آموزشگزارش‌های دولتیسایر

ارزیابی عملکرد گروه‌های آموزشی دانشگاه فردوسی

صفحه 1:

صفحه 2:
معرفی مبانی نظری پروژه تحقیقاتی ‎sf‏ صملكره كرودهلى آموزشى دانشكاه فردوسى

صفحه 3:
برای مقایسه واهدهای مشابه در یک سازمان چه راه‌هایی وجود دارد؟

صفحه 4:
parametric ‏(روش‌های‎ -۱ 7(071- ‏روش‌های‎ -۷ parametric

صفحه 5:
(وشهاى 1231211161116 در روش های پارامتریک . نفست یک واهد نمونه ‎cay pi (ideal type)‏ می‌شود. ‎Pe ۱‏ این واهد الیذو آل. واحدي اسفه.«فرضی» که «کمترین میزان نهاده ممکن» را مصرف منٌ‌کند و «بیشترین میزان ستاده ممکن» رامتولید می‌نماید ‎ink‏ ‏2 2 ‎Ne ۶ ~‏ 22 واحد ايدهآ ل معمولا وجود خارجى كداردا و صرفا به عنوان «معیاری» برای ارزیابی عملکرد واحدهاى موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد. 32 ‎

صفحه 6:
non-parametric ‏روش‌های‎ در روش های ‎slosalg NON-paramMetric‏ موجود با واحدى خرضی به نام 17506 ‎unslio ideal‏ نمی‌شوند. 5 در عوض. ذر اين روش, کلیه وآهندهای موجود با يكديكر مقايسه شده و با استفاماز از ساز و كارهائ ‎Gh) CabP‏ خطى ‎linear)‏ ‏((مدهاى موفقتر سای می‌شوند. ‎We‏ اگرچه در روش ‎‘parametric‏ ممكن است هیچ ‎Hah‏ به عنوان واهد کارآمد شزاسایی نشود ۱ اما در روش -71072 ‎parametric‏ حتماً یک یا چند وآهد از واهدهای مورد مقایسه به عنوان واهدهای موفق و کارآمد معرفی خواهد شد.

صفحه 7:
آشنایی با یکی از روش‌های ‎NON-‏ ‏70 مهم و پرکاربرد: DEA DATA ENVELOPMENT NVEEISYS

صفحه 8:
۳ پیشینه روش 7۸4 به سال ۱۹۵۷ بازمی‌گردد. 5 در آن سال ‎shy‏ نفخستین بار «فارل» با استفاده از روش -2۷02۲ ‎PARAMETRIC‏ عملک(د واهدها ا اندازه كيرى نمود. ‎a‏ ۳ ‎AN ۳‏ * از آن پس. این شیویاززیابی ملک رم پزنیل برتری های قابل توجهی که نسبت به شيوى رقيب» يعنن )309( ‎PARAMETRIC‏ ‏داشت. به سرعت توسعه یاف ‎sla Lei Lay p94‏ (یادی از جمله بانک هاء بیمارستان ‎lo‏ دانشگاه هاء ‎oe‏ بیمه و ... مورد استفاده قرار گرفت. ‎

صفحه 9:
شیوه ارزیابی با مت 44( to DMU ‏تعیین‎ ١ tla DMU ‏تنظيم ليست نهاده‌های مورد استفاده‎ ۲ tlo DMU ‏ط) تنظيم ليست تان فاق مورد انتظار از‎ :0:/ ‏معاسیه کنو تن ماخ مر‎ (ie ۵) تعیین هرز ) ‎aN {alow «Sis‏ +) تعیین واهدهای کارا (کاراییر ود ۷ تعیین واهدهای ناکارا و میزآن تاطارآني ‎lool‏ ‏۸ تعيين مسير كارائى برای واهدهاق ناکرا مر ۸

صفحه 10:
شیوه کار در پروژه تحقیقاتی ارزیابی عملکرد گروه‌های آموزشی دانشگاه فردوسی

صفحه 11:
از توجه اساتید ارجمند سپاسگزارم

معرفی مبانی نظری پروژه تحقیقاتی ارزیابی عملکرد گروه‌های آموزشی دانشگاه فردوسی برای مقایسه واحدهای مشابه در یک سازمان چه راه‌هایی وجود دارد؟ parametric روش‌های-1 non- روش‌های-2 parametric روش‌های parametric در روش های پارامتریک ،نخست یک واحد نمونه ( )ideal typeتعریف می‌شود. این واحد ایده آل ،واحدی است «فرضی» که «کمترین میزان نهاده ممکن» را مصرف می‌کند و «بیشترین میزان ستاده ممکن» را تولید می‌نماید. واحد ایده‌آل معموالً وجود خارجی ندارد و صرف ًا به عنوان «معیاری» برای ارزیابی عملکرد واحدهای موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌های non-parametric در روش های non-parametricواحدهای موجود با واحدی فرضی به نام ideal typeمقایسه نمی‌شوند. در عوض ،در این روش ،کلیه واحدهای موجود با یکدیگر مقایسه شده و با استفاده از ساز و کارهای برنامه‌ریزی خطی (linear )programmingواحدهای موفق‌تر شناسایی می‌شوند. اگرچه در روش parametricممکن است هیچ واحدی به عنوان واحد کارآمد شناسایی نشود ،اما در روش non- parametricحتم ًا یک یا چند واحد از واحدهای مورد مقایسه به عنوان واحدهای موفق و کارآمد معرفی خواهد شد. non- آشنایی با یکی از روش‌های : مهم و پرکاربردparametric DEA DATA ENVELOPMENT ANALISYS DEA ‏ پیشینه روش DEAبه سال 1957بازمی‌گردد. ‏ در آن سال برای نخستین بار «فارل» با استفاده از روش NON- PARAMETRICعملکرد واحدها را اندازه گیری نمود. ‏ از آن پس ،این شیوه ارزیابی عملکرد ،به دلیل برتری های قابل توجهی که نسبت به شیوه رقیب ،یعنی روش PARAMETRIC داشت ،به سرعت توسعه یافت و در سازمان های زیادی از جمله بانک ها ،بیمارستان ها ،دانشگاه ها ،شرکت های بیمه و .... مورد استفاده قرار گرفت. شیوه ارزیابی با متد DEA )1 تعیین DMUها؛ )2 تنظیم لیست نهاده‌های مورد استفاده DMUها؛ )3تنظیم لیست ستانده‌های مورد انتظار از DMUها؛ )4محاسبه کارائی و تعیین جایگاه هر DMU؛ )5تعیین «مرز کارائی» سازمان؛ )6تعیین واحدهای کارا (کارایی )%100؛ آنها؛ )7تعیین واحدهای ناکارا و میزان ناکارآئی ‌ )8تعیین مسیر کارائی برای واحدهای ناکارا. شیوه کار در پروژه تحقیقاتی ارزیابی عملکرد گروه‌های آموزشی دانشگاه فردوسی از توجه اساتید ارجمند سپاسگزارم

51,000 تومان