پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

ارگونومی محیط اداری

ergonomy-mohite-edaaari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارگونومی محیط اداری”

ارگونومی محیط اداری

اسلاید 1: 1به نام خداآشنایی با اصول ارگونومی در مشاغل اداری

اسلاید 2: تعريف ارگونوميErgoNomus قوانين طبيعی نخستين بار محقق لهستانی به نام جاسترزبوسکی اصطلاح ارگونومی را به دنيای ادبيات معرفی کرد(1882-1799)ارگونومی علم و مهارت طراحی مشاغل و محيط های کار برای تطابق با توانائيها و محدويت های انسان.ارگونومی به مفهوم “تناسب کار با فرد”است.ارگونومی علم متناسب کردن شرايط محيط کار و نيازمنديهای شغل با توانائيهای فرد است. استراتژی: ارگونومی توانائيها و محدويت های جسمانی و روانی کارگر را که با ابزارآلات، تجهيزات، روشهای کار، وظايف و محيط کار در تعامل است مورد توجه و بررسی قرار می دهد.سازمان بين المللي كار ، واژة ارگونومي را به معناي متناسب كردن كار و شغل براي انسان تعريف كرده است.2کار

اسلاید 3: برای دستيابی به اهداف ارگونومی بايد به ويژگيهای سه مولفه زير توجه شود: 3

اسلاید 4: نتایج به کارگیری دانش ارگونومی در محیط کار پيشگيري از اختلالات اسکلتي و عضلاني در بين شاغلين(مانند کمردرد، درد شديد در مچ دست، درد ناحيه گردن، درد ناحيه زانو يا آرنج و...).کمک به پيشگيري از حوادث شغلي. افزايش ميزان رضايت مندي کارکنان. افزايش رفاه و آسايش کارکنان. کمک به افزايش بهره وري در کار. کمک به افزايش توليد. 4

اسلاید 5: 5هدف از اجراي برنامه ارگونومي در محيط اداري:تشخيص ريسک فاكتورهای محيط كار برای اختلالات اسکلتي- عضلاني و درک و شناخت كلي متدهای عمومي برای كنترل آنهاشناسايي علائم و نشانه های اختلالات اسکلتي- عضلاني كه ممکن است از مواجه شدن با چنين ريسک فاكتورهايي حاصل شوند و آشنا بودن با دستورالعملهای مراقبت بهداشتي

اسلاید 6: 6 وضعيت اختلالات اسكلتي _ عضلاني در ايران بر پاية مطالعه ملي بيماريها و عوامل خطرزا در ايران در سال 2004 اختلالات اسكلتي عضلاني پس از بيماريهاي قلبي عروقي در رتبه دوم بيماريهاي ناشی از كار شناخته شده است.

اسلاید 7: اختلالات اسكلتي _ عضلاني در كار اداري معمولا در بافتهاي نرم شامل عضلات ،تاندونها،ليگامانها،اعصاب و عروق خوني بروز مي كند و علائم آن شامل ناراحتي،درد،خستگي،كرخي و مور مور شدن در اندامهاست ريسك فاكتورهايي كه باعث بروز اين علائم مي شوند شامل:حركات تكراري مانند تايپ،كار با موس ،نگاه مداوم به مانيتور،پانچ و منگنه زدن طولاني ،كار با ماشين حسابوضعيت استاتيك كه در يك پوزيشن(پوسچر) خاص اتفاق مي افتد و موجب كاهش حركت خون در اندامها و ايجاد تنش در ماهيچه ها و عضلات مي شود مانند نشستن طولاني و عمودي بدون تكيه گاه پشت،نگه داشتن گوشي با گردن7

اسلاید 8: ادامه ريسك فاكتورها3. پوسچر نا مناسب:كه در آن مفاصل دچار خميدگي يا انحناء مي شوند مانند خم نمودن مچ دست در حين تايپ يا خم كردن سر براي ديدن مانيتورعلاوه بر موارد فوق عوامل ديگري نيز در بروز پوسچرهاي نا مناسب تأثير گذارهستند بعنوان مثال پاهايتان را خم كرده و در زير صندلي قرار دهيد.خواهيد ديد كه تدريجا بدنتان خم شده و از پشتي صندلي فاصله مي گيرد.اين حالت در زمانيكه ارتفاع مانيتور پايين تر از حد نصاب باشد نيز رخ مي دهد. بنابراين در تنظيم ايستگاه كار دقت نماييد تا متناسب با پوسچر طبيعي بدنتان باشد. 8

اسلاید 9: 4. فشارهاي مكانيكي :ناشي از فشار وارده از سطوح يا اشياء سخت به بافتهاي نرم مانند فشار وارده از لبه ميز بر روي مچ ها و يا فشار وارده از دسته هاي صندلي بر روي آرنج هاادامه ريسك فاكتورها9

اسلاید 10: برخی از ناراحتی های اسکلتی - عضلانی Tendonitis اختلالات تاندون ها Tenosynovitis DeQuervains Disease Ganglion Cysts

اسلاید 11: Wrist ganglion cysts

اسلاید 12: اختلالات عصبی Carpal Tunnel Syndrome Ulnar N. Impingement

اسلاید 13: صدمات تنه و کمر نشستن نا صحیحبلند کردن بارهای سنگین بخصوص در ارتفاع زیر زانوتلاش برای بلند کردن احسام از روی قفسه های در ارتفاع بالای شانه

اسلاید 14:

اسلاید 15: سندرم خروجی قفسه سینه

اسلاید 16: 16

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید