کسب و کار فروش و بازاریابی

ارزیابی سریع کارخانه

arzyabiye_sarie_karkhaneh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارزیابی سریع کارخانه”

ارزیابی سریع کارخانه

اسلاید 1: حق

اسلاید 2: ارزیابی سریع کارخانه Rapid Plant Assessmentاستاد راهنما:جناب آقای مهندس قوسیدانشجو:احسان جهانی 85473083

اسلاید 3: ارزیابی مشتريان با ارزيابي چهار آرايه به سراغ کالای مورد نیاز خود مي آيند:

اسلاید 4: ارزیابی به چه معناست؟ ارزیابی بخشی از چشم ‌انداز خردورزانه‌ای است كه در آن مفاهیم، فنون و یافته‌ها برای ایجاد انگیزۀ پیشرفت و بالندگی برنامه به كار گرفته می‌شوند.

اسلاید 5: ارزیابی تجربه نشان داده است كه موثرترين روشي كه مي‌توان كارايي یک سازمان را از آن طريق بهبود بخشید، ارزيابي است.

اسلاید 6: ارزیابی بر این اساس ارزیابی، مبتنی بر سه مرحله خواهد بود: در اولین مرحله استراتژی و اهداف کلی سازمان و یا برنامه تبیین ‌می گردد.مرحلۀ دوم در بردارندۀ تعریف و ممیزی فعالیت ها است.در مرحلۀ سوم برنامه‌ریزی برای آینده صورت ‌می پذیرد.

اسلاید 7: چرا ارزیابی سریع مهم است؟ ارزیابی های منظم و زمان بندی شده به شرکت ها این امکان را می دهد که فعالیت ها را رتبه بندی و منابع را به درستی تخصیص دهند و درخواست کمک مشترک از سوی کارشناسان مربوطه و کمک های دیگر به صورت سریع و دقیق کنند.

اسلاید 8: ارزیابی سریعارزیابی سریع شامل : ایجاد روش ها و برنامه های ارزیابی سریع تست، ارزیابی و پایان دهی برنامه

اسلاید 9: گسترش روشهای ارزیابی سریعگام های پیشنهادی برای توسعۀ روش های ارزیابی سریع به صورت کلی عبارتند از:بخش بندی شرکت یا کارخانهانجام ارزیابی ریسک با بخش بندی و تقسیم بندی کارخانه یا شرکتتعیین الگوهای کارکنان و منابع مورد نیازتوسعۀ روش های ارتباطیتمرین کردن و ارزیابی روش ها

اسلاید 10: ارزیابی سریع کارخانه: ابزاری برای گشت زنی برگه های ارزیابی ارزیابی سریع کارخانه(RPA) شامل 11دسته برای ارزیابی کردن ناب بودن یک کارخانه است و برای مشخص کردن اینکه کارخانه بهترین عملکرد را در این دسته دارد یا خیر، جداول پرسشنامه 20 سوالی کمکی به صورت بله – خیر طراحی شده است.

اسلاید 11: دستۀ اول - رضایت مشتری

اسلاید 12: دستۀ دوم – ایمنی محیط، تمیزی و نظمS5 فنی است که به منظور برقراری و حفظ فضای کیفیتی در یک سازمان به کار گرفته می‌شود و وجه تهیه آن پنج کلمه ژاپنی است که معانی زیر را دارد.1- تفکیک 2- ترتیب3- تمیزی4- تداوم 5- تعلیم

اسلاید 13: دستۀ دوم – ایمنی محیط، تمیزی و نظم محیط کارخانه باید روشن و کیفیت هوای آن در سطح مطلوبی باشد. سطح سر و صدای آن نیز باید پایین باشد و درصورت وجود سرو صدا در تمامی محل های کاری باید از گوشگیرها برای کاهش صدا استفاده شود. سیستم لیبل گذاری باید به صورت واضح برای موجودی انبار، ابزارها، فرآیند ها و ماشین آلات استفاده شود.

اسلاید 14: دستۀ سوم – سیستم مدیریت دیداری مديريت بصري فرآيند توليد، پشتيبان مهمي ‌براي توليد به ‌موقع است؛ يکي از اشکالات رايج مديريت بصري در سيستم به موقع، سيستم تابلويي«آندون» است.

اسلاید 15: دستۀ سوم – سیستم مدیریت دیداری در مدیریت سیستم دیداری نیاز است با علائم دیداری آشنا باشیم که اين ابزار موارد زير را مورد توجه قرار مي دهد:تعريف علائم ايمني و استاندارد كردن آنها با توجه به محل استفاده مشخص كردن موارد خطرناك، با الصاق برچسب ايمني بر روي تجهيزات, با تعبيه حصارهاي ايمني براي محل هاي خاص و تابلوهاي اخطار

اسلاید 16: دستۀ سوم – سیستم مدیریت بصریگذاشتن وسايل ايمني شخصي در اختيار افراد و اجباري كردن استفاده از آنها تعويض سريع علائم ايمني آسيب ديده دو زبانه كردن علائم ايمني در صورت لزوم دقت در انتخاب محل نصب آنهابررسي اعتبار علائم در صورت تغيير در شرايط كاري و تعويض آنها در صورت نياز

اسلاید 17: دستۀ چهارم - سیستم زمان بندی بهترین کارخانه ها وابسته به یک سیستم کنترل سرعت برای هر خط تولید و تامین کننده های آن هستند.

اسلاید 18: دستۀ پنجم - استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید حمل ‌و نقل و جابجايي به مسيري كه عناصر توليد جهت توليد محصول طي مي‌كنند گفته مي‌شود. هدف عمومي حمل‌ و ‌نقل، انتقال مواد از نقطه ای به نقطۀ ديگر، بدون دوباره كاري و دركوتاهترين مسير ممكن و يا انتقال آن‌ها برای توليد مناسب به طريقي كه اتلاف وقت يا حمل و نقل‌هاي زائد به حداقل برسد، مي‌باشد.

اسلاید 19: دستۀ پنجم - استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید نكاتي را كه در طراحي سيستم حمل و نقل بسيار مؤثرند، مي توان به صورت زير برشمرد:1- تا حدامكان در هر واحد حمل تعداد قطعات بيشتري حمل شود.2- سعي شود قطعات بزرگ مساحت كمتري طي كنند.3- حركت، حتي الامكان مستقيم طراحي شوند. 4- حركت‌هاي برگشت به عقب حداقل شود.5- سعي شود تا موادي كه وارد كارخانه مي‌شود مستقيماً به قسمت انجام عمليات برده شود.

اسلاید 20: دستۀ پنجم - استفاده از فضا و حرکت مواد و جریان خط تولید6- سعي شود براي حركت مواد و انتقال آن‌ها از نيروي وزن آن‌ها كمك گرفته شود.7- براي حركت اشياء و قطعات از ظروف مربوط مانند : پالت‌ها، كانتينرها و يا صفحات طراحي شده براي اين منظور استفاده شود.8- ظروف حمل و نقل مواد طوري باشد كه خالي و پركردن آن‌ها ساده باشد.9- ارتفاع سكوهاي بارگيري و تحويل استاندارد طراحي شود.10- در مورد تجهيزات حمل و نقل به نگهداري و تعمير آن‌ها توجه شود.

اسلاید 21: دستۀ ششم - سطوح موجودی و کارهای انجام شده در فرآیند عملیات داخلی به ندرت نیازمند موجودی های بالاست بنابراین تعداد قابل مشاهدۀ قطعات یک بخش، معیار خوبی برای ناب بودن کارخانه است.

اسلاید 22: دستۀ هفتم - کار تیمی و انگیزهکسب موفقیتمشاركت و استفاده از توان فكري و تخصصي كاركنان

اسلاید 23: دستۀ هفتم - کار تیمی و انگیزهارج نهادن به ارزش هاي والاي انساني تمرکز افراد بر اهداف بهره وری و کیفیت

اسلاید 24: دستۀ هشتم - شرایط عمومی نگهداری تجهیزات وابزارهانگهداری و تعمیرات از مهم ترین فرآیند های یک بنگاه اقتصادی نقش بسیار زیادی در کاهش قیمت تمام شدۀ محصول نهایی ایفا می کند. با نگهداری تجهیزات و ابزارها از میزان ساعات از کار افتادگی دستگاه ها کاسته می شود.

اسلاید 25: دستۀ نهم - مدیریت پیچیدگی و تنوعاین دسته در مورد چگونگی مدیریت وکنترل فعالیت ها و نحوۀ کاهش پیچیدگی و تنوع در صنعت بحث می کند.

اسلاید 26: دستۀ دهم - یکپارچگی زنجیرۀ تأمین زنجيرۀ تامين زنجيره‌اي است كه همۀ فعاليت هاي مرتبط با جريان كالا و تبديل مواد، از مرحلۀ تهيۀ ماده اوليه تا مرحله تحويل كالاي نهايي به مصرف‌كننده را شامل مي‌شود. مدیریت زنجیرۀ تامین عبارتست از فرآیند برنامه ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیرۀ تامین در بهینه‌ترین حالت ممکن.

اسلاید 27: دستۀ دهم - یکپارچگی زنجیرۀ تأمین فرآيند يكپارچه‌سازي فعاليت هاي زنجيرۀ تامين و نيز جريان هاي اطلاعاتي مرتبط با آن از طريق بهبود و هماهنگ‌سازي فعاليت‌ها در زنجيرۀ تامين تــــوليد و عرضۀ محصول را مدیریت زنجیرۀ تامین گویند.

اسلاید 28: دستۀ دهم - یکپارچگی زنجیرۀ تأمین جريان سريع اطلاعات در ميان مشتريان و عرضه‌كنندگان، مراكز توزيع و سيستم‌هاي حمل‌ونقل، بعضي از شركت‌‌ها را قادر مي‌سازد كه زنجيره‌هاي عرضه بسيار كارايي را ايجاد نمايند. عرضه‌كنندگان و مشتريان بايد اهداف يكسان و اعتماد متقابل داشته باشند؛ مشتريان در زمينه كيفيت محصولات و خدمات به تامين‌كنندگان خود اعتماد مي‌كنند

اسلاید 29: دستۀ یازدهم- تعهد به کیفیت بر طبق تعريف مديريت کيفيت جامع، تمام فعاليت هاي سازمان بايد با نگرش رضايت مشتري، رضايت کارکنان، رضايت تأمين کنندۀ مواد و خدمات و همينطور رضايت خود سازمان انجام شود، که در انجام اين فعاليت ها بايد به فلسفۀ بهبود مستمر توجه شود.هنگامی که یک قطعۀ خراب از خط خارج می شود چه می کنند؟

اسلاید 30: ترکیب تیم و آموزش آن 4 یا 5 نفر عضو تیم هستند که یک نفر به عنوان رهبر تعیین می شود. آموزش اعضا 1 تا 3 روز به طول می انجامد.

اسلاید 31: برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانهدسته هاسوالات مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهضعیف(1)پایین تر از حد متوسط(3)متوسط(5)بالاتر از حد متوسط(7)عالی(9)بهترین در دسته(11)امتیاز دسته1.رضایت مشتری2.ایمنی، محیط، تمیزی و نظم3.سیستم مدیریت بصری4.سیستم زمان بندی5. استفاده از فضا، حرکت مواد وجریان خط تولید6.سطوح موجودی و کار در فرآیند7.کار تیمی و انگیزه

اسلاید 32: برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانهدسته هاسوالات مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهضعیف(1)پایین تر از حد متوسط(3)متوسط(5)بالاتر از حد متوسط(7)عالی(9)بهترین در دسته(11)امتیاز دسته8.نگهداری تجهیزات و ابزارها9.مدیریت تنوع و پیچیدگی10.یکپارچگی زنجیره تأمین11.تعهد به کیفیت

اسلاید 33: پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهبلهخیر1.آیا بازدید کنندگان خوش آمد گفته می شوند و اطلاعاتی در مورد لی اوت، نیروی کاری، مشتری ها و محصولات در اختیار آن ها قرار داده می شود؟2.آیا رتبه بندی رضایت مشتریان وکیفیت کالا انجام می شود؟3.آیا امکانات و وسائل، ایمن، تمیز، منظم هستند و روشنایی مطلوب است؟و کیفیت هوا خوب و میزان سر و صدا کم است؟4.آیا سیستم لیبل گذاری بصری شناسایی و محل موجودی ها، ابزارها، فرآیندها و جریان ها مشخص شده است؟5.آیا همه چیز سر جای خودش قرار دارد و هر چیزی در جای خودش انبار میشود؟6.آیا اهداف عملیاتی به روز شده ند و معیارهای اجرایی برای این اهداف پیوسته در نظر گرفته می شوند؟7.آیا مواد تولیدی در کنار خطوط تولید، انبار می شوند به جای اینکه در نواحی جداگانه ای انبار شوند؟ 8.آیا دستورالعمل های کاری و ویژگی های کیفیتی محصول در تمام نواحی کاری قابل رویت است؟9.آیا چارت های به روزرسانی شدۀ بهره وری، کیفیت، ایمنی و حل مسئله برای تمام تیم ها قابل مشاهده است؟10.آیا می توان حالت کنونی عملیات را از اتاق کنترل مرکزی در بورد وضعیت یا نمایشگر رایانه مشاهده کرد؟

اسلاید 34: پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهبلهخیر11.آیا خطوط تولید که در یک خط تولید چیده شده­اند با سطح موجودی مناسب در هر مرحله برنامه­ریزی شده است؟12.آیا مواد تنها یکبار در حداقل مسافت ممکن جابه جا می­شوند و آیا مواد به صورت کارا در کانتینرهای مناسب جابه جا شده اند؟13.آیا کارخانه دارای جریان پیوستۀ خط تولید است به جای اینکه به صورت کارگاهی باشد؟14.آیا تیم های کاری آموزش­دیده و دارای توانایی هستند ونسبت به حل مسائل و پیشرفت در بهبود انگیزه دارند؟15.آیا کارمندان نسبت به بهبود مستمر متعهد هستند؟16. آیا جداول زمانی برای بهبود مستمر ابزارآلات و فرآیندها دیده شده است؟17.آیا یک فرآیند مدیریت پروژۀ موثر و مفید، با اهداف زمانی و هزینه­ای برای راه اندازی خط و محصولات جدید وجود دارد؟18. آیا فرآیند تایید و ارزیابی تامین­کننده با معیارهایی مثل کیفیت، نحوۀ تحویل و شاخص­های هزینه­ای وجود دارد ؟19.آیا ویژگی های کلیدی محصولات شناسایی شده­اند وروش های مقاوم در برابر خرابی برای جلوگیری از تولید نواقص بکار گرفته شده است؟20.آیا شما حاضرید محصولات عملیات تولید را خریداری کنید؟

اسلاید 35: مطالعه موردی کارخانه البرز دماکاران

اسلاید 36: مطالعه موردی کارخانه البرز دماکاراناز جمله محصولات این کارخانه می­توان به موارد زیر اشاره کرد:آبسردکنسردخانهکانکس یکپارچهآیس بانکشیر سرد کن

اسلاید 37: برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانهدسته هاسوالات مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهضعیف(1)پایین تر از حد متوسط(3)متوسط(5)بالاتر از حد متوسط(7)عالی(9)بهترین در دسته(11)امتیاز دسته1.رضایت مشتری2.ایمنی، محیط، تمیزی و نظم3.سیستم مدیریت بصری4.سیستم زمان بندی5. استفاده از فضا، حرکت مواد وجریان خط تولید6.سطوح موجودی و کار در فرآیند7.کار تیمی و انگیزه

اسلاید 38: برگۀ رتبه بندی ارزیابی سریع کارخانهدسته هاسوالات مرتبط در پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهضعیف(1)پایین تر از حد متوسط(3)متوسط(5)بالاتر از حد متوسط(7)عالی(9)بهترین در دسته(11)امتیاز دسته8.نگهداری تجهیزات و ابزارها9.مدیریت تنوع و پیچیدگی10.یکپارچگی زنجیره تأمین11.تعهد به کیفیت

اسلاید 39: پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهبلهخیر1.آیا بازدید کنندگان خوش آمد گفته می شوند و اطلاعاتی در مورد لی اوت، نیروی کاری، مشتری ها و محصولات در اختیار آن ها قرار داده می شود؟2.آیا رتبه بندی رضایت مشتریان وکیفیت کالا انجام می شود؟3.آیا امکانات و وسائل، ایمن، تمیز، منظم هستند و روشنایی مطلوب است؟و کیفیت هوا خوب و میزان سر و صدا کم است؟4.آیا سیستم لیبل گذاری بصری شناسایی و محل موجودی ها، ابزارها، فرآیندها و جریان ها مشخص شده است؟5.آیا همه چیز سر جای خودش قرار دارد و هر چیزی در جای خودش انبار میشود؟6.آیا اهداف عملیاتی به روز شده ند و معیارهای اجرایی برای این اهداف پیوسته در نظر گرفته می شوند؟7.آیا مواد تولیدی در کنار خطوط تولید، انبار می شوند به جای اینکه در نواحی جداگانه ای انبار شوند؟ 8.آیا دستورالعمل های کاری و ویژگی های کیفیتی محصول در تمام نواحی کاری قابل رویت است؟9.آیا چارت های به روزرسانی شدۀ بهره وری، کیفیت، ایمنی و حل مسئله برای تمام تیم ها قابل مشاهده است؟10.آیا می توان حالت کنونی عملیات را از اتاق کنترل مرکزی در بورد وضعیت یا نمایشگر رایانه مشاهده کرد؟

اسلاید 40: پرسشنامه ارزیابی سریع کارخانهبلهخیر11.آیا خطوط تولید که در یک خط تولید چیده شده­اند با سطح موجودی مناسب در هر مرحله برنامه­ریزی شده است؟12.آیا مواد تنها یکبار در حداقل مسافت ممکن جابه جا می­شوند و آیا مواد به صورت کارا در کانتینرهای مناسب جابه جا شده اند؟13.آیا کارخانه دارای جریان پیوستۀ خط تولید است به جای اینکه به صورت کارگاهی باشد؟14.آیا تیم های کاری آموزش­دیده و دارای توانایی هستند ونسبت به حل مسائل و پیشرفت در بهبود انگیزه دارند؟15.آیا کارمندان نسبت به بهبود مستمر متعهد هستند؟16. آیا جداول زمانی برای بهبود مستمر ابزارآلات و فرآیندها دیده شده است؟17.آیا یک فرآیند مدیریت پروژۀ موثر و مفید، با اهداف زمانی و هزینه­ای برای راه اندازی خط و محصولات جدید وجود دارد؟18. آیا فرآیند تایید و ارزیابی تامین­کننده با معیارهایی مثل کیفیت، نحوۀ تحویل و شاخص­های هزینه­ای وجود دارد ؟19.آیا ویژگی های کلیدی محصولات شناسایی شده­اند وروش های مقاوم در برابر خرابی برای جلوگیری از تولید نواقص بکار گرفته شده است؟20.آیا شما حاضرید محصولات عملیات تولید را خریداری کنید؟

اسلاید 41: با تشکر از توجه شما

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید