ارزش حرارتی و نسبت سوخت و هوا

H

5 صفحه
631 بازدید
20 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
به نام خدا * نسبت سوخت و هوا (60/۳10 ‎(OAR POOL‏ * ارزش حرارتی :00606 6۳106 ,))

صفحه 2:
(BAIR POEL ROMO) | ‏نسبت سوخت و‎ نسبت هوا و سوخت به اختصار#)00) نسبت جرمى ‎tale SB gas SoA ph‏ مایع یا گاز است ‎aoe‏ ‎Arve (AF) ratio oan‏ كه در فرايند سوختن جريان دارد. سم« ابره دعم mas fen the feed mitre 5 8 ۰ نسبت هوا و سوه می‌کند که آیا مخلوط اصلا سوختنی هست يا خیر» چقدر انرژی آزاد ‎fuel inthe eed mine‏ 258 می‌شود و چه میزان آلايندة نامطلوب تولید می‌شود. معمولا بازه لی برای نسبت هوا و سوخت وجودا دارد که خارج از اين بازه سوختتی رخ نمی‌دهد به لین حدود. حدهاى بالا و يايين لنفجار گفته می‌شود. Where: ms Fuel rat: FA at a= IAF در موتورهای درون سوز نسبت هوا و سوخت بسیار مهم است تا سامانه بازدهی بالاتری داشته باشد و تولید آلاینده کمتر باشد. اگر دقیاً آن قدر هوا فراهم شود که سوخت به طور کامل بسوزد به 7 آن نسبت» استوکیومتری گفته میشود. ‎٠١‏ درصد اتانول 14.04:1 مثلا برای بنزین خالص نسبت استوکیومتری :۱۴,۷ است» یعنی یک واحد جرم (مثلا گرم) بنزین ۰ 8ادرصد اتانول ۰ 13780 برای سوختن کامل بدون باقیماندن بنزین به ۱۳.۷ گرم هوا نیاز دارد. 5 ‎a‏ ‏اتانول خااص 90 دیزل 14.64

صفحه 3:
نسبت سوخت و ‎(BIR POEL ROMO) | yh‏ هر زمان که مقدار سوخت را افزایش دهیم نسبت ‎AIS BPR‏ می‌یابد یعنی سوخت ‎Rick‏ یا غنی می‌شود. گاهی برای اینکه که موتور خودرو قدرت بیشتری داشته باشد نسبت +0800 را مقدار پایین تری انتخاب می‌کنیم» مثلا (: بعتی یک واحد جرم بنزین را با ۱۲۰۵ واحد هوا ترکیب می‌کنيم. برای تغییر نسبت ‎CPR‏ راهى جز بنزین نداریم» چون نسبت به باز بودن دريجه كاز و دور موتور و ‎Load‏ هوای ثابتی وارد موتور می‌شود. مقدار پاشش هر زمان که مقدار سوخت را کاهش دهیم نسبت 9050۲) افزایش می‌یابد یعنی سوخت ,سرا یا کم می‌شود. نسبت‌های بالاتر از استوکیومتری را ضعیف می‌نامند در این حالت بازدهی بالاتر می‌رود اما میزان اکسید نیتروژن بیشتری تولید شود. A = 1.0 is at stoichiometry, rich mixtures \ < 1.0, and Jean mixtures ) > 1.0 AIR ?| مث وسوس Fual discharge nozzle ‏اموي‎ ‎netonng ontee‏ ا ‎aqustnent‏ وم ‎Tortie‏ ‎ ‎Alc Fuol mate ‎_ ‎۸ ‎ ‎0

صفحه 4:
(VEOMOE OOLOE ‏ارزش حرارتی‎ ارزش حرارتی یک سوخت به صورت میزان انرژی آزاد شده بر واحد جرم سوخت به هنگامی که بصورت کامل با اکسیژن بسوزد تعریف می‌شود و واحد آن واحد انرژی بر واحد جرم می‌باشد. اين واحد در دستگاه بین‌المللی یکاها ژول بر کیلوگرم یا کالری بر کیلوگرم و در دستگاه یکای انگلیسی بی تی یو برپوند است. یک سوخت با ارزش انرژی کم؛ بازده گرمای کم در احترلق دارد بنبراین قدرت کمتری در مقایسه با همان مقدار سوخت با ارزش بالا توليد مىنمايد. اهميت اين كيفيت وابسته به مقدار هوايى است كه سوخت بر اساس وزن يا حجم استفاده مىكند. Density ‏ی‎ ‎(0.0899 ‎0.6680 ‎1.2640 ‎1.8820 ‎0.8000 ‎2.4890 ‎703.00 ‎730.00 ‎719.30 ‎832.00 ‎2.2650 ‎828.75 ‎650.91 Specific heat Ki/mol_ BTU/Ib 286 ۰ ۵ 890 23900 1360 22400 2220 0 90021600 2877 20900 5470 20600 6773 20800 540020400 4480 19300 393514100 275 ۵ 3006500 Mike 118 355 ورد 503 500 495 4719 476 473 هم 328 21 15 Molar mass g/mol 201 16.04 30.07 44.09 18 58.12 114.23 142.28 100-110 170-200 Fuel Composit Hydrogen 1 Methane cH Ethane Cots Propane CH, ‘Natural gas Butane Octane Decane Gasoline Diesel Carbon (Coal Wood -

صفحه 5:
ارزش حرارتی بالا و ارزش حرارتی پایین راكنا ‎((WLO‏ ارزش حرارتی پایین و ارزش حرارتی بالا از حالت آب به دست آمده در انتهای سوختن کامل یک سوخت با اکسیژن» تعیین می‌شود. آب باقی‌مانده می‌تواند به حالت مایع و بخار باشد و در واقع آب از دو منشا می‌تواند به وجود بیاید که يكى از آنها به دليل حضور رطوبت در سوخت می‌باشد و دیگری آب تشکیل شده از واکنش سوخت با اكسيزن. اگر آب موجود در محصولات احتراق یک سوخت بصورت مایع باشد» گرمای حاصل از احتراق جرم واحد آن سوخت را ارزش حرارتی بالای آن سوخت میگویند. اما اگر آب موجود در محصولات احتراق یک سوخت بصورت بخار باشد» گرمای حاصل از احتراق جرم واحد آن سوخت را ارزش حرارتی پایین آن سوخت می گویند. TH, O,out ( Nfuel,in ) HHV = LHV + Hy ALLO =higher heutary vokie LALO=bwer keuttey vo Sheol oP vaporizaiog oP water) ‏(گرمایتبخیر‎ (مول‌آبت بخیر شدم)ل موس ‎=covles oF weiter‏ (مول‌سوختبه لحترلق‌در لمدم) لاه اس ه عطامی و

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان