کسب و کار فروش و بازاریابی

ارزیابی اقتصادی برنج ( بازاریابی)

eghtesade_berenj

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی اقتصادی برنج ( بازاریابی)”

ارزیابی اقتصادی برنج ( بازاریابی)

اسلاید 1: بسمه تعالي مركز ترويج و توسعه تكنولوژي هراز ارزیابی اقتصادی برنج ( بازاریابی) گروه كشت دوم مجيد نيك نژاد فروردین -1391

اسلاید 2: توليد قبل از فروش يا فروش قبل از توليد توليد منهاي فروش مساوي است با هيچ

اسلاید 3: کسب درآمد از کشاورزی در بهترین شرایط برای کشاورز 20% می باشد در صورتی که این سهم برای صنعت بیش از 50% است .(بازاریابی یک نوع صنعت می باشد ) تولیدفروش

اسلاید 4: مزيت نسبي چيست : مزيت هاي نسبي اقتصادي در بخش كشاورزي ، يعني كاهش هزينه تمام شده يك محصول در مقايسه با ساير مناطق توليد با حفظ كيفيت مشابه ( قيمت سوخت- فاصله برداشت تا مصرف- ......). در كشور ايران با توجه به افزايش سالانه قيمت نهادهاي كشاورزي سبب خارج شدن سالانه مزيت نسبي بعضي از محصولات و كاهش صادرات مي گردد.

اسلاید 5:     لسترتارو ، اقتصاد دان مشهور آمريكايي كه سمت مشاور اقتصادي بيل كلينتون رئيس جمهور سابق امريكا را بر عهده داشت به صراحت اعلام كرد كه در قرن بيست و يكم فقدان منابع طبيعي(نفت و گاز....) در يك كشور ممكن است مزيتي براي آن كشور باشد.( هلند-ژاپن-......)ن

اسلاید 6: -اگر براي يك سال برنامه ريزي ميكند گندم بكاريد – اگر براي 10 سال برنامه ريزي ميكنيد درخت بكاريداگر براي 100 سال برنامه ريزي ميكنيد آموزش دهيد. (هنر فروش) برنامه ريزي در كشت با هدف توليد پايدار( صادرات در تماس سال- ميادين تره بار- تنظيم قيمت)

اسلاید 7: . هوش‌ زباني اين افراد از سنين پايين، گنجينه لغات خوبي دارند.  منطقي‌ رياضي: كساني ‌كه قدرت استدلال، طبقه‌بندي، تشخيص رابطه علت و معلول، جمع‌وتفريق كردن، حل‌كردن پازل، بازي شطرنج، بازي اتللو و توانايي پيش‌بيني دارند از هوش منطقي رياضي بالايي بهره‌مندند  . هوش ‌فضايي يا تصويري: انسان‌هايي كه هوش‌فضايي بالايي دارند در نقشه‌خواني، جهت‌يابي رانندگي، درك موقعيت و عكاسي توانايي بيشتري دارند. . هوش بدني تعادلي: انجام ورزش‌هاي رقابتي، حركت‌هاي ريتميك مانند ژيمناستيك و بندبازي، دوچرخه‌سواري، تئاتر، پانتوميم، تقليد از ديگران، سفالگري و نقاشي‌هايي كه با كمك سرانگشتان انجام مي‌شود به هوش‌بدني تعادلي فرد بستگي دارد.  هوش‌موسيقي: بعضي از افراد تن‌ آهنگ را به خوبي تشخيص مي‌دهند.. هوش بين‌فردي: نام ديگر آن، هوش هيجاني است و صاحبان اين نوع از هوش به راحتي تغيير رفتار ديگران را حدس مي‌زنند. هوش درون‌فردي: يك نوع حس استقلال‌طلبي است، طوري كه فرد تمايل دارد هر كاري را به تنهايي انجام دهد اين گروه از افراد شناخت بهتري نسبت به خود و نقاط ضعف و قدرتشان دارند و احساس‌هايشان را مي‌شناسند و با اعتمادبه‌نفس بالا اهداف خود را دنبال مي‌كنند. از اشتباه‌هاي قبلي عبرت مي‌گيرند و تك‌رو هستند.  هوش‌طبيعت: آنها از طبيعت و حيوانات لذت زيادي مي‌برند. آنهايي كه به پرورش گل‌وگياه، رفتن به دامن طبيعت، داشتن آكواريم، رفتن به باغ‌وحش، نگهداري از حيوانات خانگي علاقه‌مندند هوش‌طبيعت بالايي دارند. معمولا هنگام تحصيل در دروس زيست‌شناسي و زمين‌شناسي موفق هستند و مي‌توانند در شغل‌هايي مثل دامپزشكي، كشاورزي، پرورش گل‌هاي زينتي و... توانمند باشند.

اسلاید 8: با تمام قدرت انتخابی که شيطان داشت برای هدف قراردادن قلب ، چيزی جز صدای دلنشين نيافت.( لرد بايرون)صدای شما اصلی ترين وسيله برای ارسال پيام شما به حساب می آيد.صدای خود را ضبط کنيد تا به ميزان انرژی که به ديگران می دهيد مطلع شويددر زمانی که ديده نمی شويد مانند تلفن 84% اعتبار شما از طريق صدا کسب می شود.چهار جزء اصلی صدا عبارتند از آرامش-تنفس-بلندی-طنين صدا

اسلاید 9: سطح برخورد در فروشمصرف كننده قيمتمصرف كننده قيمت وكيفيتمصرف كننده كيفيتهدف از فروش

اسلاید 10: آهنگ صدا ( سيلابي)+1-1

اسلاید 11: براي خوب صحبت كردن بايد :1- نشان دهيد كه آرامش داشته و بدون اضطراب هستيد.2- رسمي باشيد3- برخورد دوستانه داشته باشيد4-خاطره يك فرد موفق در انجام يك كار را در ذهن ايجاد كنيد5- از حركات دست استفاده كنيد6- به آرامي صحبت كنيد7- از كامپيوتر و يا وسايل كمك آموزشي براي ارائه استفاده كنيد.

اسلاید 12: نمودار زمان مناسب ( حداكثر 20 دقيقه ) بهترين زمان فروش Golden timeبحث و تبادل نظر(نتيجه گيری)برانگيختن نياز( اطلاعات اوليه)20 دقيقه

اسلاید 13: نحوه فروش در كشورهاي اروپايي جهت فروش هر محصول بايد داراي شناسنامه باشد يعني داراي مشخصات زير باشد: 1- نوع كالا 2- درجه كالا 3- نام واريته 4- تاريخ كشت و زمان برداشت 4- نام ارگان ثبت كننده و تاييد كننده در صورت دارا بودن 5- نحوه مصرف در صورت لزوم 6- فرستنده و نام و آدرس توليد كننده (اجباري) و با اين شناسنامه توليد كننده در واقع مسوليت هر گونه مشكل احتمالي را مي پذيرد       -امروزه با توجه به كمبود مواد غذايي و رشد روزافزون جمعيت ، دانشمندان را بر آن داشته تا با استفاده از فن آوري زيستي/بيوتكنولوژي در كشاورزي اين مشكل را برطرف كنند. ولي از سوي ديگر با توجه به ناشناخته بودن عوراض اين محصولات ، بعضي از كشورها اروپايي اجازه فروش توليدات بيوتكنولوژي را تنها به اين شرط دادند كه توليد كنندگان با نصب برچسب GM بر روي محصولات توليدي ، مصرف كنندگان را در اين موضوع اطلاع و اجازه انتخاب دهند.

اسلاید 14: مشخصات كالا و ازرش مواد غذايي و .......

اسلاید 15: نحوه فروشبسته بندي : استفاده از كاغذ – پلاستيك سفيد- كارتن – کیسه کنفی- کیسه پلاستیکی که داخل آن پلاستیک سفید برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آلودگی ثانویه می باشد.يكنواختي كيفيت محصول – حفظ نظافت در مراحل بسته بندي- زيبايي بسته بندیتهيه برچسب اختصاصي براي ايجاد فرهنگ مسوليت ، حتي بعد از خريد و بوجود آوردن حس آرامش خاطر براي مصرف كننده- نحوه مصرفتاسيس اتحاديه به منظور قيمت گذاري و سياست گذاري و بوجود آوردن قدرتي كافي براي حل مشكلات مختلف از آن جمله وام-تهيه نهاده هاي مورد نياز - .......

اسلاید 16: چشم75%گوش13%دست6%بيني3%لب3%عوامل موثر در خريد( تبليغ كوكاكلا)

اسلاید 17: تاثير بسته بندي در كيفيت و قيمت ( تاثير ديد در خريد)رنگ- نحوه پوشش-تعداد-ضربه پذير-.......)

اسلاید 18: ماشين آلات و وسايل موجود در سيستم بسته بندي كشور

اسلاید 19:

اسلاید 20: نحوه فروشبه چند صورت مي توان محصول توليد شده را به فروش رساند:1- پیش فروش شالی 2- فروش شالی3- فروش برنج در شالیکوبی ( درصد رطوبت)4- فروش برنج به صورت مدت دار5- نگه داشتن شالی با رطوبت کمتر از 14% بعد از خشک کردن برای زمان مناسب ( عرضه و تقاضا)6- فروش تدریجی 7- پیش فروش برنج بر اساس قرار داد با مصرف کننده واقعی بر اساس نیاز و خواسته مصرف کننده ( برنج قهوای – برنج ارگانیک- برنج از یک رقم خاص)

اسلاید 21: برداشت شالي توسط خريداران ( فروش مستقيم)

اسلاید 22: روز مزرعه در يك انجمن فروش مستقيم محصولات

اسلاید 23: فروش مستقيم محصولات توليدي كشاورزان در سطح روستا و شهرهاي كوچك

اسلاید 24: علامت فروش محصولات تائيد شده در كشور ژاپن

اسلاید 25: افزایش وزن برنج در حدود یک الی دو کیلو در 80 کیلو اضافه کردن آب به غذای گوسفند زنده برای فروش با استفاده از نمک خیساندن سبزیجات در آب قبل از فروش اضافه کردن آب به شیر وووو..........تجارت آب

اسلاید 26: كشور ژاپن به سه طريق كشاورزي خود را مورد حمايت قرار داد افزايش قيمت محصولات كشاورزي ( حمايت از توليد كننده) حمايت از محصولات داخلي با ايجاد موانع تجاري براي محصولات خارجي افزايش پرداخت يارانه دولتي به منظور ارتقاء زير ساختارهاي كشاورزي حمايت از كشاورزان كم زمين با ايجاد شغل پاره وقت براي آنان در بخش صنعت و صنايع جانبي كشاورز در روستا ..... به طور كشور ژاپن از سال 1960 به مدت 20 سال رشد سريع يافت

اسلاید 27: ساخت انبار    در سال 1382 براي اولين بار در ايران انباري ساخته شدكه ماده اصلي براي ساخت آن از كاه و كلش برنج است. در اين نوع ساختمان كه انواع اوليه آن پس از گذشت بيش از 100 سال هنوز زيبايي و استحكام خود را حفظ كرده است ، از بسته هاي ساقه گندم فشرده به عنوان مصالح اصلي استفاده شده است. اين بسته ها در اصطلاح به پرس كاه معروف است(( Straw Bale و به وسيله دستگاههاي معمولي و متداول برداشت علوفه تهيه مي شود. ابعاد آن 46× 36×100 سانتيمتر مي باشد. اين بسته ها مانند آجر بر روي هم چيده مي شوند و سپس از داخل با خاك و گچ و از بيرون با ماسه و سيمان پوشش داده مي شوند. قطر ديوار تهيه شده در حدود 50 سانتيمتر بوده كه عايق حرارتي خوبي براي مناطق سردسير مي باشد. و از سوي دگر با توجه به فشرده بودن هوا به اندازه كافي در آن وجود ندارد و قابل اشتعال و سوختن نيست. و علاقه مندان مي تواند جهت كسب اطلاعات بيشتر مي تواند به كانون توليد كنندگان سيب زميني بذري ايران و يا به نشاني اينترنتي مراجعه كنند.ِ farzin bahrami@ irwap.com

اسلاید 28: با تشكر

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید