علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی

استعداد پروری در ورزش

e-verzsh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “استعداد پروری در ورزش”

استعداد پروری در ورزش

اسلاید 1: استعداد پروری در ورزش

اسلاید 2: مقدمه:آن‌چه در این‌جا می‌خوانید و می‌بینید، بخش پیشرفته و تکمیلیِ درس استعدادیابی و شناسایی استعدادها است.آن درس، بسیار مقدماتی است که ما آن را صرفاً‌ به عنوان دروازه‌‌ای برای ورود به دنیای پرورش استعدادها در نظر گرفته‌ایم.با این هدف که کمی از فضای سنتی و آموزش‌های تجاری و بازاری استعدادیابی و کشف استعدادها فاصله بگیریم و این مسئله را به خوبی درک کنیم که استعدادیابی، اگر چه به انتخاب شغل و انتخاب رشته تحصیلی ربط پیدا می‌کند، اما موضوعی مستقل است و باید جداگانه مورد توجه قرار گیرد.در درس‌های استعدادیابی مقدماتی ما از میان مدل‌های مختلف، به سراغ الگوی جانسون اوکانر رفتیم.اکنون در مجموعه درس‌های استعدادیابی پیشرفته، با مدل‌ها و نگرش‌های دیگری نیز آشنا خواهیم شد و به تدریج یاد می‌گیریم که خود، مستقل از این ابزارها و مدل‌ها، به اندیشیدن در مورد استعدادها و توانمندی‌هایمان بپردازیم و در مسیر خودشکوفایی قدم برداریم.1

اسلاید 3: تفاوت استعدادیابی و استعداد پروریبه گزارش رادیو ورزش؛ طناز حسینیون، ملی پوش اسبق تیم دو و میدانی و مدرس فدراسیون جهانی دو ومیدانی، در تشریح تفاوت بین استعدادیابی و استعدادپروری گفت:استعدادیابی کشف یک استعداد است که این استعداد می تواند یک قهرمان، مربی، مدیر و یا داور ورزشی باشد. استعدادپروری به پرورش و نگهداری این استعدادها اشاره دارد.اینکه برای مربی شرایطی فراهم کنیم که رشد علمی داشته باشد و در قبال زحمتی که می کشد به وی انگیزه بدهیم تا پویاتر عمل کند، به نوعی استعدادپروری مربیان ورزشی است. وی، تصریح کرد:بخشی از استعدادپروری به خانواده و بخشی از آن به زمانی برمی گردد که کودک هنوز وارد ورزش جدی نشده است.اگر راه رفتن افراد را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهیم، متوجه می شویم حتی در حرکات پایه و اساسی مان که اولین حرکت راه رفتن است، اکثراً با مشکل مواجه هستند و یا دارای اختلالاتی هستند که می تواند روی سلامتی آنها تأثیر بگذارد.

اسلاید 4: تفاوت استعدادیابی و استعداد پروریبسیاری افراد پس از کشف استعدادشان، متوجه می شوند که در حرکات پایه دچار اشکال هستند و متأسفانه بعد از کشف استعداد تازه باید این حرکات پایه اصلاح شود و سپس فرد وارد آن رشته ورزشی شود و یا اگر خیلی پیش رفته باشد، حتماً در آن رشته قهرمانی اختلال ایجاد خواهد کرد.در این زمینه نقش مربیان پایه بسیار مهم است که در مهدکودک ها و مدارس حضور دارند.این مربیان باید به خوبی حرکات را آموزش ببینند و سپس به شاگرد و والدین آموزش بدهند. حسینیون، در پاسخ به این پرسش که آیا می توان بین استعدادیابی و استعدادپروری مرزی قائل شد، بیان کرد:لزوماً نمی توانیم این موضوع را مطرح کنیم. اگر بخواهیم مرزی قائل شویم، از هم جدا خواهند شد.عقیده من بر این است که این دو همیشه باید در کنار هم قرار داشته باشند تا چرخه پویا و فعال باقی بماند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید