صفحه 1:

صفحه 2:
00 ‎or positive siress vorurs whea‏ ومیص() ‎fevel oP stress te high eooudh to wolves pou‏ میت متا ‎wove hie unto io yet‏ ‎

صفحه 3:
OWTRECG Ottress or vexnive stress ‏ور مرب وین‎ level OP stress ether to high or tov bow © pour body aad/or etd bey to respoud vequivel to the siressvrs.

صفحه 4:
اضطراب‌هسهه وقتی که استرس حالت فراگیر پیدا کند به طوری که تمام حالت وجود فرد و فکر او را در بر گیرد در صورت داشتن منبع مشخص که بر اساس آن فرد بداند علت دلشوره و تنش چیست ترس نامیده شده و در صورتی که فرد علت تشویش, دلهره. دلشوره و استرس خود را نداند به آن اضطراب گفته می‌شود.

صفحه 5:
استرسورسسیی6 © تغيير يا عامل محرکی که می تواند باعث استرس شود استرسور نام دارد. 8 یک رویداد يا موقعیت خارجی که توانایی ایجاد تغییرات فیزیولوژیک» © روانى يا اجتماعى در فرد را دارا مى باشدء استرسور است. © استرسور هميشه وجود دارد وكذراز آن ممکن نیست و میزان متعادلی © از آنها برای رشد, زندگی و حیات انسان ضروری است

صفحه 6:
استرسورهای فیزیولوژیک 6 مواد شیمیایی )داروهاء سمومء الكل( ‎e‏ مواد فیزیکی )گرماء سرماء اشعه, الکتریسیته» شوک ضربه( ‏8 مواد عفونی )ویروس, باکتری» قارچ( ‏8 مکانیسم ایمنی )پاسخ التهابی( ‏8 بیماری های ژنتیک ‎ ‏© کارهای بدنی خارج از ظرفیت و توان ‎

صفحه 7:
@ عفونت های داخلی © صدمه و تروما : @ اختلال در دستگاه های ‎Ae‏

صفحه 8:
استرسور روانی-اجتماعی 6 استرسورهای روزانه )معمولا به دنبال محرومیت ها ایجاد می گردند,به تنهایی ایجاد مشکل نمی کنند مگر آنکه متعدد و به دفعات زیادباشند: گیرکردن در ترافیک» بحث و مجادله با همسر يا هم اتاقفی, از کار افتادن کامپیوتر 8 استرسورهای عمده و پیچیده )گروه های بزرگی را دربرمی گيرند: & حوادث تاریخی» جنگ, زلزله» سيل 8 استرسورهای دربرگیرنده گروه های کوچکتر: مرگ یکی از اعضای خانواده یا دوستان, تولد» ازدواج» طلاق, بازنشستگی, ففر افتصادی

صفحه 9:
دام مه را ۷ ‎Cress efPeve‏

صفحه 10:

صفحه 11:
ثم فیزیولوژیک )افزایش » و 60 » لوزش و تیک» تعریق, تهوع و استفراغ سردرد» خشکی دهان و گلوء تغيير در سي قاعدگی, افزایش دفعات ادرار» افزايش قندخون؛ گشادی دمک اها, تنفس سریع و سطحی, افزایش فعالیت ذهنی( علائم روانی- عاطفی )تحریک پذیری» عصبانیت؛ بی حو: اموشی, عدم تمرکز» تفکر منفی, گریه, نگرانی مفرطء ثم رفتاری )بی اشتهایی» پراشتهایی, اختلال خواب مانند ژیدن کابوش؛ انزوای اجتماعی؛ بی اعتنایی؛ سوءمصرف موا فتارهای تکانه ای یا پرتحرکی, ناآرامی» عجول بودن»

صفحه 12:

صفحه 13:
سازگاری فرآیند ثابت. دائمی و پویا که شروع آن با تولد و پایان آن با مرگ است و مستلزم ایجاد یک تغییر در ساختمان» وظیفه Mee bee so ae ‏كند. اين‎ 6 امر سابل كاذل ين قر و فط ‎Fecal‏ © سازكارى امرى فردی است, یعنی هر فرد برای مقابله با 8 استرسور توانایی های متفاوتی دارد. 8 هدف نهایی سازگاری, بقاء رشد و تولید مجدد است.. @ سازگاری موفق در سلامتی و سازگاری ناموفق در اری است..

صفحه 14:
راه های سازگاری با بیماری 9 1 سعی در خوش بینانه دیدن برآیند بیماری )نتیجه و عاقبت بیماری( ۶ .2 استفاده از حمایت اجتماعی )خانواده و دوستان( ۶ .3 استفاده از منابع روحانی )دعاء مناجات و عبادت( 8 .4 سعی به حفظ و کنترل موقعیت یا احساسات 8 .5 سعی به قبول و پذیرش موقعیت

صفحه 15:
تیوری سلیه ‎J a‏ ری توسط ها سلیه ‎ET okies 6s fangs‏ 1 9 سندرم سازگاری عمومی ۶ ( م6 بل لصو :866 ( 8 سندرم سازگاری موضعی ‎

صفحه 16:
مراحل 6066 8 اخطار سس ) یک واکنش دفاعی و ضدالتهابی خودمحدودشونده 8 شروع پاسخ های جنگ و گریز و تحریک سیستم سمپاتیک 8 ادامه این مرحله سبب مرگ و غیرممکن بودن ادامه زندگی است پس. فرد وارد مرحله دوم می شود. © مقاومت عصوسیه) © سازكارى با استرسور مضر © فعاليت كورتيزول به شدت خود باقى است. © در مواجهه طولانی مدت با استرسور. شروع خستگی و فرسودگی و ورود به مرحله سوم 8 اضمحلال مهم( ) @ افزایش فعالیت غدد درون ریز و اثرات زیان آور آن روی سیستم های بدن و نهایتاا مرگ

صفحه 17:
626 © مراحل يك و دو به كرات در دوران هاى مختلف اتفاق مى افتد. © در كودكى و سالمندى به علت آسيب يذير بودن فردء قدرت مقاومت كمتر از سالهاى بزركسالى است. 8 در بزرگسالی و جمانمی قدست سازگاری و رویا

صفحه 18:
LOG شامل پاسخ التهابی و فرآیند ترمیم در محل بافت صدمه دیده به دنبال صدمات بافتی کوچک سطحی و موضعی دیده می شودا ‎Pathophysiology of‏ ‎Soft-Tissue Injury ۳‏ اگر صدمه موضعی :< 609 نيز فعا لمئكرد

صفحه 19:
تدابیر پرستاری در کنترل استرس 8 تشخیص زودهنگام علائم و نشانه های استر © شناسایی استرسورها با گرفتن شرح حال و کسب اطلاعاتی در @ خصوص تاریخچه فرد )کمک به شناسایی استرسورها( 8 فراهم سازی حمایت های اجتماعی و خانوادگی )روابط @ صمیمانه با افراد وت وجود اعتماد و همکاری» 1 © صحبت كردن بآ ‎rik‏ بیان احساسات( © استفاده از روش های آرامسازی, تکنیک های ‎AYE‏ 1 8 لمس درمانی» موزیک درمانی» ماساژ

صفحه 20:
بلمهای مسله مدار ۱- تلاش و فعالیت در جهت حذف یا به حداقل رساندن استرس ۲- استفاده از مهارت حل مستله ۳- فکر کردن در مورد استرس * ری برد ۵- کنار گذاشتن فعالیتههای غیر ضروری و تمرکز بر استرس و موجود جهت به حداکثر رساندن تمرکز فکری - صبر و بردباری کردن به جای استفاده از راه حل های عجولان ۷- راهنمایی و مشورت گرفتن از دیگران ۸- جستجوی اطلاعات

صفحه 21:
جدید و مثبت دادن به استرس ل کردن با اطرافیان و نزدیکان

صفحه 22:
8 ناسا زکا © يناه بردن به مواد مخدر © انجام رفتارهاى تكانششى و بدون فكر و تأمل © كثاركذاشتن فعاليتها و دست از تلاش برداشتن (ناامیدی) © تفكر آرزومندانه

صفحه 23:
اننترزس دز اتاق: عسل کارکنان © جنسيت © سن © علاقه به كار © سابقه كار © وضعیت سلامتی(جسمی,روانی) 8 وضعیت خانوادگی © ارتباط با همکاران

صفحه 24:
8 اضطراب یک واکنش طبیعی مقابل جراحی 2 5 9 اضطراب رون تا < ۳ 1 ررضت بهبودی را به تاخير ‎Sa‏ در کنترل درد تداخل ایجاد ‎ ‎

صفحه 25:
استرس در اتاق عمل بیماران 8 عوامل استرس زا: 8 بیماری و نشخیص( ترس از ناشناخته ها) 8 محیط و فضای فیزیکی, تجهیزات و وسایل « ang ‏کارکنان‎ 6 © مسایل ارتباطی 8 داشتن سابقه قبلی( مثبت یا منفی!!!) # ترس( درد پس از عمل, نتیجه عمل, فرایند بهبودی» میزن ناتوانی, هزینه ها , مراقبت پس از عمل, مدت زمان بهبودی» نگرانی در مورد نقش هاء تصوير ذهنی جدید ایجاد شده؟؟؟؟....

صفحه 26:
مداخلات در مورد اضطراب بيماران ‎tee sles 6‏ 8 آگاهی دادن , رفع نگرانی 8 آرام سازی( دارو؛ روش های آرام بخشی و....) 9 پس از عمل : © كنترل درد © مراقبت هاى يرستارى به موقع و لازم © امكان ملاقات با خانواده و...

صفحه 27:
#شناسایی نگرانی های بیمار در مورد بیماری و عمل جراحی بدون آن که نگرانی های جدیدی برای او ایجاد کنیم

صفحه 28:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان