پزشکی و سلامت بیماری‌ها

اشتباهات ما در مصرف ماهی از منظر طب سنتی

eshtebahat_dar_masrafe_mahi_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اشتباهات ما در مصرف ماهی از منظر طب سنتی”

اشتباهات ما در مصرف ماهی از منظر طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: « اشتباهات ما در مصرف ماهی »« از منظر طب سنتی »

اسلاید 3: اشتباهات ما در مصرف ماهی:مصرف زیاد ماهی در تمام مناطق کشور، تمام سنین و تمام مزاج ها به توصیه متولیان بهداشتی.تصور غلط در مورد جایگزینی ماهی به جای گوشت قرمز: گوشت قرمز و به ویژه گوشت گوسفند، دارای خواصی است که هیچ گوشت دیگری جایگزین آن نمی شود و مصرف معتدل و متناسب آن، تقریبا برای تمام افراد، لازم است.

اسلاید 4: تصور غلط در مورد سودمندی ماهی برای افراد مسن: در سنین بالا، بدن دچار غلبه سردی ذاتی و رطوبت غریبه می شود، مصرف ماهی می تواند بیشترین آثار زیانبار را برای این گروه داشته باشد و بیماری های شایع این دوران- مثل انواع روماتیسم ها و مشکلات استخوانی- عضلانی، آلزایمر و فراموشی، افسردگی و ...- را تشدید کند.

اسلاید 5: تصور غلط در مورد سودمندی ماهی برای بیماران مبتلا به فشار خون، دیابت، چربی خون و بیماران قلبی:در شخص گرم مزاج با رعایت شرایط طبخ و خوردن ماهی: فوایدی برای درمان این بیماری ها حاصل او خواهد شد. امّا در سایر افراد و به ویژه در صورت عدم رعایت شرایط آماده سازی آن چه که بر جای می ماند، تولید خون غلیظ و اخلاط فاسد است که بیماری های فوق را تشدید می کند. طبع سرد و رطوبتی ماهی، دشمن تمام عیار قلبی است که عضلاتش دچار ضعف و نارسایی شده اند و آن را فسرده تر و ضعیف تر خواهد کرد.

اسلاید 6: تصور غلط در مورد تاثیر مثبت ماهی بر حافظه و قدرت یادگیری:چیزی که سردی و رطوبت مغز را افزون کند، حافظه را ضعیف می کند.در جوانی با مزاج گرم و خشک که به دلیل اغتشاش و پرش فکری دچار مشکل یادگیری است، ماهی می تواند کمک کننده باشد اما در سایر افراد، مصرف ماهی باعث ضعف حافظه است.

اسلاید 7: مصرف ماهی غیر تازه، ماهی یخ زده، ماهی های دودی، ماهی های کنسروی:مواد غذایی یخ زده و فریزیری، از جمله مواد سرطانزا هستند.وجود روغن و نمک زیاد، انواع مواد نگهدارنده و به ویژه بنزوات سدیم، ماهی های کنسروی را نیز به یک دشمن مهم سلامتی و یک سرطانزای قهّار بدل کرده است.

اسلاید 8: مصرف ماهی شب مانده.مصرف ماهی به صورت سرخ کرده یا سوخاری.خواباندن ماهی در آرد یا تخم مرغ.خوردن ماهی در آخر شب و خوابیدن بعد از آن.

اسلاید 9: خوردن آب، نوشابه و یا سایر مایعات به دنبال تشنگی ناشی از مصرف ماهی.مصرف سردی ها و غذاهای دیرهضم به همراه ماهی: انواع پلو، ماست، سالاد، نوشابه، دوغ، انواع ژله ها، دسرهای سنگین و ...عدم رعایت شرعیات در مصرف ماهی ازجمله رواج مصرف ماهی های بدون فلس.

اسلاید 10: مصرف ماهی های پرورشی:پرورش ماهی در محیط بخور و بخواب: عدم کیفیت گوشت چنین ماهیانی. استفاده از مواد ارزان و بی کیفیت در تغذیه این ماهی ها.استفاده از داروها و مواد ضدعفونی کننده، انواع کنجاله ها، پودر خون و استخوان و ... در محیط پرورش ماهی و در نتیجه بی کیفیت شدن گوشت ماهی پرورشی.

اسلاید 11: برخی از موارد تجویز یا مصرف ماهی از سوی امام معصوم؛ علیه السّلام؛ مربوط به شخص خاص، بیماری خاص یا شرایط خاص است ولذا نه منافاتی با بحث ما دارد و نه قابل تجویز عمومی است مگر آن که به تشخیص پزشک حاذق، شرایطی مشابه، وجود داشته باشد.

اسلاید 12: از مجموع روایات وارد شده از اهل بیت علیهم السلام، برمی آید که خوردن ماهی، با رعایت شرایط شخص مصرف کننده و شرایط پخت و آماده سازی، به صورت محدود و با پرهیز از عادت به خوردن آن، مورد تایید است. اما در صورت عدم رعایت این شرایط و به ویژه در صورت تداوم مصرف، می تواند آثار بسیار زیانباری داشته باشد. در مجموع، ماهی، خوراکی مورد سفارش ویژه ای در احادیث نیست بلکه عوارض نامطلوب مصرف آن، بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید