کسب و کار مدیریت و رهبری

استراتژی تولید

esteratezhiye_tolid

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی تولید”

استراتژی تولید

اسلاید 1: استراتژی تولید: یک دیدگاه تطبیقی

اسلاید 2:

اسلاید 3: کتابخانه دیجیتال ایبوکاShop.phdkar.irمرجع دانلود منابع پایان نامه ارشـد ـ دکتری@ebooka – 09124384291

اسلاید 4: Phdkar@yahoo.comایمیل سفارش پروژه

اسلاید 5: @ebookaآدرس کانال ایبوکا؛ پایان نامه، پرسشنامه و مقاله

اسلاید 6: @Acceptaآی دی پشتیبان

اسلاید 7: www.facebook.com/payannamehaphdفیسبوک ایبوکا

اسلاید 8: Phdkar.irسایت مرجع ایبوکا

اسلاید 9: فرایندهای منعطف، سریع و انطباقی کلیدی برای تولید رقابتی برای موفقیت دربازارهای رقابتیِ حساس نسبت به زمان، کسب و کارها نیاز به ساخت فرایندهایی دارند که سریع، منعطف و با قابلیت تطلبق سریع با تغییر باشند. نیاز به راه حلهای ادغامی ای دارند که زنجیره های عرضه را به فرایندهای کارگاه، تجهیزات تولید و سیستمهای یکپارچه مشتری محور، متصل کند .

اسلاید 10: SAPSAP با تجربه وسیعش در صنعت ، در توسعه جهانی این چنین راه حلهایی، پیشتاز است . SAP بزرگترین تهیه کننده جهانی نرم افزارهای تولیدی با ارزش ، کارهای تولیدی انسان - محور را توسعه و ارتقا می دهد که به صورت غیر قابل نفوذی بر روی کارهای زنجیره تامین یکپارچه تسلط پیدا کرده اند و با ارائه بهترین و سودآورترین راه حلهای در دسترس برای کسب و کار ، مشتریان را نیز تامین می کند.

اسلاید 11: مقدمه ای بر تولید تطبیقی برای دستیابی به موقعیت رقابتی کامل، یک شرکت باید زنجیره تامین خود را در درون عملیات تولیدش ادغام کندزنجیره های تامین ، به طور استعاره ای ، شاهرگهایی هستند که خون را به جاهای مهم حمل و توزیع می کنند؛ کارگاه نیز به مثابه قلب است؛ که خون را پمپاژ می کند .

اسلاید 12: یکپارچگی؛ دغدغه امروز همچنانکه زنجیره های تامین در حال خطی شدن و سطح بالای موجودی ، ظرفیت و نیروی کار، در حال تحلیل رفتن هستند؛ شرکت هایی که توان پاسخگویی سریع به تقاضای متغییر را ندارد ، به صورت تصاعدی آسیب پذیر می شوند . این شرکت ها درجستجو روش هایی هستند برای اتحاد تمام فعالیت های تولیدشان و نیز برقراری ارتباطشان با زنجیره تامین می باشند .

اسلاید 13: مدیریت فعال نیاز به سیستمی دارد که بتواند سریعا هر استثنایی را که بر تولید اثر می گذارد را احساس کند و به آن پاسخ دهد تا بتواند فرایند تولید را یکپارچه سازد. برای ایجاد فرایند تولیدی که دائما درحال تطبیق است ، شرکت ها باید: به صورت زیرکانه از کاربردها و تکنولوژی، همچون اهرمی برای اتصال به عملیات طرح ریزی – اجرا- احساس – پاسخ – یادگیری بهره بگیرد. برقراری ارتباط یکپارچه بین فرایندهای کارگاه ، تجهیزات تولید و سیستمهای کارگاه، با عملیات زنجیره تامین

اسلاید 14: تولید تطبیقی باید همانند یک فرایند حلقه بسته (end- to- end) با روابط تنگاتنگ ما بین کارهای تولید و سایر کارهای مهم مجاور و مخصوصا تکنولوژی ای که این کارها را در عرض تولید و توزیع، ممکن می سازد، مدیریت شود. اینچنین شبکه های یکپارچه ای ، توانایی های همکاری و قابل رویت شدن فرایند را که برای ساختن یک مجموعه تولید تطبیقی ، کلیدی هستند را امکان پذیر می سازد.

اسلاید 15: ارزش تولید شرکت هایی که گروه های همتایشان را رهبری می کنند همیشه گردش بیشتری برای دارایی هایشان دارند. که معمولا منظور ، ROA می باشد (Return on assets) ROA و به صورت مستدلی ، کلیدی ترین شاخص عملکرد برای اندازه گیری میزان تاثیر تولید می باشد.

اسلاید 16: کمک به بهبود میزان فروش، همانند کاهش هزینه ها، بر سود خالص تاثیر می گذارد بر درآمد فروش نیز از طریق توان عملیاتی ارتقا یافته در سطح پایین کارخانه ، سطح خدماتی بهبود یافته و زمان ورود به بازار سریعتر(از طریق یکپارچگی با مهندسی ، طراحی و عملیات زنجیره تامین ) اثر می گذارد. و بر هزینه ها نیز از طریق گردش دارایی اثراتی دارد؛ دو نوع گردش دارایی وجود دارد: ثابت و متغیر. گردش دارایی ثابت: ماشین آلات و تجهیزات در سطح پایین کارخانه. گردش دارایی متغیر:موجودی ای که تحت فشار تولید قرار دارد.(این موجودی می تواند به صورت ماده خام (RM) کار در جریان ساخت (WIP) و یا کالای ساخته شده (FG) باشد.)

اسلاید 17: از تمام دارایی های موجود در شبکه های زنجیره تامین ( همچون گونه های مختلف موجودی و نیز دارایی های سرمایه ای چون زمین ، ماشین آالت ، انبار و تجهیزات حمل ) 70 تا40 درصد به صورت مستقیم به عملیات ساخت مرتبط هستند. مطمئنا هر کارایی قابل حصولی در این عملیات ، می تواند تاثیر مهمی در سودآوری شرکت داشته باشد. ارزش تولید

اسلاید 18: چالشهای تولید امکانات تولید جزء جزء شده (هر جزئی می خواهد کل و کسانی را که همکاری می کنند را ببینند)؛سفارشی سازی انبوه . افزایش سریع تقاضا برای تنوع محصول در عرض صنعت، و ایجاد چالش هایی در زمینه هایی چون ظرفیت تولید و برنامه ریزی منابع؛کوچک شدن چرخه های زندگی محصول؛شتاب پاسخ دهی (قدرت دهی به مشتری): چالشهایی چون آرایش و گسترش نیروی کار و هزینه های ظرفیت بالای تولید؛کیفیت صفر نقص: کیفیت مورد نیاز محصول به صورت تصاعدی سخت می شود.

اسلاید 19: چالشهای تکنولوژی تمرینات اختصاصی؛ برنامه ها و معاهده نامه های ارتباطی در سطوح پایین کارخانهتواناییهای مدلسازی محدود؛ قادر به مدلسازی سریع و کارا در سطوح دانه دانه ، برای زمانبندی مقتضی نمی باشند . مدیریت داده ها . رشد بسیار زیاد مجموعه داده و نیز نیازمندیهای تحلیل قابلیت مشاهده سطح پائین کارخانه؛ زمانبندی ریز شده موجودی و خط تولید در سطوح کف کارخانه ، قابل مشاهده نیستقابلیت ردیابی . عدم توانایی ردیابی ، دوباره کاری و دیدن WIP به صورت سیستماتیک ، تلاشهای برنامه ریزی منابع را به تعویق می اندازد و بر ظرفیت تاثیر می گذارد به خاطر تاثیر تکنولوژی بر قابلیت دیده شدن، همکاری و پاسخگویی، شدت این چالشها فزونی یافته است .

اسلاید 20: این چالشها نشان مید هند که تولید کردن به صورت سنتی مطلق، در محیط کسب و کار فعلی موفق نخواهد شد . جدول 1 ویژگیهایی که می توانند شرکت ها را قادر به تطابق با محیط پویای فعلی کنند را نشان میدهد:

اسلاید 21: . جدول 2 ، تکامل مراحل مختلف تولید را از تولید فشاری دهه 70 تا تولید تطبیقی که تمرین سریعا استاندارد شدن است را توضیح می دهد . جدول 3 ویژگی های کلیدی هر یک از این مراحل را نشان می دهد. این مهم است که بفهمیم که ممارست در روش تولید جدیدتر ، آن را جایگزین گونه قدیمی نمی کند ، بلکه قصد آمیختن بهترین ها از شیوهای تولید قدیم و جدید را دارد تا بتواند احتیاجات کسب و کار فعلی را جواب دهد.

اسلاید 22: تولید فشاری(دهه 1970):تمرکز اولیه بر ایجاد ظرفیت و حداکثر کردن توان تولید؛میزان تولید فعلی، مبنای پیش بینی آینده؛فوریت و معروفیت واقعی MRP (به عنوان ابزار کلیدی ارتقای بهره وری)تولید ناب(دهه 1970):توسط ژاپن و با JIT یا همان تولید کششی به جهان معرفی شد؛فلسفه تولید ناب: حداقل کردن هر گونه ضایعات؛ و نیز تولید محصولات با کیفیت؛دوباره کاری به عنوان بدترین ضایعات.

اسلاید 23: تولید منعطف( دهه 1990) ازدیاد فراوان محصول ، چرخه های زندگی کوتاهتر ، تواناییهای پاسخ سریعتر و خریدارهای خبره شده تر. همه این عوا مل ، پیچیدگی کسب و کار را به طور چشمگیری افزایش دادند و منجر به از کار افتادگی اصول ناب, که بر تقاضای ایستا و تنوع محصولی نسبتا کم تمرکز می کرد، شد.در این محیط جدید، پاسخگویی و در دسترس بودن محصول ، برای نگهداری میزان فروشها و سهم بازار، کلیدی بودند . تولید منعطف ، بدون عیب و نقصهایی نبوده است؛ مهمترین آنها هزینه انعطاف پذیری است . عرصه برون سپاری شروع شد؛قسمتهای بزرگی از هزینه های ثابت ناپدید شدند؛با برونسپاری کنترل نیز از دست خارج شد. همزمان با خروج تولید از چاردیواری شرکت، قابلیت دیده شدن نیز یک نگرانی بزرگ شد . تمرکزها به تواناییهای همکاری معطوف شد و تکنولوژی نیز به سوی تاثیر بزرگ بر توانایی دیده شدن و همکاری حرکت کرد.

اسلاید 24: اواخر دهه 90 و اوایل صده جدید، تاثیرات شگرفی در بهره وری توسط تکنولوژی رخ داد. مزایای کارایی تولید فشاری, مزایای کیفیتی تولید ناب و مزایای پاسخوگویی تولید منعطف، همه عوامل موثر بر ساختن بازار را هموار کردند. به خاطر حضور اطلاعات و اینترنت در همه جا و در آنِ واحد، مشتریان به مثابه پادشاهی تاج گذاری کرده اند و شرکتها برای موفقیت باید به صورت سریع و کارا با تقاضاهای متغیر مشتریان انطباق حاصل کنند.

اسلاید 25: قابلیت اطباق ، دو مشخصه اولیه دارد: انعطاف و شتاب تولید در مقیاس کارا امکان گذار از حالت بارگذاری محصول با حجم زیاد/تنوع کمتر به حجم بالا / تنوع بالانیز فراهم شد

اسلاید 26: 4 فلسفه تولید فوق را می توان با چهار شیوه تولید کلید ترسیم کرد : تولید برای انبار کردن ( MTS ) مونتاژ براساس سفارشی ( ATO) تولید براساس سفارشی ( MTO ) مهندسی براساس سفارشی ( ETO ) تولید فشاری و حداکثر سازی ظرفیت. در یک استراتژی تولید MTS ، فرایند عرضه کاملا پیش بینی محور است و از دستیابی به مواد خام جهت گسترش موجودی کالای ساخته شده در کانال ، بسط یافته است. تولید ناب در محیطی با تقاضای ایستا؛به طور معمول ترکیبی از کششی و فشاری است؛ فرایند ATO به علاوه MTS مناسب این روش می باشد . در تولید ناب ، فرایند بر کاهش مواد خام یا ساخت برای انبار، مونتاژ کالاهای نیمه ساخته شده از طریق شبکه عرضه، تمرکز می کند. تولید منعطف: برای درجه بالایی از متغیر بودناین فرایند در اصل ، شبیه فرایند ATO است به جز برای حقیقت کاهش مواد خام؛ یا شبیه مونتاژ محصول نیمه تمام است شتاب پاسخ ، عامل تمیز دهنده کلیدی در محیط شدیدا مشتری محور می باشد تولید تطبیقی، از تکنولوژی، استفاده اهرمی می کند تا توانایی تولید پیوندی ای را پیدا کند که از بهترین پردازش های فرایندهای تولدی (MTS.ATO.MTO.ETO) سود می برد.

اسلاید 27: نگاشت شیوه های ساخت به استراتژی زنجیره تامین شکل 4 به نگاشت فرایندهای تولید در زنجیره تامین فشاری و کششی پرداخته است.که یکی در جهت بنگاه مشتری محور می باشد (بخش کششی ) و دیگری که بر طرح ریزی استوار است (بخش فشاری ) POP

اسلاید 28: هر چه تاثیر فشار بر زنجیره تامین بیشتر باشد ، نیاز به موجودی منعطف بیشتر است و هر چه تاثیر کشش بر زنجیره تامین بیشتر باشد ، نیاز به انعطاف پذیری بیشتر ظرفیت خواهد بود .POP نقطه شناور (متغیر ) جدا کننده طرف رودرروبا عرضه کننده و طرف رو در رو با مشتری در زنجیره تامین می باشد.هدف تولید تطبیقی ، اصلاح مداوم POP و فشار موفقیت آمیز تعامل ما بین مدیریت تامین و مشتری و نیز تکمیل هر چه بیشتر حرکت به سمت بالای زنجیره تامین میباشد .

اسلاید 29: فراهم سازی یک پتانسیل جدید برای قابلیت اتصال توسط web با بلوغ پایگاه web و تاسیس اینترنت به عنوان کانال ارتباطاتی، اتصال به سطوح پایین عملیاتی ، هم ممکن است و هم از لحاظ اقتصادی امکانپذیر است.اینچنین تکنولوژی ای می تواند مزایای کلیدی ای را برای تولید کننده ها به ارمغان آورد:قابلیت رویت جهانی عملیاتهای سطح پایین و نیز توانایی عمل کردن بر مبنای این اطلاعات؛راه اندازی جریان های کاری مشارکتی در بین شرکا؛صفر بودن پنهان بودن اطلاعات ؛همزمان سازی سیستماتیک اطلاعات و جریان های فرایند کسب و کار؛بهینه سازی فرایند درون و در بین شرکا؛اتحادها و ارتباطات بین سازمانی و درون سازمانی.

اسلاید 30: نظری به راه حل SAPراه حلهای SAP ، قابلیت عملیاتی ای دارد که در سطح پایین رفته و گسترده می شود. شکل 5 نشان می دهد که فلسفه تولید انطباقی SAP با شبکه زنجیره تامین انطباقیش ، در راستای توانمند سازی خود در پاسخگویی سریع و منعطف در عملیات تولیدی ، آرایش می گیرد.

اسلاید 31: برنامه ریزی و اجرا، شامل چرخه تغذیه رو به جلویی می باشد که تولید سطح پایین را مدیریت می کند در حالیکه احساس و پاسخگویی ، شامل چرخه بازخوری می باشد که نظارت دائمی تولید و مدیریت کارای انحرافات را امکان پذیر می سازد. در تولید انطباقی ، یادگیری ، یک فرایند ادامه دار می باشد . دانش و درسهای یادگرفته شد ه به صورت مداوم در فرایند تولید متداخل شده است . جدول 4 چگونگی کاربرد اجزا را در تولید نشان می دهد:

اسلاید 32:

اسلاید 33: SAP در حال حاضر ، گسترده ترین دامنه راه حلها را برای صنعت تولیدی ارائه می دهد . راه حلهایی که از روش های تولید گوناگون حمایت می کنند. برخی از روش های کلیدی ای که SAP حمایت می کند . عبارتند از : Make-to-StockMake-to-OrderAssemble-to-OrderConfigure-to-OrderLean ManufacturingRepetitive ManufacturingManufacturing with Final AssemblyManufacturing without Final Assembly

اسلاید 34: برای امکانپذیر شدن تنوعی به این گستردگی برای روشهای تولید ، SAP ، یک مجموعه بی همتا از تواناییهایی که توسط هزاران مشتری در گوشه و کنار جهان مورد استفاده قرار می گیرند را ارائه کرده است . تواناییهای عملیاتی که توسط SAP امکانپذیر شده اند, شامل مهندسی ، برنامه ریزی ، اجرایی ، مدیریت مواد ، مدیریت دسته تولیدی و کنترل فرایند برای همه صنایع پیوسته می باشد.

اسلاید 35: علاوه بر ارتقای راه حلهای فعلی تولیدی ، SAP به ایجاد توانایی های عملیاتی تولیدی اضافی ای که صنعت در آینده نیاز خواهد داشت نیز تداوم می بخشد. که برخی از آنها در جدول 5 نشان داده شده است .

اسلاید 36: مدیریت داده های اصلی ، شرکت های تولیدی را با یک پایگاه داده ایی که از طریق کل چرخه حیات محصول، تشکیل یافته است, تامین می کند. که این در بین وظایف دیگری همچون خرید ، مالی و مهندسی ، تسهیم می شود تا زمان کافی برای ورود به بازار، زمان کافی برای تغییر حجم و به طور اهم،کاهش خطاهایی که به همکاری طراحی-مهندسی–تولید,زیان می رسانند. Event- driven manufa اجازه یک دید سریع و زیرکانه به استثناها را می دهد یک portal تولیدی ، برای تولید مردم محور، که افراد زیادی در آن به کار مشغولند، کلیدی است . تکمیل کننده توسعه های فوق ، SAP NETweaver )پایگاه تکنولوژی SAP) می باشد . SAP NETweaver همه فعالیت ها را با هم نگه می دارد و به به شکل واحد در آوردن و مرتب سازی مردم ، اطلاعات و فرایند کسب و کار در طی تکنولوژی ها و سازمانها ، کمک می کنند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید