صفحه 1:
x py ‏بر اروم‎ fe 6s +, ow oom ‏ووره ا موی اسانراروای ار سای «رابران‎ aa ۳ aan ‏مکش وا روزه‎ ‏مه‎ 1 ‏سداد وى بارسأ وش رده‎ gee aw BOTA ‏وبي رك : ناب أقاى‎ wo ob ‏ف‎ dla لاضن ۲۰:۱7 مهرماه ۱۳۹۳

صفحه 2:
" ارتباط عبارتست از فرایند انتقال پیام از فرستنده به گیرنده. مشروط بر ن که محتوای مورد انتقال از فرستنده به گیرنده منتقل / شود و با بالعکس. ۳

صفحه 3:
ارتباط در جهان امروز کلید و رمز موفقیت در ارلیه خدمات است؛ نکته که هر واثه. ارتباط غیر کلامی, تصاویر ‏ نوشتارى و كفتار ممكن است براى افراد مختلف در فرهنگ های مخت معانی خاص داشته باشد.

صفحه 4:
ویژگی های ار تباط فرآیندی است آگاهلنه با نا کاهلنه» خواسته با ناخواسته که از طييق كن احساسات و نظرات» به شکل پیامهای کلاصی وسیا غیرکلامی بیان گردیده و سپس ارسال» دربلفت و ادراک صی شوند. این فرآیند ممکن است ناگهلنی» عاطفی وا بیانگر ۳ باشد.

صفحه 5:
‎an‏ «ار تباط درمانی ‏ارتباط بین بیمار و گروه مراقبت های بهداشتی باعث: ‏ارائه روش های صحیح در برقراری ارتباط با بیماران است و به .ما کمک می کند تا این ار تباط مختل نشود ‏احساس حامی و پشتیبان ‏اطلاعات صحیح در اختبار می گذارد. ‏بازخورد ‏اميد در بیمار ایجاد می کند. ‏. بیمار به راحتی مشکلش را بیان می کند ‏ءلذا بیمار بهتر درک می شود

صفحه 6:
‎oe ۰ ۰ ۰‏ تعریف ارتباط موثر تعریف ما از ارتباط موثر تعیین می کند که آیا می توانیم با یک فرد دیگر با خودمان با... ار تباط برقرار کنیم با نه؟ | ‎

صفحه 7:
دیگران نوا حى جها ركاذ 5

صفحه 8:
رابطه درمانی بر درک متقابل افکار. ارزش ‎be‏ ترس ها و نبازهای مددحو متمرکز است. | از این طریق درمانگر باید اهداف و شیوه های درملنی خود را تعریف کند و لين کار مستلزم وجودیک رابطه متة

صفحه 9:
we <b wae خصوصیات گوش دادن فعال اختصاص زمان بیشتر به گوش دادن بجای صحبت كردن عدم تکمیل جملات دیگران عدم پاسخ به سوال با یک سوال دیگر آگاه بودن از سوگیری های شخصی نپرداختن به تخیل یا عدم اشتغال ذهنی با سائل دیگر عدم سلطه جویی در مکالمه پاسخ دادن به فرد مقابل پس از پایان يافتن صحبت‌های وى دادن بازخورد پرسیدن سوالات باز

صفحه 10:
" بایید پرستار پیام مورد نظر را در ذهن فرد مقلبل به روشنی مشخص کرده و سپس برای ارسال آن تصمیم بگیرد. پرستار زملنی که در موقعیت یک ارتباط قرار حی گیرد با , کمک این سوالات اجزای اصلی ‏ . ار تباط را به یاد می آورد.

صفحه 11:
‎oe fone | eee ee‏ ما ‎sy‏ ای ‎EE sore src‏ نظیر توضیح درمورد انجام عکس رادپولوئی یا يك سرى ارمايشات خاص» انجام رفتارى خاص يأ ابراز محبت) ‏1 ۲ چه کسی پیام مورد نظر را دریافت می کند(آی با را ای نار اه ‏شناسیم؟ آیا درباره زمینه قبلی بیمار همه چیز را ‏می دانیم؟ چگونگی نقطه نظرات بیمار) ‎

صفحه 12:
۲ ۳ . چرا لین پیام بلید منتقل شود؟ (آیا بیمار نیا دارد چیزهایی را برای آشنایی با موسسه یا بیمارستان بداند؟آیا جهت غلبه بر ترس ناشی از جراحی نیاز به کمک دارد؟.آیا بیمار به اين پیام برای حفظ ایمنی خود و نیز برای افزایش وابستگی نیاز دارد؟)

صفحه 13:
۲ . پیام باید چگونه ( از چه راهی ) منتقل گردد؟ ‎ere Gon Ula)‏ صت برد با اطااحات را کت داد؟. آیا بهتر است ‎cal Gly‏ پیام از ارتباط غیر کلامی استفاده شود؟) لا ۵ . ارتباط باید درکجا برقرارگردد؟( اتاق بیمار؟ ایستگاه برستاری» حارج ار واحد برستاری؟) ۸ ل ۶ . چه زمانی ارتباط بايد برقرار كردد؟ (آیا بیمار پذیرای پیام است؟» آیا بیمار هم اکنون نیاز به ييام دارد؟ ‎UI‏ ييام بايد به تعويق بيفتد؟ءآيا افراد دیگر نظیر افراد خانواده بیمار حضور دارند؟)

صفحه 14:
با اس o صو ضضم ايجاد زمينه ارتباط موثر حرف بزنید و احساسات خود را بیان کنید کلام مثبت و موثر زمینه ذهنی خوب در مخاطب از خود بافی بگذارید مطمئن شويد او همان طور که شما صحبت شما را می فهمد گاهی سکوت بسیار اعجاز گر است از حرکات بدن, نشانه ها و ... استفاده کنید توقع هايتان را حذف كنيد نسبت به تعهدات حود پایبند باشید

صفحه 15:
انواع ار تباط: شنیداری که با کلمات بیان می شوند دیداری که در تابلو ها و علایم دیده می شوند نوشتاری که در دست ‎ent eee‏ راز م سود زبان بدن که حالت چهره. تن صدا. وضعیت بدنی و پوشش و ظاهر فرد آنها را نشان می دهد از آنها به نشانه های غیر کلامی هم تعبیر می شود.

صفحه 16:
| ‏داوری: از قبل درباره افراد خاص, موضوعات خاص‎ oy” پیش فرض دارد. دهیجان :حالات هیجانی خاص بر درک پیام اثر دارد. <تمرکز:حواس پرتی و با محیط پر سر و صدا بر درک پیام اثر دارد. ۳ <علایق شخصی:می تواند بر درک موضوع و يام اثر لا (تفاوت های زبانی: افراد با گویش ها گوناگون برداشت " متفاوت دارند <سرعت پردازش اطلاعات: در برخی بالاتر و در برخی

صفحه 17:
<< کامل بودن, یعنی همه اطلاعات ضروری را داشته ‏ باشد. روشن بودنء اطلاعات موجود در ييام بايد واضح باشد. > مختصر بودن. شامل اطلاعات غیر ضروری نباث > مودبانه بودن. ارتباط درمانی هميشه باید مود ‎cae‏ ‏< منسجم بودن. یک ييام منسجم. منطقی و همراه

صفحه 18:
هنری که به گوینده نشان دهیم نه تها کلمات بلکه احساس ابراز شده با كلمات را فهميديم. یه ها

صفحه 19:
مهارت های دریافت پیام

صفحه 20:
اصول مهم اخلاق در ارتباط با بیمار ۱ احترام به حاکمیت و استقلال افراد ۷" انجام اقدامات مفید و سودمند ۳ جلوگیری از صدمه و آسیب به افراد ۴ رعایت عدالت اجتماعی

صفحه 21:
اصول مهم اخلاق در ارتباط با بیمار درک احساس (من با شما هستم نه اینکه من میحواهم به تما کیک کم ۲ هداب و کنترل ردیدن بسار سنوان یک اسان کامل نه یک ‎J‏ ‏9 ۳ اعتماد و اطمینان (قبول طرف مقایل بدون بیش داوری و قضاوت) CLUS [een by ‏مشاوره‎ ۲

صفحه 22:
نقش خانواده سه اصل مهم اصل اول : با فردی از فامیل ارتباط برقرار شود که , بیشترین نفوذ معنوی را روی بیمار دارد اصل دوم : پرستار - بیمار - فامیل سه راس مثلث مراقبت هستند اصل سوم : دسترسی همیشگی به افراد فامیل برای در مان گداشتن ا

صفحه 23:
بیماران چه انتظاری دارند؟ ۰ + بیمار مایل است به کادر درمانی دسترسی داشته باشد که در امر تشخیص و درمان لایق و قابل بوده و از مهارت کافی برخوردار باشد تا بتواند به او اعتماد کند. در درمان بیماران لازم است به جنبه های انسانی» روا ‎come‏ اجتماعی اقتصادی, شفلی وخانوادگی بیمار : نهایت دقت و توجه داشته باشیم. راه حل اصلی در آموزش پرستاری است که دانشجویان به بیماران بعنوان یک انسان کامل نگاه کنند.

صفحه 24:
مهارت گوش دادن فعال فواید گوش دادن فعال 7 ایجاد اعتمادو بت یت لت ون يرن كرد جلب همکاری. ‎ee | ace‏ احتام تکنیک های گوش دادن فعال جمله سازی. گشودن در کاوش دوباره 32053530

صفحه 25:
كت كت تس ‎Se‏ )= 5 5 شنونده فعال دفاعی برخورد نمی کند تلاش کنیم آنچه را که دوست نداریم. بشنویم. فقط به خاطر مخالفت با عقیده ای آنرا رد نکنیم. ممکن است نظریه بی اهمیتی برای ما برای «يكرى ‎calms‏ ‏بر میل قطع صحبت گوبنده. غلبه کنیم. / باور نیم که بیش از یک روش برای نگاه کردن به مسایل وجود دارّد. برای تبادل افکار و نه افکار خودمان ارزش قایلیم. بدانیم که گوش ندادن به ارتباط آسیب می زند.

صفحه 26:
ارتباط غیر کلامی سه ثانيه اول ارتباط را ارتباط غیر . کلامی تشکیل می دهد ات رن قي " فاصله شخصی اج تن سنا 07 ت بدنى ‎fae‏

صفحه 27:
رفتار های غیر کلامی مناسب در ارتباط ی

صفحه 28:
موانع ارتباط ۱- کلیشه های اطمینان بخش ۲- پند دادن/ تأکید كردن ۳- توضیح خواستن غیر لازم ؟- تحقير كردن / انتقاد كردن ۵- دفاع کردن ۶- تغییر موضوع ۷- شرمسار کردن

صفحه 29:
رعایت ادب و احترام و مهربانی * مانند گفتن سلام و خداحافظی. در زدن قبل از ورود. معرفی خود و بیان منظور , صدا زدن با نام خانوادگی.گفتن لطفا و ‎oe uss‏ * اجتناب از ارجاع بیمار با تشخیص و یا شماره تخت

صفحه 30:
ارتباط باری دهنده بين پرستار و بیمار | . مرحله معرفی يا آشنایی لأ زمانی است که صرف آشنایی پرستار و بیمار با یکدیگر شده و اعتماد متقابل بین آنان ایجاد می گردد.

صفحه 31:
ارتباط باری دهنده بين پرستار و بیمار | ۲.مرحله تعاملات پرستار و بیمار ‎J‏ طولانی ترین مرحله در ارتباط است. این مرحله با جمع آوری اطلاعات و طرح برنامه مراقبتی همراه با تشریک مساعی با بیمار شروع می شود. ; ‏1 پرستار و بیمار هردو در جهت رفع نیازهای بیمار کار می کنند که وسیله ای است جهت اطمینان به دستیابی توافق دو جانبه که بر اساس اهداف بهداشتی کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده است. ‎

صفحه 32:
ارتباط باری دهنده بين پرستار و بیمار لا ۲ .عقد قراردادبا بیمار عبارت است از توافق ‎ee‏ ۲ قرارداد ممکن است به شکل ساده و به صورت یک برای متال (( من به شما نحوه تنفس عمیق پس از جراحی را آموزش می دهم و انتظار دارم که شما این تمرین را ۴ بار در روز انجام دهید)). 0

صفحه 33:
ارتباط یاری دهنده بین پرستار و بیمار | ۴.مرحله پایلنی ( اختنام) این مرحله . ۰ هنگامی ایجاد می شود که نتیجه موفقیت آمیز اولیه ‎ .‏ ‏اسن هده شد ای ره مس ان در تعویض شیفت. ترخیص بیمار پا هنگامی که پرستار به مرخصی می رود یا جای دیگری مشغول به کار می شود ویا به هر دلیلی مسئولیت مراقبت از بیمار را به اتمام

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان