محوله كزارش دهده ضمن ش دادن به گفته های او از دعوت 0 یف که تمونه 0 فعالیتهای ره زاته اورا تشکیل مد مهو مس ا ‎Bene‏ ‏ی ره انز کدی از نظرات و مفاهيمى كه به وسيله ديكران

صفحه 4:
رتباط: انتقال اطبلاعات از فرستنده به كيررنده به طورى كه اطلاعات توسط دریافت کننده قابل درک باشد. به عبارت 9 2 انتقال وتبادل اطلاعات»معانی و مفاهیم و احساس ها بین اضراد در سازمان پا واسططه یا بلا واسططه

صفحه 5:
دریافت کننده ۷۱/۳۵

صفحه 6:
ارتباط موثر جیست؟ ۱ ‎Pee stares etl‏ ل ل و مورد نظر فرستنده با محرک مشهود گیررنده که از خود برروز می دهد در یک راستا قرار دهد و آن دو را به گونه ای نزدیک به هم مورد توجه قرار ل ا ا 7 ‎ET OS IEEE D Ee)‏ ا 9 ‎EON Ua eNO E STE CD EOP C YS PM Tot SITs]‏ 5 با ات نمی شود یا اگس منتقل می شود به مرحله جذب

صفحه 7:
نقش ارتباطات ا ا ل ۱ ا لت * ارتباطات به جندين روش» رفتار اعضاء را كنترل مى كند. سازمانهاء سلسله مراتب اختیارات و دستورالعملهای رسمی دارند که کار کنان و اعضا باید آنها ‎EOE ey Seer k= OND)‏ 0 ‎esr pier pier‏ ۱ ۱ SAO Coen se a el Dice OY ee) Ol بهبود عملكردها در كا ركنان و اعضاى سازمان انكينه ايجاد كند.

صفحه 8:
* جراى بسيارى از كا ركنان واعضاى سازمان» كروه مهمتررين ‎PS) eee‏ ا ل ل ‎COO‏ ا ا ل ‎vee‏ آخرین نقش ارتباطات با تمهیدانی است که در زمینه تصمیم گییی به وجود ‎bie toy Preto es) nelle‏ ا از ‎CS ES‏ ‎SEES OES SCE aE SS ed ne Cece tres‏ ‎eal OTC ots ie ee) SATE accel ai cae‏ 0 SD eT ecE omen EA POS ans oer to Sel SD ‏ب‎

صفحه 9:
منابع آلودگی (سر و صدا) انوا ع کانال‌های ارتباطی PST SYS Eee eS er ‎Cae Tal rey Re aCe tol BN Coes‏ واست 595 ‎

صفحه 10:
الف) کلامی» ‎Seay‏ ۱ رو در رو ‎rere‏ ‏جلسات نامه ها ارائه كت تس ی سس ‎ell) erayctcng‏ تصاويس 0 ب) غير كلامى ارتباط غير كلامى زین ایما واشاره حالات چهر» حالت بدن area

صفحه 11:
‎٠‏ بيام ‏ييام: عبارتست از شكل عينى شده مفهوم ذهنى فرستنده بيام ۱ زمان مقترر وارد اداره شده است صبح بخیر می گوید.با حالات چهره خود پیامی رامخابره مى كند كه متضمن نذاخشنودى و عدم رضايت اوست. ‎

صفحه 12:
انواع پیامها و فعالیتهای گیرفده و فرستنده هبد مال ا ‎ra a ee‏ بيام انج شود منيع ارتباطى انجام شود ا ل سخن كفتن كاربرد وسيله مكانيكى | 1- سمعى ارساد پیز علاثم بعمرى كشتى به بندر س_ و ‎eat‏ ‏۳ لت گنزارشاندفتچه خط منشی. و تحرس و نوشتن ۳- کتبی شركتكتب بر تلوهامجلات‌روزنامه . | گوش کرردن ومشاهده سخن گنتن وعمل کردن 4ت كيبا سمح هاآگهی پم وسال ید بر ال ات

صفحه 13:
‎el ced tse eee) )‏ ۱ هدف شما قبل ار فررستادن پیام چیست؟ شما در پایان ارتباط به دنبال چه نتیجه ای هستید؟ ‏مشخص كنيد كه جه كسى بيام را دریافت می کند؟ | کندتا آن را درک کند. ‎eran)‏ رید که پیام را به کجا می خواهید منتقل کنید؟ رسانه مناسبی را بای موقعیت و افراد ی که بررای آنها می فرستید انتخاب ‎ ‎

صفحه 14:
۳7 I) 0 mpy-a) Teeth OS) DSTO Nese ie ie ‏وضعیت ارتباطی موشرءتاثیر منفی بگذارد.‎ ‏موانع ارتباطی موشررا می توان به دو گرروه خارجی و داخلی تقسیم کررد.‎

صفحه 15:
داخلى خارجی احساسات ‎face 5 ju‏ ‎rei‏ 03 ادراکات 1 استنباط قطع ارتباط طرز تلقي پارازیت ۳ صداي فرستنده Brews:

صفحه 16:
aT re eee ‏از‎ ۱- به علت آنکه افراد موقعیت و محرکهای پیرامون خود را تعبیس و تفسیس می ‎Toi bn eee WTO PCS EET ena ne heres‏ 1۱ كردد.در ارتباطات اين امى مى تواند باعث ‎re‏ 0 درق قود ۲- آموخته های و تجربه های قبلی فرد بر ادراک او اثر می گذارد. کارگری كه به تجربه آموحته است كه مديران در ابتداى ورودشان به دادن وعده ووعيد ‎ee‏ ا ل 2 0 00 ‏ل ا‎ ial ‏ناديده مى كيرد.‎ 6- انسان در هر لحظه با محرکهای مختلف مواجه است اما در جریان ادراک» یک یا چند محرک خاص مورد توجه او واقع می شوند.

صفحه 17:
ADD Fe ear ‏ا ل‎ TD EA ‏كا ركنانى دقيق‎ Secs Gs ‏ا ات ا‎ ee) اين امم در ارتباطات موجب آن مى شود كه ييام دريافتٍ شده از اين اضراد تحت م ا تعمیم داده شده در مورد أنان قار كرفته وبه درستى ۱0 ‎Pere oe 5‏ دهد انسان دجار خطايى شده كه آن را خطاى هاله ‎١‏ ‎eo eae 0 ee ‎Re NS OOS OLE‏ م هاله اى ا 0 ‏۷- فرد ممکن است چیزی را درک کند که انتظار داردء نه آنچه که واقعا وجود دارد. ‎

صفحه 18:
* حکایت ا ل ا ا ا ‎BECP‏ ‏شه رستانهاى جنوبى بود در آن خطه بس برم. در نخستين روزهاى ورودم عموجان مرا با خود به كرمابه برد. جون به سربينه در امديم وى كه نرد ‎Ore‏ ا ا 1 ‎es PC‏ ا ل 0 م یک بستنی بیاور؛ مرا این سخن به وجد آورد زیرا در هوای گرع حما تصور ‎See meee eerd nea ACEEY Lowes ened eetew er‏ | ‎eee ee Te Tern ECan‏ 0 در آن ایام رای من به صورت مسئله ای بخرنحی در آمده بود تا اینکه پس از مدتى اقامت در آن ديار به ضراست دريافتم كه نرد ‎ah pe‏ اقليم بستنى به ‎eres ie erie ce)‏ ا ‎See‏ ‎

صفحه 19:
ار ۳۲

صفحه 20:
مثلث و منشور (ارتباط و انتظار) =A = -_ ~ ——_

صفحه 21:
برداشتهاى مديران برقرارى ارتباط ‎fee‏ ‏مسئله ساز FAB DSS Crone st be Se Pos P eV ECT Ce] ‏أنان است در حاليكه جنين نيست و در حقيقت آنان نود مسئله و مشكلى را كه‎ ‏وجود ندارد بوجود مى آورند.‎ بى تقصيس برخلاف مديرران مسيئله ساز ء اين مديران بى خب از تفاوت با ‎ee RAGS eT pene Taos)‏ ميان ‎a)‏ برقرار ‎PRP ei rr epee mrt miner eer crcn iy eee‏ ‎bin 9‏ ۳ ‎

صفحه 22:
ویشگی ارتباطات خوب 00 0 3- در جستجوی یک کار ‎Sever ree‏ 4- شنونده خوبی باشید. 5- پیام خود را به صورتی جذاب تهیه کنید. 6- ييام خود را حتى المقدور خلاصه كنيد. 7- از به کار بردن اصطلاحات و عبارات ویثه حقوقی اجتنا 8- بازخور بدست آوريد

صفحه 23:
ارتباطات رسمی در یک سازمان فرضی

صفحه 24:
۱۳ Yd

صفحه 25:

صفحه 26:
ارتباطات در سازمان: Pom Sparse nae oo ODE LEC PaCS) PEPE T eS REC CD BAC aI IDPS re Coie See er riel ‏می نمود.‎ ‎Tom PLC DAS OPTS‏ ا ا باشدءدر حالی که آنها امکان تماس مستقیم با یکدیگ را ندارند. ‎٠‏ الكوى زنجيره اى: نشان دهنده يك مدي با دو معاون است كه زيى نظس آنها دو رئيس كار مى كنتد. ‏يي ل ل ل م ‎ee ert yen ere ‏مى تواند از سه‎ ‎

صفحه 27:
022111011110117

صفحه 28:
الگوی رشته ای: گاهی اوقات فردی از اعضای سازمان به طور غیس رسمی خبسرى را به فرد ديكرى مى دهد و او آن را به فرد سومى انتقال مى دهده وبه 0 ‏ا ا‎ Lee IOC eter Torey الگوی تعبادفی: فرد به طور تصادفی خبری را به اطلاع افرادی که به طور تصادفی با آنها برخورد و تماس پیدا کرده می رساند. الگوی تابشی: گاهی ضردی به طور غیس رسمی خبر و موضوعی را به اطلاع وهی می رساند. الگوی خوشه ای: یک نف به طور غیس رسمی خبرری را به عده ای می دهد و [۱ ‏ا‎ IB Cees

صفحه 29:
ارتباطات غیر رسمی در یک سازمان فرضی

صفحه 30:
‎eee‏ 0ك ‏* ارتباطات از الا بهپاین. مدیران سطوح بالا رای مدیرران سطوح پایین تم اطلاعاتى درباره هدف هاى سازمان تامين م كنند, توصيه و دستور صادر مى ا ل 0 ‎00 ‏ا‎ ef ‎ ‎| ‏ا‎ ps Meee ete) ‏مديران سطوح بالا سئوال مى كنند.‎ ‎

صفحه 31:
* ارتباطات جانبی و مورب. ارتباطات جانبی بین اراد یک گروه کاری؛بین ‎ee sere SPT Rr eI SCery Tes‏ ۱5 سطح سلسله مراتب سازمان و اداره دیگری در سطحی دیگ روی می دهد. * ارتباطات غیس رسمی- شایعه. در هم سازمانیک ارتباط غیس رسمی و بدون ‎Pires SECs erasure re Serer er Cee eS Ba‏ و نتشی که گاهی در کا رکدسازمان ایفا می کند آ گاه باشد.

صفحه 32:
‎rag‏ ارتباطات در سازمان ‏* ارتباطات از بالا به يائين. مديرران سطوح بالا براى مديران سطوح يايين تى اطلاعاتى درباره هدف هاى سازمان تامين مى كنندء توصيه ودستور صادر مى ‎eCr od‏ ا ل ‎CNC‏ ‏* ارتباطات از پایین به بالاء فر‌ودستان یا مدیرران سطوح پایین تم اطلاعات می ا ا ‎eer eT eee‏ 0 ‎RCC bei trot Sarees)‏ ‎ESE ‏ا‎ SRST rye a= S65) BONS eee DPT ‏ل‎ Tes 1 ote ernere ‎Sa DOCS Oe Se eee yer T= 165) ‎

صفحه 33:
ROR PP) Dd ened arise gtr tea) a Se eto) ayaa er re SHB PY ae eI narra Ci ‏فرستنره برساند وكي_نده ني عملا جنين كند, به أن ارتباط دوجانبه كنته مى‎ ‏اا ل كت‎ Cn eee Sees 7 Pe ‏ا‎ * الف) سرعت: ارتياطات يك جانبه سريعتى است ولى احتمال قبول و يذيرش آن به وسيله كيرندكان كمتر است. Ene OTE DI PAB ‏ا‎ SII SCs است. ‎ont‏ كردن اشتباهات: در ارتباطات یک طبرفه فرستنده آسانتر می تواند ‎

صفحه 34:
1 Ieee Ee Wee ei ere ee ‏قدرت كند. هنكاميكه اشتباهى رخ مى دهد فر ستنده هميشه مى تواند مدعى‎ ‏شود که او پیام را به خوبی بیان گرده ولی گيرنده توجه کافی مبذول نداشته‎ ‏باشد.‎ ۳ wl eet aa era eS EET U Be ET eee CORE AB eae elo Be CPS SEC er Le) AA ‏ا‎ Fe) ‏م‎ Sree Tol err crea SP keed coe lea ‏تهيه و انتخاب شود.‎ ز)درجه اعتبار: ارتباطات دو جابه از اعتبار و صحت بیشتری بم‌خوردار است» زیر| اطلاعات پسگیر به گير‌نده امکان می دهد تا سوالات خود را ۱

صفحه 35:
تجزیه و تحلیل تعامل بحث ارتباطات را با معمرفى شيوه تجرريه و تحليل تعاملى كه ارتباطات بين ‎ECB INE)‏ ال | ۳ اصولاً افراد به هنگام ارتباط با هم تحت تاثیم ادراکاته خصوصیات روانی و عاطنی و شخصیت و خلق و خوی خویش قرار می گیر‌ندو این عوامل بر نحوه ارتباط آنان با ‎Dia‏ میگذارد. ام به بر رسی شیوه ‎Whee!‏ که م‌اودات ‎eee bee‏ ل ‎Bene e Le ELSE ner ESE IIPS)‏ = >

صفحه 36:
9 Da Bea ae 0 itee cae Me BP CET OMT Cerise ee BP ete se E io ei Steer eee peer ees ‏در سازمان داراى حالتى يدرانه بوده و احساسى جون والدين دارند» كروهى‎ ‏دیگر حالت کودکانه داشته و رفتاری چون کودکان از آنان سر می زند و‎ TET see ECR Rr Ta ete a وجود حالت پدرانه در فرد از تجربه های دوران کودکی واز رفتار والدین و ‎ee Bee ere ra eee ee‏ | ا ‎SST ell‏ PSE ae SNe LY Sree eer eae Ie Se SY So Bn Sra ‏ا ا ا‎ ‏ا ل ل‎ et Yon ea op Con a Ae

صفحه 37:
9 حالت بلوغ در فرد به او قدرت می دهد در آنجایی که کودکان و والدین ص‌فا در مقابل عوامل وا کنش نشان می دهند» از تفکری خالاقه بررخوردار باشدو به درستی فک کند تصمیم بگیررد و رفتار کند. * آشنایی با شیوه تحزیه و تحلیل تعاملی را به اضراد سازمان کمک می کند که با رفتارى حاكى از بلوغ فكرى مسائل راب رسى نمايند و به حل عقلايى و منطقی ان قادر گردند. در ارتباطهای دوطرفه شناخت این شیوه گره کوری ‎ends eel Ace Lee Ca)‏ ۱ ‎eee NEL e SEO)‏ 0 7 تجزیه و تحلیلتعالی راهی است نو در شناسایی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان