ertebat_va_elliat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط و علیت”

ارتباط و علیت

اسلاید 1: ارتباط و عليتASSOCIATION & CAUSATION

اسلاید 2: ارتباط Association ارتباط یا رابطه را می توان بروز همزمان دو متغیر تعریف کرد که بیش از آنچه احتمالی باشد روی داده باشد.بعبارت دیگر زمانی گفته می شود که وقایع با یکدیگر رابطه دارند که آن وقایع خیلی بیشتر از آنچه هر یک از آنها به صورت احتمالی بروز می کنند با هم روی می دهند.

اسلاید 3: همبستگي Correlation نشانه درجه رابطه بین دو ویژگی است. ضريب همبستگي از 1- تا 1+ تغيير مي كند.. نمي توان همبستگي را براي توجيه عليت بكار برد. همبستگي خطر را اندازه نمي گيرد. عليت, همبستگي را نشان مي دهد ولي همبستگي, عليت را نشان نمي دهد.

اسلاید 4: همبستگي Correlation

اسلاید 5: انواع : ارتباط كاذب (ساختگی) ارتباط غير مستقيم ارتباط مستقيم (عليتي) ارتباط عليتي تك به تك ارتباط چند عاملیارتباط Association

اسلاید 6: اثبات رابطه علیتیارتباط كاذبسئوال : آیا خانه برای زایمان مناسب تر از بیمارستان است ؟!!

اسلاید 7: اثبات رابطه علیتیارتباط غیر مستقیم رابطه ای آماری بین یک ویژگی مورد نظر و بیماری به علت وجود یک عامل (شناخته شده یا ناشناخته) که بین آن ویژگی و بیماری مشترک است.این عامل سوم (عامل مشترک) را متغیر مخدوش کننده می نامند.

اسلاید 8: اثبات رابطه علیتی سرطان پانکراسنوشیدن قهوهسیگار کشیدنسرطان پانکراسنوشیدن قهوه

اسلاید 9: اثبات رابطه علیتی بیماری عروق قلبمصرف شکرسیگار کشیدنبیماری عروق قلبمصرف شکر

اسلاید 10: اثبات رابطه علیتی مرگ از وباارتفاعآب آلودهمرگ از وبا ارتفاع

اسلاید 11: اثبات رابطه علیتی- ارتباط مستقيم (عليتي) ارتباط عليتي تك به تكارتباط چند عاملی

اسلاید 12: اثبات رابطه علیتی-عامل Aبیماری Bویروس سرخکویروس سرخکبیماری سرخکوقتی دو متغیر از نظر علیتی با هم مرتبط دانسته می شوند، که تغییر در یکی موجب تغییر در دیگری شود.

اسلاید 13: اثبات رابطه علیتی-استرپتو كوك هاي هموليتيكفارنژيت استرپتو كوكيمخملكباد سرخ

اسلاید 14: اثبات رابطه علیتی-واكنش در سطح سلولمصرف سيگارمصرف الكلمصرف ادويهسرطان مري++

اسلاید 15: اثبات رابطه علیتی معيارهاي قضاوت در مورد عليت تقدم زماني رابطه لازم است تماس با یک عامل سببی پیش از آغاز بیماری مورد نظر وجود داشته باشد.قدرت رابطهقدرت ارتباط بوسیله خطر نسبی (یا شانس) اندازه گیری می شود.هر اندازه که ارتباط مواجهه با بیماری قوی تر باشد احتمال رابطه علیتی عامل بیماری و ابتلای به آن بیشتر می شود.

اسلاید 16: اثبات رابطه علیتی معيارهاي قضاوت در مورد عليت رابطه دوز- پاسخبا افزایش مقدار مواجهه خطر ابتلا به بیماری نیز افزوده شود.مثل مصرف سیگار که با افزایش تعداد پاکت های مصرفی سیگار خطر ابتلا به سرطان ریه افزایش می یابد.عدم وجود رابطه بین مقدار مواجهه و ایجاد بیماری الزاما به معنی عدم وجود رابطه علیتی نیست.مانند بیماری هایی که آستانه پاسخ دارند.تکرار پذیری یافته هااگر یک ارتباط علیتی وجود داشته باشد انتظار می رود که در گروه های فرعی جامعه وسایر گروههای دیگر نتیجه یکسانی به دست آید.

اسلاید 17: اثبات رابطه علیتی معيارهاي قضاوت در مورد عليت توجیه بیولوژیکیارتباط به دست آمده با اطلاعات بیولوژیکی هم خوانی داشته باشد.قطع مواجهههنگامی که یک عامل باعث ایجاد بیماری می شود انتظار می رود زمانی که مواجهه با آن عامل کاهش یافت و یا به طور کامل قطع شد خطر ابتلا به بیماری نیز کاهش یابد. نکته: در موارد خاصی ممکن است آثار بیماریزایی برگشت پذیر نباشد .مثلا آثار بالینی آمفیزم با ترک سیگار برطرف نمی شود ولی پیشرفت آن کند خواهد شد.

اسلاید 18: علیتی معيارهاي قضاوت در مورد عليت اختصاصی بودن رابطه(ویژگی):به این معنا است که یک مواجهه خاص تنها با ابتلا به یک بیماری خاص ارتباط داشته باشد. اثبات ویژگی برای بیماری های مزمن دشوار است:یک سبب یا عامل به تنهایی موجب بیش از یک بیماری می شود. بسیاری از بیماری ها به علت عوامل متعدد ایجاد می شوند.ویژگی رابطه تفسیر علیتی را تایید می کند ولی فقدان ویژگی آن را رد نمی کنداختصاصی بودن یکی از ضعیف ترین رهنمون هایی است که می تواند کمک به درک ارتباط یک مواجهه و ابتلا به بیماری بنماید.

اسلاید 19: اثبات رابطه علیتی خسته نباشید

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید