معماری و عمران

استاندارد ها و ضوابط فضای آموزشی

standardha-va-zavabet-fazaye-amoozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استاندارد ها و ضوابط فضای آموزشی”

استاندارد ها و ضوابط فضای آموزشی

اسلاید 1: به نام خدا استاندارد ها و ضوابط فضای آموزشی

اسلاید 2: روشنايي مدارسبه منظور ايجاد نور كافي در مدارس در صورتيكه پنجرههاي نور گير در يك سمت واقع شده باشد سطح کل پنجره نباید از یک پنجم الی یک هفتم سطوح جانبی دیوار های کلاس کمتر باشد. توصيه ميشود كه سطوح ديوارهاي كلاس درساز رنگ مات انتخاب شود تا از خيرگي حاصل از انعكاس نور جلوگيري به عمل آيد و رنگها نيز محيط دلپذيري براي دانشآموزان بوجود آورند . براي اين منظور رنگهاي زير پيشنهاد ميشود :آبي كمرنگ , كرم, سبز خيلي كمرنگ , سفيد و بژ .رنگ كليه سقف ها سفيد باشد .سطح كف كلاس ميتواند داراي رنگهاي سفيد , خاكستري و يا رنگهاي روشن چوب باشد .

اسلاید 3: خلاصه اطلاعات فضاهاي بسته مدارس متوسطه نظري تعداد دانش آموز 432 نفر نوع مدرسه نظری،دبیرستان

اسلاید 4:

اسلاید 5: آيين كار ايمني درهاي مدارس۱ -درهاي فضاهاي آموزشي بايد طوري نصب شوند كه جهت بازشوي آنها به طرف خارج باشد.۲ -در فضاي پلكانها حداقل به اندازه يك پاگرد محل نصب در بايد تا اولين پله فاصله داشته باشد.( حداقل به اندازه پاگرد )۳ -در سالنها بهتر است در خروجي وسط ديوار نصب شود .۴- در راهروها محل اتصال در بايد عقب تر از محل عبور باشد تا مانع عبور و مرور نگردد.۵ -در فضاي پلكان جهت بازشوي در به سمت ديوار باشد نه پله ، به صورتي كه مانع عبور و مرورنشده و از عرض پاگرد كاسته نشود .۶ -درها نبايد در محلي نصب شوند كه در حالت باز مانع و يا مزاحم باشند.

اسلاید 6: ۷ -در مدارس بايد حتي المقدور از كاربرد درهاي شيشه اي اجتناب شود و در صورت استفاده ازاين نوع درها در فضاي غير آموزشي بايد با نصب علائم روي آن با مشخص نمودن حاشيه درشيشهاي از طريق نصب نوارهايي در پيرامون شيشه با آگاهي دادن به افراد از بروز حوادثجلوگيري شود .۸- اگر در فضاهاي غير آموزشي مدرسه از درهاي بادبزني كه در دو جهت قابل بازشدن هستند ،استفاده شود بايد قسمتي از آن داراي شيشه باشد تا افرادي كه در دو طرف آن در رفت و آمدهستند يكديگر را رويت و از برخورد جلوگيري شود . ارتفاع شيشه خور از كف براي كودكان ۷۵سانتيمتر(حداقل) و براي بزرگسالان 1/75متر(حداكثر) مي باشد. ۹- در مدارس نبايد از درهاي بادبزني دو لنگه مخصوصًا نوع سنگين آن استفاده شود .۱۰ - براي جلوگيري از گير كردن لبه آستين و يا بند كيف به دستگيره در، دستگيره بايد خم شدهباشد و يا فاصله آن از سطح از ۳ ميليمتر بيشتر نباشد.۱۱ - فاصله دستگيره تا لبه در نبايد كمتر از 7/5 ميليمتر باشد.

اسلاید 7: ۱۲- درهاي قاب فولادي مورد استفاده براي محل هايي كه بيش از ۱۰۰ نفر متصرف دارد بايد فقطداراي يك قفل باشد .۱۳ -درهاي كشويي فقط براي فضاهايي مجاز است كه متصرفين آن كمتر از ۵۰ نفر باشد و نيرويبازكردن اين نوع درها نبايد بيش از ۶۷ نيوتن( 6/7 كيلوگرم ) باشد .۱۴ -هر اتاق يا فضايي كه ظرفيت متصرفين آن بيش از ۵۰ نفر بوده و يا مساحت آن بيش از ۹۳متر مربع باشد بايستي حداقل داراي دو در خروجي جداگانه باشد كه عملاً مجاور يكديگر قرارميگيرند.۱۵ – عرض مفيد بازشوي درها نبايد كمتر از ۸۱ سانتيمتر باشد. اگر از درهاي دو لنگه استفاده شدهاست عرض مفيد بازشوي يك لنگه از آنها نبايد كمتر از ۸۱ سانتيمتر باشد .

اسلاید 8: ۱۶- عرض مفيد درهاي تك لنگه اي در معابر خروجي نبايستي بيش از ۱۲۲ سانتي متر باشد .۱۷- سطح كف دو طرف در بايد در يك سطح باشد و اين يكساني سطوح بايد حداقل به اندازه عرضلنگه بزرگتر در ادامه داشته باشد .۱۸- هنگام چرخش در به سمت مسير خروجي بايد اجازه دهد كه حتي المقدور یک دوم عرض خروجي مورد نياز راهرو يا كريدور باز و بدون مانع باشد . وقتي در کاملا باز ميشود برآمدگي و جلوآمدگي در نبايد بيش از ۱۸ سانتيمتر از عرض راهرو يا كريدور را مسدود نمايد.۱۹- درهاي دوار نبايد براي فضاهايي كه بيش از ۵۰ نفر بوده تعبيه گردد.

اسلاید 9: آيين كار ايمني پنجره هاي مدارس۱ -طرح و ابعاد پنجره نبايد طوري باشد كه شيشه خور آن داراي سطح بزرگي باشد .۲ -بر حسب طرح در بعضي موارد ميتوان با رعايت مسائل ايمني در جلوي پنجره ها بالكن و ياتراس كم عرض در نظر گرفت .۳ -جهت جلوگيري از سقوط كودكان در طبقات بالاتر ميتوان از حفاظ استفاده نمود.۴ -هر نوع كلاس يا فضاي آموزشي با مساحت بيشاز ۲۳ متر مربع بايستي حداقل داراي يكپنجره جهت خروج اضطراري يا تهويه باشد .۵ –پنجره ها بايستي از داخل و بدون استفاده از وسايل و ابزار قابل بازشدن باشد و حداقل ابعادبازشوي پنجره بايستي به ترتيب ( ۵۰ سانتيمتر عرضو ۶۰ سانتيمتر ارتفاع ) بوده و سطح بازشوي آن از ۰ متر مربع كمتر نباشد. ۵۳

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید