سایر ورزشی

اشنایی با ورزش بیسبال

beisbaal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اشنایی با ورزش بیسبال”

اشنایی با ورزش بیسبال

اسلاید 1: آشنایی با رشته ورزشی بیسبالارائه دهنده :الهه فروغی

اسلاید 2: تعریف بیسبالبیسبال نوعی ورزش گروهی است كه با چوب و توپ توسط ۹ بازيكن در يک زمين چمن بازی می‌شود.بيسبال در قرن نوزدهم از ورزش انگليسی كريكت ريشه گرفته است.

اسلاید 3: پیدایش بیسبالبيسبال از بازی‌های متعددی كه با چوب و توپ بازی می شدند اشتقاق پيدا كرده‌است. از جمله اين بازی ها می توان به ورزش قديمی راوندر كه در امریکای شمالی بازی می‌شد، ورزش انگليسی كريكت و ورزش بسيار قديمی رومانيائی اُينا نام برد.نخستين مسابقه ورزش مدرن بيسبال كه در اسناد نوشتاری گزارش شده‌است، به مسابقه‌ای‌ در ۴ ژوئن ۱۸۳۸ در بيچ‌ويل، انتاريو، كانادا مربوط می‌شود. بيسبال در دهه ۱۸۶۰ حالت نيمه‌حرفه‌ای پيداكرد. نخستين تيم كاملا حرفه‌ای بيسبالدر ايالات متحده، تيم سينسيناتی رد استاكينگز بود كه در ۱۸۶۹ تشكيل‌شد.

اسلاید 4: تاریخچه بیسبالدر اوایل قرن ۱۵ میلادی در اروپا نیز بازی‌هایی شبیه بیس بال به صورت بومی و محلی وجود داشته و به نقلی این بازی‌ها که توسط بچه‌ها صورت می گرفته، در اوایل کشف قاره آمریکا به وفور بازی می‌شده بطوری که در اواخر ۱۷۰۰ میلادی، این بازی در آمریکا به صورت عمومی توسط اقشار مختلف برای تفریح و سرگرمی بازی می‌شده‌است .عده‌ای معتقدند این بازی از انگلستان و از ورزش کری کت که مخصوص اشراف زاده‌های آن زمان بوده به آمریکا آمده . ولی شبیه‌ترین بازی به بیس بال امروزی بازی محلی راندرز بوده که در کشور انگلستان بوجود آمده و بعد در شهر و روستاهای آمریکای شمالی گسترش پیدا کرده‌است . البته قوانین راندرز چون سازمان یافته نبوده در شهرهای مختلف متفاوت بوده و با اسامی مختلفی وجودداشته . در سال ۱۷۹۱ میلادی در ایالت ماساچوست در ۸۰ یاردی یکی از عبادتگاه‌ها بازیی شبیه به بیس بال بازی می‌شده . علت این فاصله به خاطر ممنوعیت بعضی از بازی‌های محلی توسط کلیساها در آن زمان بوده، علت این ممنوعت بیشتر به خاطر این بوده که مردم در روزهای تعطیل به جای عبادت به تفریح و بازی می‌پرداختند . اولین بار در سال ۱۸۳۹ فردی به نام آبنر دوایلدای به عنوان اسطوره بیس بال این ورزش را اختراع کرد . و اولین فردی که در تدوین قانون بیس بال دست داشت الکساندر کارت رایت در سال ۱۸۴۵ بود که قوانین امروزی تکمیل شدة آن قوانین است . اولین بازی سازمان یافته تحت عنوان بیس بال در سال ۱۸۴۶ ما بین دو باشگاه هوبکن و نیوجرسی برگزار شد که بازی با نتیجه ۲۳ بر ۱ به نفع هوبکن که صاحب آن الکساندر کارت رایت بود تمام شد . بیس بال در آمریکا رشد بسیار زیادی پیدا کرد . بیس بال حرفه‌ای در آمریکا از سال ۱۸۶۵ میلادی شروع به فعالیت کرد و لیگ ملی یا نشنال در سال ۱۸۷۵ کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۸۸۲ لیگ دیگری تحت عنوان آمریکن لیگ آغاز به کار کرد. میجر لیگ یا لیگ اصلی حرفه‌های بیس بال توسط هانس واگنر ابداع شد، این لیگ بعد از چند سال ناکامی و شکل نگرفتن سر انجام در سال ۱۹۰۱ به طور رسمی آغاز به کار کرد .

اسلاید 5: تاریخچه بیسبالاولین دورة مسابقات بین نشنال لینگ و آمریکن لینگ در سال ۱۹۰۳ برگزار شد . وقتی بیس بال امروزی را با اواخر قرن بیستم مقایسه می‌کنیم تفاوت و تأثیر علم و مربیان مشاهده می‌شود . در تاریخ بازیکن افسانه‌ای بیس بال باب رات در سال ۱۹۲۰ با زدن ضربه‌های استثنائی خودش با چوب به توپ توانست راه جدیدی برای انتقال نیروی بدن توسط چوب به توپ را به دنیا معرفی کند . اولین باری که بازی بیس بال از رادیو پخش شد در ۵ آوت ۱۹۳۱ در پنسیلوانیای آمریکا بود . در طی اوایل قرن ۲۰ تفاوت نژادی در این ورزش وجود داشت بطوری که سیاه پوستان برای خود لیگ خاصی تحت عنوان نگرولیگ یا لیگ سیاه راه اندازی کردند و بعد از گذشت سالها سر انجام در سال ۱۹۴۷ این تفاوت نژادی از بین رفت و میجرلیگ شاهد تحولات شگرفی در بیس بال بود . بیس بال در نقاط مختلف آمریکا به قدری سر و صدا به پا کرده بود که مهاجران نیز در انتقال این بازی به نقاط مختلف کوشیدند، بطوری که در قرن ۱۹ بیس بال به آلمان و ایرلند راه یافت . ایتالیایی‌ها و لهستانی‌ها در دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ با این ورزش آشنا شدند . فدراسیون بین المللی بیس بال در سال ۱۹۲۸ تحت عنوان IBF تشکیل شد بطوری که تا پایان سال ۲۰۰۴ میلادی ۱۱۲ کشور جهان عضو این سازمان شدند . لیگ‌های حرفه‌ای در کشورهایی همچون هلند در سال ۱۹۲۲، ژاپن ۱۹۳۶ ، استرالیا ۱۹۳۴، ونزوئلا ۱۹۴۵، ایتالیا ۱۹۴۵، کره ۱۹۸۲، تایوان ۱۹۹۰ و چین ۲۰۰۳ راه اندازی شده‌اند .

اسلاید 6: اصطلاحات مهم در بازی بیس بالبت: در بیس بال بت استوانه‌ای است از جنس‌های متفاوت چوب، آلومینیوم و یا الیاژی از فلزات تا بتر بتواند توپی را که توسط پیچر پرتاب می‌شود توسط آن بزند و ضربه زدن به رانر برای کسب امتیاز تبدیل شود . وزن و اندازه بت برای سنین مختلف متفاوت است .ظاهر بت به چند قسمت تقسیم می‌شود : بارل : قسمت ضخیم و محلی که توپ به آن برخورد می‌کند . این قسمت در زدن ضربه نقش اساسی دارد و به نقطه شیرین نیز معروف است . هندل : که بعد از قسمت ضخیم و به عنوان قسمت باریک و دسته‌است، از قسمت ضخیم نازکتر است و بتر به راحتی انگشتان خود را دور دسته قرار می‌دهد گاهی اوقات دور دسته را لاستیک یا پارچه می پوشاند تا دست راحتتر باشد . توپ: قسمت پهن انتهایی دسته که باعث می‌شود بت از دست بتر سر نخورد . در بیس بال حرفه‌ای بازیکنان مجاز نیستند با بت‌های غیر چوبی بازی کنند، این بدان علت است که توپ با برخورد به این آلیاژها مسافت بیشتری را می‌پیماید و در بازیهای غیر حرفه‌ای بازی را از هیجان خارج می‌کند و هم می‌تواند آسیب رسان برای ورزشگاه و تماشا چی باشد و خسارت به بار آورد . در داخل بتها آلیاژی به خاطر این که بتها سبک ساخته شوند و نیروی وارده از توپ در آنها گرفته شود و نیروی بتر به خوبی انتقال داده شود از گازی مخصوص و یا از ماده‌هایی نظیر چوب پنبه استفاده می‌شود . در ساخت بتهای چوبی معمولاً از چوبهای رختهای افرا، راش، گردوی آمریکایی و زبان گنجشک استفاده می‌شود . بری بانز بتر معروف و صاحب نام میجرلیگ از بتی با جنس چوب درخت افرا استفاده می‌کرد، در بازی‌های حرفه‌ای اکثر بازیکنان برای خود بت مخصوص دارند که از نظر اندازه و وزن با فیزیک آنها متناسب است . در گذشته اغلب بتها دست ساز و با اندازه و وزنی ثابت ساخته می شده ولی امروزه با ماشینها و تکنولوژی بالا تهیه می‌شود . اندازه بت در طول و قطر با اینچ مقیاس می‌شود و وزن آن با ( oz )، در مبحث انتخاب بت مناسب در این مورد بیشتر صحبت می‌شود، رنگ بت متفاوت است . متاسفانه در برخی از کشورها تصور ذهنی مردم نسبت به بت مناسب نبوده، و استفاده از آن را در درگیری‌ها و خشونت دیده‌اند .

اسلاید 7: اصطلاحات مهم در بازی بیس بالتی بال بازی تی بال شکل ساده بازی بیس بال برای دختران و پسران ۶ تا ۱۲ سال است که آنها را قادر به یادگیری و تمرین مهارتهایی نظیر : ضربه زدن – پرتاب کردن – گرفتن توپ و دویدن در یک محیط و بازی دوستانه که متناسب با اندازه و توانایی آنها هست می‌سازد. هدف اصلی در بازی تی بال مشابه بیس بال است . ۱-هر تیم به نوبت به توپ ضربه می‌زند و تیمی که بیشترین امتیاز را کسب می‌کند برنده خواهد بود . ۲- امتیاز زمانی کسب می‌شود که یک بازیکن ضربه زننده بدون اینکه آوت شود بتواند تمام ایستگاههای بازی را لمس کند .در بازی تی بال شخصی به نام پیچر وجود ندارد بلکه وسیله‌ای وجود دارد که توپ را روی آن می‌گذارند و هر بتر با زدن توپ روی آنب ازی را آغاز می‌کند این وسیله تی نام دارد. ابعاد زمین بازی کوچکتر از زمین بیس بال است این بازی از سال ۱۹۴۰ اجرا شده و در سال ۱۹۷۰ توسط دکتر دایتون هوبس ثبت شد. بیشتر قوانین بازی بیس بال بصورت تعدیل شده اجرا می‌شود به طور مثال بیس دزدی وجود ندارد و توپها نیز از توپ بیس بال نرم تر هستند تا آسیبی به بازیکنان نرسد ارتفاع تی بال برای هر بازیکنی با شرایط بدنی اش متفاوت است و تی بال ورزش ایده آلی برای مدارس می‌باشد هدف اصلی آن این است که تمام بچه‌هایی که می‌خواهند بازی کنند بتوانند در این ورزش شرکت دهند. در بیس بال فقط ۹ نفر حق بازی دارند و لی در تی بال تفریحی از بازیکنان بیشتر می‌توان استفاده کرد تی بال بهترین وسیله آشنایی کودکان با ورزشهای بی سبال و سافت بال است در این بازی مکنان با پستهای مختلف ورزش بیس بال آشنا می‌شوند و می‌توانند خود را در پستهای مختلف امتحان کننند و با انواع مهارتها آشنا شوند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید