صفحه 1:
صفحه 2:
" عبارت است از فرایند انتقال پیام از سر رو
ns ___
پیام مشابهت معني با معني مورد نظر فرستنده
ایجاد شود
صفحه 3:
هواس وق امس لامرن
جرا برقراري ارتباط؟
صفحه 4:
een ye
) مخاطب (كيرا نده ِ
ay"
*بازخوردس
1
صفحه 5:
* فرد با فرد / جهره به جهره
- جلسات / گروههاي کوچک
= = ۳( » گويندگي » بازي و...) » گروههاي بزرک
تم
صفحه 6:
افو بوقو وچ وبا
SS mercy
-ععمدتا آگاهانه و قابل کنترل
۳ ere ee ee
Do 43 Att'y
= -عمدتا ناخود آگاه
صفحه 7:
5 انواع اشارات
eee. ee
yea چشم مددجو
5" تا
صفحه 8:
" طرح سوالات كنكاشي ا ا
Listening 5
Observing مشاهده "
Telling گزبیان کردن
صفحه 9:
ا 0 0 7
د ا 9
صفحه 10:
كة بصورتككلامى يا غير كلامى ان ey
صفحه 11:
نحوه طرح سوال دوستانه اتفاقی وساده
اجتتاب از لغات تکنیکی و پیچیده
. طرح سوالات فراوان در یک زمان
دا (eae
دح هادر مراجعه كنندم
۰۰ سح
صفحه 12:
۳
ل ل ۱
* پرسش های بسته تمّایل به محدود کردن بحث دارند اما
! _مى توانند براى درياقت اطلاعات استفاده شوند
۳ = a
ee سوال بدون قضّاوت
صفحه 13:
صفحه 14:
" استفاده از یک یا همه حواس برای بررسی چیزی-
ءتا بتوان درک و دانش بهتری نسبت به آن بدست
= آو را د
صفحه 15:
صفحه 16:
سس سس
-در ارتباط بین فردي » گفتن عملي است
که توتظ منیع براي به زبان آوردن يك
عقیده » يک"نظر ».احساس يا واقعیت
صفحه 17:
re Pe eS افکار » عقايد » نظرات
ree
دلایل » توضیحات
صفحه 18:
ثه اطلاعات
col 5 زر لا (
حعه کننده
عيدو ادعاها
حمایت از گفته ها »
براي
۱ =
2 حل تناقضات / قصورات
ابرقراري تفا
om 36
صفحه 19:
* وضوح موضوع مطرح شده
* مناسبت PEE See
a
صفحه 20:
* سازماندهی بحث آذت سور
ف ته هدف
en ا بهتر»
ل
خلاصه ها ى جامع
اس سم رتست با ميك
صفحه 21:
are 2 كارشناسى » بيطرفى و هدفمند
es ا « (Sai5 4) Sys
Ee Sere
— EN en Wee IETS
۳۲ وو ا تت
2 BOS lias
صفحه 22:
pee eee ee errs
انجام آنها تمرین میخواهد *
* تضمین موفقیت در امر تغییر رفتار است
2 أنجام ea ۲
Se
صفحه 23:
صفحه 24:
* همیشه مخاطب خود را بطور دقیق
به خصوصیات او توجه كنيد
صرحت فردي
سس 5
io Se 9 #القتصلدي 9 فرهنگي
به اعتقادات ورباورهاي او توجه کد
6 دکتر ناصر محمدي
صفحه 25:
ص 255525 = ae
براي يادگيري چه مطالبي مراجعه کرده است و شما انتظار
دارید بعد از اتمام برنامه آموزشي به چه دانش ها . مهارتها
و با ا بگیرد
LIAS
صفحه 26:
در تدوین اهداف a> تكاتي باید ر.
Mg eo cE, al
2. فعل داشته باشد
3. معيار برائ"انذانزة كيري داشته باشد
7 شرایط تحقق فعل مشخضن گردد
LIAS eo
صفحه 27:
شرایط تحقق فعل مشخص گر دد :
SOLES
م6 دکتر ناصر محمدي
صفحه 28:
تعیین محنواي آموزش
٠ جه مطالين را VEE oT AFIS yb
" تعیین روش آموزش
ls JES] slp ررتر نت لت [
۲ تعیین رسانه ها 7 آموزشي
ae 75 واستارن"
دکتر ناصر محمدي.
cr
صفحه 29:
Silsbee
— محتواي آموزش
جه مطالبى را بايد بدانند ؟ .1
جه مهار تهابي.را بايد كسب كنند ؟ 5
باید اعتقاد پیدا کنند.؟ ۳ 5
4. جه 22 0000ل
LIAS
صفحه 30:
ببس«
چا ا 000
۰ دانش به,تنهایی باعث بروز رفتار مطلوب نمی شود
drole Alids 7 glace ules! ys =" ۳
0 - parva?) je ا =
اسم oe revs rr ee aad
ee
صفحه 31:
0 0 كم 57
one 0 Rev pyre yes Ys
Bee CeCe eee <I e)e ف
ا ال EW gig are bea] py ey =
*
صفحه 32:
صفحه 33:
fee 1
۳ دنر لیالد
22 فش): <<
کنند چون باور ندارند!
10 RP ears
en شین نگرش به آموزش تعایل وگرایش
فرد به انجام عمل بیشتر می شود
۴ + حور ۰
سرا لت لسن سس هن
محرک های محصط 107
صفحه 34:
مفشك (حتی یکبار سیگار نکشید) -
لا 95
a زیانیان(نمی تنس رم
خودرو و
= وروی
تسس رم
صفحه 35:
CSUR 8
کنید
" تغییر تگرزش,به زمان نیاز دارد وسنجش آن
صفحه 36:
eee ۹ ee ۳
هیچ آموزشی بدون وجود رسانه تکقی ۳
نمی یابد
صفحه 37:
rere جر 222 22 تآ
انتقال
“ارسانه در معناى عام يعنى وسيله نقل و انتقال اخبار»
Cle aha La lay
"وسایل یا پل های ارتباطی بین فرستنده و گیرنده پیام
"aa ak da Real ESBS) پیب 7
SS تت نده ا
صفحه 38:
ی ند a =
۷ رسانه های ارتباطی زودگذر: - در توح
يرجم » رسانه هاى رمزدار
a رسانهیهای مانا : رسانه هایی متشکل از اشیاء penton)
را ع سای ؛ فلش هاو
زرتلفیق دو یا چندریسانه"منل
تلویزیون تسم
صفحه 39:
۶ نحل لد طصب مرزجن « Is" at,
CA pre ی و زب سس
در محيط آموزشى بوجود آورند كه تحت
ol شرا 8 يادكير ی ۳
ee =
Pye ee
صفحه 40:
تر لفك انتخاب رسانه ما
ی آمززشی
سس -
9 7
سوه آلوزشی
es 7 ۳ 74
صفحه 41:
كه —
ا ل ا ل
دار
ype bt ا eC |
PVR ERP KEIN PNT ree rr Pl
الکترونیکی
ا 0 یت
در ۳ اف
صفحه 42:
7مواد نصبی : پوستر ۰ عکس » استیکر؛ تمودار و,.. سس
“مواد نوشتارى : يمفلت ٠ ليفلت » بروشورءكتاب و ...
اا ا ا 0
صفحه 43:
”انتخابى بودن نوشته ها يا ترسيم ها
سس پاک کردن,نوشته های قبلی بدون ارتباط با موضوع
صفحه 44:
Waa ل =
نخته
و(
ا ۷
Sree eee 500 لااستفادماز
any
اوس 1 ۱
صفحه 45:
پارچه های پرزدار و با پارچه های ضخیم و کرک دار
ماهوت . نمد» مخمل کشیده شده برروی صفحاتی از
جوب يونوليت » فلز و ...
4
FEW eee Ness ero De ie =
کت ۳
”توجه به انداززه: تصاوير در هنكام نصك ررق
صفحه 46:
توجه به فراگیران در هنگام صحبت كردن
a=) 2 0 هنكام نصب تصاوير بر
تخته
صفحه 47:
" محلی برای ارائه اخبار» اعلاتات
بصری (عکس هاء چارت ها نقشه تمودارها؛
1ك
ارائه محتوا"تز"تلكت نكاه
صفحه 48:
حت 55 توازن و 2-5 955 كك
آموزشی بکار گرفته شده
5 6 0 » نظم »
رنگ » فضاسازی و توازن در چیدن مواد
زمین
صفحه 49:
a eg rs
preach eRe الذي 0000
و سمبل هایی برای انتقال پیام با 9 هدف:
”اعلام رَُوَيْدَادهَا و برنامه هاى مهم
"ale 77مزاررانه توصیههای,مفید و اطلاعات,لا
یک موضوع
“تشويق به أنجام يا نهى از انجام يى كار
صفحه 50:
eal me or ae سور وت
۱
00
7 استفاده ATE aero)
امکان ایستادن در مقابل پوسترهای چند نظری
محافظت پوسترها,از,عوارض طبیعی
تعويض هر 9
صفحه 51:
7 اج
“داشتن تنها يك ايده يا بيام برای به تفکر. واداشتن مخاطبین
ا ا تصاویر یا سمبل های قابل درک برای بیسوادان
۱
RY os one eS ae 7
شد 000
صفحه 52:
فحت ۳ 4 سس
Geer
act a تیک 95 carry al
Fee ri eee ا
— a
صفحه 53:
ee ال رات
در بسیچ های آموزشی ۲ ۳۳
وين تا " 5 تسیر =
تراکت : نشریه ای تک برگی در قطع 96۴) . برای
ارائه Aut های بهداشتی » نصب در جای مناسب
020 ا ie
5-500 ا a5 eae
ا 1 1
2 استفاده براق بی اسوادان
كلاس رسا
صفحه 54:
“ه60 ع برنسى براى هر جلسه سختوائن ب
ARR از BS ات TS تأه و ساده
”بدون خط خوردكى و از نظر املايى تميز و صحيح و مرتب
ل لل 2 2
—_ —_,
*
صفحه 55:
<< ea
ارائه تنها یک موضوع در هر طلق
EUS cae
bao 52 5 bs © W'Slan ) GLUS las jf ealitil”
صفحه 56:
Cer Se ree ee
"خاموش کریدن اورهد پس از نمایش یک طلق» در هنكام
لا
Pan ۱ ل
ایستادن ۳۰-۳ دستگاه 7
re
صفحه 57:
"#به کار گیری تنها یک ایده در هر اسلاید ...سس
20#
ا ا ل 0
ققد كا عر رجا ياست
صفحه 58:
تسس سس و تکرح
استفاده أ رل ۱
an 3 37 00000
1 ا ل haa
استفاده از 2 لغت یا کمتر در عنوان
00-6
۱۰۲۰۱ )5 نمودار به < ۱0 >
صفحه 59:
کته از حائیه اد
۱ ۱
/نمایش"هو اسلاید در کمتر از يك دقیقه
eee eeprom reve
= corer etnias
*
صفحه 60:
7 کلیه ادوات و اشيايى كه ac 8 رسانه a ana
تفهیم بیشتر و بهتر موضوع آموزشی به فراگیران بکار -
می روند
۱ ie
Rr
»آمورش بدون و. Skee ۰
ع لت poe
صفحه 61:
يروزكتور و اورهد
Fraps
" تنخته,های,ماهوتی
وبديو ۳۳
صفحه 62:
انتخاب رساند و مواد اموزش 8 1
SSS Ss ae Cope Tee
انتقال مفاهیم لازم و ضروري بوده و باید از اثتقال انها 1
)1( اطمینان حاصل کرد سح اسن
FOr زر زر
ار منت
=a ERC 1
By a ل دانش
LIAS 66
صفحه 63:
انتخاب رسانه و مواد آموزش 5 1 1
بلس رل
1 اهداف درس را بنویسید
تر pe eee lee) مت
کنید
لك رت
صفحه 64:
بكاركيري رسانه و مواد اموزش ل"
" محتوا 2ك 0 تب
* قبل از كلاس حتما تمرين كنيد
ضعف هاي تدريس را رفع كنيد
" از وجود و سالم"تودن تجهيزات و مواد كمك آموزشي
اطمينان بيدا كنيد
SSS ee
LIAS oa
صفحه 65:
ممكن است در يك كلاس درس و يا يك برنامة
Tol) ا ا ران
آ 0 ا وك
ده 2035
ترا ماو
صفحه 66:
آموزش بزرکسالان از آموزش اطفال تفاوت دارد =
* شركت كنندكان در كلاسها از دانش ٠ تجربيات و باورهاي مختلفي
برخوردارند ۰
باید كاري,کررد ,که مشتري به یاد گيري ترغیب شود
eed اسر
بايد مورد احترام قرار بكيرد ——
باید در زند گي es,
* بايد با تجربيات شترّكت كنند كان ربط داشته باشد :
Pooper) هه
صفحه 67:
Se رت
* برخورد باید منطقی و صادقانه باشد
* باید آنان را به تصمیم صحیح هدایت کند
" آنان خود بايد”ززوش صحيح را انتخاب كنند
HCE a] CaS ae ا ۱
— 3
3d oe by Secs ار
صفحه 68:
اا از 1
* _برنامه باید دو خصلت آموزشي مهم داشته 0
بآ
1. از امکانات موجود به نحو شایسته استفاده شود
2 باید برنامه درست اجرا شود
۳ 7
و
صفحه 69:
ا ا ا ا ل
حاصل كرد
2 باید در حین برنامه و تدریس برنامه را بنحو صحیح مورد بررسي و
ابي قرار داد رو از اجراي کامل برنامه اطمینان پیداکرد
3 باید تحقق اهداف مورد ارزشيابي و اطمينان از كسب دانش و
1 نت
ی
اموزش جَويا شد
Pooper) 990
صفحه 70:
ل و
Ss سح
..* هنگامی که می بینید ؛ به خاطر می آورید ؛
۲
صفحه 71:
۱ a
صفحه 72:
صفحه 73:
ra 9
ane 0
جايى كه دانش ونكرش ومهارت عملى هيج كارى نميكند
صفحه 74:
صفحه 75:
صفحه 76:
*هر یک از روش های آموزشی به --
en ارت
SL ree 9-0۳۳۳
هاى سیب ee ae
are یت
صفحه 77:
ش مو = 5 ete
۱ 3 رس وج
هد ۲ د نظر در انتقال
pret oe vi ge! 2
اهداف ع مور ۳
PPC
ed Cee =
و علمی,ر
— en eet ws
صفحه 78:
تعداد فراگیران ست —
" مدت زمان اجرای آموزش
* سطح آگاهی,و دانش فراگیران
٠ “تجهيزات اموزشى مورد نيان ١
ار سس(
طول دوره آمورش
صفحه 79:
Fj yo) انواع رزشس ماي
a - See
(OSes at eae CEO Be NC BAS Pere ee as
*" مياحثه
كس GaN
ا ا ا ا ۹
مس با دید 5
0
صفحه 80:
-اين نوع آموزش براساس کلام و
صفحه 81:
توانایی مربی در برنامه rer فراگیران در
راستاى اهداف آموزشى
* ا ا مدت کوتاه
۱
3۳ eles هبدن
ل
صفحه 82:
و فعالیت کم فراگیران =
دشواری در یادداشت برداری و توجه و کوشتانن همرت ۳۳
a 3 35
خمودكى و خواب آلودكى در فراكيران اكر مربى فعال و محرى
220/010 000009
ens)
1۳
ار بر Sr
دس رت مس سرت
مى موفق بت
۱
صفحه 83:
eee ene) See ek ۳ سح
ل .را لد ره رال
le a ee Ree) ela Ne ع
ات سر فرزید و فقط نکات ضروری را ارایه کنید
مثال هايى با كلمات,ساده و مرتبط با فراكيران بزنيد و استفاده كنيد.
در ابتدا و انتهاى جلسه , خلاصه اى از موضوع را ذكر كنيد
= لكرج اق رج حص رصي Sal
آشت پودارت -—
owes ۳ در
روش سخنرانی به تَهاني روش کافی و خوبی نیست و باید آن را همل
نا ساير روش هاى اموزشى استفاده كرد.
صفحه 84:
انرون دكا دوع افكاليت سوج سداد كه ددر حي ردك
ع نس ار
پرتحرک می باشد.
صفحه 85:
ion
my Hr لي ا 5
ia. 01711
بش و الجر ارا صر رن سو
ايل .
ا ال 00
او
پآ«
تس ود ee (CCK
Se ae ۱-۱ eRE eres
0 یکیو
دانش متتقل شوه تا مربی بتواند مهارت
فراكيران ياد دهد.
صفحه 86:
=
=
ا
=
=.
a.
ال eee Neer تك
لسن tl) as ee) رز درک یی
امکان اررشیابی و بررسی مهارت های عملی فراگیران
امکان تکرار و تین توسط فراگیران
ايجاد فرصت براى فراكيران به منظور شركت در
صفحه 87:
" وقت كير است
2 عدم درک صحيح فراكيران و برداشت غلط
0 Re BY ee are Ce Secs
Dp کی ترس
اک تعداد, فا گیرران
OPC
ORNs. sknete
ناد باشند احتمال زواستتک
صفحه 88:
aaa a: ار شرس
تجهيزات كافى و لازم سس
ICL ne ae ال
شر خر ر سر( کر
۰" امکان مشاهده آسان برای همه فراگیران
* آرایه توضیح علمی همزمان با نمایش عملی توسط مربی
* امكان مشاهده نمايشن:ان زواياى مختلف
Lem
SS
رل لت سف
ای
ل حيمي se a
ee ee
۳-۳
صفحه 89:
crore Tire ش از مرب مربی صحبت.----
می کنند. اغلب خوب است که فراکیران
ا بصورت,گروهی مباحثه کنند
سس سس
صفحه 90:
en _— سس سب جح a
= میاحثه در گروه کوچک با بزرگ رت ر مش
NB SIS Ie nee) ا م 0
scat rae MICA ce
کرت سر a) تاد
آسانشر وروانتر کرده وآنرا هدایت کند و مراقب باشد
تا بحث ان مسبو خود خارح نشود .یرای فراگیران
فرصت فر a مس
شخصى حو اللي مت
فراكيران ارّتبّاط موثر برقرار كند.
صفحه 91:
انتقال مطالب آموزشی زیاد در زمان کم ...سس
oe cee ال
RUE YS
. * مشارکت فعالانه,همه فراگیران در فرآیند بادگیری
. “ارتقائ مهار تهاىآكِرّفرَارى:ارتباط و مهارتهاى كلامى در
— Os
بت فراکیرآن بوا : 12 جرب بك ares
در موضوع درسی
صفحه 92:
رل رب سر
eo را
فراگیران از بحت وموضوع خارج شوند
6 را
شر کته نکنند
اد 5
صفحه 93:
Rm ec Ree TC oa تست(
مسائلى دران عنوان مى شود و مورد بحث و بررسی
دزا رف یگدید که ممکن است برای فراگیران مبهم و
سوال برانگین باشند ae ار
Ca ل ا ل aR
| 0
cast وت مس( زر رم we .
صفحه 94:
مربی میتواند از قدرت عملکرد و شناختی که توسط فراكيران =
بدست آمده.آگاهی پیدا کند. تسس
* فراکپران قادر به تمرين در موقعيتى بسيار نزديك به وافعيت مى
تفس بیشتری دزمان مواجهه با واقعیت پیدا
می کنند .
۳۳۳ eee Lan eal ee oe
نامه
i
* ايجاد حس همكارى و ارتباط و و اكنش متقابل ميان فراكيران
صفحه 95:
نتواند. نقش خود را خوب ایفا کنه موجب شر مساوی و
از بين رفتن اعتماد به نفس وى مى شود . لالد ———
OR ear eee Sort ee Nee Yer ne eters oe
Pee NRC Cpe RES) ا 3
ا raR PD i Sr |
در سر نز
— ار مد ررب .باس ال خر رح شرس کر
اهداف, شی, رات الشعاع قرار ده دهد وان تب
wy ere ag
نداشته باشتد ۰«
=‘
صفحه 96:
ae كت
Speen een ee ier er oe ee rere ee ere
مناسبى براى اموزش مردم مى باشد مانند تعزيه خوانى و شاهنامه
خوانى و....) . ذكر داستانهايى از بزركان ؛ حكما يهلوانان روش
مسرب رای آشنايى كودكان با شيوه هاى
pee uke: صحیح زندگی است دااستاری رد۷ درل 1ن
* TL asd dale 55
en خو y
كاه با ارزش انتقال
صفحه 97:
صفحه 98:
درت زياددر ايجاد انكيزه. نكرش جديد و ييدايش وبروز _
رفتارهای مطلوب تس سس
* درك بهتر ارزش ها و تاييد باورهاى درست و نفى باورهاى غلط
* فراهم آمدن شرايط مناسب براى فراكيران در فهم باورهاى
حي كرفت زار
ره رن
ردب کب رت مر
— 0 ۳
ee erie rs
فراکیران و نهایتاایجاد رفتار مطلوب.
صفحه 99:
" * وقت گیر است. سح ككس
BW ee tne eT ee ee
ار NC) or 6) or
PTO oN) Greed a) عانق
FES a per CON Keay Bets PEs ea) EWN RC eo
5-5
عر كعات روك يميد
و قدرت تحلیلوتصور ۳ در مربیان دارد.
صفحه 100:
و قادر مي 5 Seer eer
را تجربه كنند و از نزديك با ان اشنا شوند و انرا تجربه
اي
و اب ۳
صحنه های باقیمانده,از ۸ سال ae مقدس که ی 32
ent 3 م
صفحه 101:
goalie j د
و آموخته های فراگیران و جامعه اطمیتان حاصل
كنيد و از فراكيران انتظار داشتة تاشيد- يعدا
بتوانند در جامعه بکار بیندند . بازدید از صحنه
ب» فراگیران,فوصت کسب تجربیات فراوانی از
برسند
صفحه 102:
* ایجاد اعتماد به نفس بالا در فراگیران کت
و خی وال اب سور ریت ای
افزايش مهارت ها و ايجاد نكرش عميق و بروز رفتارهاى مطلوب
۳ تماس نزدیک,وملموس با واقعیت ها
" انس گرفتن قراگیَرَانَ با فعالیت و کار و توسعه تجربیات
ایجاد aca تن
اهزاین
صفحه 103:
entre rey) ا ا
دارد
1 REM OLN EPC ne ene RPC E CN arn)
. تعداد فراگیران کمی را می توان به همراه برد
دتشوارى در نقل,و,انتقال
* ایجاد انتظارات زیاد در رت
1 تون یت ee
۰ اتلاف وقت: سرخوردكى فر
POM, asl: 9, SOD 30-5
* احتمال انحراف مسیر آموزش (طرح مسایل جانبی از سوی مردم
2
صفحه 104:
بر سس را ار سر سس تسس سس
یق فرآگیران در خلال بازدید از صحنه ها , به دنبال کردن روش های دیکر
00
سحب تبراق براى جمع بندى يرسش و ياسخ هايى كه در بازديد صحنه هاى واقعى
Caan 2 حاضر در صحنه( مردم مسئولین و.... آدر کمک به فراگیران در جمع آوری
a
. دیدار مجدد از صحنه ها بمنظور پیگیری فعالیت های ویژه امکان پذیر باشد *
خلاصه هابى از بازديد فواكيوان به منظور دار رد بر
تهده رد اس
مریم بر وليك
درباره آنچه اتفاق افتاده و آنچه که می ت
بازد:
ن انجام داد . پس از مرا
شده . صحبت نمابيد و از فراكيران بخواهيد راه حل ارائه نما
صفحه 105:
ا ا ا 71
آنها » شرايط يويايى و يادكيرى فعال را دركلاس ايجاد مي نمايد و بِدَينَ طريق مى
تواند يطور سريعى به بررسى وضعيت علمى و ميزان يادكيرى آنها يرداخته و مى
فهمد كه فراكيران جه جيزهايى را مى دانند و جه جيزهايى را نمى دانند . نكته جالب
ا ا 7
ات
در روش سوأل وجواب بايد احساس آزادى و ارامش نموده و نبايد احساس كنند
درصورت ا مورد مواخنه قرار می گیرند .
3 2 فراگیران به تفکر اننتوا
بارى جر ماو :مسق
Jes 2
eer
0 0
۳
صفحه 106:
۰ * افزایش سرعت یادگیری —
۱
3
eye ESN ل eee
دانند
نوت سمارتبای نکر تست
?2 مفاد GIs
|" تشويق فراكيران به مطالعه بيشتر
صفحه 107:
ظ
* کناره گیری برخی از فراگیران عقب
* هدر رفتن زمان
* دلسردی و ناامیدی فراگیران زمان پاسخ غلط
ا ل ل ا ا 2
* طولانى شدن سبواك:ؤ :جواب و خارج شدن كلاس از كنترل
صفحه 108:
De ie AP
" آموزش چهره به چهره جزء بهترین
pee Sy Alot)
را
wot) = و[موزش گیرنده,به,طی
et er aren ray ce
تکدیکر ارتتباط برقرار می کنند
صفحه 109:
صفحه 110:
* احترام به فراگیر سح
* وقت كافى جهت مشكل مطرح شده از طرف فراكير
اجازه سوال به فراگیر در حین آموزش
۳ ۰ ارایه توصیه های مشخص و دقیق و مرتبط با شرایط فراگیر
5 ات سا
فراكير
و و شمرده صحبت كردن ۳
in ات
۱ ۳۱( ۱۳ 3 >
* سول ریب مور مب امین از درک یحور
* تعیین قرار ملاقات بعدی با فراگیر برای پیگیری مشکل او
صفحه 111:
* الف- ارتباط غیر کلامی
_ =
* ب- گوش کرد فعال
۴ ج- ارتباط کلامی
صفحه 112:
غیرکلامی شامل تمام شیوه هایی است که مردم از
طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرآر می کنند که مقوله های ال
ارتباط غیر کلامی عبارتند از :
Se enka رز
50000
م ا eRe ec SS ore eek)
a PO ocr ra Kr CORNERED IE (CPL) oN
xy رد ear Sie] eT
سر در كمى
* حركات دست و سر: بيان توافق با عدم توافق
۳
صفحه 113:
aly برای آموزش بهتر به > فراكيران و مراجهان. سح
* گوش کردن یک فرایند فعال و نه صرفاً شنیدن کلمات
و
گوینده. تفکز لا آمورد یک تجربه مشابه» برنامه ریزی در
مورد آنچه بعدا مّی خواهد بگوید»
9
ول آموزث
صحت کردن؛ توجه نشان دادن تشو
۱
صفحه 114:
CONS Ce ECMO) CeCe Ce رات
= متقاعد كردن و درك متقابل هستيم. برای آن که
تلا ی ما اس 2
Sm
ER ور
منش <= ۳. شور و علاقه
صفحه 115:
ىت rs تحص
3 مدرسه [ ace err
ae 55 2 59
ens 1 ۱ ۳
i 8 و ی
ختاه ey
١ درختان و در
5
تكب
i ترتيب
3 ارايش. و تر مسد
۳۳
گویش.
ربان و کود
۳۴ زیان
صفحه 116:
صفحه 117:
سس 4 = = =
سح
۳
۳ مهارت ها واکنشی ( بازخوردی
صفحه 118:
sa eS — = =
اا ا ات ل
فراکدرآن می دهد.
۳
صفحه 119:
حرکات صورت و بدن
* قیافه
9 ۳
0۳
ل 0
السك ”
صفحه 120:
استفاده از زبان پیچیده به جای زبان ساده و محلی.-.
وجود سر و صدا و شلوغی در فضای آموزش
7۳ طولانی,پودن جلسات درس
تعداد بنش از خد فراگیران
00 ل - _
و( ار زر نت 000
تسایس در جرک ارتباط
صفحه 121:
الف - شعر . بازی . داستان سرایی , لطیفه . معما
۱ Rec OMe RecN LEC) rea
[emer DCS
صفحه 122:
ب - آنهایی که خجالتی هستند
ل ا
ae) 2 0 22 0 00000
مجادله يطلبند.
= mi كه ذ Pree) 2
weet 2 =
لا
5 ز - آنهایی که دوست دارند کلاس را از موضوع و بحث
خارج كرده و ان را مختل سازند.
يكنند همه جِيز را
صفحه 123:
* اغلب فراگیرانی که در محیط کلاس مشکل سان..--
هستند انهایی هستند که ساکت و خجالتی اند و با
۳
oD) eee 0
سیر oS Se
۳
صفحه 124:
Seren ا meer oo
ین og ON ee INC ول
الف - گوش کنید 7
ال
صفحه 125:
ده گیوان هعي مثل هم نت یچ هیر ستاو سح
ee Cer) ار
از فراكيران در بادكيرى كند هستند ودر درك
مقاهنة تربع نميباشند
" برای این دسته باید وقت کافی جهت بحث
ا 00000
" لازم است فراگیران بدانند که به آنها توجه داردد
On Wee eee Wee) 00
صفحه 126:
0
انكيزه دار ياشد .
ب )انكيزه موحت تمايل به شركت در 1موزرش
a رن
صفحه 127:
الف-ملاحظه و احترام
»..ب-كاردانى وابتكار
مس .