پزشکی و سلامت

ارتباط پزشک و بیمار

ertebate_pezeshk_bimar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارتباط پزشک و بیمار”

ارتباط پزشک و بیمار

اسلاید 1: گارگاه آموزشیارتباط پزشک ـ بیمارگردآوری: دکترآرش مانیروانشناس، دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختیدانشکده پزشکی، بخش روانپزشکی

اسلاید 2: الف: تعریف ارتباط: ب: انواع روش های ارتباطی: ج: بررسی موانع ارتباط:اهداف این بخش کارگاه

اسلاید 3: ارتباط درمانی برای متخصصان بهداشت روانارتباط در جهان امروز کلید و رمز موفقیت در ارایه خدمات است؛ نکته مهم در برقرار ارتباطات موثر این است که هر واژه، ارتباط غیر کلامی، تصاویر نوشتاری و گفتار ممکن است برای افراد مختلف در فرهنگ های مختلف معانی خاص داشته باشد

اسلاید 4: ارتباط درمانی برای متخصصان بهداشت روانرابطه درمانی بر درک متقابل افکار، ارزش ها، ترس ها و نیازهای درمانجو متمرکز است، که از این طریق درمانگر باید اهداف و شیوه های درمانی خود را تعریف کند و این کار مستلزم وجود یک رابطه سالم بین آن دو است.

اسلاید 5: ارتباط: فرایند دو طرفه شامل فرستادن و دریافت پیامفرستندهگیرندهپیامکلامی،غیرکلامیبازخورد

اسلاید 6: ارتباط: فرایند دو طرفه شامل فرستادن و دریافت پیامانواع ارتباط: شنیداری که با کلمات بیان می شونددیداری که در تابلو ها و علایم دیده می شوندنوشتاری که در دست نوشته ها و یادداشت ها ابراز می شوندزبان بدن که حالت چهره، تن صدا، وضعیت بدنی و پوشش و ظاهر فرد آنها را نشان می دهد از آنها به نشانه های غیر کلامی هم تعبیر می شود.

اسلاید 7: تحریف در پیام که بر فهمیدن و شنیدن پیام اثر می گذارد و ممکن است نتیجه عوامل زیر باشد:پیش داوری: از قبل درباره افراد خاص، موضوعات خاص پیش فرض دارد.هیجان:حالات هیجانی خاص بر درک پیام اثر دارد.تمرکز:حواسپرتی و یا محیط پر سر و صدا بر درک پیام اثر دارد.علایق شخصی:می تواند بر درک موضوع و پیام اثر گذارد.تفاوت های زبانی: افراد با گویش ها گوناگون برداشت متفاوت دارندسرعت پردازش اطلاعات: در برخی بالاتر و در برخی کندتر است.

اسلاید 8: پنج رمز ارتباط درمانی: کامل بودن، یعنی همه اطلاعات ضروری را داشته باشد. روشن بودن، اطلاعات موجود در پیام باید واضح باشد. مختصر بودن، شامل اطلاعات غیر ضروری نباشد. مودبانه بودن، ارتباط درمانی همیشه باید مودبانه باشد. منسجم بودن، یک پیام منسجم، منطقی و همراه با نظم و ترتیب است.

اسلاید 9: مهارت های دریافت پیام

اسلاید 10: مهارت همدلی

اسلاید 11: مهارت های دریافت پیام

اسلاید 12: مهارت های دریافت پیام

اسلاید 13: مهارت گوش دادن فعال

اسلاید 14: شنونده فعال دفاعی برخورد نمی کند!تلاش کنیم آنچه را که دوست نداریم، بشنویم.فقط بخاطر مخالفت با عقیده ای آنرا رد نکنیم.ممکن است نظریه بی اهمیتی برای ما برای دیگری مهم باشد.بر میل قطع صحبت گوینده، غلبه کنیم.باور کنیم که بیش از یک روش برای نگاه کردن به مسایل وجود دارد.برای تبادل افکار و نه افکار خودمان ارزش قایلیم.بدانیم که گوش ندادن به ارتباط آسیب می زند.

اسلاید 15: ارتباط غیر کلامی فاصله شخصی تن صدا سرعت تکلم تعریق و بوی بدن سه ثانیه اول ارتباط را ارتباط غیر کلامی تشکیل می دهد.حالت چهره تماس چشمی وضعیت بدنی حالت دست و انگشتان

اسلاید 16: ارتباط غیر کلامی ناخن باید تمیزیونیفرم باید کاملا اندازه و مناسب ادکلن با بوی ملایم سنجاق کردن کارت شناساییمعارفه و آشناییحمام روزانهاستفاده ازخوشبوکننده ها هوای تازه در اتاقتمیزی موی سرقبل از شروع مصاحبه باید کارهایی انجام شود.

اسلاید 17: ارتباط غیر کلامیدرمانجو انتظار دارد که شما یک متخصص باشید و لباس شما نیز بخشی از این تخصص است. در حقیقت درمانجو به فردی که نسبت به ظاهر خود بی توجه است ، به سختی اعتماد می کند.معارفه و آشناییقبل از شروع مصاحبه باید کارهایی انجام شود.

اسلاید 18: رفتار های غیر کلامی مناسب در ارتباطحفظ تماس چشمی، تکان دادن سر، لبخند و نشان دادن علاقه، متمایل شدن به سمت گوینده،استفاده از تن صدای متناسب با پیام

اسلاید 19: توجه به رفتار های غیر کلامی اخم کردن راه رفتن کند و تند گره کردن مشت تن صدای یکنواختآه کشیدنجواب های یک کلمه ایسکوتکوبیدن درپرت کردن اشیا

اسلاید 20: موانع ارتباط1- کلیشه های اطمینان بخش،2- پند دادن/ تأکید کردن3- توضیح خواستن4- تحقیر کردن/ انتقاد کردن5- دفاع کردن6- تغییر موضوع7- شرمسار کردن

اسلاید 21: جمع بندی و بازخورد

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید