صفحه 1:
FN ae eS ee)
Benet) اساتيد از دیدگاه tj!
تحصيلات تكميلى
صفحه 2:
0
So 1
مقدمه: يك سيستم ارزشيابى
جامع »معتبرو مداوم براى ارزيابى و
هيات علمى مورد نياز مى باشد.
صفحه 3:
الا
0067
ارزنشيابى استاد عبارت است از تعيين ميزان موفقيت
SECTS een ee Sec) 000
ارزشیابی دانشجویان از استادان یکی از رایج ترین
روش های ارزشیابی در دانشگاه ها و مراکز
صفحه 4:
"1 ۲
cowry
3] اين مطالعه با هدف تعيين ديدكاه دانشجويان
Ee SES eee Cs 2000 دانشكده يرستارى
صفحه 5:
الا
روش کار:
اين يزوهش يك مطالعه توصيفى- تحليلى بوده كه به
صورت مقطعی به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان مقطع
کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری دانشکده پرستارری
دانشكاه علوم ينشكى بقيه ا...( عج) در مورد ۱
rae ع )>( pene ee Sarg penn
صفحه 6:
الا
روش كار:
دانشجويان مورد مطالعه كليه دانشجويان تحصيلات تكميلى
دانشکده پرستاری بودند. که به صورت سرشماری ) در
Eee eS Ee) Bere tee ye 9 0
اول به دليل عدم شناخت كامل از اساتيد از مطالعه حذف
كرديدند. از مجموعه 90 دانشجوی واجد شرایط6)0
نفر در مطالعه شركت كردند.
صفحه 7:
الا
روش کار:
توا کر ار
© سوال بسته بر اساس معياركرتبه اى ليكرت (بسيار
ضعیف»ضعیف»متوسط خوب» عالی) ودر سه حیطه
Eby ۳
علمى(سوال ©02-0) تنظيم كرديده» روايى و يايايى
يرسشنامه قبلا توسط مدیریت مطالعات و توسعه آموزش
ا
موود استفادة قرار می گرفته است.
صفحه 8:
الا
روش کار:
پس از جمع آوری داده ها با استفاده ازنریم افزار
جییه با استفاده ازآمارتوصیفی وتحلیلی مدیریت
م
صفحه 9:
يافته ها:جدول 4 خصوصيت دموكرافيى دانشجريان . ||||||||||"
بيكار
حقوق ثابت
کمک هزینه خانواده
صفحه 10:
aan اله
در این بررسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده عملکرد
PEGS Re var ccert kW en ere el ee Pr)
نمودند. در اين تحقيق ارزشيابى شامل سه حيطه اخلاق »فن
تدريس و توانايى علمى مى باشد.در اين تحقيق از نظر حيطه
های ارزشیابی به ترتیب اهميت حيطه اخلاق»حيطه فن
تدريس و حيطه علمى قرار دارند.يعنى اينكه اساتيد دانشكده
از نظر اخلاق بيشترين امتياز را كسب نموده اند.
صفحه 11:
الل
RP es CONC BS Et nn ew BB TINE rey |"
صفحه 12:
20 2
یافته ها:
ا FOP DER PEP ess
اخلاقی خوب. ۵۵9.9 از دانشجویان اعنقاد
داشتند كه اساتيد داراى فن تدريس خوب هستند و
0329.9 از دانشجويان اعتقاد داشتند كه اساتيد
از نظر علمى وضعيت خوبى را دارند.
صفحه 13:
الا
eee) ۳
از نكات مثبت اساتيد داشتن حسن خلق » برنامه ريزى موثر
eens) ل ل 0
Eye Se BC Ie Te en Te Se Se Ee
ارائه كاربردى مطالب درسى تقويت لازم را انجام دهند.
ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان
تحصیالت تکمیلی
مقدمه :یک سیستم ارزشیابی
جامع ،معتبرو مداوم برای ارزیابی و
تضمین کیفیت فعالیت آموزشی اعضاء
هیات علمی مورد نیاز می باشد.
مقدمه:
ارزشیابی استاد عبارت است از تعیین میزان موفقیت
استاد در رسیدن به اهداف آموزشی
ارزشیابی دانشجویان از استادان یکی از رایج ترین
روش های ارزشیابی در دانشگاه ها و مراکز
آموزشی است.
مقدمه
این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان مقطع
کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری دانشکده پرستاری
دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا (...عج) در مورد ارزشیابی
استاد در سال 1387انجام شد.
روش کار:
این پژوهش یک مطالعه توصیفی -تحلیلی بوده که به
صورت مقطعی به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان مقطع
کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری دانشکده پرستاری
دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا (...عج) در مورد ارزشیابی
استاد در سال 1387صورت گرفته است.
روش کار:
دانشجویان مورد مطالعه کلیه دانشجویان تحصیالت تکمیلی
دانشکده پرستاری بودند .که به صورت سرشماری ) در
صورت تمایل (مورد مطالعه قرار گرفتند.دانشجویان ترم
اول به دلیل عدم شناخت کامل از اساتید از مطالعه حذف
گردیدند .از مجموعه 38دانشجوی واجد شرایط30
نفر در مطالعه شرکت کردند.
روش کار:
ابزار گردآوری اطالعات پرسشنامه ارزشیابی استاد مشتمل بر
16سوال بسته بر اساس معیار5رتبه ای لیکرت (بسیار
ضعیف،ضعیف،متوسط،خوب،عالی) ودر سه حیطه اخالق(سوال
1و،)2فن تدریس(سوال )3-10و صالحیت علمی(سوال -16
)13تنظیم گردیده ،روایی و پایایی پرسشنامه قبال توسط
مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه تایید شده و
همه ساله برای ارزشیابی استاد مورد استفاده قرار می گرفته
است.
روش کار:
پس از جمع آوری داده ها با استفاده ازنرم افزار
spssبا استفاده ازآمارتوصیفی وتحلیلی مدیریت
داده ها انجام شد.
یافته
ها:جدول – 1خصوصیات دموگرافیک دانشجویان
درصد
فراوانی
طبقه بندی
متغبرها
35/3
46/7
16
14
مرد
زن
جنس
46/7
35/3
14
16
مجرد
متاهل
تاهل
60
40
18
12
خوابگاه
منزل
46/7
32/3
16/7
6/7
6/7
14
7
5
2
2
2
3
4
5
6
63/3
36/7
19
11
شاغل
بیکار
وضعیت اشتغال
83/3
16/7
25
5
حقوق ثابت
کمک هزینه خانواده
منبع درآمد
محل سکونت
ترم تحصیلی
یافته ها:
در این بررسی دانشجویان تحصیالت تکمیلی دانشکده عملکرد
آموزشی اعضای هیات علمی دانشکده را مطلوب ارزیابی
نمودند .در این تحقیق ارزشیابی شامل سه حیطه اخالق ،فن
تدریس و توانایی علمی می باشد.در این تحقیق از نظر حیطه
های ارزشیابی به ترتیب اهمیت حیطه اخالق،حیطه فن
تدریس و حیطه علمی قرار دارند.یعنی اینکه اساتید دانشکده
از نظر اخالق بیشترین امتیاز را کسب نموده اند.
حیطه های ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان
ضعیف
)درصد(
متوسط
)درصد(
0
3/3
23/3
53/3
6/7
60
حیطه
خوب
های
)درصد(
ارزشیابی
اخالق
76/7
فن
43/3
تدریس
علمی
33/3
ردیف
1
2
3
یافته ها:
از نظر %76.7از دانشجویان اساتید دارای حیطه
اخالقی خوب %43.3،از دانشجویان اعتقاد
داشتند که اساتید دارای فن تدریس خوب هستند و
%33.3از دانشجویان اعتقاد داشتند که اساتید
از نظر علمی وضعیت خوبی را دارند.
نتیجه گیری:
از نکات مثبت اساتید داشتن حسن خلق ،برنامه ریزی موثر
وتسلط علمی به موضوع درسی بوده است .اساتید محترم
باید در زمینه انگیزش دانشجویان برای تحقیق و پژوهش و
ارائه کاربردی مطالب درسی تقویت الزم را انجام دهند.