صفحه 1:
sé ارتباط با رسانه‌ها برای ارائه در دانشگاه سوره پاییز ۱۳۹۲ استاد: حمید رضا اکرمی

صفحه 2:
انواع پیام‌های ارتباطی i 3 © يروفايل 3 #چشم انداز ‎i‏ © بیانیه مأموریت 4 * استراتزى سازمانى 0 ‘ * هيات مديره * نشان (هاى) تجارى * تاريخجه

صفحه 3:
لودع - سای 959 ‎PHILIPS‏ i | Fab amon | ABS Pt Sach 5 Company Profile اقباط با رسائمها - حميد رضنا گرم - پیز ۳ ارا شده در دانشگاه سورد

صفحه 4:
SEMIN Vision and Strategy 00 ااتباطيا رسائعها- حميد رضا اكرصى - پا( ۲ ۱ novation hve improved he qa of efor Mist Vision Behaviors

صفحه 5:
EE Brand PHILIPS Our Brand ieee _PHILIPS _ Global brand campaign Brand partnerships and This year, ne continue to engage ourbrend Sponsorships vith opinion lenders vin an interactive dita) Spansorshise pravidse Phils she oxpertunity £9 cemsaign with = deceased worete, engage our target auciences} helping us to + ere ‘reach our business and brand a ام هسریم ‘The Philips Center for Heals and Wal-being Hite Investor Relations News Center Research Design Sustainability Careers Company Contacts

صفحه 6:
أ Supervisory Board سوه تسج مود واه اهب مموههم Management er eit Management The members of the Philos powers and resgonibities for Investor Relations News Center Research Sustamabiliy ‘Comeany Contacts

صفحه 7:
انواع پیام‌های ارتباطی ‎٩‏ بیوگرافی ‏؟ معرفی زندگی‌نامه یک یا چند نفر ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏* درباره افراد معروف. پدید آورندگان یک موسسه یا نهاد # تاریخچه یا سابقه فعالیت یک نهاد *مشتمل بر زمان تأسیس. فعالیت‌ها پا نقاط کلیدی فعالیت از ‏ابتدا تا زمان حال 94 رمان

صفحه 8:
انواع پیام‌های ارتباطی 9 9 in the world is this? © What does it have to do with PR? Leave alone Media Relations. اتب با رسانه‌ها- ممید رف آکرمی -پیی ۱۳۹۱ - ره شده در اخشگاه سورد

صفحه 9:
انواع پیام‌های ارتباطی 9 About eReleases.com ‘Releases was founded in 1998 with the idea that press release writing and targeted press release distribution shouldn't be out of the reach of small business owners. The company’s website — http:/www.ereleases.com/insideriireebooks.htmi— features tips and resources for visitors who want to leam more about press releases, including how to write and distribute their own press release. ‘eReleases also publishes a free, weekly newsletter tiled PR Fuel (http://www efeleases.com/prfuey) that showcases advice and articles from experts in the public relations field. Learn more at hitpilwww.ereleases.com. Contact: Mickie Kennedy eReleases® 1-888-792-3140 mickie@ereleases.com http:/www.ereleases. com

صفحه 10:
نواع پیام‌های ارتباطی 9 About Marketwire Marketwire advances the way the world communicates. Serving more than 11,000 clients worldwide through 20 offices on four continents, Marketwire is 2 dominant distributor of company news releases and cther communications. Marketwire electronically delivers global news and information te traditional and new media outlets including newspapers, magazines, databases, analyst terminals, online portas, blogs, and more. Marketwire specializes in maximizing the power of our dients' communications by leveraging the latest in search engine optimization, multimedia, social media, ané new technologies. Marketwire is majority-owned by OMERS Private Equity, which manages the private equity activities of OMERS Administration Corporation and today has $4 billion of investments under management. The group's investment strategy includes the active ownership of businesses in North America and Europe. For further information visit: www.omerspe.com, For more information, visit us at www.marketwire.com, i i 1 3 : 3 1 3

صفحه 11:
انواع پیام‌های ارتباطی ‎tl‏ إسائمها - حميد رضنا اكرمى - يا ‏© عكس © اهمیت عکس در کار روابط عمومی * قابلیت استناد عکسها ‏* عمق بخشيدن به مطالب * نياز رسانه‌ها ‏* نياز مخاطبان ‎ ‏* نقش فناورى

صفحه 12:
انواع پیام‌های ارتباطی 5 نکات مهم در تهیه و استفاده از عکس های خبری از عکاسان حرفه ای استفاده کنید ۳۹۲ ‏اكرمى - پیز‎ dy an any Lt * هميشه عكس را با توضيح همراه كنيد * عكسها بايد تا حد امكان در حالت طبيعى و حين اشتغال به انجام كارى باشند *تهیه آرشیو برجسب خورده از عكسها ضرورى است 7 زمان: مكان. موضوع: افراد حاضر در عکس و ۰۰ . ‎٩‏ استفاده از نرم افزار مناسب

صفحه 13:
اعلامیه خبری Press Release اتب با رسانه‌ها- ممید رف آکرمی -پیی ۱۳۹۱ - ره شده در اخشگاه سورد

صفحه 14:
اعلامیه خبری ‎٩‏ اعلامیه خبری. متنی است که از سوی روابط عمومی درمورد يك رویداد تهیه شده. برای رسانه‌های مرتبط ارسال می‌گردد تا در پوشش خبری خود از آن بهره بگیرند ‎٩‏ درصد بسیار کمی از اين اعلامیه‌ها در نشریات مورد استفاده قرار می‌گیرد ‏9چرا؟ ‎ ‏تباط با «سان‌ها- همیدرضا آکرمی - پیز ۱۳۹

صفحه 15:
اعلامیه خبری ‎٩‏ سه دلیل اصلی عدم بهره‌گیری رسانه‌ها از اعلامیه‌های ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏خبری روابط عمومی ها: * اعلامیه حاوی خبر نیست. یا محتوای آن به‌قدری کم ارزش یا تخصصی است که توجه مخاطبان رسانه مورد نظر را جلب نمی‌کند * اعلامیه بد نوشته شده, حاوی اصطلاحات تخصصی بسیار زیاد است و مفاهیم اصلی در لایه‌های زیرین آن مخفی شده ۶ برای مخاطبان مورد نظر بومی سازی نشده و به‌صورت کلی و عمومی برای همه قشرهای متفاوت مخاطبان بالقوه ارائه می‌گردد

صفحه 16:
اعلامیه خبری ۶ ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب: ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ *در حد امکان. در یک صفحه کاغذ ۸۵4 حذف کلمات و اصطلاحات اضافی * وجود حاشیه کافی در کاغذ برای توضیحات سردبیر ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‏#تشکیل و استفاده از بانک اطلاعاتی اهالی رسانه؛ ارسال ‏اعلامیه با استفاده از ایمیل ‏*درج تاریخ و ساعت تهیه و ارسال اعلامیه در بالای صفحه اول

صفحه 17:
اعلامیه خبری ‎٩‏ ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب: ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎ ‎ ‏* تیتر مناسب و جذاب. شانس موفقیت را بیشتر می‌کند ‏؟ استفاده از سبک هرم وارونه ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‏*بهره گیری مناسب از نقل قول هاء با استناد به نام گوینده # هر پاراگراف شامل بیش از ۳ جمله نباشد ‏* موجز و دقیق بنویسید

صفحه 18:
اعلامیه خبری ۶ ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب: *گزارش روزنامه‌نگارانه ۰ نه یک متن متقن حقوقی ۴ از اصطلاحات تخصصی حتی المقدور استفاده نشود؛ مخصوصاً ربا سنا -ممید را آکرم - پیز ۱۳۹۲ - اه شده در اشگاه سورد برای نشریات عمومی ۶ تا حد امکان از صفات تفضیلی استفاده نکنید * یک بویلرپلیت خوب به اعلامیه اضافه کنید (بخصوص اگر سازمان شناخته شده نیست)

صفحه 19:
اعلامیه خبری ۶ ویژگی‌های یک اعلامیه خبری مناسب: #نام فرد مسوول و تلفن تماس. هم برای ساعات کاری و هم ساعات بعد از زمان معمول, به‌طور دقیق در اعلامیه ذکر شود ؟ ویرایش‌های مختلف از یک رویداد خاص برای رسانه‌های متفاوت (بر اساس نیازهای متفاوت آنها) #در صورت امکان؛ ارسال یک نمونه از محصولات جدید همراه با اعلامیه ربا سنا -ممید را آکرم - پیز ۱۳۹۲ - اه شده در اشگاه سورد

صفحه 20:
اعلامیه خبری ‎٩‏ توزیع اعلامیه خبری: ‏#پست ‏*۴دورنگار (۲۵) ‏* يست الكترونيك ‏* براى خبرنكّاران مشخص نه براى رساته ‎٩‏ فهرست آدرس معتبر ‏نياز متفاوت خبرنگاران ؟ فهرست‌های متعدد بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای متفاوت خبر:

صفحه 21:
اعلامیه خبری ‎٩‏ توزیع اعلامیه خبری: ‏؟پایگاه وب ‎ ‏؟ فناوری‌های جدید ‎ ‎ ‎secs Comers ‎Pane cnet ome gran te 7 ‏#روشهاى تركيب ل ‎soon, says cami acc‏ اب ‎+ pera Ba ‏عساويم و‎ 201 ‏#توجه به افراد ‎eee era‏ سو سمي توجه ب ‎temeagase=™‏ مم ‎Sonne eee 0‏ فراتر از فناوری =

صفحه 22:
TIMING

صفحه 23:
زمان بندی مناسب ‎٩‏ روزهای شلوغ ‏* توجه کمتر مخاطبان (به پیام مورد نظر روابط عمومی) ‎1 ‎3 ‎a ‎i ‎3 ‎3 ‎i ‎3 ‏* تخصیص فضا یا زمان نامناسب و کم از سوی رسانه ‎٩‏ روزهای کم رویداد * شرايط بهتر برای اتتشار یا مخابره پیام ‏توجه بیشتر مخاطب؛ یا شاید هم کمتر! ‎

صفحه 24:
ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران ‎٩‏ ارتباط با روزنامه‌نگاران. دستور کار روزانه دست‌اندرکاران روابط عمومی است, * تلفنى و رو در رو * بهترين حالت: رابطه مبتنى بر اعتماد © منافع خبرنكاران (رسانه) و سازمان (روابط عمومى) لزوماً * خواسته خبرنگار: واقعیت. محتوای مناسب. نرم خبر و پذیرش مطالب از سوی سردبیر ‏* خواسته روابط عمومی: ترسیم وضعیت مناسب از سازمان ‎ ‎ ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎ ‎ps ent‏ انشگاه سورد

صفحه 25:
ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران ‎٩‏ اشتباه رایج: * ارتباط با رسانه‌ها تنها در شرایط مساعد * دوری از ایشان در مواقع بحرانی ‎٩‏ حتی در شرایطی که به‌نظر می‌رسد تتیجه ارتباط برای سازمان منفی خواهد بود. پاسخگو بودن روابط عمومی به بهبود شر ایط کمک می‌کند ‎٩‏ نگرش منفی خبرنگاران به دست‌اندرکاران روابط عمومی که تنها در وضعیت مطلوب به سراغ ایشان می‌روند ‎ ‎ ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎ ‎ps ent‏ انشگاه سورد

صفحه 26:
ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران 9 اصطلاحات خاص روزنامه‌نگاری ‎(Quote) Js5 Ua ®‏ ‎٩‏ چیزی است که روزنامه‌نگاران لازم دارند؛ چیزی که به مطالبشان اعتبار و اصالت می‌بخشد ‎٩‏ بهترین حالت این است که نقل قول, از یک متخصص صاحب‌نظر در زمینه مورد نظر باشد. ‎٩‏ البته صحبت های یک سخنگو هم می‌تواند قایل قبول باشد ‎(On the Record) bua Jb 53°‏ ‎٩‏ در گقتگو با یک روزنامه‌نگار. گفته‌ها در حال ضبط هستند. مگر خلاف آن صراحتاً ذکر شود 20 اوتباا سنا - عمید رف اکرمی پا ۱-۱۳۹۲ ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‎ ‎

صفحه 27:
ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران 9 اصطلاحات خاص روزنامه‌نگاری (Off the ۲66۵۲۵( ‏ضبط خاموش‎ * 20 اوتباا سنا - عمید رف اکرمی پا ۱-۱۳۹۲ ؟ یعنی هیچ‌یک از گفته‌ها نباید نقل قول شود ‎٩‏ اطلاعات ارانه شده فقط برای اطلاع روزنامه‌نگار است ‏قبل از بیان گفته‌ها در حالت ضبط خاموش, باید دلیل آن گفته شود ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‏5 باید روزنامه‌نگار با اين شرایط موافق باشد ‎(Embargo) cucgiao ®‏ ‎٩‏ مطلب مورد نظر نباید پیش از تاریخ -س- و ساعت ---- منتشر شود ‎٩‏ وقتی روزنامه نگار به زمان بیشتری برای تکمیل خبر نیاز دارد

صفحه 28:
ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران © اصطلاحات خاص روزنامه‌نگاری # بدون ذکر منبع (۵016باطز 8-۵۵ ۱۱۵) 20 اوتباا سنا - عمید رف اکرمی پا ۱-۱۳۹۲ © وقتى کسی حاضر نیست اظهار نظر رسمی کند مفید است 7 منابع بازار: یک مقام ارشد و ... 7 بايد با موافقت فرد باشد ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‎(No comment) ap% yor ©‏ ؟ کاربرد در موضوعات در دست بررسی در دادگاه یا اطلاعات شخصی مشتری می‌تواند باعث نتیجه گیری دلخواه و معمولاً منفی رسانه‌ها و مردم شود ‎٩‏ بهتر است دلیل بدون شرح یا توضیح بودن گفته شود

صفحه 29:
ارتباط با رسانه‌ها و خبرنگاران 9 اصطلاحات خاص روزنامه‌نگاری ‎(Deadline) cugo ®‏ 7 زمانى كه بايد خبر آماده شود (با توجه به الزامات رسانه‌ای) * مهلت نهایی برای رسانه‌ها بسیار مهم است ‎٩‏ حتی اگر اطلاعات جدیدی ندارید. در مهلت توافق شده تماس بگیرید * اسكوب ‎(SCOOP)‏ ‎٩‏ خبر بسیار ویژه و انحصاری برای یک رسانه خاص ‎٩‏ امروزه به ندرت اتفاق می‌افتد * می‌تواند برای روابط عمومی عواقب منفی داشته‌باشد 20 اوتباا سنا - عمید رف اکرمی پا ۱-۱۳۹۲ ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‎ ‎

صفحه 30:
رادیو و یزیون ۱۳9۵ ۱۳۳-۹ ۱6۳ 4

صفحه 31:
رسانه های صوتی - تصویری ‎٩‏ اهمیت تلویزیون ‏تباط با «سان‌ها- همیدرضا آکرمی - پیز ۱۳۹ ‏*#در »۵ سال گذشته تلویزیون شیوه زندگی را تغییر داده * بر بسيارى از مفاهیم زندگی اترگذار بوده؛ از جهاتی مثبت و از جهاتی منفی ‏؟ تعدد روزافزون شبکه های ت ‎ ‏© اهميت رادیو ‏* يكى از سريع ترين انواع رسانه در دسترسى به مخاطب

صفحه 32:
تلویزیون ‎٩‏ ویژگی‌ها: ‏* تعداد زیاد مخاطبان بالقوه ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏* تلویزیون همیشه به‌دنبال مطالب سرگرم کننده است # برای دست‌اندرکاران روابط عمومی, هم فرصت و هم تهدید * استفاده تبلیغاتی از تلویزیون گران است ‏#برخی از مدیران ورود به عرصه رادیو تلویزیون را دشوار

صفحه 33:
تلویزیون ‎٩‏ ویژگی‌ها: ‏#حضور جلوی دوربین می تواند هراس انگیز باشد ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏© اضطراب ناشی از حضور در جمع چند میلیونی مخاطبان ‎٩‏ قدرت مجری در توانمند پا بی‌سواد جلوه دادن مصاحبه شونده ‎٩‏ محیط نا آشنای استودیوهای تلویژیونی ‎. ‏فضای آکنده از نورافکن, دوربین» میکروفن.‎ ٩ ‎٩‏ حضور کارکنان داخل استودیو و روحیات آنها ‎٩‏ فشار الزامات برنامه زنده یا حتی تولیدی

صفحه 34:
تلویزیون ‎٩‏ ویژگی‌ها: ‏#تلویزیون. یک فرصت فوق‌العاده برای معرفی موفقیت‌ها ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏* توان متفاوت نشان دادن رویکرد و محتوای برنامه‌ها * وقتی انتقادی بر سازمان وارد است. دشواری بیشتر می‌شود ‏ٍن به‌معنی فرار موفق از اين شرایط نیست ‎ ‏57 عدم حضور در تا 5 غییت. به‌خودی خود می‌تواند به‌معنی پذیرش انتقادها باشد ‎٩‏ در غیاب مهتم. منتقدان و مخالفان یک تنه و بی محابا به او و ‏عملکردش خواهند تاخت

صفحه 35:
مصاحبه رادیویی و تلویزیونی ‎٩‏ خبرنگار مطبوعات در جریان مصاحبه فقط اطلاعات را می‌گیرد و ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏بعد جنبه‌های جذاب یا سرگرم کننده را در آن می‌گنجاند ‎ ‎٩‏ خبرنگار رادیو و تلویزیون, در حين مصاحبه باید هم اطلاعات را بگیرد و هم به جریان مصاحبه جذابیت بیخشد ‎ ‏0 خبرنگار مطبوعات از میان گفته‌های شخص, هرچه لازم باشد انتخاب می‌کند و بقیه را دور مىريزد ‏اله شده در داتشكاه سور ‎ ‎٩‏ اما مجری تلویزیون دائم صدای تهیه کننده را در گو می‌شنود: ‏« خسته کننده و طولانی شد؛ یه کاری یکن! »

صفحه 36:
مصاحبه رادیویی و تلویزیونی ‎٩‏ مجری تلاش می‌کند که طرف مصاحبه را به واکنش وادارد ‎٩‏ تهیه کننده و مجری باید جذابیت لازم را به مصاحبه ببخشند ‎٩‏ چرا جذابیت؟ ‏۶ ماهیت رادیو و تلویزیون ‎ ‏۴ حیات برنامه رادیویی و تلویزیونی در گرو وجود مخاطب خشنود ‎ ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎

صفحه 37:
ابا رساته‌ا -ممید را کرمی - پیز ۱۳۹۳ - اه

صفحه 38:
آمادگی برای حضور در برنامه © كام اول: آماده سازی ((تبامطبا (سائمها - حميد رضااكزمى - ياييز؛ * مطالعه و تحقيق كافى درباره موضوع © مصاحبه شونده نباید فرض کند که در تمام زمان مصاحبه. روند پرسش و پاسخ مطابق خواسته او پیش می‌رود

صفحه 39:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎٩‏ آنچه باید درباره برنامه رادیویی یا تلویزیونی دانست: ‏#موضوع برنامه چیست؟ #چرا این مصاحبه شونده خاص دعوت شده؟ ؟ منبع اطلاعاتی برنامه چیست؟ ‎٩‏ اگر مطالب جراید است. از قبل مطالعه شود #چه اطلاعاتی را دارند؟ ‏# به دنبال چه اطلاعات جدیدی هستند؟ ‎ ‏#برنامه در چه شرایطی پخش خواهد شد؟ ‎ ‏ابابا رسائعها - حميد رف اكرمى - ای ۱۳۹۳ - ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‎

صفحه 40:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎٩‏ آنچه باید درباره برنامه رادیویی یا تلویزیونی دانست: ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏۶ مدت برنامه چند دقیقه خواهد بود؟ © توليدى است یا زنده؟ اگر تولیدی است. در نهایت چند دقیقه از گفتگو مورد استفاده قرار خوهد گرفت؟ ‏* در برنامه از فیلم و سایر تولیدات رسانه‌ای استفاده خواهد شد؟ ‎ ‏شخص (یا اشخاص) دیگری در برنامه حضور دارد؟ مثلاً یک رقیب یا مشتری ‏* ایده کلی از پرسشهایی که ممکن است پرسیده شود. مفید است

صفحه 41:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎٩‏ مواردی که باید درباره مصاحبه مد نظر قرار گیرد: * معمولاً پرسشهای نهایی در آخرین لحظات مشخص می‌شوند #ممکن است مجری در جریان مصاحبه. مسیر جذاب‌تری برای گفتگو پیدا کند و پرسشهای طراحی شده را کنار بگذارد * مجريان راديو و تلویزیون معمولاً حرفه‌ای هستند و برای تحقیق و طراحی پرسش‌ها به تیمی حرفه‌ای متکی هستند ‏؟ مصاحبه شونده نیز باید از شرایط مشابهی برخوردار باشد ‎ ‏ربا سنا -ممید را آکرم - پیز ۱۳۹۲ - اه شده در اشگاه سورد ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎٩‏ مواردی که باید درباره مصاحبه مد نظر قرار گیرد: ‏اقباط با رسائهها - حميد رقنا اكرمى - يديز 19 ‏* طراحى روند پرسشها با مجری است. اما اطلاع یا توافق ضمنی درباره پرسش اول. به آغاز روان گفتگو کمک می‌کند ‏* روخوانی از روی نوشته کیفیت را به‌شدت پایین می‌آورد ‎ ‏؟ حداقل نیم ساعت زمان برای آماده‌سازی لازم است ‎٩‏ اگر درخواست مصاحیه فوری باشد. یک آماده‌سازی چند دقیقه‌ای می‌تواند به مصاحبه‌شونده کمک کند. * هدف اصلی از حضور در تلویزیون پا رادیوء رساندن پیام مورد نظر ‎oy‏ مخاطب است. نه رفتار مطابق خواست يا القای مجری

صفحه 43:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎٩‏ طراحی ساختار اصلی مصاحبه ‏در تلویزیون و رادیوء زمان مهمترین محدودیت است ‏تباط با «سان‌ها- همیدرضا آرمی - پیز ‏* معمولاً در یک مصاحبه حداکثر ۳ سرفصل کلی را می‌توان ارائه کرد ‏* مخاطب معمول (بیننده یا شنونده) حداکثر ۲ یا ۳ موضوع را به‌خاطر خواهد سپرد ‏* سه سرفصل اصلی که مصاحبه شونده می‌خواهد ارائه کند ‏بايد از قبل مشخص شود

صفحه 44:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎٩‏ طراحی ساختار اصلی مصاحبه # اين سرفصل‌ها باید از سوی مصاحبه ‎origi‏ به‌عنوان پایه و اساس مباحث در نظر گرفته و بر آنها تأکید شود * هريك از اين سرفصل‌های اصلی باید از قبل. به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم شود ‏؟ اگر لازم است شعار یا نکته مهمی در ذهن مخاطب بندد. ‎ ‏بهتر است در ابتدای مصاحبه ذکر گردد تا تأثیر بیشتری ‏داشته‌باشد ‎ ‎ ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎ ‎ps ent‏ انشگاه سورد

صفحه 45:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎٩‏ سادگی در بیان * تمركز اندك مخاطب رادیو و تلویزیون ؟ مصاحبه شونده باید ساده صحبت کند ‎٩‏ اهمیت تکرار ‏#برای ‎ ‏باید پیام را به شکل‌های مختلف تکرار کرد *پهتر است در یک مصاحبه. به‌جای پوشش دادن دامنه ‏گسترده‌ای از مفاهیم. مهم‌ترین پیام چندین بار بیان شود ‎ ‏ربا با رسانهها - عميد رقنا اكرمى - پیز ۱۳۹۳ - ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‎

صفحه 46:
آمادگی برای حضور در برنامه © تأثيركذارى * بيان مفاهيم با ذكر شواهد آشكار © داستانهاى عينى بهتر در ذهن مىمانئند * ذکر مطالب به‌صورت داستان. طولانی‌تر اما تأثیرگذارتر و ماندگارتر «غذاهای گیاهی ارزان‌ترند» «ما قیمت یک پرس چلوکباب رو در نظر گرفتیم. هزینه یک پرس آش رشته رو هم حساب کردیم. جالب اینجاست که آش رشته با وجود فواید زیادی که داره. برای همه اعضای یک خانواده به‌اندازه نصف یک پرس چلوکباب برگ هم در نمی آد» ۱ 3 i 3 8

صفحه 47:
آمادگی برای حضور در برنامه 9 استفاده از مضامین آشنا ابام با رساذهها - حميد رف اکرمی - پا( ۱۳۹۲ - ؟ ضرب‌المثل‌های آشنا برای مخاطب * گرگی در لباس میش ‎٩‏ از در دروازه رد نشدن, اما از سوراغ سوزن گذشتن ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‏* استفاده از عبارتهایی که در ذهن مخاطب کاملاً روشن باشد ؟ به جای ۸ هزار متر مربع به اندازه دو زمین فوتبال * به‌جای ۴۳۲۰۲۰۰۰۰۰۰ لیتر آب‌به‌اندازه مصرف آب دو هفته شهر ‎gg ©‏ نامطبوع دی‌اکسید سولفوربویی مثل بوی تخم مرغ گندیده

صفحه 48:
آمادگی برای حضور در برنامه 9 اطمینان از اهمیت دا موضوع *مرور مطالب طراحی شده با آزمون ‎OS»‏ چی؟» ؟ اهمیت داشتن موضوع برای عموم مخاطبان © تمرين * با اطلاع از اين كه «جرا به برنامه مىرود»: «قرار است جه بگوید» و «چگونه بگوید». مصاحبه شونده آماده تمرين است ‎Cool ©‏ گفتن با صدای بلند ‎ ‎ ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎ ‎ps ent‏ انشگاه سورد

صفحه 49:
آمادگی برای حضور در برنامه ‎i‏ i i ‏پرسشهای محتمل‎ ٩ a ‏*برگزاری جلسه توفان فکری با همکاران‎ #توجه به پرسشهای اصلی (که؟ چه؟ کجا؟ چگونه؟ چر ا؟ کی؟) *پرسشها. همسو با ماهیت متبت يا انتقادی برنامه ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‏#هميشه قرار نیست به پرسشها پاسخ داده شود؛ گاهی از پرسشها استفاده می‌شود تا موضوعی بیان یا اثبات شود ‏# دیدن و شنیدن برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌تواند به درک شرایط گفتگو کمک کند

صفحه 50:
آمادگی برای حضور در برنامه 9 فواید مشاهده تحلیل گرانه مصاحبه‌های قبلی: ؟ آشنایی با فضا و شرایط مصاحبه اقباط با رسائهها - حميد رقنا اكرمى - يديز 19 اخت مصاحبه‌کنندگان مختلف و رویکرد آنها * پرسشهای مفید: 2 آیا عملکرد مصاحبه شونده خوب است؟ ‎٩‏ سبک مصاحبه این مجری و برنامه چیست؟ ‎٩‏ سازندگان برنامه بهدنبال چه هستند؟ ‏* من برای موفقیت در چنین برنامه‌ای چگونه باید حاضر شوم؟

صفحه 51:
آماده شدن برای مصاحبه © بيش از مصاحبه: 107 ‏حميد رف اکرمی - باديز‎ - Cans BL) * احتمال مضطرب شدن مصاحبه شونده 7 كّروه توليد (مجرى: تصويربردارء با دوربین و میکروفون) ‎٩‏ فضای پیچیده استودیو با همه ابزارها و افراد حاضر در آن ‎ ‏؟ زمان قبل از مصاحبه برای گرم کردن * كنترل اعصاب ترشح آدرنالين و مشكلات متعاقب آن ‎٩‏ می توان آن را كتترل كرد ‎

صفحه 52:
آماده شدن برای مصاحبه ‎٩‏ بایدها و نبایدهای قبل از مصاحبه: ‎ ‏پیش از ورود به مصاحبه. از بحث و مکالمه‌های ناخوشایند با اطرافیان خوددارى كنيد ‏* الكل مصرف نكنيد ‏* نكران تغيير وضعيت عصبى خود (افزايش ترشح آدرنالين) ‏نباشید؛ برای قرار گرفتن در بهترین شرایط گفتگو به ‏آدرنالین بیشتر نیاز دارید ‏*پرسشهای اساسی را با خود مرور کنید ‎ ‎ ‎ ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎ ‎ps ent‏ انشگاه سورد

صفحه 53:
آماده شدن برای مصاحبه © اهمیت تمرین در شرایط نزدیک به واقعی (۴6۳6۵۲56) ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‎٩‏ مثبت اندیشی؛ امکان تبدیل تهدید به فرصت ‎ ‎ ‎٩‏ پل زدن از پرسش نامطلوب به پیام‌های مطلوب ‎٩‏ تصور گفتگو با یک فرد جدید در محیطی خودمانی ‏نشستن راحت و موقرنگاه مستقیم به طرف مقابل ‎ps ent‏ انشگاه سورد ‏بیان ساده و قابل فهم صحبت با اشتیاق و اعتقاد

صفحه 54:
آماده شدن برای مصاحبه ‎٩‏ آرایش ظاهری مصاحبه شونده ‏؟ ظاهر آراسته و لباس ساده. مناسب و راحت ‎ ‎ ‏* رفتار مصاحبه شونده. مهمتر از لیاسش ‏# لباس‌های راه ‎oly‏ و چهارخانه؛ بخصوص ریز: جواهرات براق و ‏ربا سنا -ممید را آکرم - پیز ۱۳۹۲ - اه شده در اشگاه سورد ‎ ‏گل سینه‌ها تمرکز بیننده را بر هم می‌زنند * از رنگ‌های تند و متضاد استفاده نشود # رنگ‌های ملایم؛ مثل شیری لیمویی. خاکستری و مانند آن ‏*سیاه و سفید ممکن است ترکیب رنگ صحنه را به‌هم بزند

صفحه 55:
آماده شدن برای مصاحبه ‎٩‏ نرم کردن مجری پیش از مصاحبه ‏ربا ‎Cans‏ - حميد رف اکرمی - پا ۹ ‏*مجریان عاشق تعریف و تمجید هستند ‏#خوب است که باب گپ و گفت دوستانه با مجری باز شود *مثلاً با تعریف از سوابق مثبت و توانمندی‌های او ‏* این تلاشی است برای دوست داشته شدن از سوی مجری # چنین مکالمه غیررسمی و دوستانه‌ای؛ به مصاحبه‌شونده ‏آرامش می‌دهد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان