علوم مهندسی معماری و عمران

استاندارد حسابداری ۲۹ (فعالیت های ساخت املاک)

estandarde_hesabdari_29

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد حسابداری ۲۹ (فعالیت های ساخت املاک)”

استاندارد حسابداری ۲۹ (فعالیت های ساخت املاک)

اسلاید 1: استاندارد حسابداری 29 فعالیتهای ساخت املاک1

اسلاید 2: دامنه کاربرد استاندارددامنه کاربرد:*شهرک سازی مسکونی * شهرک سازی صنعتی * شهرک سازی تجاری موارد عد م کاربرد استاندارد:ساخت املاک برای استفاده توسط خود واحد تجاری

اسلاید 3: مبنای تهیه استاندارد حسابداری شماره29استاندارد بین المللی حسابداری جداگانه ای برای فعالیت های ساخت املاک وجود ندارد. شامل:استاندارد حسابداری شماره 32 مالزی با عنوان فعالیت های ساخت املاک”و استاندارد حسابداری شماره 66 آمریکا با عنوان حسابداری فروش املاکاستاندارد حسابداری شماره 67 آمریکا با عنوان «حسابداری مخارج عملیات اولیه اجاره پروژه های املاک»

اسلاید 4: مخارج ساخت املاکمخارج ساخت املاک باید در بر گیرنده تمام مخارجی باشد که به طور مستقیم به فعالیت های ساخت قابل انتساب است یا بتوان آن را بر مبنایی منطقی به چنین فعالیت هایی تخصیص دادشامل:مخارج تحصیل زمین،مخارج مستقیم فعالیت های ساخت املاک،ومخارج مشترک قابل انتساب به فعالیت های ساخت املاک

اسلاید 5: نکتهزمین نگهداری شده برای فعالیت های ساخت املاک ،چنانچه هیچ نوع فعالیت ساخت بر روی آن انجام نشده باشد و انتظار نمی رود فعالیت های ساخت طی چرخه عملیاتی معمول واحد تجاری تکمیل شود باید به عنوان دارایی غیر جاری طبقه بندی شود.مشروط بر اینکه با توجه به استاندارد حسابداری شماره 14 با عنوان نحوه ارائه داراییهای جاری و بدهیهای جاری” صورت های مالی واحد تجاری ،مشمول طبقه بندی دارایی ها و بدهی ها به جاری و غیر جاری باشد.

اسلاید 6: نکتهزمین نگهداری شده برای ساخت املاک باید به بهای تمام شده پس از کسر هر گونه کاهش ارزش انباشته انعکاس یابد.

اسلاید 7: مخارج ساخت املاکمخارج تحصیل زمینمخارج مستقیم فعالیت های ساخت املاکمخارج مشترک قابل انتساب به فعالیت های ساخت املاک

اسلاید 8: مخارج تحصیل زمینشامل:*بهای خرید زمین *حق الزحمه کارشناسی*حق ثبت *کارمزدخرید*هزینه نقل و انتقال*سایر مخارج تحصیل زمین

اسلاید 9: مخارج قبل از تحصیل زمین1-اگر این مخارج بطور مستقیم به فعالیت های بعدی ساخت املاک مرتبط باشد به عنوان جزئی از بهای تمام شده ساخت املاک محسوب می شود.2-در صورت عدم وجود شرایط بند یک، این مخارج به محض تحمل، در صورت سود و زیان منظور می گردد.

اسلاید 10: مخارج مستقیم فعالیت های ساخت املاک-مخارج مواد و مصالح -مخارج دستمزد مستقیم-مخارج انجام شده توسط پیمانکاران-حق الزحمه کارشناسی-مخارج تامین مالی تحمل شده

اسلاید 11: طبق استاندارد حسابداری شماره 13 تمام مخارج تامین مالی تحمل شده فقط طی دوره هایی به بهای تمام شده دارایی منظور می شودکه فعالیت های لازم جهت آماده سازی واحدهای ساختمانی برای استفاده مورد نظر در حال انجام است. این فعالیت ها شامل مواردی از قبیل تهیه نقشه ها و فرایند اخذ تاییدیه ها و مجوزهای لازم از سازمان های دولتی نیز می باشد که ماهیت اجرایی و فنی دارند و در مرحله قبل از احداث بنا انجام می شود.

اسلاید 12: مخارج مشترک قابل انتساب به فعالیت های ساخت املاکمخارج زیر بنایی مشترک (نظیر جاده های اختصاصی) و اختصاص فضای لازم برای ساخت اماکن تفریحی و آموزشی در بخشی از زمینی که واحد تجاری قصد دارد طی چندین فاز یا پروژه در آن فعالیت های ساختمانی انجام دهد.مخارج قابل تخصیص به تمام پروژه های در جریان ساخت واقع در مکان های جغرافیایی مختلف نظیر مخارج کارکنان دفتر فنی واقع در اداره مرکزی

اسلاید 13: مخارج مشترک قابل انتساب به فعالیت های ساخت املاکروش انتخاب شده برای تخصیص باید بطور یکنواخت بکاررود.مخارجی که به طور آشکار به فعالیت های ساخت املاک قابل انتساب نباشد در دوره وقوع به عنوان هزینه شناسایی می شود.

اسلاید 14: روش های تخصیص مخارج ساخت به واحدهای ساختمانیالف.روش شناسایی ویژه (از قبیل مخارج مستقیم ساخت)،ب.روش ارزش نسبی فروش (در صورتی که شناسایی ویژه امکان پذیر نباشد)ج.سایر روش های مناسب (در صورتی که ارزش نسبی فروش عملی نباشد)

اسلاید 15: روش شناسایی ویژهروشی است که در آن مخارج مختص هریک از اقلام موجودی به آن قلم اختصاص می یابد.-مزیت: دقت در تخصیص مخارج فعالیت های ساخت املاک نظیر مخارج مستقیم ساخت به حداقل رسیدن برآورد یا ذهنیت گرایی -مشکل: جهت تخصیص مخارج مشترک نمی توان از آن استفاده کرد.

اسلاید 16: روش ارزش نسبی فروش در این روش ارزش فروش هر پروژه به مجموع ارزش فروش پروژه ها تقسیم می شود.مزیت: امکان تخصیص تمام مخارج فعالیت های ساخت املاک به ویژه مخارج مشترک تطابق بهتر هزینه های ساخت با با درآمدهای ناشی از فعالیت های ساختمشکل: استفاده از ارزش فروش برآوردی واحدهای ساختمانی عدم وجود مظنه های بازار

اسلاید 17: سایر روش های مناسب روش مبتنی بر مساحت فراهم ساختن امکان تخصیص تمام مخارج فعالیت های ساخت املاک برای واحدهای ساختمانی تخصیص مخارج بدون در نظر گرفتن ارزش واحدهای ساختمانیعدم تطابق صحیح هزینه ها با درآمدها

اسلاید 18: نحوه انتخاب روش های تخصیص مخارج ساخت املاک به واحد های ساختمانی یا پروژه هامخارج مستقیم ساخت: روش شناسایی ویژهمخارج مشترک: روش ارزش نسبی فروش در صورتی که استفاده از روش های ذکر شده جهت تخصیص مخارج عملی نباشد واحدهای تجاری مجازند از سایر روش های تخصیص نظیر روش های مبتنی بر مساحت استفاده کنند.

اسلاید 19: درآمد ساخت املاکشامل:الف.بهای فروش مورد توافق در قرارداد،ب.هر گونه مبلغ ناشی از تغییر در دامنه کار تعریف شده در قرارداد.

اسلاید 20: شرایط شناسایی درآمد ساخت املاکفروش واحد ساختمانی با انجام اقداماتی از قبیل امضای قرارداد محرز شده باشد.فعالیت های ساختمانی آغاز شده باشد،ماحصل پروژه را بتوان به گونه ای اتکاپذیر بر آورد گردد،حداقل 20درصد از بهای فروش وصول شده باشد.

اسلاید 21: بند د بری جلوگیری از شناخت در آمد از طریق انعقاد قراردادهای صوری توسط واحدهای تجاری مطرح شده است. بر اساس این معیار در صورت عدم وصول حداقل 20درصد از مبلغ فروش نمی توان در آمد را شناسایی کرد.

اسلاید 22: هرگاه ماحصل پروژه را نتوان به گونه ای اتکاپذیر برآورد کرد:الف.درآمد واحدهای ساختمانی فروخته شده باید تنها تا میزان مخارج تحمل شده برای ساخت آن واحدها شناسایی گردد که بازیافت آن محتمل است.ب.مخارج ساخت واحدهای ساختمانی فروخته شده باید در دوره وقوع به عنوان هزینه شناسایی شود.

اسلاید 23: روش های شناخت درآمد فعالیت های ساخت املاک1) روش کار تکمیل شده2) روش درصد پیشرفت کار(درصد تکمیل)

اسلاید 24: روش کار تکمیل شدهقابلیت اتکای بالای شناخت در آمد و اندازه گیری بهای تمام شده واحدهای ساختمانیکاهش امکان مدیریت سود در واحدهای تجاری

اسلاید 25: روش درصد پیشرفت کار (درصد تکمیل )ارائه اطلاعات مربوط تر در ارتباط با شناخت درآمدارائه تصویر بهتری از عملکرد مدیریت در سال های مختلف

اسلاید 26: روش های تعیین درصد تکمیل کارالف-نسبت مخارج تحمل شده برای کار انجام شده تا تاریخ ترازنامه به کل مخارج برآوردی ساختب-ارزیابی کار انجام شده توسط کارشناسان حرفه ای مستقل.ج-درصد کار فیزیکی انجام شده کمیته پس از بررسی مزایا و معایب سه روش مذکور، همه آنها را جهت تعیین درصد تکمیل مجاز شمرد. درصورتی که به کارگیری درصد پیشرفت کار عملی نباشد می توان از روش کار تکمیل شده استفاده کرد.

اسلاید 27: نحوه برخورد با زیان مورد انتظاری پروژه ساخت املاکهرگونه زیان مورد انتظار پروژه (شامل مخارج رفع نقص) باید بلافاصله به سود و زیان دوره منظور شود.در مواردی که ماحصل پروژه را نتوان به گونه ای اتکاپذیر برآورد کرد، نباید سودی شناسایی شود.هر گونه مازاد برآورد شده مخا رج ساخت پروژه نسبت به درآمد آن، بلافاصله به سود و زیان دوره منظور می شود.

اسلاید 28: نحوه برخور با مخارج ساخت که به هزینه منظور نشده استاین اقلام به عنوان دارایی شناسایی شده و به اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش اندازه گیری می شوند.

اسلاید 29: نکتهخسارات دريافتني از پيمانکاران (به دليل تأخير در تکميل) و خسارات پرداختني به مشتريان (به دليل تأخير در تحويل) بايد به صورت جداگانه در صورت سود و زيان ارائه شود. ‌

اسلاید 30: چنانچه مشوقها فروش یا تضمین هایی برای فروش پیشنهاد شود نظیر تضمین بازده سرمایه گذاری خریداران برای دوره مشخص، به حساب بهای تمام شده پروژه منظورمی شود.سایر مخارج تحمل شده توسط واحد تجاری سازنده املاک به منظور تبلیغ فروش واحدهای ساختمانی به عنوان هزینه دوره شناسایی میشود.

اسلاید 31: واحدهای ساختمانی تکمیل شده آماده برای فروش موجودی واحدهای ساختمانی تکمیل شده آماده برای فروش، باید به اقل بهای تمام شده و خالص ارزش فروش منعکس شود.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید