کسب و کار اقتصاد و مالی

ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

arzeshe_etelaate_hesabdari_baraye_sarmaye_gozaran_va_etebar_dahandegan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان”

ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

اسلاید 1: ارزش اطلاعات حسابداري براي سرمايه گذاران و اعتبار دهندگانبرگرفته از کتاب دکتر شباهنگ تهیه و تنظیم : علی حکیمی

اسلاید 2: اگر چه هيات استانداردهاي مالي در چارچوب نظري وجود استفاده کنندگان متنوع را تاکيد  کرده است اما در عمل بر گروههاي اوليه استفاده کننده , يعني سرمايه گذاران و اعتبار دهندگان تاکيد نموده است . و عمدتا اين دو گروه به مبالغ , زمان بندي و ابهامات مربوط به گردش وجوه نقد اتي علاقه مند مي باشند . ذليل تاکيد بر سرمايه گذارن و اعتبار دهندگان اين است که گروههاي ديگر يا علايق مشترک با سرمايه گذاران  و اعتبار دهندگان دارند و يا اساسا قدرت دستيابي به کليه اطلاعات مورد نياز خود را از طرق ديگري دارند . بکارگيري رويکرد فزوني منافع بر مخارج نيز محدودد به دو گروه مذکور در بالا شده است .

اسلاید 3: اطلاعات حسابداري و مدلهاي ارزشيابي واحدهاي انتفاعي مدل ارزشيابي مبتني بر سود سهام براي درک ارتباط بين اطلاعات حسابداري و ارزش واحد انتفاعي نقطه اغاز مناسبي به نظر مي رسد. در اين  مدل ارزش واحد امتفاعي از ديدگاه سهامداران , مساوي ارزش فعلي سود سهامي فرض شده است که انتظار مي رود توسط سهامداران در اينده دريافت  شود . يکي از محققين به نام بيور Beaver بر اساس اين مدل , نقش سود حسابداري را در تعيين ارزش واحد انتفاعي به صورت روابط رياضي بيان کرده است . در اين روابط ارزش جاري سهام به عنوان تابعي از سود سهام مورد انتظار اتي تعريف شده است . و سپس سود سهام مورد انتظار تابعي از سودهاي اتي واحد انتفاعي فرض گرديده است . و سود جاري حسابداري به عنوان مبنايي مفيد براي پيش بيني سودهاي اتي مد نظر قرار گرفته است بنابر اين سود حسابداري بطور غير مستقيم از لجحاظ ارزيابي سود سهام اتي نقش مفيدي را ايفا مي کند . و به اين ترتيب سودمندي در پيس بيني ها  يکي از اجزاي عمده  ويژگي مربوط بودن اطلاعات حسابداري مطرح شده است .

اسلاید 4: مدل ارزشيابي بر اساس گردش وجوه نقد به طور ضمني توسط هيات استانداردهاي حسابداري مالي نيز مورد قبول قرار گرفته است. در بيانيه شماره يک ذکر شده است که گزارشگري مالي به سرمايه گذاران ,اعتبار دهندگان و ساير گروهها در ارزيابي مبالغ , زمان بندي و ابهامات مربوط به گردش وجوه نقد اتي کمک مي کند. علاوه بر اين هيات استانداردهاي حسابداري مالي اظهار داشته است که سيستم حسابداري تعهدي و ارقام تعهدي سود براي پيش بيني گردش وجوه نقد اتي مفيدتر از اطلاعات مبتني بر دريافتها و پرداختهاي نقدي مي باشد . . تحقيقات مشاهده اي نيز نشان داده  که گردش وجوه نقد اتي را بهتر مي توان بر اساس اطلاعات حسابداري تعهدي پيش بيني کرد . همچنين تحقيقات انجام شده در بازار سرمايه نيز حاکي از اين است که قيمت اوراق بهادار همبستگي بيشتري سود تعهدي دارد

اسلاید 5: همچنين  بسياري از تحقيقات حسابداري نشان داده  که تغييرات سودهاي گزارش شده حسابداري از طريق تغيير قيمت سهام  , بر ارزشيابي واحدهاي انتفاعي تاثير مي گذارند . و اين در صورتي که سرمايه گذاران تغييرات سود را دايمي و قابل استمرار تلقي کنند . و چنين استباط مي شود سيستم حسابداري تعهدي حايز خاصه اي است مه ارزش واحد انتفاعي و خالص گردش وجوه نقد ان را تعيين کند .

اسلاید 6: بر اساس نظر بيور منابع ايجاد سودهاي غير عادي عبارتند از :1-مازاد مثبت ارزش فعلي گردش وجوه نقد اتي نسبت به  بها ي تمام شده پروژه که در ترازنامه شرکت منعکس نمي شود 2-بسياري از روشهاي مقابله هزينه با درامد فروش و روشهاي شناخت مبتني بر بهاي تمام شده تاريخي که ماهيتي محافظه کارانه دارد . مانند فايفو و روشهاي نزولي استهلاک و به هزينه منظور کردن مخارج تحقيق و توسعه و ارزسيابي کمتراز واقع ساير داراييهاي نامشهود . در ارتباط با تئوري مازاد موارد بحث انگيز زيادي وجود دارد مانند تعيين و محاسبه سودهاي غير عادي , نرخ تنزيل ان و تعداد دوره هايي که بايد مد نظ قرار گيرند

اسلاید 7: ارزش اطلاعات حسابداري از ديدگاه سرمايه داران ارزش اطلاعات حسابداري از ديدگاه سهامداران از طريق تحقيقات مشاهده اي مورد ازمون قرار گرفته و همبستگي اطلاعات منتشر شده حسابداري و تغييرات قيمت سهام محاسبه و تحليل شده است . چنانچه اين همبستگي با اهميت باشد مي توان ان را شاهدي بر سودمنري اطلاعات براي سرمايه گذران به شمار اورد  . اين تحقيقات همچنين ازموني براي فرضيه هاي بازار کارامد نيز محسوب مي شود .فرضيه هاي بازر کارامد به سرعت واکنش اوراق بهادار بازار سرمايه به اعلان اطلاعات جديد اشاره دارد .

اسلاید 8: تعريف کلاسيک کارايي بازار عبارت است از : 1- بازار سرمايه اطلاعات در دسترس را به طور کامل منعکس مي کند و 2-بازار سرمايه فورا نسبت به اطلاعات جديد واکنش نشان ميدهد  و اين در صورتي براي سرمايه گذاران ارزش دارد که شواهدي براي تاثير ان بر قيمت اوراق بهادار در دست باشد . و در اين صورت مي توان گفت ارقام مزبور داراي محتواي اطلاعاتي است .. سه شکل از فرضيه هاي بازر کارامد وجود دارد در شکل ضعيف گفته مي شود که قيمت اوراق بهادار اطلاعات گذشته مرتبط با سلسله قيمتهاي گذشته را منعکس مي کند .

اسلاید 9: اين تئوري حاکي از سرمايه گذاري منطقي و حداکثر کردن منافع مي باشد که با کاهش مخاطره از طريق نگهداري مجموعه متنوع اوارق بهادار انجام مي شود . مخاطره اي که به اين طريق حذف مي گردد مخاطره غير سيستماتيک و باقيمانده مخاطره مجموعه اوراق بهدار نيز مخاطره سيستماتيک ناميده مي شود . در تئوري مجموعه اوراق بهادار مخاطره سيتماتيک به عنوان واريانس  بازده هاي مورد انتطار سرمايه گذاري تعرف شده است . هر چه واريانس مذکور بيشتر باشد مخاطره مربوط به سرمايه گذاري نيز بيشتر است . واريانس مذکور براي يک فقره سرمايه گذاري در سهام مي تواند نسبتا زياد باشد و چنانچه براي يک مجموعه  سرمايه گذاري محاسبه شود بسيار کمتر خواهد بود

اسلاید 10: تئوري مجموعه اوراق بهادار زير بناي توسعه مدل جديدي در مديريت مالي است که مدل قيمت گذاري دارايي سرمايه اي نام دارد . در اين مدل قيمت تئوريک هر فقره از سهام تعيين مي شود و در مرحله اول مخاطره يک فقره اوارق بهادا ر نسبت به مخاطره کلي بازار مورد ينجش قرار مي گيرد بازار نير به عناون يک مجموعه کاملا متنوع اوراق بهادا در نظر گرفته مي شود .و ضريب همبستگي بين بازده هر فقره از سهام با ابزده بازار طي يک دوره زماني محاسبه مي شود .و به کمک مدل رگرسيون خط معرف حداقل مجذورات و ضرايب مربوط تعيين مي شود. شيب اين خط فاگتور بتا ناميده مي شود که معرف معيار مخاطره يک فقره  سهام در مقايسه با مخاطره متوسط کل بازار مي باشد . چنانچه اين فاکتور مساوي يک باشد بازد ه ها کاملا وابسته و مخاطرات انها مساوي است و چنانچه بزرگتر از يک باشد بازده يک فقره سهام بيش از بازده کلي بازار است و مخاطره سيستماتيک سهام نيز بالاتر است .زيرا رابطه مستقيم بين مخاطره و يازده وجود دارد .

اسلاید 11: نتايج اين تحقيقات به دلايل زير بايد با احتياط مورد توجه ونتيچه گيري قرار گيرد :1- به دليل انتشار مستمر اطلاعاتي که بر قيمت سهام اثر مي گذارد نمي توان روابط علت ومعلولي را بين اطلاعات حسابداري و قيمت سهام استنتاج کرد .2- تحقيقات بازار سرمايه غالبا ازمون مشترکي از کارايي بازار و محتواي اطلاعاتي ارقام حسابداري است چنانچه کارايي بازار سرمايه مورد تاييد باشد مي توان درباره بود و نبود محتواي اطلاعاتي ارقام حسابداري نتيجه گيري کرد  .اما چنانچه بازار سرمايه کارامد نباشد نمي توان به اساني درباره محتواي اطلاعاتي ارقام حسابداري قضاوت کرد .

اسلاید 12: محتواي اطلاعاتي اعلان سود قويترين مشاهده اي که از تحقيقات بازار سرمايه بدست امده است مربوط به محتواي اطلاعاتي ارقام سود سالانه گزارش شده مي باشد .يکي از تحقيات بازار سرمايه در سال 1968 نشان داد که سمت تغيير در سود گزارش شده حسابداري همبستگي مثبتي با تغييرات  قيمت سهام داشته است و نتايج بدست امده با شکل نيمه قوي بازار کارامد هماهنگي  دارد. همچنين تحقيق ديگري  نشان داد که سمت سودهاي غير منتظره با تغييرات قيمت سهام همبستگي دارد

اسلاید 13: روشهاي متنوع حسابداري و قيمت اوراق بهادارتحقيقات حسابداري بسياري نشان داده است ه قيمت اوراق بهادار نسبت به گزارش سود حسابداري واکنش دارد. چنانچه اوراق بهادار نسبت به ارقام سودي که منحصرا بر اثر روشهاي حسايداري تغيير يافته و تاثيري نيز بر گردش وجوه نقد نداشته است واکنش نشان دهد فرضيه سرمايه گذار بي تجربه تاييد مي شود .از سوي ديگر چنانچه قيمت اوراق بهادار نسبت به تفاوتهاي تصنعي  ناشي از روشهاي دفتري  حسابداري واکنش نشان ندهد شواهدي دال بر مطلع و با تجربه بودن سرمايه گذاران بدست ميايد. تمامي تحقيقات اوليه که در اين زمينه انجام شده , فرضيه سرمايه گذار بي تجربه را رد کرده است

اسلاید 14: روشهاي متنوع حسابداري که بر گردش وجوه نقد تاثير نداشته است يکي از تحقيقات شرکتهايي را که روش هاي نزولي استهلاک را مورد استفاده قرار داده اند با شرکتهايي که روش خط مستقيم را بکار گرفته اند مقايسه کرده است .  اين با بکارگيري روشهاي مختلف استهلا ک سودهاي متفاوتي را گزارش کرده است اما قيتهاي بازار اوراق بهادار تحت تاثبر قرار نگرفته اند . ساير روشهاي حسابداري که در اين تحقيقات مورد ازمون قرار گرفت ست عبارتند ز روش اتحاد متافع يا روش خريد ] به حساب دارايي بردن يا به هزينه منظور کردن مخارج تحقيق و توسعه  و شناسايي سودهاي تحقق نيافته اوراق بهادار يا انتقال ان به دوره هاي اتي .تحقيقي که در مورد گزارش تغيير در روشهاي استهلاک انجام شده اند  نشان داده است  که شواهدي دال بر تاثير اين گزارش بر قيمت اوراق بهادار بدست نيامده است همچنين در مورئ مزيتهاي مالياتي ديگر و نتيجه همه ان عدم تاثير ان بر قيمت اوراق بهادار بوده است .

اسلاید 15: روشهاي حسابداري موثر بر گردش وجوه نقد  يکي از موارد تغيير در روش حسابداري که بر قيمت اوراق بهادار اثر مي گذارد تغيير از روش فايفو به روش لايفو در ارزشيابي موجوديهاست .تغير به روش لايفو با تغييرات مثب قيمت  ائراق بهادار همبستگي نشان داده اگر چه اين تغيير موجب کاهش سود شده است .شايد توجيه منطقي سرمايه گذاران  اين است که شرکتهايي که لايفو را براي مقاصد مالياتي بکار مي برند ناگزيرند که از ان در تهيه صورتهاي مالي استفاده کنند و در دوره هاي افزايش قيمت  روش لايفو موجب محاسبه سود کمتر و پرداخت ماليات کمتر خواهد بود که بر گردش وجوه نقد اثر مي گذارد . تاثير مثبت بر گردش وجوه نقد عليرغم کاهش سود حسابداري , موجب  افزايش ارزش شرکت ودر نتيجه افزليش قيمت سهام ان است .

اسلاید 16: روشهای حسابداري با پيامدهاي غير مستقيم بر گردش وجوه نقد – تئوري نمايندگي در تحقيقاتي که درياره قيمت اوراق بهادار در سالهاي اخير انجام شده است موضوع پيامدهاي غير مستقيم مد نظر قرار گرفته است پيامدهاي غير مستقيم زماني مطرح است که تغيير در  روش حسابداري از طريق اثر  غير  مستقيم بر مالکان بر ارزش واحد انتفاعي تاثير بگذارد . بطور مثال يکي از تحقيقات دلايل واکنش منفي قيمت اوراق بهادار برخي از شرکتهاي نفت وگاز را نسبت به تغيير الزامي يکي از روشهاي حسابداري بيان  ميکند. تغيير روش مزبور به بکارگيري روش کوششهاي موفق به جاي هزينه کامل بود . نظر به اين که اين روش تاثير مستقيمي بر گردش وجوه نقد ندارد انتظار مي رفت که موجب واکنش قيمت اوراق بهادارنيز نشود .

اسلاید 17: نتابج حاصل از اين تحقيقات به دلايل زير بايد با احتياط مورد توجه قرار گيرد :1-به دليل انتشار مستمر اطلاعاتي که بر قيمت سهام  اثر مي گذارد نمي توان روابط علت ومعلولي را بين اطلاعات حسابداري و قيمت سهام استنتاج کرد چنانچه شواهدي دال بر وجود محتواي اطلاعات حسابداري بدست ايد مي توان بيشتر به ان اطمينان داشت و در صورت بدست نيامدن چنين شواهدي بايد احتياط لازم را در نتيجه گيري به عمل اورد.2- تحقيقات باراز سرمايه غالبا ازمون مشترکي از کارايي بازار و محتواي اطلاعات ارقام حسابداري است چنانچه کارايي بازار سرمايه مورد تاييد باشد مي توان درباره بود يا نبود محتواي اطلاعاتي حسابداري نتيجه گيري کرد اما چناچه بازار سرمايه کارانباشد نمي توان به اساني درباره محتواي اطلاعات حسابداري قضاوت کرد .

اسلاید 18: محتواي اطلاعاتي اعلان سودقويترين مشاهده اي که از تحقيقات بازار سرمايه بدست امده است مربوط به محتواي اطلاعاتي ارقام سود سالانه گزارش شده مي باشد . يکي از تحقيقات بازار سرمايه در 1968 نشان داد که سمت تغيير در سود گزارش شده حسابداري همبستگي مثبتي با تغييرات قيمت سهام داشته است . نتايج اين تحقيق با شکل نيمه قوي فرضيه بازار کارامد هم اهنگي دارد. همچنين تحقيق ديگري نشان داد که مبلغ و همچنين سمت سودهاي غير منتظره با تغييرات قيمت سهام همبستگي دارد .مي توان انتظار داشت که سود حسابداري بخشي از اطلاعاتي باشد که توسط سرمايه گذاران براي ارزيابي مخاطره و بازده مورد استفاده قرار مي گيرد .

اسلاید 19: روشهاي متنوع حسابداري و قيمت اواق بهادار تحقيقات بسياري نشان داده است که قيمت اوراق بهادار نسبت به سود گزارش شده حسابداري واکنش دارد . روشهاي متنوع حسابداري نظير روشهاي استهلاک و ارزشيابي موجوديها بر سود خالص حسابداري اثر مي گذارد .اما شواهدي دال بر تاثير اشکار ان بر گردش وجوه نقد در دست نمي باشد . چنانچه قيمت اوراق بهادار نسبت به ارقام سودي که منحصرا بر اثر روشهاي حسابداري تغيير يافته و تاثيري نيز بر گردش وجوه نقد نداشته باشد واکنش نشان دهد فرضيه سرمايه گذار بي تجريه تاييد مي شود . از سوز ديگر چنانچه قيمت اوراق بهادار نسبت  به تفاوتهاي تصنعي ناشي از رشها و ارزشهاي دفتري حسابدراي واکنش نشان ندهد شواهدي دال بر مطلع و با تجربه بودن سرمايه گذاران بدست ميايد و تقريبا تمام تحقيقات اوليه فرضيه سرمايه گذار بي تجربه را رد کرده است

اسلاید 20: روشهاي متنوع حسابداري که بر گردش وجوه نقد تاثير ندارند چند تحقيق شرکتهايي را که روشهاي مختلف حسابدراي را بکار گرفته اند با يکديگر مقايسه کرده اند يکي از اين تحقيقات شرکتهايي که روشهاي نزولي استخلاک را مورد استفاده قرار داد اند با شرکتهايي که روش خط مستقيم را بکار گرفته اند مقايسه کرده است .با وجود سودهاي متفاوت گزارش شده اوراق بهادار تحت تاثير ارقام مذکور قرار نگرفته است .ساير روشهايي حسابداري که در تحقيقاتي ديگر مورد ازمون قرار گرفته است عبارت است از روش اتحاد منافع يا خريد , به حساب دارايي بردن يا به هزينه بردن مخارج تحقيق و توسعه , و شناسايي سودهاي تحقق نيافته اوراق بهادار يا انتقال ان به دوره هاي اتي . زمينه ديگر تحقيق مربوط به واکنش اوراق بهادار نسبت به گزارش تغيير در روشهاي حسابداري توسط واحد هاي انتفاعي است . نحقيق که در مورد گزارش تغيير در روشهاي استهلاک انجام شده نشان داده که شواهي دال بر  تاثير اين گزارش بر قيمت اوراق بهادار بدست نيامد ه است .شواهدي که از اين تحيقات بدست امده است نشان داده است که تغيير در روشهاي حسابداري به ويژه در مواردي که اثري بر گردش وجوه نقد ندارند داراي محتواي اطلاعتي نيست . اين شواهد مجددا فرضيه سرمايه گذار بي تجربه را رد مي کند.

اسلاید 21: روشهاي حسابداري موثر بر گردش وجوه نقد يکي از مواردي که بر قيمت اوراق بهادار اثر مي گذارد تغيير از روش fifo   به lifo است تغيير ار فايفو به ايفو با تغييرات مقبت اوراق بهادار همبستگي نشان داده است اگر چه اين تغييرات موجب کاهش سود در دوره هاي افزايش قيمت موجوديها شده است . زيرا در دوره هيا افزايش قيمت بکارگيري روش لايفو موجب محاسبه سود کمتر و پرداخت ماليات کمتر مي شود که قطعا بر گردش وجوه نقد ثر مي گذارد . تاثير مثبت بر گردش وجوه نقد عليرغم کاهش سود حسابداري موجب افزايش ارزش شرکت و در نتيجه افزايش قيمت سهام ان است

اسلاید 22: روشهاي حسابداري با پيامدهاي غير مستقيم بر گردش وجوه نقد- تئوري نمايندگي در تحقيقاتي که درباره قيمت اوراق بهادار در سالهاي اخير انجام شده است موضوع پيامدهاي غير مستقيم مد نظر قرار گرفته است اين موضوع هنگمي مطرح است که تغيير در روش حسابداري اط طريق اثر غير مستقيم بر مالکان بر ارزش واحد انتفاعي تاثير بگذارد. در يکي از اين تحقيقات کوشش شده است که دلايل واکنش منفي قيمت اوراق بهادار برخي از شرکتهاي نفت .گار را نسبت به تغيير الزامي يکي از روشهاي حسابدراري بيان کند. تغيير روش مزبور بکارگيري روش کوششهاي موفق به جاي هزينه يابي کامل بود . نظر به اين که اين تغيير روش تاثير مستقيمي بر گردش وجوه نقد ندارد انتظار مي رفت که موجب واکنش قيمت اوراق بهادار نيز نشود

اسلاید 23: ساير تحقيقات درباره کارايي بازار سرمايه برخي از تحقيقات نشان داده است که کارايي بازار سرمايه تا حدودي کمتر از ان است که در نوع نيمه قوي کارايي بازار انتظار مي رود .تحقيقات دو نفر ار محققين ترديد جدي را درباره کارامد بودن بازار سرمايه و نظريه تجزيه وتحليل بنيايد را مطرح کرده است . در تجزيه وتحليل بنيادي فرض بر اين است ک بازار سرمايه کارامد نيست و مي توان به کمک تجزيه و تحليل صورتهاي مالي اوراق بهاداري را يافت که قيمتي کمتراز قيت واقعي دارند . اين نطريه با شل نيمه قوي بازار کارامد در تضاد است و تقيق نشان ميدهد که بازارهاي سرمايه ان طور که انتظار مي رود کارامد نيستند و تجزيه وتحليل بنيادي هنور هم  براي مقاصد سرمايه گذاري حائز اهميت است

اسلاید 24: خلاصه تحقيقات بازار سرمايه شواهد مشاهده شده در بازار تحقيقات سرمايه از مطالب و ديدگاههاي زير پشتيباني مي کند  :1-    سود حسابداري ظاهرا محتواي اطلاعاتي دارد و بر قيمت اوراق بهادار تاثير مي گذارد 2-    بکارگيري روشهاي متنوع حسابداري که پي امدهاي مستقيم و يا غير مستقيم بر گردش وجوه نقد ندارند تاثيري بر قيمت اوارق بهادار نمي گذارد 3-    بکارگيري روشهاي متنوع حسابداري که پي امدهاي مستقيم و يا غير مستقيم  بر گردش وجوه نقد دارد بر قيمت اوراق بهادار تاثير مي گذارد 4-    به دليل وجود پيامدهاي غي مستقم نقدي انگيزه هايي براي انتخاب  برخي از روشهاي معين حسابداري وجود دارد . 5-    معيارهاي مخاطره مبتني بر اطلاعات حسابداري با معيارهاي مخاطره بازار همبستگي زيادي دارد که بيانگر شومندي اطلاعات حسابداري در ارزيابي مخاطره است .

اسلاید 25: اطلاعات حسابداري و مدلهاي جمع ارزشيابي در برخي از تحقيقات حسابداري ازمون همبستگي بين اطلاعات حسابداري گزارش شده در صورتهاي مالي سالانه وسطوح قيمت سهام (مثلا ارزشيابي شرکت ) بوده است .  در اين رويکرد کوشش مي وشد که از طريق مشاهده  ,مدل نظري ارزشيابي حقوق صاحبان سهام براورد شود . بدين منظور هر کي از اجزاي صورتهاي مالي از لحاظ همبستگي باارزشيابي شرکت در بازار مورد ارزيابي قرار مي گير . چنانچه يک قلم از صورتهاي مالي در گروه دارايي – درامد قرار گيرد بايد رابطه مثبتي با ارزش بازار شرکت داشته باشد و اگر در گروه بدهي هزينه قرار داشته باشد بايد رابطه منفي با ارزش بازار شرکت داشته باشد

اسلاید 26: نقش حسابرسي در فرايند گزارشگري ماليلزوم حسابرسي را مي توان به کمک تئوري نمايندگي توجيه کرد يعني به دليل وجود انگيزه هاي متفاوت مالکان و مديران اعمال کنترل بر  مديران از طريق هيات مديره و حسابرسيهاي مستقل انجام مي شود علاوه بر اين شرکتها نيز علاقمند هستن که به استفاد کنندگان برون سازماني نظيز سرمايه گذاران و اعتبار دهندگان قابليت اعتماد سورتهاي مالي را به اعتبار حسابرسي شدن ان توسط حسابرسان متسقل نشان دهند. بنابراسن حسابسان مستقل ضمن اين که اعمال کنترل بر مديران را تسهيل مي کنند اعتبار صورتهاس مالي را افزايش ميدهند.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید