ارزشیابی آموزشی فصل۶
اسلاید 1: ارزشیابی آموزشی(فصل ششم)استاد:دانشجو: رشته : آموزش و بهسازی منابع انسانیآذر ماه یکهزارسیصدونودونه
اسلاید 2: ارزشیابی مستمرسازماندهیسیاستگذاری برنامه ریزیهدایت و رهبریارزشیابی آموزشی یکی از کارکردهای مدیریت آموزشی منظور می شود (بازرگان 1374)این کارکرد باید بر دیگر کارکردهای مدیریت سازمانهای آموزشی اشراف داشته باشد زیرا باعث تحقق هدفهای نظام آموزشی می شود. کار آمد کردن نظام آموزشی
اسلاید 3: نظام ارزشیابی در واقع به عنوان زیر نظامی از نظام آموزشی هست که در شناسایی مشکلات نظام آموزشی و کاستیها، طراحی و تنظیم برنامه و اجرای برنامه نقش ویژهای دارد. انجام این نقش مستلزم استفاده از داده ها و اطلاعات ارزشیابی است. مجموعه ای است از داده های کمی و کیفی درباره درونداد ، فرآیند ، محصول ، برونداد و پیامدهای نظام آموزشی که میتوان آنها را به گونه های مختلف به نظم درآورد ، به طوری که با تحلیل داده ها ، اطلاعات لازم برای ارزشیابی و در نتیجه تصمیم گیری های مربوط به اداره امور نظام آموزشی را فراهم آورد.
اسلاید 4: داده های کمی و کیفی درباره درونداد، فرآیند، محصول، برونداد و پیامدهای نظام آموزشی با تحلیل داده که منجر به تولید اطلاعات ارزشیابی میشود و این اطلاعات ارزشیابی منجر به تصمیم گیری های مربوط به اداره امور میشود هدف نامآ به هم تنیدن ، مرتبط ساختن و عرضه داده ها و اطلاعات مورد نیاز برنامه ریزی و مدیریت نظام آموزشی است.طراحی و استقرار این نظام در مراکز و سازمان ها باعث شفافیت فعالیتهای آموزشی و در نتیجه کارایی بیشتر میشود
اسلاید 5: اصولی که برای به هم تنیدن داده های آموزشی منظور می شوند عبارتند از: 1 ) به هم تنیدن دادههای مربوط به عوامل نظام آموزشی2) به هم تنیدن داده های کمی و کیفی 3) به هم تنیدن فرایند گردآوری پردازش و تحلیل داده ها4)مرتبط ساختن تولیدکنندگان و استفاده کنندگان از داده های آموزشی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.