کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

ارتقاء استراتژی رقابتی کسب و کار

صفحه 1:
ارتقاء استراتؤى رقابتى كسب و كار استاد راخنما: ذکتر حجاریان

صفحه 2:
) جهت ائتلافات استراتژیکی و مشار کت‌های دسته جمعی چه —= مقدماتی در نظر گرفته شود؟ پشتیبانی از موقعیت بازاری شرکت از طریق ادغام صورت 9# كيرد يا از طريق تصاحب؟ ۱ آيا براى فعاليتهاى خاص زنجيره ارزش از منابع بيرونى الا استفاده كنيم يا با استفاده از منابع داخلی اینکار را انجام دهیم؟ @ جه زمانى از حركات تدافعى و يا تهاجمى استفاده كنيم؟ ‎١,‏ از کدامیک از روش‌ها؛ جهت بهره گیری از اینترنت به عنوان .= كانال توزيعى در جايدهى شركت در بازار استفاده كنيم؟ ‎

صفحه 3:
خاب‌های استراتژیک یک شرکت

صفحه 4:
Soe 90 ‏تا‎ a ۳0۹ برنامه ريزى حركات اشتراتزد

صفحه 5:
ل لع مسا سات وكين را به كونهاى شكل دادهاند تا مقدمات استراتژیک خود را كامل كرده و وضعيت رقابتى خود را در بازارهاى داخلى و بين المللى بهبود بخشند. شرکت‌های بسیار هم اکنون تمایل زیادی به دو حوزه رقابتی از خود نشان داده‌اند: (آرقابت بچهانی جهنتا رسیتن به بازارهای متقفلت: ورسیدن به درجه‌بیشازآن بازازهای جهاني. ِ (۲) رقابت برای بدست آوردن فرصت‌ها در فناوری‌های در حال پیشرفت و تقو ایجاد قابلیت‌های تجاری جهت رقابتی موفقیت آمیز در منابع و بازارهای تولیدی ‎oT‏ منابع و

صفحه 6:
* برای شرکت مهم است که به دنبال اهداف با اهمیتی باشد ** کمک می‌کند که یکک رقابت مهم یا یک مزیت رقابتی بوجود آمده حفظ شود و بهبود یابد ز تهدید رقابتی جل و گیری می کند 2 * کمک می کند تا فرصت‌های مهمی در بازارهای جدید بدست آيد ‎BAUR‏ امك تجاوك یک زر کت را دیزی گنر

صفحه 7:
QO تسریع و توسعه محصولات و فناوری‌های جدید ‎a‏ ‎Q‏ پوشش شکاف های موجود در مهارت های فنی و ساخت دستیابی به مزیت رقابتی ‎Seg‏ کارانن ژنجیوه:تأمین 3 لسأدستيابى به ميزان قابل توجهى از توليد و يا بازاريابى لسادستيابى يا بهبود دسترسى به بازار از طريق توافقات بازاريابى مشتركك

صفحه 8:
به سرعت تبدیل به بازاری کلیدی در کشور تبدیل شده و به فرآیند حضور خود در بازارهای جهانی شتاب بخشد دریافت دانش داخلی پیرامون بازارها و فرهنگ‌های ناآشنا از طريق موافقت‌هایی با ش رکای محلی آنها ** دستیابی به مهارت‌ها و مزایای با ارزش که در محل‌های جغرافیایی خاص متمرکز شده است * کردن یکف پایگاه قویتر برای شرکت در صنعث هدف ** تخصص یافتن در فناوری‌های جدید و رسیدن سریع‌تر به مهارت‌ها و مزایا

صفحه 9:
استراتژی های ادغام یا تملک ** استراتژی ادغام - تر کیب و ادغام نقاط مشتر کک شرکت ها با ایجاد شرکتی جدید با نامی جدید * انستراتوی تملکت - یک ش کت ش رکت دیگری را خریداری نموده و عملیات و اقدامات صورت گرفته در آن را به تملک خود در می آورد استراتژی ترکیبی ادغام - تملکت * انتخاب استراتژیک پ رکاربرد * بویژه در شرایطی که شرکا شرکتی را با قابلیت های موردنیاز با فرصت های کاهش هزینه فراهم نمی کنند * مالکیت این امکان را می دهد تا عملیات بطور دقیقی یکپارچه شده و کنترل و نظارت بیشتری حاکم باشد

صفحه 10:
ote ت کیب عملیات می تواند منجربه * قابلیت های رقابتی بهتر و بیشتر * پوشش جغرافیایی وسیع تر * منابع مالی بیشتر جهت سرمایه گذاری در حوزه 70810 و افزایش ظرفیت ها * فرصت های کاهش هزینه * مهارت های تکنولوژیکی قوی تر * توانایی بیشتر جهت پیاده سازی محصولات یا خدمات نسل آینده wo

صفحه 11:
دام های ادغام و تملک ت رکیپ عملیات می تواند منجربه * مقاومت از سوی کارمندان معمولی * تضادهایی در سبکک مدیریت و فرهنگ سازمانی * مشکلاتی در ترکیب و یکپارچه سازی عملیات شرکت های مختلف * دشواری هایی فراتر از انتظار در ۳ * دستيابى به صرفه جویی مورد انتظار ضعت اهر *به اشتراک گذاری مهارت ها * دستیایی به قابلیت رقابتی بهبودیافته 2 aa

صفحه 12:
#* بکیارسجه‌سازی :عمودی) خوزه عملکردی زدن رفایت هر کت:دز:همان ضتعت:را گسترش هد ** اين عمل شامل بسط بازه فعاليت هاى شركت به عقب تا مرحله منابع تامين و يا به سمت جلو تا مصرف كننده نهابى مى شود اتژی‌های یکپارچه‌سازی عمودی می‌توانند به صورت یکپارچه‌سازی کامل ( شر کت جستن در همه مراحل زنجیره ارزش صنعتی ) و یا به صورت یکپارچه‌سازی جزئی ( ایجاد موقعیت‌هایی در مراحل انتخاب شده از زنجیره ارزش کل صنعتی ) انجام پذیرد

صفحه 13:
ee تلاسر انز یک بکپارچه سازی رف سدع ** در فعالیتهایی مثل تولید قطعات و اجزا می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمود و سود دهی را افزایش داد ** جهت رسیدن به یک استراتژی قابل اجرا و سود ده شر کت باید بتواند * از نظر مقياس و اندازه اقتصادى به بز ركى تامين کننده‌های خارجی برسد * بتواند از نظر راندمان تولید» متناظر با تامین كنندههاى خارجى باشد بدون اينكه افت در کیفیت داشته باشد. 2. مى تواند يكك رقابت بر مبناى تنوع و تفاوت را ناشى شود. 5 به خدمات يا محصولاتی با کیفیت بالاتر ختم می‌شود اندازه و ابعاد خدمات به مشتری بهبود می‌یابد و یا به عبارت دیگر بهره‌وری در محصول نهایی را آرثقا می‌دهد ** رها شدن از عدم اطمینان‌ها و وابستگی به تامین کننده در زمینه اجزای حیاتی و با خدمات پشتیبانی و کاهش وابستگی شرکت به تامین کننده‌های قدر تمند

صفحه 14:
رب ۴ ‎Cl‏ استراتژیک یکپارچه سازی رو به جلو ** موجب دسترسی بهتر به مصرف کننده‌های نهایی و یافتن دید بهتر از بازار می‌شود ** در صورتی که تولید کننده نتواند سهم بیشتری از فروش در بازار بدست آورد تولید کننده می تواند اقدام به عمده و جزئی فروشی از طریق شرکت‌های توزیعی خود شرکت و یا از طریق فروشگاه‌های خرده فروشی زنجیره‌ای ‎AS‏ ** دور زدن کانال‌های خرده فروشی و عمده فروشی متداول به منظور فروش مستقیم و خرده فروشی از طریق می تواند صورت گیرد تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد و یک سود قابل توجه از نظر کاهش هزینه‌ها در مقابل رقبای معین بدست دهد و موجب رسیدن کالا به دست مصرف کننده نهایی با قیمت کمتر شود ae

صفحه 15:
6 9 ويك ججارى افزائعى واه جات ورسوووا ‎Sulal es ees‏ عبزاهد واد ‎US vs” es >‏ ژمینه تکنولوژی خاص سرمایة گذاری تموذه‌اند سرعت غالبا کمی برای همسوئی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی خواهند داشت و شرکت‌هایی که کمتر یکپارچه شده‌اند می توانند تامین کننده را برای تامین اجزای خوب و با آخرین تکنولوژی تحت فشار بگذارند * موجب قفل شدن یک شرکت برای تكيه بر منابع تامين و فعالیتهای داخلی خود می‌شود به صورت بالقوه موجب می‌شود که انعطاف پذیری کمتری در تامین خواسته‌های در حال افزايش مشتری‌ها و یا طراحی محصول به وجود آید ‎F‏ دارای مشکلاتی همچون ساز گاری با ظرفیت تولید خواهد بود ‎ ‏& غالبا نیازمند تغییرات ریشه‌ای در مهارت‌ها و قابلیت‌های تجاری است ** در زمینه تولید قطعات و اجزا می‌تواند موجب تضعیف انعطاف پذیری عملکردی شرکت شود

صفحه 16:
© *** اينكه يكبارجهسازى قائم مى تواند باعث ارتقاى بهرهورى در فعاليتهاى مهم و استراتزيكك به صورتى شود كه هزينهها بائين ‎tals‏ افراد حرفهاى ايجاد شوند» حفاظت از دانش و رموز جكونكى انجام كار و افزايش تنوع صورت كيرد ‎gi?‏ یکپارچه‌سازی قائم بر هزینه‌های سرمایه گذاری زمانهاى ياسخ و انعطاف پذیری و هزینه‌های مدیریتی و اداری برای هماهنگ تا فعالیتها از , طریق فعالیتهای زنجیره ارزش ‎LT SI‏ یکپارچه‌سازی قائم به صورت اخص موجب ارتقای توان رقابتی شرکت و سود دهی آن خواهد شد یا خیر ** استراتزى هاى یکپارچه سازی قائم از نظر ارزش انجام» بستگی به این دارد که واقعا نیاز به یافتن کدام قابلیت‌ها و فعالیت‌های زنجیره ارزش در داخل شرکت می‌باشد و اينکه کدام کار به صورت ارزانتر و بهتر می‌تواند توسط شرکت‌های ‎eal eel‏ نايرد

صفحه 17:
ژی های برونسپاری ** برونسپاری عبارت است از یک سم برای ترکک کردن و یا دور كرون تلاش براق اننجام داخلی بتقی از فغالیتهای زنجیره ‎SBI‏ و سپردن آنها به شر کت های خارجی قوی و هم پیمانان استراتژیکی ** دو محرک بزرگ برای برونسپاری عبارتند از: 8 ۱. شرکت‌های خارجی می‌توانند آن فعالیتهای خاص را بهتر و ارزانتر انجام دهند * ۲. برونسپاری اين امکان را به شرکت می‌دهد که کل انرژی خود را بر روی آن ‎ews‏ از فالیبهای اصلی خود که دو حقیفت هه فمالیتها می‌باشنده وممتيتين .بر روی مسائلی که برای موفقیت مالی و رقابتی بسیار مهم و حیاتی هستند. متمركز ‎cee‏ a

صفحه 18:
۳۳ an, ۳ نع استراتژی‌های برونسپاری مفید خواهند بود . ‎ma‏ ** يكك فعاليت بتواند به صورت بهتر و خبلی ارزانتر توسط متخصصین خارجی انجام يذيرد ** فعاليت براى توانابي شركت براى بدست آوردن مزاياى رقابتى يايدار مضر نباشد و هسته مرکزی شر کت را از نظر رقابت پنسیری قابلیت‌ها و یا راز و رمز تکنیکی خالی نکند بوچ کاهش ریسک شرکت در هنگام مواجه شدن با تغییرات تکنولوژی و نگام تغییر خواسته‌های مشتریان گردد ‎Frade‏ نایی‌های یک شرکت برای وآوری شود ‏فعالیتهای شر کت را در مسیر بهبود انعطاف پذیری سازمانی هدایت کند و زمان ‏لازم برای رسیدن محصول جدید به بازار را به حداقل رساند ‏** امکان تر کیب انواع مختلف از تخصص‌ها را با سرعت بالا و تنوع زیاد فراهم کند ‏9 * کار امکان تم رکز شرکت بر روی فعالیتهای اصلی خود را داده و منابع كليدى آن را بکار گیرد ‎5 ‎6

صفحه 19:
of * بز رگترین خطری که از برونسپاری متوجه ش رکت می‌شود اين است که تعداد بسیاری از فعالیتها و یا انواع غلطی از آنها برونسپاری می‌شوند و بدینسان قابلیت‌های شرکت از درون خالی می‌شود در چنین حالتی» شر کت بسیاری از فعالیتها و تخصص‌هایی را که در طولانی مدت موجب موفقیت او شده بوده‌اند را از دست خواهد داد

صفحه 20:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان