16 صفحه
455 بازدید
02 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
به نام خدا ارزشیابی آفر ۱4۰۰

صفحه 2:
تعار یف آزمون از ديدكاه صاحب نظران آزمون(65]): شامل مجموعه ای از سوالات است که در اختیار فرد گذاشته می شود تا به آن جواب دهد. گیج(6 039): آزمون رایک روش نظام دار برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار فرد است برای اینکه بتوان لن رفتار رابا توجه به معیاریا هنجار ارزشیابی کرد. می داند.

صفحه 3:
اندازه گیری * فرایندی است که تعیین می کند یک شخص يا یک شی چه مقدار از یک ویژگی برخورداراست.(گی ۱۹۹۱) * اندازه گیری دربرگیرنده قواعدی است برای نسبت دادن اعداد به اشیاءبا افراد.(نانالی ۸ به نقل ازسیف) * اندازه گیری قواعدی است برای اختصاص دادن اعداد به اشیاء . افراد با روبدادها به منظور کمی ساختن خصیصه های آنها.(هومن ۱۳۷۲)

صفحه 4:
ارزشیابی #ارزشیابی عبارت است فرآیند کسب اطلاعات وکاربرد آن برای داوری هایی که به نوبه خود در تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرند.(تن برینک 6۱۹۷۴ #گردآوری و استفاده از اطلاعات برای تصمیم گیری درباره برنامه آموزشی. (کرونباخ ۱9۶۳) *#سنجش شایستگی.(پوفام ۹۷۵

صفحه 5:
ارزشیابی * فرآیند جمع آوری و تفسیر نظام دار شواهدی است که در نهایت به قضاوت ارزشی باچشم داشت به اقدامی معین بیانجامد.(بیبای به نقل از ولف) * فر آیندی منظم برای تعین و تشخیص میران پیشرفت یادگیرندگان در رسیدن به هدف های آموزشی.(گرون لاند ‎(AY)‏ ۴ ازنظر آموزشی فر آیندی منظم برای تعین میزان دستیابی به اهداف عینی آموزشی دانش آموزان است.(گرون لاند ۱۹۷۶)

صفحه 6:
تفاوت اندازه گیری وارزشیابی ارزشیابی از اندازه گیری جامعتر است .ارزشیابی داوری دربارة مطلوب بودن با نبودن نتایج اندازه گیری ما است .ولى اندازه گیری پابه واساس ارزشيابى درست ۳ تشکیل می دهد.

صفحه 7:
تشخیصی تراکمی ارزشیابی ارزشیابی 5 ارزشيابى

صفحه 8:
تعاریف ‎diagnostic) paris oh5;,!*‏ جهت تشخیص مشکلات یادگیری آزمون شوندگان وروشهای مناسب رفع مشکل به کار می رود. ‏* تکوبنی(۴0۲31۷6): جهت آگاهییافتن از نحوه یادگیری آزمون شوندگان برای تعیین نقاط قوت وضعف آنان به کار می رود ‏*ارزشیابی تراکمی(5۱111۱۲181۷6): برای تمامی آموخته های آزمون شوندگان در طول یک دوره آموزشی بکار می رود. ‎ ‎

صفحه 9:
زمان اجرای ارزشیابی تشخيصى. تكوينى. تراکمی در طول دوره آموزش در ابتداى دوره آموزش

صفحه 10:
مراحل استفاده از ارزشیابی در کلاسهای درس معمولی اقدام به تهیه 1 2 واجرای تحلیل ‎a‏ 1 أزمونياى آزمونهاى مطاليي 23 سد | مس پایان : لب ۰ استفاده از نتایج ارزشیابی جهت بهبود: شرایط و روشهای آزمون

صفحه 11:

صفحه 12:
کمک آزمون تشخیصی به معلمان بيك آزمون خوب تشخیصی‌نه تنها معلم را از ضعف‌یک دانش آموز آگاه عی سازد بلکه زمینه های ضعف اورا هم نشان عی دهد مانند نا توانی او در درک واژگان با جمع با عمل انتقال.

صفحه 13:
woe ارزش یابی توصیفی رویکرد ارزشیابی توصیفی از پشتوانه علمی و تحقیقی برخوردار بوده و سالیان سال اجرای آزمایشی خود با موفقیت سپری کرده است . ماهیت آن بهبود کیفیت فر آیند یاددهی - یاد گیری دانش آموز است که در اثر خوب اجراء نشدن . خیلی از نگاه ها را متوجه خود کرده است. این رویکرد انسان ساز به تمامی ابعاد شخصیتی دانش آموز توجه دارد و می کوشد تا دانش آموزان در این زمینه ها به رشد مناسبی دست یابند . اما متاسفانه برخی از مجریان ارزشیابی توصیفی این روش جدید را بسیار ناکارآمد معرفی کرده اند . آن ها براین باورند که تمام افت تحصیلی موجود در مدارس ابتدایی متوجه ارزشیابی توصیفی است.

صفحه 14:
oe محاسن ارزش بابی توصیفی ۱-توجه به ابعاد شخصیتی دانش آموز ( اجتماعی . عاطفى . جسمانی و پیشرفت تحصیلی ) نه فقط پیشرفت ۲-استفاده از آزمون های گوناگون جهت بهبود فرآیند یاددهی _ یادگیری . نه فقط آزمون های مداد کاغذی ۳ - توجه به یادگیری مشارکتی و فرآیند بادگیری به جای توجه صرف به بازده یادگیری ؛ دراین روش چگونه ياد گرفتن بسیار مهمتر از خود یاد گرفتن است . ولی متاسفانه نه فقط معلمان . بلکه بسیاری از رژسای مناطق .کارشناسان . مدیران و دیگران این موضوع را باور ندارد و هم چنان به نظام سنتی می انديشند . ۴ - دراین رویکرد. ارزشیابی در خدمت یادگیری است. ۵ - توجه به مهارت ها و توان مندی های دانش آموز در جریان تدرپس و یادگیری ۶- ترویج فرهنگ در مدرسه چه یاد گرفته ای به جای امروز چند گرفته ای ؟ ۷ - کاهش اضطراب دانش آموز در نتیجه حذف حاکم بودن مطلق امتحانات در مدرسه

صفحه 15:
۰ 5 Bia ro ‏ارزش بابی‎ Ww ‏معاد‎ ‏اكث رآسيب هاى زير بر طرح تحميل شده و جزء معايب طرح نيستند بلكه در اثر سوء مديريت ها‎ ‏باعث كرديده تمام اتهامات متوجه ارزشيابى توصيفى باشد به طورى كه آن را بى خاصيت و‎ ‏نشان دهد.‎ ‎١‏ - تراكم زياد كلاس ها : دراين روش جون ارزشيابى سطحى نبايد باشد بنابراين معلم جهت يادكيرى عمقى و پایدار در دانش آموز به وقت بيشترى نياز دارد لذا تراكم زياد كلاس بااين موضوع منافات دارد .هرجه دانش آموز کمتر باشد کیفیت یادگیری گیری مناسب تر است ‏۲ - توجیه نشدن اولیا : رفع این مشکل باید توسط مدیریت مدرسه صورت بگیرد که متاسفانه خودشان توجیه نشده اند و با نمی خواهند خود را به زحمت بیندازند . کسی که خود تغییر نکرده باشد نمی تواند عامل دیگران باشد ‏۳- عدم هماهنگی بین ارزشیایی توصیفی و مسابقات علمی . آینده سازان و کنکورهای کوچک در مدارس که با روح و جوهره ی طرح توصیفی سازگاری ندارد ‎ ‎ ‏كيفيت لازم ‎ ‎ ‏۴ - هجوم انواع كتب غير معتبر كمك آموزشى از سوى آموزشكاه هاى غير مسئول مشكل جدى ديكرى در روند طرح ايجاد كرده است ‎ ‎

صفحه 16:
وبراش شم (كترعلىالبرسيق

62,000 تومان