سایر تحقیق و پژوهش

ارزیابی عملکرد دانشگاه ها

arzyabie_amalkarde_daneshgaha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی عملکرد دانشگاه ها”

ارزیابی عملکرد دانشگاه ها

اسلاید 1: 1 بسم الله الرحمن الرحيم

اسلاید 2: 2ارزيابي عملكرد دانشگاه ها در موضوعات مرتبط با وظايف معاونت پشتيباني قطعنامه شماره 6 چهل و هشتمين اجلاس رؤساي دانشگاههای علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درمانی کشور

اسلاید 3: 3تعريف ارزيابي عملكردارزيابی كيفيت اقدامات با پيگيری و پايش فعاليتها و نتايج به دست آمده از هر يك از آنها

اسلاید 4: 4اهميت ارزيابی عملكرد فقدان زيرنظام ارزيابی در يك نظام به معنای : عدم برقراری ارتباط با محيط درون و برون سازمان و نهايتاً كهولت و مرگ است .

اسلاید 5: 5الگوهاي ارزيابي عملكردKaplan & Norton ModelStrategic Management Model

اسلاید 6: 6Kaplan & Norton ModelBalanced Critical Dimensions of Performance assessmentIntroduction Critical Items & Measures of Performance assessmentIntegration of Business Planning & Performance assessment systemPerformance assessmentFeedbackSelf-DevelopmentEnhancingCompetitivenessVision & Goals

اسلاید 7: 7Strategic Management Modelارزيابي استراتژياجراي استراتژيتدوين استراتژيتدوين استراتژيتدوين استراتژيارزيابي استراتژياجراي استراتژيتصميم گيريمقايسه وروديسطح استراتژيكسطح استراتژيسطح عملياتي1. راههاي مناسب كدامند؟2. اولويتها كدامند؟1.كليه راههاي احتمالي2.شناسايي موقعيت فعلي مطالعه درونيمطالعه بيرونينقاط ضعفتهديدهانقاط قوتفرصت هاايدهنياز به تغييرمقايسهتصميم گيرياجراارزيابي استراتژيكارزيابي استراتژيارزيابي عملياتي

اسلاید 8: 8شيوه های ارزيابی عملكردبر مبناي اجزاء فرايند: Input - Process - Outputبر مبنای عامل ارزيابی كننده: Internal - External - Independentبر مبنای هدف ارزيابی: Efficiency - Effectiveness - Quality –Equityتركيبي

اسلاید 9: 9 ايجاد فضای رقابتی مثبت در جهت تعالی سازمانی دانشگاهها ايجاد فضای مناسب برای تبادل تجربيات موفق دانشگاهها بهبود کيفيت، کارايی و اثربخشی خدمات ارائه شدهاهداف کلی

اسلاید 10: 10اهداف اختصاصیشناسايی و تعيين ظرفيتها و توانايیهای بالفعل و بالقوه شناسايی و تعيين فاصله بين اهداف و واقعيت هاتعيين ميزان انحراف از مسير سياستها، طرحها و برنامه هاآگاهی از عملکرد، دستآوردها، نوآوریها، موفقيتها، محدوديتها، ضعفها و مشکلاتآگاهی از اثرات سياستهای ابلاغی ستاد مرکزی و ارزيابی نتايج حاصله در جهت تعديل برنامه ها و سياستهای آتیآگاهی ازاطلاعات و برنامه های اختصاصی که امکان دسترسی آنها در محل ستاد مرکزی وزارت متبوع مقدرو نمی باشدبرقراری ارتباط مناسب ومنطقی با مسئولين، مديران وکارشناسان دانشگاههاايجاد انگيزش در مديران و کارکنان محلی

اسلاید 11: 11فرايند کلی ارزيابي عملكرد1. تهيه و تنظيم شاخص های ارزيابی2. تهيه و تدوين استانداردهايی برای شاخص های ارزيابی3. اعلان شاخص های ارزيابی به ارزيابی شوندهاندازه گيری شاخص های ارزيابیتجزيه و تحليل نتايج حاصل از اندازه گيریاعلان نتايج بدست آمده به ارزيابی شونده4. اجرای پايلوت5. نهايی کردن شاخص های ارزيابی

اسلاید 12: 121- تهيه و تنظيم شاخص های ارزيابی تهيه اوليه شاخصها با استفاده از منابع اطلاعاتي ارسال شاخصها به دفاتر تخصصی جهت اظهارنظر فني تهيه پيش نويس شاخصها و ارائه در همايش معاونين پشتيبانی در يزد جمع بندی نظرات دانشگاهها در خصوص پيش نويس پيشنهادی ظرف مدت يکماه مطالعات تخصصی الگوی ارزيابی عملکرد و تدوين شاخصها درسه گروه A,B,C

اسلاید 13: 13تهيه پيش نويس دوم با توجه به نظرات دانشگاهها و مطابقت آنها با الگوهای علمی ارزيابی عملکرد ارسال پيش نويس دوم به دفاتر تخصصی، حوزه معاونت پشتيبانی و دفاتر بخشی هر حوزه و گردآوری نظرات جمع بندی نظرات ارائه شده و مطرح کردن نتيجه حاصل در همايش معاونين پشتيبانی در کرمان نهايی شدن شاخص های ارزيابی عملکرد و ارائه آنها در چهل و هشتمين اجلاس روسای دانشگاهها 1- تهيه و تنظيم شاخص های ارزيابی

اسلاید 14: 14چك ليست های ارزيابی عملكرد دانشگاهچك ليست(A شاخص های ارزيابی عملكرد روسای دانشگاههاچك ليست B) شاخص های ارزيابی عملكرد معاونين پشتيبانی دانشگاههاچك ليست C) شاخص های ارزيابی عملكرد مديران واحدهای تابعه حوزه معاونت پشتيبانی

اسلاید 15: 152- تهيه استانداردهاي هر شاخصمطالعه بر روی مدلهای ارزيابی جهت طبقه بندی شاخصها مشاوره با گروههای متخصص در اين زمينهاستفاده ازمدل جهانی تعالی سازمانی و طبقه بندی شاخصهای هر حوزه با استفاده از اين مدل ارسال شاخصها به حوزه های مختلف جهت تعيين استاندارد هر شاخص جمع بندی نظرات حوزه ها و تهيه چارچوب نهايي

اسلاید 16: 16مدل جايزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی دارای نه معيار است. پنج معيار آن، توانمند سازها و چهار معيار ديگر نتايج هستند. توانمندسازها: رهبری، خط مشی و استراتژی، کارکنان، مشارکتها و منابع، فرآيندها نتايج: نتايج مشتريان، نتايج کارکنان، نتايج جامعه، نتايج کليدی عملکرد

اسلاید 17: 17LeadershipPeoplePolicy & StrategyResourcesProcessesPeople ResultsCustomerResultsSocietyResultsKey PerformanceResultsINABLERSRESULTSINNOVATION AND LEARNINGمدل جايزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی

اسلاید 18: 18معيارهای توانمندساز، آنچه را که يک سازمان انجام می دهد، پوشش می دهند. معيارهای نتايج، آنچه را که يک سازمان بدست می آورد، پوشش می دهند.”نتايج“ بر اثر اجرای ”توانمندسازها“ بدست می آيند و ”توانمندسازها“ با گرفتن بازخور از ”نتايج“ بهبود می يابند.

اسلاید 19: 19Leadership%10People%9Policy %8Resources%9Processes%14People Results%9Customer Results %20SocietyResults%6PerformanceResults%15INABLEERSRESULTSINNOVATION AND LEARNINGمدل جايزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی

اسلاید 20: 20واحد منابع انسانيرديفشاخصداده/ستادهنوع ارزشامتياز 10-1 امتياز ارزشي1وجود برنامه عملياتي و اهداف مشخص واحد به صورت مكتوب و مستند دادههدفها32وجود شاخص هاي عملكرد اختصاصي واحد به صورت مدون و تعريف شده دادههدفها33وجود نمودار پيشرفت برنامه هاي عملياتي واحد براساس جدول گانت ارائه شدهدادههدفها2جمعجمعجمعجمع8جمعجمعجمعجمع8804مشخص بودن فرايندهاي جاري واحد به صورت مدون دادهفرايندها45مشخص بودن مكانيزاسيون فعاليتهاي واحد دادهفرايندها46درصد شكايات رسيدگي شده به كل شكايات واصله دادهفرايندها27درصد واگذاري پستهاي خدماتي به بخش خصوصي دادهفرايندها28درصد احكام صادر شده براساس آخرين دستورالعمل به كل احكام پرسنلي دادهفرايندها2جمع جمع جمع جمع 14جمع جمع جمع جمع 14140

اسلاید 21: 21

اسلاید 22: 22اهميت استفاده از ارزش نسبی هر شاخص استفاده از ارزش نسبی هر حوزه جهت مقايسه آن حوزه با حوزه های مشابه در دانشگاههای ديگرو امکان اظهار نظر در رابطه با عملکرد آن حوزهاستفاده از جمع ارزش نسبی جهت مقايسه حوزه معاونت پشتيبانی دانشگاهها با يکديگر

اسلاید 23: 233-اعلان شاخص ها به ارزيابی شوندهتهيه و تنظيم شاخصها با همکاري دانشگاههاارسال چک ليستهای ارزيابی به دانشگاههای منتخب در ابتدای اجرای برنامهارسال چک ليستهای ارزيابی به هر يک از دانشگاهها سه هفته قبل از انجام ارزيابی در آن دانشگاه

اسلاید 24: 244-اجرای پايلوتاندازه گيري شاخصهاي ارزيابي توسط تيم ارزيابی در دانشگاهتجزيه و تحليل نتايج حاصل از اندازه گيري با استفاده از مدل جهانی تعالی سازمانی اعلان نتايج بدست آمده به ارزيابي شونده و ارائه طرح های مداخله ای

اسلاید 25: 25شيوه اجراي پايلوت ارزيابي عملكرد ارزيابي توسط تيم ارزيابي متشکل از مديران و کارشناسان ستادي و دانشگاهی بهره گيري از چك ليستهاي نظارتي در سه رده رياست، معاونت و مديريت دانشگاه زمان ارزيابي سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه آخرين هفته هر ماه در هر ماه حداقل يك دانشگاه

اسلاید 26: 26اقدامات اجرايي: اقدامات پيش از عزيمت به دانشگاه اقدامات در حين بازديد از دانشگاه اقدامات پس از عزيمت از دانشگاه

اسلاید 27: 27الف) اقدامات پيش از عزيمت: تهيه شناسنامه جامع از حوزه فعاليت دانشگاه  تشکيل جلسه هماهنگی درون ستادی ( اين جلسه قبل از اعزام گروه به عنوان اولين گام جهت بازديدها و بمنظور بحث و بررسی پيرامون اهداف کلی و اختصاصی بازديدها و ساير مسائل تشکيل خواهد شد )

اسلاید 28: 28 ب) در حين بازديد از دانشگاه:تشکيل جلسات توجيهی با مسئولين دانشگاه بازديد های تخصصیملاقاتهای محلیتشکيل جلسه جمع بندی نهايی با مسئولين دانشگاه

اسلاید 29: 29ج) پس از عزيمت از دانشگاه:جلسه جمع بندی و پيگيری نتايج بازديدتهيه گزارش مقدماتي با حضور مسئولين دانشگاه تنظيم نتايج در قالب مدل تعالي سازمانيارائه گزارش عملکرد دانشگاه به وزير و رييس دانشگاه

اسلاید 30: 30زمانبندي ابتدايي اجراي طرح

اسلاید 31: 31زمان ارزيابىزمان ارزيابىزمان ارزيابىنام دانشگاه گروه پنج شنبهچهارشنبهسه شنبهنام دانشگاه گروه 13/6/8212/6/8211/6/82اروميه124/7/8223/7/8222/7/82اصفهان213/9/8212/9/8211/9/82كرمان325/10/8224/10/8223/10/82سمنان421/12/8220/12/8219/12/82يزد5 زمانبندي نهايي اجراي طرح

اسلاید 32: 32نتيجه ارزيابی دانشگاهها: 1- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 2- دانشگاه علوم پزشکی سمنان 3- دانشگاه علوم پزشکی کرمان 4- دانشگاه علوم پزشکی اروميه . نتايج ارزيابي دانشگاه علوم پزشکی يزد در مرحله محاسبه مي باشد

اسلاید 33: 335- نهايی کردن شاخص های ارزيابی تشکيل کارگروهی در همايش معاونين پشتيباني نظر خواهی از دفاتر تخصصی ستاد مقايسه شاخص ها با اصول مدل تعالی سازمانی ارسال مجدد به دانشگاهها و اخذ نظر نهايی از آنها جمع بندی و نهايی کردن مدل ارزيابي و شاخصها

اسلاید 34: 34سوالات مهم درجلسات کارگروهبه عقيده شما نوع هر شاخص با توجه به انواع مختلف شاخصهاچه ميباشد؟با ذکر دليل - خط مشی و استراتژی نتايج کارکنان - فرايندها نتايج مشتری - منابع نتايج عملکرد -کارکنان نتايج جامعه -رهبری2. به عقيده شما ارزش هر شاخص با توجه به ثابت بودن ارزش کلی هر نوع از شاخصها چه ميباشد؟

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید