ertebat_va_resane

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط و رسانه”

ارتباط و رسانه

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: درس 7:ارتباط و رسانهتهیه کننده:مریم کلاهی اعضای گروه:مریم کلاهی،مریم کولیوند،گلشید خبازنژاد،مبینا اسکندری نیا

اسلاید 3: درس 7:ارتباط و رسانهنیاز به ارتباطعناصر ارتباطرسانهسیر تحول رسانه ها(وسایل ارتباطی)وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتموزه ارتباطاتفعالیتکلمات

اسلاید 4: نیاز به ارتباط محبت کردن،تبادل افکار و اعتقادات،در میان گذاشتن احساسات و ...ما در شبکه ای از ارتباطات به سر می بریم. این شبکه از خانواده و دوستان و محله و مدرسه شروع می شود و سپس به کمک وسایل ارتباط جمعی می توانیم حتی در سطح ملی و فراملی ارتباط برقرار کنیم.بدبخت شدم.اینترنتم قطع شده.حالا دیگه چه جوری با دوستام چت کنم؟؟!!

اسلاید 5: عناصر ارتباط ارتباط:جریان ارسال و دریافت پیام. بازخورد:اگر گیرنده نیز به فرستنده پیامی بفرستد و او را متوجه کند که معنی پیام را دریافت کرده،به این عمل بازخورد می گویند. پیام:1-کلام2-رفتار3-حرکات4-نوشته و ... پیامبازخوردگیرندهفرستنده

اسلاید 6: رسانه رسانه:هر وسیله ای که پیامی را از فرستنده به گیرنده منتقل کند.

اسلاید 7: سیر تحول رسانه ها بشر از اولین روزهایی که زندگی اجتماعی خود را آغاز کرد،به دنبال راهی برای ارتباط با دیگران بود.راه های ارتباط: 1-اصوات2-کلمات3-ابداع الفبا و خط راه های ارتباط در گذشته(از فواصل دور):1-کبوتران پیغام بر2-دوندگان تیزپا3-اسب سواراران تندرو4-اعلام خبر با آتش و دود و ... چاپارخانه ها(از ابتکارات ایرانیان باستان):در مسیر راه های ارتباطی ساخته می شدند و همیشه در آن ها اسب های تازه نفس برای انتقال نامه ها و پیام هابه فواصل دور نگهداری می شد.

اسلاید 8: تحولات 1-ماشین چاپ(قرن پانزدهم میلادی-اولین تحول مهم در ارتباطات):گوتنبرگ(آلمانی)شکل و روشی جدید در چاپ به وجود آوردتا مطالب با سرعت و دقت بیشتر به چاپ برسد.با پیشرفت این صنعت،تحول بزرگی در تولید کتاب و انتشار علوم و فنون در همه جا پدید آمد. 2-استفاده از الکتریسیته:مورس(در سال 1840 میلادی)دستگاه تلگراف را اختراع کرد و توانست با استفاده از الکتریسیته و ارسال کدهای نقطه و خط،پایه های ارتباط الکتریکی ار راه دور را بنا کند.اما بعد از او،گراهام بل(در سال 1876 میلادی)تلفن را اختراع و با این کار توانست این امکان را برای بشر به وجود بیاورد تا بتواند از راه دوز با دیگران ارتباط برقرار کند.(البته در آن زمان و برای مدت طولانی،تلفن ها با استفاده از سیم به هم وصل می شدند.)

اسلاید 9: 3-به وجود آمدن ارتباطات بیسیم:مارکنی ایتالیایی(در سال 1895 میلادی)رادیو را اختراع کرد و ارسال علائم(سیگنال ها)با استفاده از امواج رادیویی(بدون سیستم)در فضا،صورت گرفت و اولین ایستگاه های رادیویی آغاز به کار کردند.پس از آن با اختراع سینما و تلویزیون و به راه افتادن شبکه ها و ایستگاه های تلویزیونی دوره جدیدی در زندگی اجتماعی پدید آمد.در سال 1957 روس ها اولین قمر مصنوعی(ماهواره ای)به نام اسپوتنیک 1 را به مدار زمین فرستادند زمینه برای استفاده از ارتباطات بیسیم در سطح جهان فراهم شد.

اسلاید 10: با این وجود، مهم ترین و عظیم ترین تحول در ارتباطات در چهار دهه ی اخیر به وقوع پیوست : با ورود رایانه به زندگی بشر، انقلابی در ذخیرة اطلاعات به وجود آمده است. رایانه ها می توانند حجم زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره کنند.برای مثال، متون صدها کتاب یک کتابخانه بزرگ را می توان در یک لوح فشرده(DVD)ذخیره کرد. از سوی دیگر، فناوری اطلاعات با پیشرفت در وسایل ارتباطی یعنی وسایلی که اطلاعات را از جایی به جایی منتقل می کنند، همراه شده است.سال گذشته در کتاب کار و فناوری با(ICT)آشنا شدید و دانستید که معنی آن فناوری اطلاعات و ارتباطات،فرآیندهای جمع آوری،ذخیره سازی،پردازش و مبادله و انتقال اطلاعات است.امروزه در یک لحظه می توان حجم وسیعی از اطلاعات را از جایی به جای دیگر جهان منتقل کرد.

اسلاید 11: ماهواره ها حجم زیادی از اطلاعات و پیا م ها را بدون آنکه به سیم نیاز باشد از جایی به جای دیگر کرة زمین منتقل می کنند. ماهواره ها امکان استفاده از تلفن همراه، شبکه های تلویزیونی و اینترنت را به صورت فراملی، فراهم می کنند. شبکۀ اینترنت از اتصال هزاران رایانه تشکیل شده که افراد در سراسر جهان می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، گفت وگو کنند،وارد کتابخانه ها شوند،اطلاعات سیاسی،اقتصادی،هنری و... به دست آورند و مطالب و اطلاعات خود را با صدها نفر در جهان در یک لحظه به اشتراك بگذارند.مارتین‌کوپر

اسلاید 12: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتبه علت اهمیت موضوع ارتباطات،در کشور ما وزارتخانه ای با عنوان«وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»وجود دارد.این وزارتخانه خدمات پستی،مخابراتی،رادیویی،صدا و تصویر را به مردم ارائه می کند و مسؤلیت توسعه وسایل ارتباطی در کشور را به عهده دارد.

اسلاید 13:

اسلاید 14: موزه ی ارتباطات (پُست و مخابرات)در خیابان امام خمینی تهران قرار دارد. در این موزه كه یک موزه ی قدیمی است،سیر تحول ارتباطات در كشور ایران و همچنین فعالیت های برخی كشورهای دیگر در زمینه ی پست و مخابرات به نمایش گذاشته شده است.در این موزه مجسمه ی پستچی های زمان قاجار،صندوق های پستی قدیمی،انواع وسایل ارتباطی قدیم مانند مورس،تلگراف،تلفن های قدیمی مغناطیسی و انواع تمبر،به نمایش گذاشته شده است.اگر در تهران زندگی می كنید یا روزی به تهران سفر كردید، سری به این موزه بزنید و از آثار آن بازدید كنید.

اسلاید 15: فعالیت1- هر یک از شما به نوبت چند پیام را که از منابع مختلف در دو روز گذشته دریافت کرد هاید، بیان کنید و بگویید برای انتقال هر کدام، از چه رسان های استفاده شده بود؟2-الف) متن سیر تحول رسانه ها را بخوانید و چهار تحول مهم در ارتباطات را به ترتیب و مختصر، بیان کنید.ب)دو وسیله ی مهم که به انقلاب در فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک کردند، چه بود؟3- مجسم کنید هیچ یک از رسانه های امروزی مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت، تلفن و… نبودند. سپس هر یک حداقل پنج مشکل یا کمبودی را که در زندگی به وجود می آمد، روی یک کاغذ بنویسید و در کلاس بخوانید.4-آیا تاکنون از پست الکترونیک (ایمیل)استفاده کرده اید؟اگر پاسخ شما، آری است، برای بقیه ی همکلاسی هایتان چگونگی کار را توضیح دهید و آن را با پست معمولی مقایسه کنید.5-چند مورد از خدمات شرکت پست را پرس وجو و فهرست کنید.6-در جدول بالا کدام یک از شرکت ها در زمینه ی خدمات تلفن ثابت و کدام یک در زمینه ی خدمات تلفن همراه فعّالیت می کنند؟

اسلاید 16: کلماتارتباط جمعی: ارتباطی که از طریق رسانه های همگانی مثل رادیو، تلویزیون، سینما، مجلات و روزنامه ها، بین گرو ههای وسیع مردم ایجاد می شود و ارتباطی غیرمستقیم است.ارتباط فراملی: ارتباطی است که در آن پیام ها و اطلاعات به واسطه ماهواره ها و وسایل ارتباط جمعی از مرزهای جغرافیایی کشورها عبور کرده و از کشوری به کشورهای دیگر ارسال می شود.ارتباط ملی:ارتباطی است که در آن پیام ها و اطلاعات از طریق وسایل ارتباط جمعی در داخل مرزهای جغرافیایی یک کشور منتشر می شود.

اسلاید 17: کارگردان: سرکار خانم ریحانه ابوالقاسمی تهیه کننده: مریم کلاهی دستیار اول تهیه کننده: مریم کولیوند سایر دستیاران: گلشید خبازنژاد و مبینا اسکندری نیا پایان ممنون از همکاری و توجه تان

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید