کسب و کاراقتصاد و مالیبرنامه‌ریزی

اصلاحات مجدد در صندوق های بیمه اجتماعی

صفحه 1:
اصلاحات مجدد در صندوق هاى بیمه اجتماعی | حسام نيكويور

صفحه 2:
نباز به اصلاحات مسائل پیش روی بسیاری از طرح های تامین اجتماعی * سالمندی جمعیت * پایین بودن سن موثر بازنشستگی سطوح پایین پوشش ناکافی بودن سود و با از دست رفتن سرمایه طرح های حق بیمه معین ‎alas ale‏ یسک هو طول بو و طرح رما ‎ae‏ سبي * مشوق ها ی موثر بر رفتارها و انگاره های گمراه کننده .

صفحه 3:
محر ک های اصلاحات بازنشستگی محرک های اصلی برای سیاستگذاران چیست؟ * اطمینان از پایداری ساختار مالی جلوكيرى از افزايش زياد مخارج عمومى * كاهش وابستكى بين نسلى * كاهش مشوق هاى كمراه كننده در بازار كا * بهبود ساختارهاى مشوق بازنشستكى بهبود انكيزه هاى يس انداز افزايش سطح يوشش

صفحه 4:
اصلاحات با ز فشستكى راهبردهاى اصلاحات تعدیل و اصلاح حق بیمه تعدیل و اصلاح مزایا اصلاح سن و شرایط بازنشستگی روش های جدید برای تامین مالی طرح های قدیمی ایجاد و توسعه صندوق های بازنشستگی مکمل اصلاحات ساختاری یا جامم (شامل اصلاحات مجدد( cia, SecumTW: THE GENERATION GRAFT

صفحه 5:
wile Wi cd wi 38 انواع اصلاحات اصلاح و تعدیل حق بیمه * با لابردن نرخ حق بیمه جهت برآورده کردن هزینه های طرح های توازن سالیانه هزينه و درآمد افزايش يوشش طرح ها تسهيل مشاركت مهاجران براى افزايش درآمدها * اصلاح ترکیب بیمه پردازان جهت دستیابی به بازتوزیع کنترل سوء استفاده و عدم اظهار جهت کاهش نشتی ۱ سس ‎ERE bt, mem‏

صفحه 6:
انواع اصلاحات اسلا و تعدیل مزایا * تغییر شاخض بندی مزایا * تغییر فرمول محاسبه مزایا (به عنوان مثال میانگین دوره) * از بین بردن انگیزه برای بازنشستگی های زود هنگام * ایجاد مشوق برای بازنشستگی های دیر هنگام * محدود کردن شرایط احراز مستمری ازکارافتادگی a ee, SR 9 RE (Source: Beare of Social ‏يي‎ reuse Pune) zona

صفحه 7:
انواع اصلاحات یج سن بازنشستگی دوره بیمه پردازی و کاهش دوره پرداخت .. اما از نظر سیاسی قابل قبول است؟ Onited Kido (ip O89 by COCO un OO by COFO)® ‏مومس‎ (to OS by COOO(D), COAS(P))™ toy (Prom SG/SO to OO und thea OS) ® ‎Grates (Pow OS OP by CDEC) ®‏ لجن( ‎(Prom OO b OS by COAK(D), GOAS(P))®‏ ول ‎Dewwwk (Pow OP ty OS)"‏ ‎

صفحه 8:
روش های جدید تامین مالی * انتقال برخی از هزینه ها به درآمدهای عمومی * معرفی کردن پایه های مالیاتی (بیمه ای) اضافی جدید * معرفی مولفه اندوخته گذاری SAS aad

صفحه 9:
اصلاحات ساختاری ممکن تامین اجتماعی * معرفی صندوق های حساب های انفرادی حرکت به سمت حق بیمه های معین مجازی ‎DOO‏ * معرفی طرح های غیر مشارکتی (حقوق بازنشستگی عمومی پایه) پیوند مستمری ها با حق بیمه ها

صفحه 10:
در سه دهه گذشته. #اصلاحات ساختاری صندوق های بازنشستگی تأمین اجتماعی کاملاً و یا تا حدی تحت عنوان خصوصی سازی آنها انجام شده است. حرکت از سمت طرح های «عمومی» با مزایای معین. و امین مالی توازن درآمد و هزینه ‎(PAYG)‏ یا اندوخته گذاری جزئی: و مدیریت عمومی به سمت طرح های «خصوصی» حق بیمه معین. تامین مللی اندوخته گذاری کامل (حساب های انفرادی) و مدیریت خصوصی بوده * شروع لین اصلاحات ساختاری با شیلی در سال ۰1۹۸۱ به عنوان پیشگام و ايان لآن با رومانى در سال ۲۰۰۸ بود. * در این فاصله زمانی ۲۳ کشور برخی از انواع خصوصی سازی بازنشستگی را انجام دادند که ۱۳ کشور از آنها در آمريكا لاتين و كارائيب و ده کشور دیگر در اروپای شرقی و مرکزی قرار داشتند. * _بلنک جهلنی در سال ۱۹۹۴ کتلبی منتشر نمود که از اصلاحات پشتیبلنی می کرد. لین بانک در راستای انجام اصلاحات به بسیاری از کشورها حمایت های مالی و فنی ارائه نمود. اصلاحات ساختاری در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب و بعد از آن در کشورهای اروپای شرقی و مرکزی به وقوع پیوست.

صفحه 11:
ثاثیر بانک جهانی در سال ۱۹۹۴ (بحران سالمندی) بانک جهانی نظام چند لایه را پیشنهاد داد لایه او مزایای تعریف شده (269)عمومی تامین اجتماعی غیر مشارکتی اجباری لابه دوم مدیریت خصوصی حق بیمه های معین((06)) . بیمه ای اجباری لابه سوم برنامه هاى يس انداز بازنشستكى اختيارى (يا مستمرى هاى حرفه اى) The World Bank

صفحه 12:
٠ Bo oly ‏جاده‎ of ‏مدل شيلى‎ ۱۹۸۱ ‏اصلاحات از سال‎ * ‏مشارکت اجباری‎ * ‏انتخاب صندوق بازنشستگی‎ * ‏مبتنی بر نرخ باز" (بازده) سالانه‎ ‏اوراق قرضه برای به رسمیت شناختن حقوق قبلی‎ ‏سطوح بالای هزینه انتقال‎ * ‏تضمین حداقل حقوق بازنشستگی توسط دولت‎ * ‏هزینه های بشدت بالای تضمین حقوق بازنشستگی‎

صفحه 13:
اصلاحات با زنشستکی در شیلی مدل شیلی * این اصلاحات یک موفقیت بوده است؟ * آيا وعده های اولیه تحقق یافته؟ * سال های زیادی نرخ بازده خوب # عملکرد کمتر خوب سال های اخیر # نگرانی در مورد هزینه های تضمین حداقل حقوق بازنشستگی * وعدم حمایت برای بسیاری از کارگیان به طور قطع بسیاری دیگر از اصلاحات بدنبال دارد شیلی در حال حاضر مشغول اجرای اصلاحات جدیدی است * به ویژه معرفی یک حقوق بازنشستگی عمومی فراگیر متم رکز شده شیلی در اين زمان خوش شانس بود)

صفحه 14:
jo BS oly ‏اجان‎ 0 اصلاحات با زنشستکی اصلاحات حساب های انفرادی - تجربیات کلی * .. پوشش هنوز یک مشکل است .. چارچوب حساب های انفرادی انگیزه کافی ندارند * هزینه های انتقال بسیار بالا هستند * اشتباه فروش یک مسئله بوده است بسیاری از مردم واجد شرایط حداقل مستمری هستند حداقل مستمری موجب ایجاد مشکلات انگیزشی برای اشخاص می شود حساب های انفرادی نابرابری درآمدی را دائمی می کند * ریسک سرمایه گذاری و ریسک طول عمر به افراد منتقل می شود برخی از دولت ها تلاش دارند به عقب برگردند

صفحه 15:
موفقیت های اصلاحات ساختاری تقویت رابطه بین بیمه پردازی و سطح مزایای بازنشستگی (هم ارزی). بهبود کارایی در مدیریت حساب های انفرادی وارلئه صورتحساب تعادلی دوره ای به بیمه پردازان. کوتاه تر شدن زمان ارائه خدمات و مزایا. دستیابی به انباشت سرمایه قابل توجه در صندوق های بازنشستگی. نرخ های بازگشت سرمایه بالا و منطقی در کشورهای آمریکای جنوبی و کارائیب

صفحه 16:
معایب اصلاحات ساختاری فرض وجود یک الگوی واحد جهانی برای همه بدون در نظر گرفتن تفاوت های قابل توجه اقتصادی. اجتماعی, و سیاسی در میان کشورها که در برخی از موارد جواب داده و در برخین دیگر شکست خورده نت نظام خصوصی . بازار کار رسمی شهری را پوشش می داد در صورتیکه در بسیاری ازکشورهای آمریکای جنوبی و کارائیب بخش غیررسمی و روستایی غللب بود. بنابراین اکثریت نیروی کار کنار گذاشته شد. بسیاری از اصلاحات بر اساس مفروضلتی است که تحقق نیافت: پوشش بیمه ای راکد و یا کاهش یافته, رقابت در بسیاری از کشورها به درستی اتفاق نمی افتد (به ویژه در کشورهای کوچک». هزینه های اداری بالا بود. سبد سرمایه گذاری در اکثر موارد متمرکز باقى مانده استء (به دليل عدم وجود يك بازار سرمايه و يا بدوى بودن آن). برابرى جنسيتى از بين رفته (طرح هاى خصوصى به طور معمول فاقد همبستكى اجتماعى هستند). در اکثر اصلاحات لايه صفر یا اول یعنی ارائه خدمات مساعدت اجتماعی به مستمری بگیران غير مشارکتی فقیر مورد غفلت واقع شده لست.

صفحه 17:
معایب اصلاحات ساختاری لین فرض که مالکیت حساب های انفرادی و مدیریت خصوصی مانع نفوذ دولت و سياسيون بر منايع ندوق های بازندستگی می شود عملاً ‎Sli‏ در آرژانتین دولت مدیران صندوق های بازنشستگی را در دوره رکود اقتصادی سال های ۰۱ جهت تامین کسری بودجه از محل سرمایه گذایی این صندوق ها تحت فشار قرار داد سرانجام دولت منابع مالی صندوق های بازنشستگی خصوصی را در آرژانتین. بولیوی و مجارستان. ملی اعلام کردند. توقف و یا کاهش قلبل توجه تعداد بیمه پردازان نظام بازنشستگی عمومی. موجب ایجاد هزینه های بالای انتقال و همچنین طولانی تر شدن زمان گذار گردید که هزینه های مللی و بدهی های غیر قابل تحمل را بر دولت ها تحمیل کرد. در شیلی» دولت در سال ۲۰۱۰ ۷/۴ درصد از تولید تاخللص داخلی را جس از ۳۰ سال که از انجام اصلاحات ساختاری نظام بازنشستگی می گذرد. بلبت هزینه های انتقال اختصاص داد. گرچه که این امر در بولیوی و مجارستان کمتر است. (می توان استدلال کرد که در کشورهای آمریکای جنوبی و کارائیب. هزینه های مالی در پلند مدت بیشتر از هضعیتی است که اصلاحات صورت نمن پذیرفت) بحران مللی جهلنی از سال ۲۰۰۷-۰۹ و کاهش شدید انباشت سرمایه و نرخ های بازده در تظام های بازنشستگی خصوصی موجب افزایش انتفادها و توقف اصلاحات ساختاری بیشتر شده و در برخی از کشورها شاهد انجام اصلاحات مجدد به معنی برگشت از اصلاحات ساختاری و گرایش به نظام های بازنشستگی عمومی می باشیم.

صفحه 18:
هنگامی‌که اقتصاد ضعیف می‌شود. صرف هزینه برای طرح‌های حملیت اجتماعی و بیکاری بلید.به طور خودکار افزلیش ‎eh,‏ ‏لین امر باعث تثبیت در اقتصاد می‌گردد. لین در حللی است که یکی از حقلیق غم انگیز اصلاحات در دهه‌های اخیر. این است که ما ا: ت کننده‌های خودکار مهم را تضعیف کرده ایم.اندازه تصاعد:. دز نظام‌های مالیلتی کاهش پافته و ما از نظام‌های مزایای معین جه نظام‌های بازنشستگی حق بیمه معین حرکت کرده لیم که لین نیز خود تثبیت کننده‌های خودکار اقتصاد را تضعیف می‌نماید. در ولقع در برخی موارد آنها را به عوامل بی ثبات کننده تبدیل کرده ایم" (Stiglitz, 2009)

صفحه 19:
اصلاحات باز نشستکی چارچوب جدید بانک جهانی (۲۰۰۵) لایه صفر طرح های غیرمشارکتی ارائه دهنده سطح حداقل حمایت ها لايه اول بیمه های 060) پا (606() با مدیریت عمومی و اجباری و غیر اندوخته گذاری لاه دوم صندوق های بازنشستگی اجباری با مدیزیت خصوصی (06) (یا ‎OB‏ ‏لاه سوم برنامه هاى يس انداز اختيارى قانونمند با مديريت خصوصى لابه جهارم حمايت هاى مالى و غير مالى بين نسلى غيررسمى The World Bank

صفحه 20:
اصلاحات مجدد شکست اولیه در طراحی و عملکرد پس از اجرای نظام های خصوصی بازنشستگی منجر به تصحیح (اصلاحات جزئی) آنها گردید. به عنوان مثال, در آرژانتین (۲۰۰۳-۰۷) بولیوی (۲۰۰۷-۰۸) و مجارستان (۲۰۰۰-۰۹). اما لین اصلاحات به مشکلات اساسی رسیدگی نمی کردند. در سال ۰۲۰۰۸ دو کشور یکای جنوبی و کارائیب «اصلاحات مجدد» نظام های بازنشستگی خصوصی خود را با روش های مختلف اجرا کردند. شیلی نظام بازنشستگی خصوصی را حفظ کرده اما گسترش پوشش به افراد فقیر و کم درآمد. دنبال کردن همبستگی اجتماعی» افزایش مزایای بازنشستگی. و بهبود برابری جنسیتی, را اعمال کرده است. آرژانتین نظام خصوصی را بدون مشورت با بیمه شدگان تعطیل کرده و منابع مالی صندوق ها را به نظام عمومی منتقل کرده است. در سال ۲۰۱۰ بولیوی و مجارستان با دنبال کردن رویکرد آرژانتینی, لایه خصوصی را ملی کردند؛ بولیوی حساب های انفرادی را در نظام عمومی تضمین کرد. ۳ ‏هت‎ ‎0 3 SS

صفحه 21:

صفحه 22:
بوليوى مجارستان ‎es =‏ = به ۴۷۵ ۱3۴۸ به 1۶۲ ازسال ۲۰۱۲ به | قبلا وجود داشته | خیر. بجز مشاوران | 2 ‎ae‏ قبلاً وجود داشته ۴ به 1۹۰.۴ 72 (تقلب) ‎OV).‏ فاقد اطلاعات ; ترش به +ع[ ‎ANG ARS 13‏ ‎OA | tae‏ | بدون در تظر جمعیت. کم يدون تغيير مشارکتی (مساعد, 2 درآمدها: [ = ار وسع لك ‎tals‏ د زمون گرفتن در وسع بت ‎Re‏

صفحه 23:
لا ل اي ل تس نی a برابری جنسیتی مزاياى مكني کارایی هزینه های اداره طرح ey ee سالمندان آثر وی بر ی اع فامله بوش عقوق. بازنشستگی مساعدتی به ماداران با ۷ کودک و بیشتره مزایای کودک فراگیر حداقل دستمزد بالات حقوق بازنشستگی پایه عمومی يهتر يا برابر سیستم خصوصی (روشن نیست که جكونه؟) به پایان رسید. حق بيمه به:يايان ره Pee shel ‏پرداخت.‎ ‏واحدهای نیمه‎ eS ‏نرادی, کم اما برا‎ ‏فقرا مهم‎ رولبت به يليان خواهد رسيد وقتی مدیریت عمومی ایجاد کرد بازنعستكى ری باه رنه بان زنان 1:۶۳ مستمریٍ های بازندستگی کی سس تج وت صندوق میان همسران» کوپن زایمان فراگیر مزایای بازنشستگی ‎wee‏ از مزایای ‎cla ll hs‏ بازنعستاكى طرج هاي مشاركتق ابزارهاى جديد براى رقابت مشايه قبل اما بايد كاهش يايد حدافل حقوق بازنتستگی 7۲۵ خاس ‎pe‏ وی ‎Sh‏ ‏هاء زايمان فراكيرء كوين. مرگ و میر هر دو چنس ارائه مزاياى به اقرادى كه به نظام عمومى بركردئد چند شرکت برچیده می شوند ۰ ع

صفحه 24:
مشارکت اجتماعی eae سرمایه (میلیون ‎AS‏ ‏60۶ بازدهى ‎aly‏ سرمیه كيب سيق ‎FEM‏ تعادل بلند مدث مشورتى قدرت تصميم كيرى 3 i ۲ اوراق قرضه دولتی و پروژه های دولتی (بازدهی کم) مطالعات آکچونری انجام تشده پیش بیتی می شود تا سال ۲۰۵۰ کسری ۵ برابر شود خیره به استفناء طرح های نیروهای مسلح YAN SOYA ۶۷ ۲ اور قرضه دولتی و سپرده های بانكى (بازدهى كم) نه مطالعات آکچوثریانجام شده ونه پیش بینیء ريسك بالا امل ‎PRL‏ ‏۹ ‏6 اوراق قرضه و سهام خارجی بازدهی بالاء ريسك ازدست دادن اصل سرمایه) اسه سال أكجوثرى انجام شده. تعادل تا اسال +708 Leak ayy 1 :۸۵ اوراق قرضه نه مطالعات آکچوثری اتجام شده و نه بيش ابينى+ ريسك بالا

صفحه 25:

صفحه 26:
تثبیت درآمد مردان و زنان هنگام رویداد بیکاری. حوادث شغلی. ۱ Per wn Eero ane ‏الست در‎

صفحه 27:
راهبردهای کسترش فضای مالی: نمونه های کشوری 500 'تخصيص مجدد مصارف عمومى افزایش درآمدهای مالیاتی افزایش حق بیمه های تامین اجتماعی کاهش دیون یا تجدیدساختار دیون محدود ساختن گردش های مالیغیرقانونی افزایش کمک ها بهره برداری از ذخایر مالی اتخاذ یک چارچوب اقتصاد کلان مناسب soe يوتسونا. | برزيل كاستاريكا. still ‏جنوبی‎

صفحه 28:
گردش های مالی غیرقانونی در مقایسه با مساعدت های رسمی توسعه ای ۲۰۰۰-۰۹ (میلیارد دلار) 1400 حده ۳ مه 1200 1000 800 600 USS billions (curren) 400 200 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 ‘Sources: Kar and Curcio, 2011; World Bank, World Development Indicators, 1 Unk: http://www.social-protection.org/gimi/gess/ RessourceDownlosd.action?ressource.ressourceld=43517.

صفحه 29:
SOME GENERAL LESSONS Gharntay ‏ريما‎ risk (. target hucep suse ut netinewect... 1 ‏ز ز ز ز موی با رولیت‎ aA he ۲ ‏تلو‎ tedvidual arpucts pr DOO: ©. tedex refrewed oe based va ookort expertativa oP iPe... ‏ی بر‎ UE a ee 9. nose retire edt oye of totervols to oPPset ristry cost . pverdl adiustvedt ‏نموت‎ suck os SUP expevtawy oveF Five ‏او متا موی لا‎ ©. ‏موی اجه سای سا جتحاو حاص‎ Ge

صفحه 30:
SOME CONCLUSIONS Onde rece oP schoo — cew dePiced bec Pt thichtogy * OO wosty woviery to revoued... ° Lor te DOC - redly «OO structure dressed up ‏جه‎ OC © Poses oo Puc of retiree Pucittctes ‏مت‎ * fodextay refire wed oye uso ou possibility °ousk botoae ts cover dtercaive DB/OC hybrid و روم وس الم د جو ‎or OC‏ * * ‏اوه له مار تام‎ pony quarcaeed beoeP its ‏یو‎ Ge

صفحه 31:
SOME CONCLUSIONS Onde roage oP schitiocs - ‏اه( یی لو‎ ° pak ooudiry kos ‏ه‎ diPPer edt svhutioc * butt are startieg Pro diPPerect priate * OC widely Povoured Por its ‏.تاه جر‎ * but hacks basic carunteristios oP protertiva * .. ‏دا دكصاون.‎ with-proPits Parse pr wits stroey uerderpia ° Lor ‏دام ها بای لح بحاص ره و كلابب‎ ° exposes wewbers ty invested risk ced toterest rate rist * aed ds oollevtively to brogevity risk ° wry pewsive pr D@ ‏وا یی‎ desirable... ° but care is ceeded to ovoid this kovieg a dowwiccat ePRert Ge

صفحه 32:
SOME CONCLUSIONS Onde rece oP schoo — euoourn hier retrewedt ‎topeuives to hoter retiree‏ وولو لو ‎° areas Por OC but possible dev wih OB ‏الم ‎age Por voreduced peosiva Porves‏ میم ‎higher‏ * وچمه لو امش هموح ما او ‏عاره عشمصه کت - ولج عا نموه * ‏وم میجح وا منطو وا لو * ‎Ge ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان