کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

استراتژی منعطف راز موفقیت در محیط‌های ناپایدار

stratejiye_monatef_raze_movafaghiyat_dar_mohit_haye_na_paydar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استراتژی منعطف راز موفقیت در محیط‌های ناپایدار”

استراتژی منعطف راز موفقیت در محیط‌های ناپایدار

اسلاید 1: استراتژی منعطف راز موفقیت در محیط های ناپایدارسهم الدین نادریچهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیکدی ماه 1388Flexible Strategy : The Secret of Success in Unstable Environment 1

اسلاید 2: 2

اسلاید 3: تلاطممحیطیتکراریگستردگیکندتدریجیمتغیرسریعتدریجیگسستهقابل پیش بینیغافلگیریگسستهغیر قابل پیش بینی15432سطح تلاطمتقسیم بندی تلاطم محیطی از دیدگاه آنسفثابتواحدپر خطردشوارمتنوعپوياسادهمطمئنبخش اول3

اسلاید 4: غنی بودن یا فقیر بودن محیط یا سطح و میزان منابع در دسترس سازمانظرفیتنرخ و شدت تغییرات عوامل محیطیپویاییتعداد عوامل خارجی که با یکدیگر ارتباط متقابل داشته و بر سازمان اثر می گذارند.پیچیدگیمشخصات محیط متلاطم و نامطمئنبخش اول4

اسلاید 5: سطوح مختلف عدم اطمینان محیطیعدم اطمینان منجر به ایجاد محیطی کاملاٌ غیر قابل پیش بینی می شودعدم امکان شناسایی کلیه متغیرهای نقش آفرینزود گذر بودن و ناپایی این سطح از شرایط در بستر زمانبررسی گزینه های بالقوه آیندهشرکت های واردشده به صنایع نوظهور یا به بازارهای جدیدتغییرات در قوانین تجزیه و تحلیل، نتیجه را نمی تواند مشخص کند ارزش استراتژی به استراتژی رقبایی که قابل پیش بینی نباشد بستگی داردعدم اطمینان محیطی بسیار ضعیفابزارهای استراتژی مثل تحقیقاتبازار، تحلیل رقبا، الگوی پورترسطح چهارم: ابهام واقعیسطح سوم: طیفی از گزینه های آیندهسطح دوم: گزینه هایی برای آیندهسطح اول: آینده کاملاٌ شفافبخش اول5

اسلاید 6: بخش دوماقتصاد نوینتغییرات سریع محیطوفاداری کمتر مشتریانرجحان متعالی پیشروبی قاعدگی برخی صنایعتوسعه سریع تکنولوژی اطلاعاتمحیط های آنلاینهزینه راهگزینی کمترموانع ورود کمترتهدید جانشینی بیشترعدم پاسخگویی دیدگاه های طرح ریزی استراتژیکفرمانروایی مشتریچالش های اینترنت شامل فرا رقابتدینامیک بازارهای جدیداقتصاد نوین(دیجیتالی، اقتصاد وب،اقتصاد اینترنتی) و نیازبه استراتژیهای انعطاف پذیر6

اسلاید 7: 3وسیله مؤثر که با آن کسب و کار اکترونیکی می تواند در مقابل شرایط عدم اطمینان در محیط های با تغییرات سریع مصون بماند.1تمایل به تمرکز بر توانایی شرکتها در تطبیق حجم محصولاتشان با تغییرات تقاضای بازار2توانایی سازگاری در یک وضعیت معکوس پذیرAllan Harold & Khaled HassaneinShi, D., & DanielsDreyer & Buckiبخش دومانعطاف پذیری7

اسلاید 8: شیوه های ارائه محصولتکنولوژیهمکاریظرفیت و سرعت نوآوری محصولکشف نیازهای پاسخگوی نشده به جای پاسخگوی به نیازهای کشف شدهخبرگی وتخصص انفرادی(مزیت رقابتی تقلید ناپذیر)نیروی اولیه پشت صحنه ظهور اقتصاد نوینتأثیر تغییر تکنولوژیکی در سازمانتأثیر تغییر تکنولوژیکی در بازار: میزان و طبیعت پنج نیروی رقابتی پورترهمکاری در تشکیل سریع و مؤثر زنجیره های تأمینهمکاری در استراتژی های همبستگی(اعتلاف)بخش دومابعاد انعطاف پذیری برای فایق آمدن بر چالشها8

اسلاید 9: بخش سومدیدگاه ساختار صنعتی(swot)تحلیل نیروهای رقابتی پورتر: عرضه کنندگاننمشتریانکالاهای جانشینرقبای موجودتازه وارداندیدگاه منابعبرای تست یک منبع به عنوان زمینه اساسی یک استراتژی مؤثر 5 تست به کار می رود: بی مانندی دوام و پایداری جانشینی پذیری اختصاصی بودن برتری رقابتیشناسایی منابع بی نظیر و جست و جوی بازارهایی که آن منابع بالاترین بازگشت سرمایه را داشته باشندرویکرد توانمندیهای پویامفهوم سود و مزیت پایدار را ادامه اثربخشی و بازدهی می داند و در محیط های R & Dو انتقال و تغییرات تکنولوژی دیده شود.بهره برداری از فرصتها با خریداری منابع به شرط وجود توانمندیها(فرآیندها و سیستم ها)رویکرد استراتژی به عنوان قوانین سادهطراحی استراتژی با پیاده سازی آن متفاوت استاستراتژی اضطراری(چتری) در محیط های آشفته مناسب ترین راهبرد دستیابی به استراتژی(راهبرد)9

اسلاید 10: قوانين سادهتوانمنديهاي پويامنبع –پايهساختار صنعتيصفت هاپیشتاز در استفاده از فرصتهاتمکن توانایی های غیر قابل جایگزینتمکن منابع غیر قابل جایگزینموقعیت یابی صنعتیمزیت رقابتیاستفاده کوتاه مدت از بازارهای ناهنجارکارایی در شرکتکارایی در شرکتمنافع انحصاریمنبع منافع0تا2سال2تا5 سالتا 10 سال5 تا 10 سالچاچوب زمانی برای استراتژیزیادمتوسطپایینپایینانعطاف پذیری در فرمولاسيون استراتژيعدم تمرکز بالاتمرکز بالاتمرکز متوسطتمرکز پایینانعطاف پذیری دراجرای استراتژیبازارهای جدید،محصولات جدید و مدلهای جدید کسب وکارهمکاری در فرایندهای داخلیهمکاری منابع داخلیتمرکز بر روی منبع منافع و نیروهای رقابتیکانون بحثریسک تجربیات بسیار زیادپاسخ دهی کُند به فرصتها و تهدید های جدیدتوانایی پایین رقابت در بازار بی ثباتتاکید کمی بر روی امکانات داخلی شرکتنقاط ضعفبخش سومرهیافت هایی برای تدوین و اجرای استراتژی10

اسلاید 11: قوانین سادهقوانین ساده/ توانمندیهای پویاتوانمندیهای پویاساختار صنعتی/ منبع- پایهافزایش ثبات و پیشبینی پایداری افزایش عدم قطعیت و نیاز به انعطاف پذیریمراحل چرخه حیاتالگوی رشد عمومیمحصولات/شکاف اطلاعاتموقعیت رقابتیاستراتژی آمرانهنیازهای انعطاف پذیررهیافت استراتژیکشروع فاز بتاکسب مشتریکسب پولبلوغ6 ماه- 1سال2-1 سال5-2 سالبیشتر از 5 سالفرصت بهره گیری ویژهاز بازارها/ محصولات جدیدبازارهای بزرگ/ عدم قطعیتتکنولوژی، محصولات کمقدرت صنعتی پایینمستعد ایجاد تغییر در محیطمتکی به ارائه محصولات محدودارائه محصولات گستردهو بازارهای گستردهدانش مناسب بازار موجود،شناخت پایین از مناطق جدیدقدرت کم در صنعتآسیب پذیر در برابر تغییرات شدید محیطتعریف سهم بازار،رشد بوسیله دستیابی بهخطوت کامل محصولشناخت عالی از بازارگستره وسیع محصولاتدرصد قابل توجه در صنعتتعیین کننده قیمت درموقعیت های خاصافزایش سهم بازار از طریقتوسعه محصولات و بازارهای جدید خطوت محصولات موجوددانش مناسب بازار و تکنولوژیدرجه قدرت متوسطمستعد و متخصص درتغییرات ناگهانی محیطتوسعه سکویی برایرشد سریع بوسیلهتیم قوی و سایت منعطفافزایش سهم بازار به محضامکان همکاری و ترفیعافزایش درآمد و نگهداری مشتریان، توسعه جریاناتجدید سودآوری کنترل هزینه ها و بهینه سازیپرداخت های بازار برای دستیابی به رشد منافع محصولات زیادتکنولوژی عالیهمکاری بالامحصولات متوسطتکنولوژی کمترهمکاری متوسطمحصولات متوسطتکنولوژی متوسطهمکاری بالامحصولات کمترتکنولوژی کمترهمکاری کمترنیازهای انعطاف پذیری و انتخاب رهیافت استراتژیکبخش سوم11

اسلاید 12: بخش سومانعطاف پذیری از طریق خلاقیت تجربه و دانشپروژه ها بایستی در تشریک مساعی به مراحل بالاتر ارتقاء پیدا کنند و یادگیری متقابل توسط اعضای گروه از تکنولوژی، بازاریابی و مالی حاصل شود.تمرکز بر این مشتری به جای این مشتریانجهانی فکر کنید و منطقه ای عمل کنید.مدیران بایستی زمان رقابت بر پیشرفت رقبا، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان را پیش بینی کنند.تمرکز ثابت برمشتریاستفاده از گروه های کاری هم عرضپویش محیط های فعال12

اسلاید 13: نتیجه گیریتغییرات سریع محیطسطح بلوغمنابع و توانایی هادر محیط های سرکش انعطاف پذیری و نگهداری آن به عنوان یک فاکتور کلیدی موفقیت آمیز، جهت مبارزه با عدم اطمینان و تغییرات پیوسته است.انعطاف پذیری کلیدی است برای صنایعی که خیلی سریع تعغیر می کنند و تجارت الکترونیک را پیشروی دارند که محیطی با سطح عدم اطمینان بالای احاطه می شود.به این طریق هیچ استراتژی تنهایی نیست که مناسب برای تمام سازمان ها باشد و یا یک سطح انعطاف پذیری یکسانی برای تمام سازمان ها وجود ندارد. به منظور تأیین ایده مناسب برای فرمول استراتژی یا سطح انعطاف پذیری، درک عمیقی نسبت به موارد زیر داشت:13

اسلاید 14: نتیجه گیریپارادایم استراتژی انعطاف پذیری در تجارت را می توان در این جمله محمد علی بکسر خلاصه کرد:” شناور مثل پروانه، نیشدار مثل زنبور“14

اسلاید 15: 15با سپاس فراوان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید