Start_motor

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استارت موتور”

استارت موتور

اسلاید 1: استارتوظيفه استارت روشن كردن موتور يامحرك خودرو موتورمي باشد.

اسلاید 2: در خودروهای اولیه برای روشن کردن موتور از هندل استفاده می شود.

اسلاید 3: استارتامروزه از یک موتور الکتریکی كه انرژي الكتريكي را به انرژي مكانيكي تبديل مي كند استفاده می شود.

اسلاید 4: اساس کار استارتاساس کار استارت وجود میدانهای همنام مغناطیسی می باشد در واقع استارت از دو آهنربای الکتریکی تشکیل شده است که قدرت استارت بستگی به نیروی آهن ربا دارد.

اسلاید 5:

اسلاید 6: با توجه به اینکه در اطراف سیم در حال جریان الکتریکی نیز میدان مغناطیسی به وجود می آید و این سیم حامل جریان در میدان مغناطیسی قرار گیرد که قطبهای همنام مقابل یک دیگر قرارگیرند.

اسلاید 7:

اسلاید 8: یک نیروی دافعه از طرف آهن ربا به سیم در حال جریان وارد می شود که از این خاصیت در ساخت موتورهای الکتریکی استفاده می شود .

اسلاید 9:

اسلاید 10: استا رت از دو قسمت تشكيل شده است : الف) اتوماتيك استارتب ) موتور استارت

اسلاید 11: اتوماتیک استارت و عملکرد آن

اسلاید 12: کاراتوماتیک استارت1)اتصال برق مستقیم باطری جهت استارت 2)جلو بردن دنده استارت با فلایویل جهت درگیری با فلایویل

اسلاید 13: اتصال برق مستقیم باطری جهت استارت با توجه به آن که برق مصرفی استارت در حدود 50 الی 150 آمپر می باشد و راه انداز آن یک سوییچ ظریف می باشد نیاز است از یک رله یا کنتاکتوراستفاده شود که این کار به عهده اتوماتیک استارت می باشد .

اسلاید 14: جلو بردن دنده استارت با فلایویل جهت درگیری با فلایویل اتوماتیک استارت با استفاده از اهرم دو شاخه دنده استارت را به سمت جلو هدایت می کند .

اسلاید 15: شکل ظاهری اتوماتیک استارت اتوماتیک استارت دارای یک عددفیش و دو عدد پیچ می باشد که به صورت شکل زیر وصل می شود :

اسلاید 16: طرز تشخيص پيچ های اتوماتیک استارت1) پيچ موتور( بالشتک) داراي يك تكه فلز مي باشد.

اسلاید 17: طرز تشخيص پيچ های اتوماتیک استارت 2 ) پيچ موتور ازپیچ برق كوتا هتر است .

اسلاید 18: طرز تشخيص پيچ های اتوماتیک استارت3 ) پيچ موتور به فيش اتوماتيك استارت با اهم مترراه مي دهد ولي پيچ بالا يي راه نمي دهد.

اسلاید 19: اساس کار اتو ماتیک استارت با استفاده از خاصیت مغناظیسی دووظیفه اتوماتیک استارت انجام می گیرد بنابراین دارای دو عدد سیم پیچ می باشد.

اسلاید 20: قسمتهاي داخلي اتوماتيك استارت شامل :الف ) سيم پيچ كشنده ب ) سيم پيچ نگهدارنده

اسلاید 21: پلا نچريك قطعه استوانه اي شكل است كه با حركت خود وظایف اتوماتیک استارت را انجام می دهد .

اسلاید 22: 1 ) پيچ بالاي را به پيچ پاييني متصل مي كند . برق با آمپر بالا از پيچ بالاي به پولك مسي و از انجا وارد پيچ پاييني مي شود و موتوراستارت را به كار می رود.

اسلاید 23: 1) يك طرف پلا نجر به اهرم دو شاخه متصل است كه با حركت خود باعث مي شود دنده استارت به سمت جلوپرتاب شود.

اسلاید 24: اهرم دو شاخه: اين اهرم از يك طرف به پلا نچر و از طرف ديگر به دنده استارت متصل است. وظيفه آن انتقال حركت پلا نچر به دنده استارت مي باشد.

اسلاید 25: عيب يابي اتوماتيك استارت1 ) اگر استارت بزنيم استارت تق تق صداكند ولي موتور استارت نچرخد نشانه آن است كه سيم پيچ نگهدارنده سو خته است.

اسلاید 26: عيب يابي اتوماتيك استارت2 ) اگر استارت بزنيم و اتوماتيك استارت هيچ صداي ندهد نشا نه آن است که :الف)سيم پيچ كشنده سوخته است . ب) كابل مثبت يا منفي باطري قطع است.

اسلاید 27: عيب يابي اتوماتيك استارت :3 ) اگر استارت بزنيم موتور استارت بچرخد و بعد از قطع استارت دنده فلا يويل با دنده استارت در گير باشد نشانه آن است كه اهرم دو شاخه جا بجا قرار گرفته و يا فنر اتوماتيك شكسته است.

اسلاید 28: عيب يابي اتوماتيك استارت4) اﮔر استارت بزنيم دنده استارت به سمت جلو ﭘرتاب شود ولي موتور استارت نچرخد نشانه آن است كه پولكي شكسته است.

اسلاید 29: عيب يابي اتوماتيك استارت5 ) اگر استارت بزنيم و بعد از استارت هنوز استارت در گير باشد نشانه ان است كه پولكي خال زده است .(چسپيده است)

اسلاید 30: آزمایش اتوماتیک استارت

اسلاید 31: موتور استارتاز دو قسمت تشكيل شده است : الف) بالشتك ب) آرميچر

اسلاید 32:

اسلاید 33: بالشتكهمانطور كه ميدانيم وظيفه بالشتك توليد ميدان مغناطيسي است .

اسلاید 34: ازدو بخش تشكيل شده است :الف ) كفشك ب) سيم پيچ

اسلاید 35: بالشتكسيم پيچهاي بالشتك استارت از مفتول ساخته شده است و به جهت آنكه بايد آمپر خيلي زيادي از خود عبور دهد.

اسلاید 36: بالشتكمعمولا استارت داراي 4 عدد بالشتك مي باشد .

اسلاید 37: بالشتك قطب هاي همنام در روبرو هم تشكيل شده است و قطبهاي غير همنام در مجا ور يكديگر تشكيل مي شود .

اسلاید 38: بالشتكجهت سيم پيچ هاي مجاور مخالف هم و سيم پيچ هاي روبرو هم جهت سيم پيچي شده است.

اسلاید 39: بالشتك معمولا سيم پيچهاي بالشتك دو به دو با هم موازي وسري هستند.

اسلاید 40: آزمایش بالشتك

اسلاید 41: زغال یا جاروبک هادر استارتر مانند دینام به تعداد بالشتک ها ، زغال یا جاروبک از جنس مس گرافیت دار وجود دارد .

اسلاید 42: زغال ها یک در میان منفی و مثبت هستند یعنی زغال های مثبت با بدنه عایق بندی شده و زغال های منفی عایق بندی نبوده و اتصال بدنه دارند .

اسلاید 43: به وسیله کولیس ها طول زغال را اندازه بگیرید . اگر طول آن به نصف رسیده باشد آن را تعویض کنید .

اسلاید 44: جهت تعویض ، زغال های نو را به دقت به سر سیم های بالشتک ها لحیم کنید .

اسلاید 45: آزمایش فشار فنر پشت زغال ها پشت هر زغال یک فنر قرار دارد و تماس مطمئن زغال را با کلکتور حفظ می کند .

اسلاید 46: اگر فنر ضعیف شود زغال ها روی لامل ها ارتعاش می کنند و باعث خال زدگی و سوختن لامل ها می شوند .

اسلاید 47: با نیرو سنج ، کشش فنرها را اندازه بگیرید . اگر نیروی فنر زغال کمتر از مقدار توصیه شده باشد ، آن را تعویض کنید.

اسلاید 48: آرمیچر وظيفه آرميچر توليد ميدان مغنا طيسي مي باشد .

اسلاید 49: آرمیچرآرميچر از قسمتهاي زير تشكيل شده است :الف ) كلكتور( کامی تاتور) ب) سيم پيچ ج ) هسته د)شافت

اسلاید 50: كلكتورروي شافت آرميچر كلكتور قرار دارد . كلكتور از چند ين لا مل تشكيل شده است .

اسلاید 51: كلكتور شيار بين هر لا مل بايد 0.8 ميليمترعمق داشته باشد . در صورتيكه عمق آن كمتر از اين مقدار باشد توسط تيغه اره يا دستگاه شيار تراش آن را تميز مي كنند .

اسلاید 52: `در پایان کار با استفاده از یک کاغذ سنباده کلکتور آرمیچرتمیز کنید.

اسلاید 53: دو سر شافت آرمیچر را روی دو تکیه گاه مقدار لنگی آن را اندازه بگیرید .

اسلاید 54: الف) آزمايش قطعي سيم پيچ آرميچر

اسلاید 55:

اسلاید 56: ج) با دستگاه گرولر اتصال كوتاه سيم پيچ آرميچر راآزمايش مي كنند

اسلاید 57: دنده استارتمعمولا داراي 9 دندانه مي باشد كه داراي نسبت تبديل 1به 15 ويا ا به 20 است .

اسلاید 58: دنده استارتخودروهاي بنزيني براي روشن شدن نياز به 80 الي 100 RPM دور موتور دارد .

اسلاید 59: دنده استارتديزل به 60 الي 80 دور نياز دارد

اسلاید 60: دنده استارتجهت دور استارت عکس موتور است

اسلاید 61: دنده استارت داراي دو حركت است الف حركت چرخشي رو به جلو ب)حركت دوراني سريع

اسلاید 62: کلاج یک طرفه

اسلاید 63: کلاج یک طرفه باعث میشود دنده استارت یک طرف قفل وبه طرف دیگر هرزبچرخد .

اسلاید 64: کلاج یک طرفه تا هنگامیکه موتور روشن شد دور فلایویل به دنده استارت منتقل نشود.

اسلاید 65: اگر خراب شود دنده استارت میچرخد ولی فلایویل نمی چرخد و به اصطلاح دنده استارت رد میکند.

اسلاید 66: طریقه تعویض دنده استارت

اسلاید 67: طریقه تعویض دنده استارت

اسلاید 68: طریقه تعویض دنده استارت

اسلاید 69:

اسلاید 70:

اسلاید 71: مدار برق استارت : معمو لا در استارت هابتدا برق از پيچ موتوروارد بالشتكها شده و ازبالشتكها وارد زغال مثبتمي شود و از آنجا داخلسيم پيچ هاي ارميچر ميگردد و توسط زغال منفي بدنه ميگردد كه مدار آن مطابق شكل زير است .

اسلاید 72:

اسلاید 73: مدار برق استارت : در استارت هاي انگليسي برق وارد زغال مثبت شده و ازغـال مثبـت وارد آرميچر مي گرددو از طــريق زغالهاي منفي برق خارج مي شود وسپس برق وارد بالشتک شده و ازسر ديگر بالشتك بدنه مي گردد.

اسلاید 74:

اسلاید 75: الف) آزمايش اتوماتيك استارت : مداري مطا بق شكل مي بند يم در اين حالت بايددنده استارت به سمت جلو پرتاب شود

اسلاید 76: ب) آزمايش موتور استارت : براي آزمايش مداري مطا بق شكل مي بند يم در اين حالت بايد موتور استارت با سرعت زياد دوران كند.

اسلاید 77: ج) آزمايش كلي استارت : در اين حالت اولا دنده استارت به سمت جلو حركت كرده ثانيا با سرعت زياد دوران مي كند. نكته : بهترين آزمايش زير بار مي شود يعني به وسيله يك دستگاه استارت نيرو وارد مي كنيم يا استارت را روي خودرو ببنديم و آزما يش كنيم . مدت آزمايش بدون بار نبا يد بيشتر از 5 ثانيه باشد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید