علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

ارزش حرارتی و نسبت سوخت و هوا

HEATING VALUE

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزش حرارتی و نسبت سوخت و هوا”

ارزش حرارتی و نسبت سوخت و هوا

اسلاید 1: به نام خدانسبت سوخت و هوا (AIR FUEL RATIO)ارزش حرارتی HEATING VALUE))

اسلاید 2: نسبت سوخت و هوا (AIR FUEL RATIO) نسبت هوا و سوخت به اختصارAFR نسبت جرمی هوا به یک سوخت جامد، مایع یا گاز است که در فرایند سوختن جریان دارد.نسبت هوا و سوخت تعیین می‌کند که آیا مخلوط اصلاً سوختنی هست یا خیر، چقدر انرژی آزاد می‌شود و چه میزان آلایندهٔ نامطلوب تولید می‌شود. معمولاً بازه ای برای نسبت هوا و سوخت وجود دارد که خارج از این بازه سوختنی رخ نمی‌دهد به این حدود، حدهای بالا و پایین انفجار گفته می‌شود.در موتورهای درون ‌سوز نسبت هوا و سوخت بسیار مهم است تا سامانه بازدهی بالاتری داشته باشد و تولید آلاینده کمتر باشد. اگر دقیقاً آن قدر هوا فراهم شود که سوخت به‌ طور کامل بسوزد به آن نسبت، استوکیومتری گفته میشود. مثلا برای بنزین خالص نسبت استوکیومتری ۱۴.۷:۱ است، یعنی یک واحد جرم (مثلا گرم) بنزین برای سوختن کامل بدون باقیماندن بنزین به ۱۴.۷ گرم هوا نیاز دارد.

اسلاید 3: هر زمان که مقدار سوخت را افزایش دهیم نسبت AFR کاهش می‌یابد یعنی سوخت Rich یا غنی می‌شود.گاهی برای اینکه که موتور خودرو قدرت بیشتری داشته باشد نسبت AFR را مقدار پایین تری انتخاب می‌کنیم، مثلا ۱۲.۵:۱ یعنی یک واحد جرم بنزین را با ۱۲.۵ واحد هوا ترکیب می‌کنیم. برای تغییر نسبت AFR راهی جز تغییر مقدار پاشش بنزین نداریم، چون نسبت به باز بودن دریچه گاز و دور موتور و Load، هوای ثابتی وارد موتور می‌شود.هر زمان که مقدار سوخت را کاهش دهیم نسبت AFR افزایش می‌یابد یعنی سوخت Lean یا کم می‌شود.نسبت‌های بالاتر از استوکیومتری را ضعیف می‌نامند در این حالت بازدهی بالاتر می‌رود اما میزان اکسید نیتروژن بیشتری تولید می‌شود. نسبت سوخت و هوا (AIR FUEL RATIO) 𝐀𝐈𝐑 𝐅𝐔𝐄𝐋 λ = 1.0 is at stoichiometry, rich mixtures λ < 1.0, and lean mixtures λ > 1.0

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید