صفحه 1:
نام و نام خانوآدگی
ستا یش محمدی
پایه هفتم
کتاب :
فناوری اطلاعات
در ام
اشتراک گذاری
صفحه 2:
مقدمه
نوآوری یکی از واژههایی است که امروزه به کرات در فضای كسبوكارء مدارس.
دانشگاهها و حتی محیطهای اجتماعی مختلف شنیده میشود. اما به راستی این مفهوم
که پیوندی تنگاتنگ با مفاهیمی مانند خلاقیت. فناوری. اختراع و اقتصاد دانشبنیان
دارد. به چه معنا است؟ انواع نوآوری چیست و چگونه میتوان نوآوری را در جوامع؛
کسب وکار و .. اشاعه و ترویج نمود؟ در مقاله پیش رو سعی خواهد شد تا مروری
اجمالی بر این سوالات و مهمترین جنبهها و ابعاد مقوله نوآوری داشته باشیم
صفحه 3:
نوآوری چیست؟ ۱
اگر بخواهیم نوآوری را به زبان ساده بیان کنیم. میتوان گفت: «ماهیت نوآوری, ایجاد
تغيير در محصولات يا خدمات و يا روش خلق و عرضه آنهاء با هدف باسخكويى به
بازارهاى جديد و نيازهاى متغير مشتريان است. انجام صحيح اين تغييرات و موفقيت در
آنء منوط به مشاهده بيوندهاء كشف فرصتها و استفاده مناسب از آنها است.»
تقريباً در تمامی متون آکادمیک. صحبتها و نظرات کارآفرینان موفق و تجارب توسعه
فناوری. نقش دانش و مهارتهای فناورانه در کنار خلاقیت و نوآوری در موفقیت
کسبوکار, مورد تأکید قرار گرفته است. اما مدیربت کارآمد فرآیند نوآوری. در گرو درک
صحیح و عمیق مفهوم نوآوری است. به عبارت دیگره یکی از مشکلات کلیدی در مدیربت
نوآوری. فهم متفاوت افراد از این واژه بوده که اغلب با مفهوم اختراع. اشتباه گرفته
میشود.
صفحه 4:
صفحه 5:
در دنیایی کنونی به سبب گشترش دانش .فناوری و شناخت علم
محدودیت های زمانی مکانی مالی و تحوا علم لازم است تا از فناوری و
پیشرفت علم استفاده کرد تا هر چه بیشتر شکوفا شد و سایلی مانند
اینترنت گوشی شبکه های مجازی ماهواره ها و ...
صفحه 6:
صفحه 7:
چرا نو اهری اهمیت دارد
ماهیت نوآوری ایجاد تغیبر در محصولات یا خدمات و نیز تفیبر در روش خلق و عرضه آنها با هدف
پاسخگویی به بازار هاى جديد و نياز هاى متغير مشتريان. انجام اين تغييرات نيازمند ديدن بيوند هاء
كشف فرصت ها و استفاده از آنهاست:
درک ماهیت نوآوری و اهمیت آن از موضوعات مهم و اساسی در عصر حاضر می باشد
ماهیت نوآوری ایجاد تغیبر در محصولات یا خدمات و نیز تفیبر در روش خلق و عرضه آنها با هدف
باسخكويى به بازار هاى جديد و نياز هاى متفیر مشتريان. انجام اين تغييرات نيازمند دیدن پیوند ها
كشف فرصت ها و استفاده از آنهاست.
صفحه 8:
برای تحقق این مهم. بنگاه های اقتصادی باید دانش, مهارت های فناورانه و تجربه کافی را در
مديريت فرايند نوآورى برخوردار باشند. یکی از مشکلات مدیریت نوآوری فهم متفاوت مردم از
واژه نوآوری لست که اغلب با اختراع اشتباه گرفته می شود. نوآوری.که ريشه در واژه لاتین
6 دارد. در مفهوم عام به معنای "یجاد یک چیز جدید" است. مایکل پورتر در باره
ی ماهیت نوآوری میگوید: شرکت ها با نوآوری به مزیت رقابتی دست میابند که هم فناوری های
جدید و روش های جدید انجام کارها را در بر می گیرد.
صفحه 9:
نو آوری چه ویژگی های دارد
*_ویژگیهای شخصیتی افراد خلاق و نوآور
افراد خلاق دارای منش . تمایلات و مشخصه های فیزیکی متفاوتی اند و خصوصیات مشترک آنان
اندک است . آنان دارای پیچیدگی معرفتی هستند و از لحاظ بسیاری از معیارهای اندازه گیری یا
توصیف رفتارهای انسانی » می توانند به راحتی از یک قطب به قطب مخالف حرکت کنند و با سهولتی
بیش از مردمان دیگر خودشان را با آن تطبیق دهند . مطالعاتی که بیشتر رفتارهای خلاق را در
محیط کار بررسی کرده است نشان می دهد که اشخاص خلاق غالباًدارای خصوصیات زیر می باشند :
٠ اعتماد به نفس
٠ غير سنتى بودن
٠ ابتكار عمل و انديشه
۰ انگیزش خود به خود
٠ هوش
صفحه 10:
نمونه های از فن آوری
صفحه 11:
مصمم بودن درباره کسب موفقیت .
بارون هارینگتون معتقد است افراد خلاق تازگی و بدیع بودن را ترجیح می دهند . پیچیدگی
ایل توجه آنان را جلب می کند و به قضاوت های مستقل می پردازند . همچنین توانایی
اتمام . تکمیل و یکی کردن افکار گوناگون افراد را دارند . افراد خلاق بیشتر به وسیله علایق
درونی خود نسبت به کارهای خلاق برانگیخته می شوند تا عوامل بیرونی نظیر شهرت ۰ پول یا
تأیید دیگران .
دیگر ویژگی های افراد خلاق عبارتند از :
افراد خلاق انعطاف پذیر هستند و در ارایه راه حل و اندیشه بکر و بدیع . آمادگی بسیار دارند
مسایل پیچیده را به مسایل ساده ترجیح می دهند و با علاقه مندی بسیار برای یافتن راه حل
امی کوشند .
بسیار کنجکاو بوده و به طور مستمر در جستجوی موضوعات پیچیده . جدید . ناشناخته و
در فکر و عمل همیشه به دنبال بهبود روش انجام کار ۰ بهبود کیفیت و استاندارد هستند
غالبا افرادی اجتماعی هستند و دوست دارند در گروه های متفاوتی عضویت داشته باشند تا
بتوانند از ایده ها و نظرات سایر افراد نیز استفاده کنند
صفحه 12:
صفحه 13:
pili ات نو آوری در زندگی شما
پذیرش تغییر
۲ اجازه تعامل
۲ تحمل شکست
۴ تشخیص
خلا قیت و نوآوری اسلحه ای است در دست جامعه برای تفییرات. بنابر اين هر وقت ما
بتوانیم افراد خلا ق را در جامعه شناسایی و پرورش دهیم و آنها را در روند فعالیت ها استفاده
کنیم. شاهد پیشرفت درجامعه خواهیم بود. اختراعات. نظریات. روش های جدید همگی
مباحثی هستند که در سایه خلا قیت و نوآوری شکل می گیرند. جامعه که بتواند خلا قیت و
نو آوری را به نحو مناسبی مدیریت نماید شاهد پیشرفت ارتقای آن خواهد بود. برای بررسی
آنکه از حالت سکون به جامعه ای پویا و مترقی تبدیل شود. وجود خلا قیت و نوآوری بسیار
ضروری است. اگر بخواهیم بین جوامع مختلف این مساله را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم
دید که کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته تقریبا از یک ساختار مشابه پیروی می کنند.
صفحه 14:
صفحه 15:
نواوری در چه مشافلی وجود دارد
حرفه هایی مانند قصابی. نانوایی و شمعدانی سازی را فراموش کرد زیرا طی ۲۰ سال آینده
مشاغلی مانند کشاورز سطوح عمودی . خلبان فضایی و سازنده قطعات یدکی بدن انسان
جایگزین مشاغل قدیمی خواهند شد. به بیانی دیگر تغییرات سریع آب و هوایی و پیشرفت
رو به جلوی علم و فناوری باعث خواهد شد مشاغلی که در حال حاضر ناشناخته و غير واقعی
به نظر می آیند به واقعیت تبدیل شده و از محبوبیت ویژه ای در میان انسانها برخوردار
شوند.
صفحه 16:
اگر بخواهیم اطلاعات به دست آمده را برای هم کلاسی های خود ارائه
دهیم و از اطلاعاتی که سایر گروه های کلاس جمع آوری
کرد ه اند. استفاده کنیم. باید این اطلاعات را با آن ها به اشتراک بگذاریم.
یکی از راه های برای این کار ارائة نمایشی مطالب است. برنامة
پوینت امکانات خاصی را در اختیار کاربرانش میگزارد
صفحه 17:
۳۷
اي زا
صفحه 18:
می توانید برای جذا بتر شدن نمایش اسلایدها. از جلو ههای
نمایشی پاور پوینت استفاده کنید.
دو نوع جلوة نمایشی در پاورپوینت وجود دارد:
١ جلوة نمايشى اسلايد؛ ؟ جلوة نمايشى اجزاى اسلايد
جلوه نمایشی اجزای اسلاید
جلوهْ نمایشی اجزای اسلاید. ارائة نمایشی را بسیار جذاب ميکند.
پاورپوینت» چهار نوع Ogle نمایشی برای اجزای اسلاید دارد: _
۱_ جلوه های ورودی ۲_ جلوه های خروجی ۳ جلو ههای تأکیدی
۴_ جلو ههای مسیر
صفحه 19:
نمونه پاورنت
غذاهاي ارگانيك
1 3
صفحه 20: