سایرتحقیق و پژوهش

اشتباهات متداول در فرآيند نوشتن پايان نامه

صفحه 1:
شدءاهات متداول در فر آیند

صفحه 2:
" اشتباهات متداول در صورت بندی یک مطالعه ' اشتباهات متداول در بررسی کتب و نشریات مربوط به موضوع اشتباهات | اشتباهات | اشتباهات " اشتباهات اشتباهات آ اشتباهات متداول در جمع آوری دادههای تحقیق متداول در استفاده از ابزار اندازهگیری استاندارد. متداول ابزار آماری متداول طراحی تحقیق و روش اجرای آن متداول انجام تحقيقات تاريخى متداول مطالعات مبتنى بر مصاحبه

صفحه 3:
متداول مطالعات مبتنی بر مشاهده متداول تجزيه و تحليل محتوا متداول مطالعه روابط متداول انجام طرحهاى تجربى متداول درطرحهاى كاربردى متداول در پردازش و تحلیل دادهها متداول در تدوین پایان نامه

صفحه 4:
| دانشجو انتخاب موضوع تحقیق را به بعد از گذراندن تمام و یا حداکش درس موکول | اولین ايده تحقیقی را که به ذهنش خطور میکند و یا فردی پیشنهاد میکند بدون فکر و یبد برد | مسئله ای را برای تحقیق انتخاب میکند که بسیار گسترده یا مبهم است و انجام یک تحقیق با معنی در مورد آن امکان پذیر نیست. | فرضیه های مبهم و غیر قابل آزمون تدوین میکند. | هنكام تدوین طرح آزمایشی تحقیق. توجه کافی به روش اجرا و نحوه تجزیه و تحلیل دادهها ندارد.

صفحه 5:
متداول در بررسی کتب و نشربات مرتبط با موضوع . ۱- بررسی عجولانه کتابها و نشریات تقيه بيش ان حد به متابع فرعى و ثانوى ۳- توجه زیادی به نتایج و عدم توجه به فرآيند تحقيق ۴ استفاده از نشریات عمومی و غیر تخصصی ‎٠‏ رس متابع بدون تعيين كردن محدوده مطالعاتى ۶- اشتباه در عنوان و نام نويسنده منابع ‏۷- پر کردن کارتهای یادداشت برداری از مطالب غی مرتبط با تحقیق. ‎

صفحه 6:
* عدم توجه به میزان رابطه با موضوع تحقیق * ایجاد تغییرات شدید در طرح به منظور سهولت اجرا **عدم اطلاع مسئولان و دست اندرکاران از مقصود تحقیق * انتخاب ابزار نامناسب برای جمع آوری اطلاعات * استفاده از ابزار غیر پایا در تحقیق

صفحه 7:
* عدم بررسی روایی ابزار برای شرایط تحقیق * حذف نقش استاد در جریان جمع آوری اطلاعات و تعیین ابزار * بررسی کلی و اجمالی غیر دقیق روایی و پایبایی ابزار مورد استفاده * استفاده از مقیاس هایی که در مورد شیوه اجرا. تجزیه و تحلیل ؛تعبیر و تفسیر آن ‎ale‏ و اطلاع کافی وجود ندارد. * استفاده ازآزمونهای طولانی که متناسب با زمان تحقيق نیست * عدم استفاده از ابزار به صورت مقدماتی و آزمایشی و اصلاح آن

صفحه 8:
۱- انتخاب آمارهایی که برای تجزیه و تحلیل نامناسب هستند. ۲- جمع آوری دادهها و سپس به دنبال یافتن تکنیک تجزیه و تحلیل ( قبل از جمع آوری بايد به فكر ابزار تجزيه و تحلیل بود). ۳ استفاده از یک روش تجزیه و تحلیل به جای های چند روش. ۴ بیان تفاوت هایی که از نظر آماری معنی دار نیست. ۵- استفاده غلط از تکنیک ها و ابزار آماری ۶ استفاده غلط از جداول و نمودارهای آماری (نرمال بجای - پیرسون) ۷- تلاش برای عدد سازی و ایجاد نتایج معنیدار.

صفحه 9:
اشتباهات متداول در طراحی تحقیق و روش اجرای آن ۱-غفلت از تعریف جامعه تحت بررسی ۲- انتخاب نمونه کوچک که بیانگر عملکرد جامعه نیست. ۳- ایجاد تغییر در طرح تحقیق به منظور کاهش مزاحمت در حین جمع آوری اطلاعات ۴ برخورد متوقعانه با فرادی که باید پرسش نامه را پرکنند ۵ در نظر گرفتن زمان کوتاه برای اجرای تحقیق بلند مدت ۶- قبل از تعیین طرح تحقیق اقدام به جمع آوری اطلاعات نکنید.

صفحه 10:
" زمینه تحقیق فاقد شواهد و مدارک برای آزمون فرضیات باشد. " استفاده از منابع فرعی که ارتباطی به حوادث ندارد. " طرح سئوالات زیاد و عدم توجه به وقت مورد نیاز برای پاسخگویی. " عدم توجه به صفحه آرایی پرسشنامه, دستور زبان و نحوه چاپ. " غقلت از بررسی نمونه های غیر پاسخ دهنده.

صفحه 11:
‎A‏ ات متداول در مطالعات مبتنی بر مصاحبه ‏آعدم دقت در طرح ریزی مصاحبه و تدوین جزئیات مرتبط با موضوع "عدم تمرین کافی برای کسب مهارت لازم در جلسات مصاحبه ‏عدم پیشبینی لازم برای محاسبه پایایی داده های مصاحبه. ‏| استفاده از کلمات و عیاراتی که پاسخگو قادر به درک آن ها نیست. ‏" درخواست اطلاعاتی که در حیطه اطلاعات پاسخگو نیست. ‎

صفحه 12:
عدم آموزش جامع و کافی به مشاهده کنندگان و ناظزان طرح تدوین دستورالعملی که انتظارات زیادی از مشاهده کنندگان دارد. عدم اعمال تدابیر لازم برای ممانعت از داخل و تصرف مشاهده کنند. مطالعه رفتارهایی که به دلیل منحصر به فرد بودن از طریق مشاهده امکانپذیر

صفحه 13:
انتخاب مستندات و مدارک سهل الوصول که معرف کل نیست. " غفلت از تعیین میزان پایایی روش و مستندات. به کارگیری مقوله هایی که در حد لازم خاص و جامع نمی باشند.

صفحه 14:
| تعمیم نتایج تحقیقات همبستگی به وجود روابط بین متغیرها | استفاده از نمونه های وابسته که قابل تغییر و تعمیم نمیباشند. " گسترده بودن موضوع و متغیرها و یافتن نتایج مبهم " استفاده از داده های سهل الوصول به جای داده های ارزشمند استفاده از متغیرهایی برای ایجاد همیستگی . که بیارتباطی آنان ثابت شده است. | مطالعه همبستگی متغیرها بدون انتخاب نظریه های تحقیق " استفاده از تکنیک های همبستگی داده به جاری واقعی استفاده نا مناسب و اشتباه از جداول آماری

صفحه 15:
" بروز برخوردهای متفاوت توسط گروههای پژوهشگر " بررسی موارد محدود و نمونههای کوچک که قابل تعمیم نباشد " عدم تقسیمبندی در گروه های مورد مطالعه و نیافتن اطلاعات از همه گروهها " استفاده از چند متغیر محدود و از دست رفتن اطلاعات مهم به خاطر سادگی مدل " استفاده از متغیرهای وابسته که باعث نتایج غلط است.

صفحه 16:
انتخاب مسایل پیش پا افتاده و جزیی. | شروع پروژه در شرایطی که موضوع. مسایل و مشکلات تحقیق به خوبی معلوم نشدهاند. 7 غفلت از بررسی و ارزیابی منابع مهم و استفاده از منابع فرعی. 7 غفلت از جلب همکاری مشاوران و محققان قبل از شروع پروژه.

صفحه 17:
" غفلت از یک روش ثابت و سیستماتیک برای کدگذاری و ثبت دادهها " غفلت از ثبت کامل تغییرات و اصلاحات در جمعآوری اطلاعات " تغییر روش کدگذاری در طی مراحل تحقیق

صفحه 18:
اعتماد به حافظه و عدم یادداشت مطالب در طول جمع آوری اطلاعات وول كردن عليه امور ۰۳۰۹۹39 :35 بی ,از انجام اموواتحقیق. استفاده از کتاب ها و نشریات بر مبنای تاریخ و زمان انتشار در صورتی که باید بر اللا موضوع و عفاد تحقيق باشد و بعد ير اساس تاريخ. در نظر كرفتن اهميت و فضاى يكسان براى همه منابع بدون توجه به درجه ارتباط آذ 1 موضوع تحقيق. عدم ادغام و تركيب نتايج حاصل از مطالعه كتاب ها و نشريات استفاده بيش از حد از نقل قول مستقيم به جاى خود مطالب

صفحه 19:
متداول در تدوین پایان نامه 7 ارایه شرح نامفهوم از نحوه انتخاب نمونه و مقیاسهای مورد استفاده 7 عدم استفاده از جدول و نمودارها برای بیان مطالب و استفاده از متن های نوشتاری که باعث خستکی و غفلت از یافتههای مهم میشود.

62,000 تومان