کسب و کار

استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9000 - Quality management-ISO 9000

صفحه 1:
((ISO 9000 ‏استاندارد مدیریت کیفیت‎ Quality management-ISO 9000

صفحه 2:

صفحه 3:
ایزو (۱50) کوتاه شده نام سازمان بین‌المللی (079۵012۵10۳ 51۵00270 ۱۳6۲۵۵۲/00۵۱) می‌باشد. مؤسسه بین‌المللی استاندارد سازی (ایزو) یک فدراسیون بین‌المللی متشکل از نهادهای ملی استاندارد است. تعداد این نهادها بالغ بر 140 نهاد می‌باشد که هریک از یک کشور برخاسته‌اند. ایزو یک سازمان غير دولتى است كه در سال 1947 ميلادى تاسيس شد. وظيفه ایزو ارنقاء توسعه استاندارد سازی و فعاليتهاى مربوطه در جهان با ديدكاهى است كه هم به ايجاد تسهیلات در زمینه تبادل بین‌المللی کالاها و خدمات توجه دارد و هم توسعه همكارى در زمينههاى فكرى ‏ علمى ‏ فنى و اقتصادى را در نظر دور ندارد. ما حاصل فعاليتهاى ايزو قراردادهاى بي نالمللى خواهد بود كه يه عنوان استانداردهاى بينالمللى انتشار می‌یابد. سیستمهای مدیریتی ایزو از طریق بیش از 430000 سازمان در 158 کشور به اجرا درمی‌آید. در سال 1987 کمیته فنی 176 سازمان ایزو (۱5070/176) سری استانداردهای 9000 150 را به جهانیان ارائه نمود. هدف از تدوین این سری استاندارد. به وجود آوردن الگویی بین‌المللی برای پیاده‌سازی و استقرار سیستم‌های مدیربت و تضمین کیفیت بوده است که مورد استقبال فراوان در سطح دنیا قرار گرفت. سیستم‌های مدیریت کیفیت به منظور حفظ سطح کیفیت تعریف شده و بهبود کیفیت از طریق اصلاح فرایندها, در سازمان پیاده‌سازی می‌شود. امروزه واحدهای خدماتی نیز مانند واحدهای صنعتی, علاقه زیادی به استقرار سیستم کیفیت نشان می‌دهند. خلاصه شرایط ایزو 9000 به شرح زیر است : -مگراست حفظ کیفیت بی پبانیه رسمی از جانب مدیریت است که به صورت عبر قابل تفکیکی به برنامه‌ها و طرح‌های بازرگانی و تولیدی موسسات و همچنین نیازهای مشتریان گره خورده‌است و این سیاست‌ها باید در تمام لایه‌ها و بخش‌ها و همچنین کارکنان یک سازمان رعایت و تعهد گردند و برای اين منظور هر یک از کارکنان احتیاج به اهداف قابل اندازه گیری برای کارشان دارند. -تصمیمات مربوط به ات ۱ ۱ ‎SN pee ee‏ انطیاق و کارایی است, بنا شده. -سوایق و داده‌ها میب اندهنده چگونه و چطور تولید شدن مواد خام و محصولات باشند تا از طریق ردیابی منابع به مشکلات پی برده شود. -شما به یک ملاک روند, ای کنترل کیفیت اسناد شرکت خود دارید. هرکسی می‌بایست به این اطلاعات دسترسی داشته و کوک اسفاده از آها نب ‎ose‏ هزور زا اند ‎sig elas ok mua sal‏ محصولات مرتبط به هم, شما احتیاج به فراهم کردن زیر ساخت, منایع, اطلاعات, امکانات و تجهیزات, ابزارهای بررسی و کنترل و همچنین شرایط محیطی دارید. -شما احتیاح ‎ple cl sil ay‏ عناضر حیباتی ره‌ندهای تولیدی خود دازند که این کار ات طربی کنترل و

صفحه 4:
اگر شما وسایل بررسی را به صورتی کارا طراحی کرده باشید, می‌توانید مطمئن باشید که اهداف تعیین شده بلند مدت قابل دسترس می‌شوند و اين اهداف به صورت اهداف قردی در نمی‌آیند. -برای هر کدام از محصولاتی که شرکت تولید می‌کند شما نیاز به انتشار اهداف کیفی جدید دارید تا طرح روند, اسناد و ای یهار وان پزاره زاو وی ‎Glas eee eps ers oS cae‏ سا که هر کدام از روندها دارا می‌باشند دارید تا از طریق کنترل و بررسی این نقاط اطمینان حاصل کنید که همه چیز تحت میزانهایی که شما تعیین کرده‌اید, پیش می‌رود. -شما احتباج به شرایط واضحی از فروش محصول دارید. -شما نیاز به تصمیم گیری درباره الزامات مشتریان و طراحی سیستمی برای برقراری ارتباط مشتریان با اطلاعات محصولات, پرس 9 92 قرارداد. بازخورد و شکایت دارید. -زمان توسعه محصول جدید, شما احتیاج به برنامه ریزی مراحل بهبود جدید برای توسعه محصول و همچنین آزمایش این مراحل دارید. -شما احتیاج به تجدید نظر در کاربردها و روندهای معمول در غالب حسابرسی داخلی و نشست‌ها دارید تا تصمیم بگیرید که آیا مدیریت کیفیت کارا می‌باشد و اين سیستم ما را به کدام جهت می‌برد. برای این منظور اطلاعات فعالیت‌ها را نگهداری کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد بررسی قرار می‌دهید. حبا توجه به مشکلات پنهانی و بالفعل شما نیاز به روندهای ثبت شده‌ای دارید که اطمینان حاصل كنيد كه هيج كسى محصولات بد شما را استفاده نمی‌کند و تصمیم بگیرید که با اين محصولات اين كار تنها با توجه به ریشه‌های به وجود آورنده تولید این محصولات بد و هی مک كو ره 1ن لات كزان كردن وا ان ارس ی توند قابل نام اس شرایط دارا شدن مدیریت کیفیت و اخذ ایزو 9000 مشتمل بر نزدیک به 30 صفحه شرایط می‌شود که توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی منتشر و در همه کشورها به منظور هماهنگی به کار می‌رود . این شرایط به شرح ذیل می‌باشند : *پیش گفتار *معرفی ایزو شرایط *فصل چهار : سیستم مدیریت کیفیت *فصل پنجم : مسئولیت‌های مدیریت ۲ *فصل ششم : مدیریت منابع فصل هفتم : پديدآوري محصول *فصل هشتم : پایش, اندازه گيري, تحلیل و بهبود معیارهایی که برای بررسی مورد استفاده قرار گرفت عبارت بود از مقایسه قبل و بعد اخذ گواهینامه و روند تغییر موارد ذیل بعد از اخذ گواهینامه: میزان شکایت مشتریان در مورد کیفیت محصول تحویل به‌موقع محصول, شرایط تحویل و بسته‌بندی مقایسه درصد ضایعات قبل و بعد از اجرای نظام بررسی میزان محصول برگشتی از سوی مشتریان نوقفات تولید و نیاز به تعمیرات اضطراری و ای ی ‎een ekg‏ اقا اد ها نا ی ل 21222

صفحه 5:
ابزارهای مرتبط زا يرسق مجدد:فعاليت هاف :سازمان بز ساس أهدافسازمان ور رقع کاستن‌ه *شفافیت فرآیندها و شاخص ها در سازمان »جلوگیری از دوباره کاری ها به واسطه تعریف فعالیتهای برنامه ریزی شده و سیستماتیک *کاهش هزینه ها * ایجاد اطمینان و اعتماد در درون سازمان *ایجاد اطمینان و اعتماد درون سازمان (مشتری) * افزایش توان رقابت در عرصه بین الملل معايب *ایزو 9000 مدیران را به تفکر خلاق تشویق نمی‌کند. *ایزو 9000 در تسريع ارتباظات خوب بين مشترى - تامينكننده ناكام است *ايزو 9000 مديران را از آموزش و فراكيرى درباره تثورى انحراف باز مىدارد *اين استانداردها موجب انجام. توسعه و ترویج فعالیتهایی می‌شوند که خود کاهش کارایی را به‌همراه دارند. *اين استانداردها بیش از حد به افراد وابسته است و عملاً ممیزان هستند که کیفیت را تفسیر می‌کنند. و »مجموعه‌ای از روندها که مراحل حياتی کسب و کار را تحت پوشش می‌گیرند کنترل و اصلاح روندها براى كارا بودن آنه بت و ضبط اطلاعات مناستت »کنترل برون داده‌های معیوب و اتخاذ تصمیم و انجام عمل درست برای اصلاح *بررسی‌های معمول برای اطمینان حاصل گردن از درستی روندهای منحصر به فرد و سیستم مدیریت گیفیت * یود مداوم یی بدپوویدها وتحضولات European Quality Award- European Foundation for Quality ‏جایزه کیفیت اروپا(۴۵۱ع)‎ >

صفحه 6:
منابع مورد 0 won Less Sait wn a)

صفحه 7:
برای کسب اللاغات پیشتر به وب‌سابت آم‌جی‌تولز مراجعه ‎Hess‏ MGTools.ir

رایگان