صفحه 1:

صفحه 2:
داد را ی استاد مربوطه: دانشجویان:

صفحه 3:
داده: واقعیتهلیی خام به شکل اعداد. ارقام. حروف. تصاویر و... که به تنهایی متبادرکنندة معنا و مفهومی به ذهن نیستند. اطلاعات: زملنی که داده‌ها به‌منظور خاصی. شکلی منطقی و سازماندهی‌شده بگیرند. تبدیل به اطلاعات می‌شوند. دانش: دلنش مفهومی است که در نتيجة تحلیل. پردازش وبه بطن متن رسیدن اطلاعات. پدید می‌آید.

صفحه 4:
فرایندهای اطلاعاتی سم الم مدیریت رکوردها د > اديت | ووو1 | 1962 | 1980 | ‎i97a‏ | 1362 eae | مدیربت کیفیت مدويت كسجوكار ریت وا فناوریٍ 1991 هه 1947 ماشين جاب 140 تعریف دانش 1689 ری کار بسا ‎Ee‏ تاره 1964 ‏كاركراك انش 1966 ‏گروه‌های مجازی ‏سرماية فكرى 1995 ‎ ‏الكو يا بارادا. ‎ ‎ ‏بات ‏1964 ‏فمال‌سازان داتش ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اماب ‎ial‏ ‏| دوقد | 1995 | 956 | ماغتار ائش ۹ [ل ویس ) روه‌ها کار شیکه‌ای ‎Lise)‏ ‏فربندهای کاری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
* مدیریت دلنش. فرایند گسترده‌ای است که امر شناسایی. سازماندهی. انتقال و استفادة صحیح از اطلاعات و تجرییات داخلی سازمانی را موردتوجه قرار می‌دهد. * مدیربت دانش, اشتراک و یکپارچه‌سازی دانش و مهارت درون و میان بخش‌های سازمانی از طریق فناوری اطلاعاتی متصل به‌هم و بلادرنگ است.

صفحه 6:
استراتژی‌های مدیریت دانش

صفحه 7:
دسته‌بندی مدل‌ها می‌تواند به دو صورت انجام ‎Spe‏ * دیدگاه زمین‌ساز مدل‌ها * مراحل فرایندی مدل‌های ارائه‌شده مدل‌های شبکه‌ای ‎Network Models)‏ تمرکز بر ارتباطات. کسب. تسهیم و انتقال دلنش از طریق تبادل اطلاعات افقى. ‎Gallo Ute a Als (Cognitive Models) sts sid‏ سازمان است و نياز به دسترسى دقيق. ذخيره. اندازهكيرى: نكهدارى و انتشار كنترلشده دارد. ‏مدل‌های انجمنی (۱1006[5 ‎(Community‏ دائش در تفكرى ایجاد می‌شود که در یک انجمن در گردش باشد. ‎Models) 25 glad ”‏ ۳(5:10502[:[7» شخصی‌سازی و تکنولوژی کمّی. مقدم بر کد گذاری.

صفحه 8:
روش‌های به کارگیری مدیریت دانش در سازمان‌ها, از دیدگاه تفاوت در انواع دانش: تعریف مناسبی از دانش وجود نداشته. و تمایل سازمان به پیاده‌سازی مدیریت دانش پایین است. ** نظام‌محور: سازمان تأکید بیشتری بر کدگذاری و استفاد؛ مجدد از دانش آشکار دارد. تقسیم دانش‌های ضمنی است. ** مفعل: از هر دو نوع دانش ضمنی و آشکار بهره می‌گیرند Explicit Ces ees ۳ eee nee Implicit/Tacit Intuitive knowledge & know-how, whichis: Rooted in context, experience, practice & values Hard to communicate resides inthe mind ofthe practitioner ١ ‘The best sources of long-term competitive advantage and innovation ۲ ۰ Transferred through socialization, mentoring, et. ۹ 17 ‏راطا۵‎ as support

صفحه 9:
مديبيت دانش نوناكا و تاكويى لين مدل. تمرکز خود را بر دو نع دلنش آشکار و نهان مبذول داشته به نحوه تبدیل آنها به یکدیگر و نیز چگونگی ایجاد ن در تمامی سطوح سازمانی (سطح فردی. گروهی و سازمانی) توجه دارد. بر پلیه مدل نوناکا و تاکوچی مراحل زیر برای انتقال (تبدیل) این دو نوع از دانش, در سطوح 5 سازمان انجام شوند. (نهان به پتهان): انتقال دانش نامشهود یک فرد به فرد دیگر. بیرونی‌سازی (نهان به آشکار): تبدیل دانش نامشهود به دانش مشهود. برقراری پیوند (آشکار به آشکار): حرکت از دلنش آشکار فردی به سمت دانش آشکار گروهی. درونی‌سازی (آشکار به نهان): نهادین‌شدن دلنش آشکار به‌دست‌آمده در سازمان,

صفحه 10:
مدیویت دانش کنراد و نیومن براساس مدل نبومن و ‎PHBE Be Spb Whois‏ حك لا خلن دانش: لين لمر به تونلیی یادگیری و اوتبا ۰ ۳ لين ابي تجربة تسهيم دانش: ايجادا ارتباط بین ایده‌ها و ساختن ارتباط‌های متقاطع با دب لا به کار گیری دا الل آهمیت کلیدی برخوردار است. قابليت ذخيرة .به عنوان دومين عنصر مورد نياز مديريت دلنش است كه از طريق كن. سازمانیافته‌ای که امکان جستجوی سریع اطلاعات. دسترسی به اطلاعات برای کارمندان دیگر و تسهیم مؤثر دانش فراهم مى شود به‌وجود می‌آید. السا انتقال دلنش: لين فرايند.به توسعة.يك روح جمعى كه در آَن افراد بهعنوان همكاران در جهت دنبال كردن اهداف مشترک. احساس پیوستگی به‌هم داشته و در فعالیت‌های‌شان به یکدیگر وابسته‌اند. کمک می‌کند. للا نكهدارى دلنش: جهارمين فرايند. از لين ايده آغاز می‌شود که ایجاد دانش, بيشتر توسط كاريرد عينى دائش جديد ميسر است.

صفحه 11:
مدیریت دانش عیلتون وس مدل میتون براساس دو نگرش برتراری ارتباط ۶ ۳ ۳ است. لین دو نگرش. مکمل هم بوده و ارزش آن؛ برقراری ارتباط: برقراری ارتباط,.به معنی مرتبط کردن افراد.با یکدیگر و ایجاد شبکه‌هلیی در سازمان و با دیگر سازمان‌هاست. به‌طوری که افراد بتوانند دانش خود را با دیگران تسهیم شوند. اغلب به این شبکه‌ها «گروه‌های عملکرده گفته می‌شود. ‎vA‏ ‏جمع‌آوری دلنش: جمع‌آوری, به معنی جذب دلنش جدیدی است که در طول فعالیت‌ها و عملیات‌ها ایجاد شده و برای کاربردهای مجدد لتی ذخیره شده است. جمع‌آوری دلنش به ایجاد یک مبنای دانش باارزش کمک می‌کند. که فعالیت‌های اصلی سازمان را پیشش داده و بتولند بازدهی بلندمدت داشته ول و موازی آن‌ها با یکدیگر باشد. البته جمع آوری دانش نیازمند منابع است.

صفحه 12:
مدیریت دانش زنجیرة دانش مدیریت دلنش در سازمان؛ به شکل الگویی از مراحل گوناگون نشان داده می‌شود؛ که هر یک از لین مراحل با شناخت یک نیاز آغاز شده و با برطرف شدن نیاز, پایان می‌یابد. مراحل مدیریت دلنش می‌توانند مستقل يا وابسته بوده و سایر مراحل را تحت‌تأثیر قرار دهند. دلنش» از یک هستی‌شناسی دانشی پدید آمده است. این نج طبقه فعالیت‌های اولیه را تعریف می‌کند: «کسب . تولید. جذب و درونی‌سازی, و انتشاره لين فعاليتهاى اوليه. دانش را در یک مرحله و چهار طبقه از فعالیت‌های ‎aS angi‏ مراحل مدیریت دلنش را هماهنگ می‌کنند به‌وجود می‌آورند: اندازه گیری. کنترل. هماهنگی. و رهبری» بر طبق لین مدل, به‌کارگیری ترکیبی از فعالیت‌ها در ‎٩‏ طبقه منجر به یادگیری و تبلور سازمانی می‌شود. یادگیری بیان وضعیت منلبع دلنش بوده و تبلور. بيانكنئده ظهور و جلوه‌گری دانش درونىسازى ‏ انتشار رمبری ... مباهنگی .. کترل ... انازه‌گیری

صفحه 13:
مدیریت دانش سازمان بضره‌وری آسیایی نقطة شروع چارچوب مدیربت دانش سازمان بهره‌وری آسیایی شناخت چشم‌انداز مأموریت. اهداف سازمانی و مسیرهای راهبردی است. لین کار به سازمان کمک می‌کند تا توانایی‌ها و قابلیت‌های اصلی خود را تجزیه‌وتحلیل کرده و ُن دسته را که نیاز به توسعه و بهبود دارد. شناسایی کند. اساس عناصر اصلی چارچوب مدیریت دلنش سازمان بهره‌وری ی ۷ دسته ممیزی در ابزار ارزیلبی مدیریت دلنش لین سازمان لا رهبری مدیریت دانش يي ل فرايند افراد فناوری ‎Q‏ فرایندهای دانشی لا یادگیری و نوآوری لا تایج مدیریت دانشن

صفحه 14:

صفحه 15:
مدیریت دانش سه‌جزنی لین مدل. در دسته‌بندی عناصر اصلی مدیریت دللش وجود دارد. که در لین دسته‌بندی, عناصر به افرد. فناوری و فرایندهای سازمانی نسبت داده می‌شوند. اثراد: ترکیب رهبری. ساختار سازمانی و فرهنگ که روی مشارکت افراد و سازمان ثیرگذار است. خرایند: رویه‌ها, روش‌ها. خطمشی‌ها و رویکردهلیی که بیک سازمان از طریق آذها فعاليت خود را به انجام می‌رساند. تکنولویی: مجموعه‌ای از کامپیوترها. ارتباطات و ابزارهای شبکه که زمینه را برای مدیریت بهت. سریع‌تر و ارزان‌تر دانش سازمانی فراهم می‌نماید.

صفحه 16:
7 349. Quarterly of Education Strategies in Medical Sciences Effect of Nonaka & Takeuchi Knowledge Management ISSN: Model Implementation on Teaching/Learning Process in Psychology Course ABSTRACT Aims Nowadays, the widespread use of new technologies and the need for more education. and expense, force the educational and economical centers to use the new educational approaches. One of these approaches is e-learning. Knowledge management seeks to increase the information processing capacity through innovation and creative power of human beings. This paper aimed to investigate the effect of Nonaka & Takeuchi knowledge management ‘model implementation on teaching/learning process in psychology course. Methods This quasi-experimental study was done in the first semester Of 2011-2012 in students of Allameh Tabatabai University, College of Psychology and 36 students were selected by random sampling method. Data were collected by the researcher-made achievement test and a questionnaire to assess the students’ motivation for academic success. Independent ‘Ttest and SPSS 18 software were used to analyze the data. Results The two groups showed no significant difference in pretest scores but the posttest, score of the experimental group was significantly higher than the control group. Academic success. motivation score of experimental (195.77420.89) and control (182.33+19.78) groups showed a significant difference (p=0.04).. Conclusion E-learning based on Nonaka & Takeuchi knowledge management model is effective on university students’ achievement. ARTICLEINFO Article Type Research Article Authors Nasiraade ose

صفحه 17:
Journal of Safty Promotion aad Injury Prevention Onsina Artiste ‘Vol9, No2, Summer 2021 Investigating the Effect and Presenting an Appropriate Model of Knowledge Management in Reducing Accidents aud Hazards in the Construction Industry ‘YaghoubAtipourt"€), Mohamad Hasan Javad 1. Facly of Civil Eginesag, Kljeh Nase Toos Unversity of Techalogy.Tebra an 2 Facil ofArchitcnre. Alddoleh Sean fie of Higher Edscaton. Garman, a, Corresponding Auhor:yalpoun tam ac Abstract ‘Background and Objectives: The present study investigates effect of iplementing the knowledge management on safety improvement of contruction industry and prsentes an appropiate knowledge management model for this, samprovement ‘Materials and Methods: This esearch practical esearch in temas of purpose ands descriptive-survey in tem of ata collection. Regarding the fact that the statistical society ofthis research is all experts inthe eld of construction management inthe county, the sumber of memebers of statistical society is considored to be ulinited. Aer reviewing the research literature and interviewing with three experts, six main paramoters “culture, acquisition, publish, creation, iuplemsentation and save” were identified as effective parameters of knowledge management of amproving safety, Peas comelavon and one-samplettsts were used to examane the comelation between these parameters and knowledge mangement in nproving the safety and fo pove their relation, The necessary data ‘were collected through the distribution af a questionnaire. Atoal of 364 people were detenuned as the sample size using the Cochran's formula and random sampling was performed, To check the validity and relibiity of the questionnaire, the content validity and Cronbach’ alpha methods were used respectively. The value ofthis alpha was 0.948, which micates thereby ofthe distributed questionnaire. In ation, al the calculations were done 1 SPSS softwae.

صفحه 18:
شکل 1 مدل مدیریت دانش پیشنهادی برای بهبود ایمنی در صنعت ساخت‌وساز

صفحه 19:
متناسب‌سازی مدل تعالی سازمانی برای کتابخانه‌های عمومی ایران (مطالعة موردی تابخان‌های عمومی خوزستان) عبد الحسين فرجپلو امد زوه حلم ‎Spice Ss th sg‏ له لسو اموي سعیهسادات آخشیک الويسندة ستول ادير گر لم اطلاعات ودائش شنامى دالشكد ‎Pp‏ ‏0 ‏رضا رجبعلى يكلو ‎at‏ يزوهشكاء علوم دفن كودى اقلاعات برا ‎com‏ السو دا ل ‎TAN a EWP ea i‏ ‎ ‏جكيده ‎Ml Sala‏ حاضر: شتاسابى و تعبين وزت معيارهاى هگا مدل تعلی سازمانی بای ‎a eye anc‏ خوزستان و اججرلك آزمابتى آن در مجمرعه كتابخانة هاى ممومى ‎ENO‏ ‏أبن بزوهش مى تود يه رائة مدلى مناسب و كاريردى براى ارزيابى كيفيث خدمات ابن كتابخائمها ياتجامف. ‏روش ان پزوهش لز نوع كاربردى ست كه با روش تركينى در كرد آورى داددها (در دو مرحله. كيقى و كمى) ب اسضاده از تل دلقى و يرسثتامه ‎a abt pec‏ يؤوهش رادو ككروه تشكيل داد اعضاى بئل دلفى ( تفر از صاحبنظران جوزة ابخان هاى عسرمى و مدل تمالى ساؤماتي) و ديرا كتابخاتهعاى عمومى استان خوزستان (46تفر). رین ژوهش لز يثل دلقى برلى تنبين و استراج مولقدها وا بوسشناههاى كه حاصل بئل دلفى بؤد برا بررسى ديد كاه مديران اسنقاده شد برلى تجزيه و تحليل دادمها از رگرسون باز عامل و با روش بوت استرب-بى (صد كى) در ترم ازار 83805 تسحقه ‎1١‏ استقاده شد. ‏يافتهها: ساخدار كلى مدل تعالى سازمقى براى كتابخائدهاى مسومى استان ‎Giles dha bgt‏ ‎٠١1+‏ مدل تعالى سازمائى بود اما تغيرائى قبل ترجه در امت برخى معيارهاى ثهكانه به وجود مد. باقنمهاى ابن بزوهش نشان داد كه تياز ميارهاى فرايندهاه تزليدات و خدمات: تتايج مشترى و تشايج جهعه ببراى ‎ ‎Sag HII Sn ge GASES‏ ا ست اما لنتباز معيارضاى رهبرى» مشاركت ها و ضاعة ‎SIS peo el‏ نابج كسب و كار کاهش یت وناز عبر ماع نی بدون ‏اصالت/ارژش: در این پزوهش, به ازآزسایی و متاسب‌سازی مدل تالی سازمانی رای كتابخاندهاى عمومى ابران برداخته شده اسث و بر بيه اين سدل» مى وان ابزاری بای اربایی خادمات. كتابخائمهاى عمومى استان خوزسنان ارائه كرد. ‎ ‏باق ماده اسه ‎

صفحه 20:
مدل تعالی سازمانی ۴۴۵۷۱۷ نوآوری و یادگیری = ۹ i =a | ‎ew‏ عامل‌ها:

صفحه 21:
۸-۳ ‏رود ای زاو بایان آن‎ de ‎ee‏ ناز ومست ترا 7 مرمرع ‎SPN ‏مهار‎ ‎ ‏سر عمق عه عاد ماد كتحار ملع ‎ ‏مر هرا توبات مت ‎ow ‏اضرم‎ ‏مس ‏جدول ۷ برآود ایا تایح و بازة اطمينان ‎(NAP) oF‏ ‎SS ‎0 5 ony ‏ری ی‎ 07 SESE Gt Ae ‏وهم راود‎ ‏مد تاج کب ز‎ ‏کار ۱ ‎ ‎ores) ‎7 ‎wn ‎own ‎corer) ‎ ‏ات مرا | ‎ ‎=] - ef ‎ ‎ ‎ ‎ ‏شکل ۴:ضرایبوزتی رها مدل تعالى سازمای بای سنجش کیقیت كتايختدها عمومى لستان خوزستان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
منابع اصلی ‎Qa‏ جعفری. مصطفی؛ اخوان. پیمان؛ اختری. مریم (۱۳۹۰) مدیریت دانش, نگاهی جامع به ابزارها و تکنیک‌ها. موسسذ خدمات فرهنگی رساء چاپ اول. ‎Ole! a‏ پیمان؛ باقری. روحنه (۱۳۸۹) مدیریت دانش. از ايده نا عمل. انتشارات آتی‌نگر. چاپ دوم. ‎

50,000 تومان