صفحه 1:

صفحه 2:
نام کتاب :ارزشیابی آموزشی نام استاد :آقای بهنام موفقی ی نام درس ارائه: ارزشیابی و اندازه گیری 1 نام ارئه دهنده : زهره پهلوانیان دانشكاه :ييام نور ۷ سال تحصيلى :نيمسال اول /99-9 ‎I AV‏

صفحه 3:
۷ بسن آوری شده تصمیم یا تصمیم های مز a 1 ۱ .مثال کسب اطلاع و اگاهی از وضعیت بیمار توسط پزشک برای ت

صفحه 4:
انواع اندازه کیری 7 اندازه گیری نتیجه مدار

صفحه 5:

صفحه 6:
* جمع آوری اطلاعات در مورد یک پدیده به منظور شناخت ن پدیده صورت عی گیرد میل و علاقه برای شنا خت پدیده.محرک باانگیزه لازم برای اندازه گیری را فراهم می آورد . 3 مه لین نوع اندازه گیری در حوضه تحقیق بنیادی یا محض انجام می گیرد.

صفحه 7:

صفحه 8:
” هميشه متوجه انجام عملی است. ۲ اطلاعات جمح آوری هی شهند تا از ميان راه هاى مختلف برای انجام سیک عمل مناسب تیین و منطقی ترین راه انتخاب گردد.

صفحه 9:
ار ها و تصميعات خاص براى ارزشيايي ”7 كوناكون **ارزشیابی دانش آموز **ارزشیابی برنامه درسی ‎eget‏ عد ** ارزشیابی پرسنل برنامه

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
rs} رفتار با کمک مقیاس کمی یا مقوله ای می داند). ۰" صورت های مختلف آزمون :آزمون نوشتاری» شفاهی

صفحه 14:
۲ آزمون عملکرد: " دراین آزمون ازفردانتظارمی رودحداقل سعی خودرابرای انجام فعالیت خواسته شده به عمل آورد. 7 در عملکرد نوعی از فرد انتظار می رود که رفتار همیشگی وواقعی خود را در یک موقیت خاص انجام دهد. به بیان دیگر فرد در حالتهای روز مره و عادی انجام دهد

صفحه 15:
#تفاوت آزمون های پیشرفت تحصیلی با هوش و استعداد ” آزمون های پیشرفت تحصیلی آنچه را که می خواهند اندازه بگیرند .به صورت مستقیم اندازه می گیرند ۲ ولی هوش یااستعدادبه صورت مستقیم قابل اندازه گیری نیستند . این توانایی ها معمولا ازطریق يك عمل يا فعاليت استنباط مى شوند

صفحه 16:
: عوامل تأثیر گذاردر آزمونهای توانایی تمام آزمونهای توانایی شاخص های پیشرفت هستند و "#نمره هريك ازآزمونهای توانایی هميشه حاصل ۲ عامل

صفحه 17:

صفحه 18:
aS eee نزین: در این نوع آزمون متن سوال همراه با چند پاسخ پاسخی پیشنهادی در اختیار پاسخ دهنده قرار می گیرد و mae خواسته می شود پاسخ صحیح را انتخاب کند.انواع اين نوع آزمون ها صحیح و غلط .جو رکردنی و چند گزینه ای است. ار: در این آزمون پاسخ دهنده خود پاسخ مارا سوال را فراهم می آورد.بر حسب طول پاسخ مورد انتظار. این آزمون هارا به کوتاه پاسخ (کامل کردنی )پاسخ محدود و اسخ 2 3 3 2 3 3 5 35 5 3 | 2 2 1 3 2 3 de =| 3 2 1309000000000 137

صفحه 19:
#مفهوم گروه هنجار "د رآزمون هنجاری تفسیرنمرمیک تفسیرنسبی است نمره هر سایر افرادگروه مقایسه وبراساس لین مقایسه نمره فرد مور قرار م یگیرد . ”در لين مقایسه معلوم‌عی شودکسیک فرد در مقایسسبا سایر کرده است. "معیار مقایسه معمولا معدل یا متوسط عملکرد یک گروه تعویف شده است که باشرایطی کاملكٌ مشلیه فرد مورد نظر خاص ش کت نموده اند .. "به اين كروه ءكروه هنجار یا نرم گفته می شود

صفحه 20:

صفحه 21:
هازالاتت ‎are 9‏ ‎ere ae le ed eS)‏ ‎i as SL Bee‏

صفحه 22:
is aE ‏الاك‎ ٠ ‎és oa 4 as‏ آزمون کلی وجلمع. هستتمویی حوزه وسيع ازمحتوايامهارت های موردنظرراتحت پوشش قرارمی دهند. ‏از یک سطح دشوار ی نسبتا متوسط برخوردار هستند. و سوال مناسب به سوالی گفنه می شود که ۵۰در صدازپاسخ دهندگان به آن پاسخ صحیح دهند. | ۴. جا توجه‌به سطح دشواری سوال های پراکندگی نمره های حاصل ازآزمون های هنجاری نسبتا زیاد است. = 7 ۵. استفاده ازنتلیج آزمون های هنجاری درطبقه بندی با گزینش افراد.هرچه میزان پراکندگی بین نمرات بدست آمده از آزمون بیشترباشد؛تصمیم گیری در لین موارد دقیق‌تر و راهتتر انجام می پذیرد. ‎Ss‏ ۶ با وجود لین نتلیج حاصل از آزمون های هنجاری وضعیت واقعی و۳87 عملکرد فردیابه عبارت دیگر ((فرد چه‌حی دلند))را مشخص نمی ‎ws‏ ‏7 ۷. مثال(نمره فردی ۸اومتوسط عملکرد درکلاس ۷اباشد . اين دو = اندازه وضعیت واقعی فردو کلاس را در رابطسبا مطالب آموزش داده شده مشخص نمی سازد.)) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
ن‌ ۲ . ۲ آز ال هاى وان سو [ و :© مو 7 آز ‎ms‏ ‎a =‏ یا ‎bd‏ ‏معرا ‏که ‏تی ‏مور ‏به ‎saute‏ ‎is‏ ‎Agi‏ ‎Hot‏ ‏, انتخاب نت

صفحه 24:

صفحه 25:
‎.١ |]‏ گروه نعینه رلعی توان باروش های نمینه گیری تصادفی ساده؛نمونه گیری ‏تصادفی سهمیه ای ویانمونه گیری خوشه ای انتخاب نمود. ‏ا. ‎og‏ نمونه بایید با توجه به مناطق جغرافیایبی (معروم‌نیمه ‏محروم»غیر محروم)؛محل سکونت(شهر وروستا)وعولمل اقتصادی (سطح ۳۳ ‏سواد وشغل پدرومادر)انتخاب می شود . ‏. مثال:اکر۴۰.افرادجامعه هدف»روستایی هستند؛۴۰.[افرادگروه نمونه ‏فيزبايداازمبان روستايان انتخاب شوند. ‏'. اكرجه حجم كروه نمينسيك علمل مهمبه شمارعى آيد.ولى معرف بودن كروه نمونه ازحجم نمونه بيشتراهميت دارد. ‎

صفحه 26:

صفحه 27:
. ابتداتوزیع فراوانی نمره های خام ازطریق طبقه بندی نمره های کسب شده تشکیل می گردد. دا. فراوانی تراکمی پایین تراز حدمیانی هرطبقه مشخص می شود .فراوانی تراکمی پایین ترز حدمیانی هرطبقه برابراست بافراوانی >. رتبه درصدی فراوانی تراکمی محاسبه شده برای هر یک از طبقات از طریق تقسیم فراوانی تراکمی آن طبقه برتعداد کل افرادمورد مطالعه

صفحه 28:

صفحه 29:
برای تفسیر یکسان از نمره های کسب شده‌لین نمره هابه نمره های معیار با مقیاس های اندازه گیری فاصله ای تبدیل می شوند نمره های خام‌به نمره های معیارییک تبدیل خطی است که بدون تغیردرشکل پراکندگی توزیع نمره ها.میانگین انحراف معیارتوزیع تبدیل نمره خام به نمره های معیار.تبدیل نمره خام به

صفحه 30:
اهداف تحلیل سوال: * شناخت وضعیت عملکرد افراد پاسخ دهنده در هر سوال به منظور پی بردن به مشکلات سوالات آزمون ومشکلات آموزش ۱ 3 ‏و‎ ta ‏انتخاب سوالهای مناسب و تجدید نظر در سوالهای متوسط برای‎ *

صفحه 31:
وال در آزمونهای هنجاری ۶ وه یب همبستگی بین نمره در ‎gt‏ ‏و عدم موفقيت در سوال به منهوم پابایی آزمون پایایی یک آزمون بیانگر ثبات در اندازه گیری .جیزی است که آزمون اندازه میگیرد ۵ :ضریب همبستگی پایایی ‎oe,‏ یابایی برای نمره های یک بارت است از ضریب همبستگی بین = .ای اد ین آفراد در دوبار آزمایش ‎we‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 32:
الل ۱۳ 7 9 #عوامل تاثیر گذار برمیزان شاخص پایایی ‎ile‏ ‏۰ عوامل مربوط به آزمون * عوامل مربوط به اجراى له . عوامل مربوط به افراط _ 9 و تت لك رق

صفحه 33:

صفحه 34:
ey Lal Windows پایان

رایگان