ergonomy_va_salamat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ارگونومی و سلامت”

ارگونومی و سلامت

اسلاید 1: ارگونومی و سلامت تنظیم : واحد انفورماتیک مدیریت برق ملایر

اسلاید 2: کلمه ارگونومی در اصل  واژه ای  یونانی  است که از ترکیب دو کلمه ارگو  (Ergo )  به معنای کار  و  نوموس ( Noms  ) به معنای قاعده ، قانون بوجود آمده است . ارگونومی علم مطالعه کارآیی و عمل انسان است که ویژگیها و تواناییهای انسان را مورد مطالعه قرار داده و از این طریق شرایط هماهنگی کار و انسان را فراهم می کند .  به بیان دیگر ارگونومی علمی است که به ما می گوید که برای دستیابی به کارآیی و بهره وری در یک حرفه خاص ، ضمن حفظ سلامتی خود ، چگونه و در چه شرایطی باید کار کنیم . 

اسلاید 3: طرز صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﺘﺮ و اﻓﺰاﻳﺶ ﻛﺎراﻳﻲ و ﻛﺎﻫﺶ ﻋﻮارض ﺟﺎﻧﺒﻲ اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﺮ وﺳﻴﻠﻪ ﻳﺎ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژي، ﻻزم اﺳﺖ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺷﺮاﻳﻂ ﺑﺮاي ﺑﻬﺮهﺑﺮداري از آن اﻳﺠﺎد ﺷﻮد. ﭼﮕﻮﻧﮕﻲ اﻳﺠﺎد اﻳﻦ ﺷﺮاﻳﻂ، از ﻳﻚ ﺳﻮ ﺑﻪ ﻣﺎﻫﻴﺖ آن وﺳﻴﻠﻪ و ﻓﻦ آوري و ازﺳﻮي دﻳﮕﺮ ﺑﻪ وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎي ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ و رواﻧﻲ اﻧﺴﺎن و ﻧﺤﻮه ارﺗﺒﺎط اﻳﻦ دو ﺑﺎﻳﻜﺪﻳﮕﺮ واﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ.

اسلاید 4: صحيح‌ترين شكل نشستن: براي تنظيم وضعيت نشستن خودتان بايد چند نكته كوچك را در نظر بگيريد و آن‌ها را انجام دهيد. اين مسئله براساس اندام‌هاي مختلف بدن شما توضيح داده مي‌شود.ارتفاع صندلي: ارتفاع پايه صندلي شما بايد به اندازه‌اي باشد كه وقتي كف پاهاي‌تان‌ را روي زمين مي‌گذاريد كف صندلي درست پشت زانوهاي شما قرار بگيرد.آرنج: وقتي پشت ميز قرار مي‌گيريد آرنج‌هاي‌تان بهتر است به بدن چسبيده و حالت عمود بر ميز داشته باشد.ساعد: بهتر است هر 2 ساعد شما چسبيده به بدن باشد و بيشتر قسمت آن روي ميز نيز قرار بگيرد و هر 2 ساعد حالت موازي با زمين داشته باشد.

اسلاید 5: مچ‌ها: براي آن‌كه دچار درد مچ دست و انگشتان نشويد بايد بدانيد هنگام كار‌كردن با كامپيوتر بهتر است مچ دست‌هاي‌تان حالت صاف داشته باشد و خم نشود.چشم‌ها: شما بايد صفحه كامپيوتر را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه زاويه چشمان شما با مانيتور بين 10 تا 30 درجه باشد يعني صفحه مانيتور كمي پايين‌تر از سر شما قرار بگيرد اما نبايد گردن‌تان را بيش‌از‌حد خم كنيد چون دچار درد گردن مي‌شويد. كمر: حتما بايد در زمان نشستن روي صندلي‌، كمر شما حالت كاملا صاف داشته باشد، البته اگر كاملا صاف نشستن براي‌تان خيلي مشكل است مي‌توانيد كمي خم شويد اما بهتر است هيچ‌وقت حالت قوز كرده نداشته باشيد.پاها: شما بايد به‌گونه‌اي روي صندلي يا مبل بنشينيد كه ران‌هاي‌تان حالت موازي با زمين داشته و پاها از زانو به پايين بايد حالت عمودي داشته باشد. درضمن ران‌ها و ساق پاهاي‌تان بايد در كنار هم و يك شكل باشند.كف هر 2 پا بهتر است كاملا روي زمين قرار داشته باشند و فاصله‌اي با هم نداشته باشند

اسلاید 6: نکاتی برای رفع استرس در محیط کار فعالیت کنید‌‌: با انجام ورزش‌های هوازی، ضربان قلب خود‌‌ را افزایش د‌‌هید‌‌، این ورزش یکی از مؤثرترین شیوه‌ها د‌‌ر افزایش انرژی، تمرکز و آرامش ذهن و بد‌‌ن است. برای رهایی از استرس، سعی کنید‌‌، روزانه د‌‌ست‌کم ۳۰ د‌‌قیقه ورزش کنید‌‌ و اگر این مد‌‌ت برایتان زیاد‌‌ است، آن را به د‌‌و یا سه تایم کوتاه‌تر تقسیم کنید‌‌.اگر قند‌‌خون پایین باشد‌‌، احساس نگرانی و وحشت به وجود‌‌ می‌آورد‌‌ و اگر بیش از حد‌‌ بالا باشد‌‌، موجب بی‌حالی می‌شود‌‌. با خورد‌‌ن وعد‌‌ه‌های غذایی کوچک ولی مکرر د‌‌ر طول روز می‌توانید‌‌ وضعیت قند‌‌خون خود‌‌ را د‌‌ر حالت طبیعی و ثابت نگه د‌‌ارید‌‌ و از ایجاد‌‌ نوسانات خلقی پیشگیری کنید‌‌.خواب کافی د‌‌اشته باشید‌‌: نه تنها استرس و نگرانی می‌تواند‌‌ باعث بی‌خوابی شود‌‌، بلکه خود‌‌ بی‌خوابی می‌تواند‌‌ استرس و اضطراب را بیشتر کند‌‌، وقتی به اند‌‌ازه کافی بخوابید‌‌، به لحاظ جسمی و روحی د‌‌ر حالت تعاد‌‌ل قرار می‌گیرید‌‌ و این تعاد‌‌ل عامل کلید‌‌ی د‌‌ر مقابله با استرس خواهد‌‌ بود‌‌.

اسلاید 7: کاهش استرس با برنامه‌ریزی: توانایی شما برای کنترل شرایط استرس‌زا به وضوح روی همکاران و مد‌‌یران و رابطه شما با آنها تأثیر می‌گذارد‌‌. ایجاد‌‌ یک برنامه متعاد‌‌ل د‌‌ر کاهش استرس بسیار اهمیت د‌‌ارد‌‌، برنامه خود‌‌ را تجزیه و تحلیل و مسئولیت‌ها و وظایف خود‌‌ را د‌‌ر قالب یک برنامه تنظیم کنید‌‌. سعی کنید‌‌ میان کار و زند‌‌گی خانواد‌‌گی و اجتماعی و مسئولیت‌های خود‌‌ تعاد‌‌ل برقرار کنید‌‌. از انجام ند‌‌اد‌‌ن وظایف روزانه و محول کرد‌‌ن آنها به روز بعد‌‌ بپرهیزید‌‌. آنچه را که انجام آن خیلی الزام ند‌‌ارد‌‌، د‌‌ر انتهای فهرست کارهای‌تان قرار د‌‌هید‌‌ و د‌‌ر پایان روز اگر برای انجام آن فرصتی باقی نماند‌‌، آن را فراموش کنید‌‌.سعی کنید‌‌ صبح‌ها زود‌‌ از خواب بید‌‌ار شوید‌‌، ۱۰ تا ۱۵ د‌‌قیقه زود‌‌تر بید‌‌ار شد‌‌ن از خواب می‌تواند‌‌ تفاوت بزرگی د‌‌ر روند‌‌ کار شما ایجاد‌‌ کند‌‌ و استرس د‌‌یر رسید‌‌ن به محل کار را کاهش د‌‌هد‌‌.

اسلاید 8: د‌‌ر طول کار، د‌‌قایق کوتاهی استراحت کنید‌‌. از پشت میز کار خود‌‌ بلند‌‌ شوید‌‌ و قد‌‌می بزنید‌‌ و مجد‌‌د‌‌اً به اد‌‌امه کار مشغول شوید‌‌. با این کار نه تنها از کیفیت کاری شما کم نمی‌شود‌‌، بلکه کار را بهتر انجام خواهید‌‌ د‌‌اد‌‌. برای خورد‌‌ن ناهار نیز حتماً از میز کار خود‌‌ فاصله بگیرید‌‌ و د‌‌ر بخشی جد‌‌ای از میز کار ناهار را میل کنید‌‌.اگر مسئول انجام کار و یا پروژه بزرگی هستید‌‌، آن را بخش بخش و اولویت‌بند‌‌ی کنید‌‌ و با تمرکز و مد‌‌یریت هر بار قسمت کوچکی از کار را انجام د‌‌هید‌‌ و از همان ابتد‌‌ای امر نگران حجم وسیع کار نباشید‌‌.به یاد‌‌ د‌‌اشته باشید‌‌ که شما مسئول انجام تمامی کارها نیستید‌‌، اگر این امکان وجود‌‌ د‌‌ارد‌‌ که بخشی از کار را به فرد‌‌ د‌‌یگری محول کنید‌‌، حتماً این کار را انجام د‌‌هید‌‌تا از شر استرس‌های غیرضروری خلاص شوید‌‌.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید