صفحه 1:
1 ht

صفحه 2:
ركاه آموزشی ارتباط بسک = ‎lod‏

صفحه 3:
اهداف این بخش کار گاه (لف: تعریف (رتباط: ب: انو(ع روش های (رتباطی: ج: بررسی موانع (رتباط:

صفحه 4:
ارتباط در جهان امروز کلید و رمز موفقبت در ارلیه خدمات است؛ نکته مهم در برقرار ارتباطات مهثر لین است که هر واژه. ار تباط مختلف معانی خاص داشته باشد

صفحه 5:
رابطه درملنی بر درک متقابل افکار. ارزش هاء ترس ها 9 نيازهاى درمانجو متم ركز است. كه از لين طريق درمانكر بايد اهداف و شيوه هاى درملنى خود را تعريف كند و اين كار مستلزم وجود يك رابطه سالم بين ان دو است.

صفحه 6:

صفحه 7:
آلواغ ار تباط: شنیداری که با کلمات بیان می شوند دیداری که در تابلو ها و علایم دیده می شوند نوشتاری که در دست 9 و یادداشت ها ابراز می شوند زبان بدن که حالت چهره تن صداء وضعیت بدنی و پوشش و ظاهر فرد آنها را نشان می دهد از آنها به نشانه های غیر کلامی ‎See see gaa‏

صفحه 8:
پیش داوری: از قبل درباره افراد خاصء موضوعات خاص پیش فرض ‎lea?‏ ان:حالات هیجانی خاص بر درک پیام اثر دارد. تمرکز‌حواسپرتی و ‎le cope nes ome ise‏ ۱ ای "تفاوت های زبانی: افراد با ها کزنا کون برداشت متفاوت دارند سرعت پردازش اطلاعات: در برخی بالاتر و در برخی کندتر است. ‎

صفحه 9:
> کامل بودن» یعنی همه اطلاعات ضروری را داشته باشد. روشن بودن. اطلاعات موجود در پیام باید واضح باشد. مر ام اطعا خر سر ۱ > مودبانه بودن» ارتباط درمانی هميشه باید مودبانه باشد. منسجم بودن» يك ييام منسجمء منطقى و همراه يا نظم و ترتيب است.

صفحه 10:
Roe err e on

صفحه 11:
مبارت همدلى هنری که به گوینده نشان دهیم نه تها کلمات بلکه احساس ابراز شده با کلمات را فهمیدیم.

صفحه 12:
میارت های دریافت پیام ازهمدلی بجای هم حمی درهنگام شنیدن صحبت بیماراستفاده در هم حسی, تجاریمان را با دیگری مقایسه می کنیم. در همدلی خودمان را جای دیگری می گذاریم؛ در مسیر فکری واحساسی فرد بدون قضاوت قرارمی گیریم.

صفحه 13:
مهارت گوش دادن فعال

صفحه 14:
مپارت گوش دادن فعال فواید گوش دادن فعال ایجاد اعتمادو ۱ درک تر احترام دیگران sath gag, جلب همکاری. ‎Gig tt Wig‏ گونده ۱0۱۳ glo Suss جمله سازی دوباره کتومنر | کوش

صفحه 15:

صفحه 16:
ارتباط شیر كالامى سه ثانيه اول ارتباط را ارتباط خير لام , تشكيا . هه دها لدقي لسعسض قي نتن ”حالت جهره ‎Lo Gls‏ ” فاصله 5+ ‎Ay eM‏ ” تن ضذا صعیت بدا ‎ete‏ " سرعت تكلم ” حالت دست و انگشتان " تعريق و بوى بدن

صفحه 17:
ارتباط تیر تاادی. معارفه و آشنایی قبل از شروع مصاحبه باید کارهابی .انجام شود “fe v ‏حمام روزانه " ناخن باید تمیز‎ ‏"استفاده ازخوشبو کننده ها . "یونیفرم باید کاملااندازه و مناسب‎ ‏ادکلن با بوی ملایم‎ " ۳ هوای تازه در اتاق " سنجاق کردن کارت شناسایی تميزى موى سر

صفحه 18:
ارتباط تیر تاادی. معارفه و آشنایی قبل از شروع مصاحبه باید کارهابی انجام شود درمانجو انتظار دارد كه شما يك متخصرص باشید و لباس شما نير بخشى از این تخصص است. در حقیقت درمانجو به فردی که نسبت به ظاهر خود بی توجه است » به سختی اعتماد می کند.

صفحه 19:
رفتار های طبر کلامی مناسب در ارتباط "حفظ تماس چشمی, ‎v‏ تکان دادن سر» ‏” لبخند و نشان دادن علاقه. ‏۲ متمايل شدن به سمت كوينده. استفاده از تن صدای متناسب با بیام ‎

صفحه 20:
توجه به رفتار هاى غير كلامى * اخم كردن "واه وفتن ‎Baty ws‏ ” كره كردن مشت 7 تن صدای یکنواخت ‎ol”‏ کشیدن "جواب های یک کلمه ای "كوت کوبیدن در "برت كردن اشيا

صفحه 21:
موانع ارقباط ۱- کليشه های اطمینان بخش: ۲- پند دادن/ تأکید کردن او وا ؟- تحقير كردن/ انتقاد كردن ۵- دفاع کردن ۳ )- شرمسار كردن

صفحه 22:

گردآوری :دکترآرش مانی روانشناس ،دکتری تخصصی علوم اعصاب شناختی دانشکده پزشکی ،بخش روانپزشکی اهداف این بخش کارگاه الف :تعریف ارتباط: ب :انواع روش های ارتباطی: ج :بررسی موانع ارتباط: ارتباط در جهان امروز کلید و رمز م وفقیت در ارایه خدمات است؛ نکته مهم در برقرار ارتباطات موثر این است که هر واژه ،ارتباط غیر کالمی ،تصاویر نوشتاری و گفتار ممکن است برای افراد مختل ف در فرهن گ های مختلف معانی خاص داشته باشد رابطه درمانی بر درک متقابل افک ار ،ارزش ها ،ترس ها و نیازهای درمانجو متمرکز است ،که از این طریق درمانگر باید اهداف و شیوه های درمانی خود را تعریف کند و این کار مستلزم وجود یک رابطه سالم بین آن دو است. بازخورد پیام ،کالمی غیرکالمی انواع ارتباط: شنیداری که با کلمات بیان می شوند دیداری که در تابلو ها و عالیم دیده می شوند نوشتاری که در دست نوشته ها و یادداشت ها ابراز می شوند زبان بدن که حالت چهره ،تن صدا ،وضعیت بدنی و پوشش و ظاهر فرد آنها را نشان می دهد از آنها به نشانه های غیر کالمی .هم تعبیر می شود پیش داوری :از قبل درباره افراد خاص ،موضوعات خاص پیش فرض دارد. ‏هیجان:حاالت هیجانی خاص بر درک پیام اثر دارد. ‏تمرکز:حواسپرتی و یا محیط پر سر و صدا بر درک پیام اثر دارد. ‏عالیق شخصی:می تواند بر درک موضوع و پیام اثر گذارد. ‏تفاوت های زبانی :افراد با گویش ها گوناگون برداشت متفاوت دارند ‏سرعت پردازش اطالعات :در برخی باالتر و در برخی کندتر است. کامل بودن ،یعنی همه اطالعات ضروری را داشته باشد. روشن بودن ،اطالعات موجود در پیام باید واضح باشد. مختصر بودن ،شامل اطالعات غیر ضروری نباشد. مودبانه بودن ،ارتباط درمانی همیشه باید مودبانه باشد. منسجم بودن ،یک پیام منسجم ،منطقی و همراه با نظم و ترتیب است.  ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تالش کنیم آنچه را که دوست نداریم ،بشنویم. فقط بخاطر مخالفت با عقیده ای آنرا رد نکنیم. ممکن است نظریه بی اهمیتی برای ما برای دیگری مهم باشد. بر میل قطع صحبت گوینده ،غلبه کنیم. باور کنیم که بیش از یک روش برای نگاه کردن بZZه مسایل وجZZود دارد. برای تبادل افکار و نه افکار خودمان ارزش قایلیم. بدانیم که گوش ندادن به ارتباط آسیب می زند. ارتباط غیر کالمی سه ثانیه اول ارتباط را ارتباط غیر .کالمی تشکیل می دهد ‏حالت چهره تماس چشمی وضعیت بدنی حالت دست و انگشتان فاصله شخصی تن صدا سرعت تکلم تعریق و بوی بدن ارتباط غیر کالمی معارفه و آشنایی قبل از شروع مصاحبه باید کارهایی .انجام شود ‏حمام روزانه ‏استفاده ازخوشبوکننده ها هوای تازه در اتاق ‏تمیزی موی سر ناخن باید تمیز ‏یونیفرم باید کامال اندازه و مناسب ادکلن با بوی مالیم سنجاق کردن کارت شناسایی ‏ ارتباط غیر کالمی معارفه و آشنایی قبل از شروع مصاحبه باید کارهایی .انجام شود درمانجو انتظار دارد که شما یک متخصص باشید و لباس شما ن یز بخش ی از این تخصص است .در حقیقت درمانجو ب ه فردی ک ه نسبت ب ه ظ اهر خود بی توجه است ،به سختی اعتماد می کند. رفتار های غیر کالمی مناسب در ارتباط ‏حفظ تماس چشمی، تکان دادن سر، لبخند و نشان دادن عالقه، متمایل شدن به سمت گوینده، ‏استفاده از تن صدای متناسب با پیام توجه به رفتار های غیر کالمی اخم کردن راه رفتن کند و تند گره کردن مشت تن صدای یکنواخت ‏آه کشیدن ‏جواب های یک کلمه ای ‏سکوت ‏کوبیدن در ‏پرت کردن اشیا -1کلیشه های اطمینان بخش، -2پند دادن /تأکید کردن -3توضیح خواستن -4تحقیر کردن /انتقاد کردن -5دفاع کردن -6تغییر موضوع -7شرمسار کردن جمع بندی و بازخورد

51,000 تومان