صفحه 1:
صفحه 2:
منابع کلان بخش سلامت
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تفعیک فصول قنون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور
انار یه ای (هاری!
eo درصد از
كل
se | yarvarva اتشكامها
1 ۷
1" 1
1 FAVE
۷۰۶ | ۵۰
oY Var
12 ۱۳۸۸ =
۱۲
اعنيار تلك دارايى (A
ل
۲
2۳
۳۸۳
۸
۰
۹
درآمد اختصاصی
لك
۳3
۳3۹2
Wren
1۱۸۵۳۳
ayy
درصد از
و درصد اعتبار از کل اعتبار
ميليون ريال
جمع اعتبار كل
درصد از
بل ۳
۵
۵ ۱
۱
ةك
معام Nov
۹
اف تفن Neo
۱۸
Favre
ww. Oboe
صفحه 3:
توجه: کل اعتبارات ختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۸۹ به میزان 0۲6۰ میلیاردتومان پوده است .
ترجه داگر ها .لاف منایع در بخش دولتی بهداشت و درمان صورت پذیرد مبغ معادل ۲۳۲ میلیارد تومان خواهد بود
او درمان كشوراز 177 ميليارد تومان منابع محروم میشود
اگر تخصیص تا پایان سال جاری 189 برای کل بخش باشد؛ بخش دولتی بهدا
در صورتی که ۳۰۰۰۰۰ نفر در بخش شاغل باشند ؛ سراله پرسنلی در بخش از محل اتلاف منابع معادل۰ ۷۲۰۰ تومان ماهیانه میباشد.
درصورتی که هزينه احداث و تجهیز یک تخت بیمارستانی ۷۰ مییون نومان بشدمیتوان۲ ۳۷۶ تخت بیمارستالی را دزی یا ۳۷ بیمرستان
۰ فخت را هازینمود:
ساب
صفحه 4:
دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و
خدمات بهداشتی درمانی
بیمارستان آموزشی و درمانی
بيمارشعق
بیمارستان آموزشی و درمانی
کل تختهای بیمارستانی کشور
روز یستری بیمارستانها
متوسط اشقال تفت
منيانگيم: تنداد تختهای: بیمارشتاین
خانه بهداشت
مرکز بهداشتی درمانی روستایی
مرکز استان
مرکز بهداشت شهری
مرکز بهداشت شهرستان
مرکز تسهیلات زایمانی
a
ale
aap
de
400
ج066
0
age
dara
تعداد پرستل رسمی
پیمانی
طرحی
شرکتی
ساهو
كل متيل
تعداد اعضا هیات علمی
تعداد دانشجو مقاطع مختلف
دولتی
دولتی,
دولتی
دولتی
دولتی
دولتی
aves
60
مع
صفحه 5:
علبرغم بابين بودن درامد سرانه ايران شاخص هاى بهداشتى»ايران همسطح کشورهای همتراز از لحاظ درصد دسبت سین
Bets pp ppt rated fee
مرگ میس کودکن زپ
Ba Ae
شا
201
176
216
419
167
173
مرگ رم توزادن (در هر
(aaa
42
40
22
17
83
27
16
29
ده زندگي سالم در بدو
(ey ag
56.1
61.2
61
62.5
52.6
61.3
62.3
58.7
سرانه سلامت از
%GDP
7219
6448
7468
6738
7363
7112
6777
8006
68920000
71325000
22334000
7897000
15433000
9832000
5551000
20000
کشور
Turkey
Romania
Blogiria
Kazekhstan
Tunisia
Libyan
Pplpu
صفحه 6:
صفحه 7:
دررآمدسرانه براسلس دلار امریکا درسلل 61111
سوه
‘cca
<a
ole KE بحرين کویت. پاکستان
be
د نفت نبود سرانه هر ایرانی چقدر می شد ؟
Oboe
صفحه 8:
a ۱ ۱ il ا
بلكستان he جين des oo لبان
اتونس
فس ذ]) داسف :]) سر 83) لينشاخص جهتة شخيصقدرتخر
* اين مفهوم كه به طور مثال با 200000
1
1 ؛ و
صفحه 9:
Oe ee ed eee Sh)
) رها وا و وت رت و یت
oad
Coe ena
مت ep ee
6ه
امس
۱
سینت
1%
Coe ed
66
ا ۲ 355
صفحه 10:
نحوه تسهيم منابع مالى بخش سلامت در ايران در STOOL
e( 200)
صفحه 11:
sector واس لا
وه لوصوم
001۵ امس
oh PAE
اس 8
|
0
ساب
صفحه 12:
نسبت سهم کل هزینه های بخش سلامت از تولید ناخالص داخلی ابران در,لی سال های 6560-4200
Tal expecditure oo kealtk )ماج(۱۳
ane ano alr
ace
ae
ere ©2060
180 4889 (ace
99
L
ملعا
صفحه 13:
بودجه هدفها و راهبردها را بصورت عبارتهای مالی درآورده و راه اجرای بر نامه و کنترل پیشرفت
انها را نشان می دهد .
سازمانها به سه دلیل عمده به بودجه ريزي نیازمندند:
% نشان دادن مفهوم مالي برنامه ها
** شناساندن منابع مورد نیاز اجراي برنامه ها
بدست آوردن معيارهاي سنجش نظارت وکنترل
نتیجه ها در مقایسه با برنامه ها
صفحه 14:
ت نظام بودجه ريزي متداول
شفاف نبودن فرایند بودجه ریزی
*" تکیه بر چاله زنی
تم رکز شدید روی داده ها و بی توجهی به برون دادها و
** عدم وجود ارتباط بين بودجه و عمليات سازمان
* جدایی نظام تهیه از نظام کنترل بودجه و بی توجهی به کارایی هزینه ها در مرحله نظارت
* فقدان نظارت عملیاتی دقیق
*** فقدان نظام گزارشدهی مالی در نظام مالی دولتی جت ارزیابی
ساب
صفحه 15:
-اصلاح نظام پرداخت ها
-تعیین منطقي تعرفه ها ابزار ت 9 7
ارتقاء كارايي اقتصادي
استخراج حسايهاي ملي بهداشت
مایت
صفحه 16:
و وزآرت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي
ats ۳ دستگاههاي وابسته 7 بخش A=
۳ علوم يزشكي
Bir) / aya / Su / تحقيقات /ر عملييطا/
/رشبکه فیک BY EY و دارو a ۵
بیان
جممه-
صفحه 17:
رک ایا
صفحه 18:
نظام جامع مدیریت بیمارستان
مدیریت مبتتی بر عملکرد
مدیریت نگهداشت بیمارستان
بودجه بندی عملیاتی
کاهش تصدی گری در بخش خدمات پشتیبانی
مدیریت منابع اطلاعات در بیمارستان
ارزیابی عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی
ساب
صفحه 19:
** گزینش یک چارچوب یا مکتب فکری
® انتخاب يا طراحی یک چارچوب يا الگوی عملی
ae
* پيشنهاد یک چارت سازمانی جهت بیمارستانهای پایلوت
صفحه 20:
*** دركير كردن مستقيم كا ركنان در استقرار هدفهای حرفه ای خود
>
* پیوند عملکرد کارکنان به رضایت دیگر اعضای تیم و مشتریان
از دستاوردهای سازمان به کار کنان
* پرداخت سهم
** ارائه پاداشهای مناسب به مجریان برتر و خودداری از پرداخت اضافی به کا رکنان بدون
عملکرد.
ساب
صفحه 21:
برنامه ریزی و مطالعات زير بنانی
** تعمیر و نگهداری و راهبری تاسیسات بیمارستان
* انتخاب و واگذاری خدمات پیمانکاری
** تعیین شاخصهای کارانی- کیفیت - عدالت - دسترسی- پایداری
صفحه 22:
Bi
*** واگذاری استراتژیک (یک فعالیت بطور کامل واگذار میشودمثل واگذاری کل
خدمات یک بیمارستان)
. و ۰ oe
وا گذاری بخشی (پروژه های فرعی عمدتا واگذار میشوه) *
واگذاری محدود « واگذاری بخشهانی از یک پروژه) **
صفحه 23:
تلاش در جهت استقرار نظام اطلاعات مدیریت بیمارستان
2 ote
* هماهنگ نمودن سیستمهای اطلاعاتی در سراسر بخش بهداشت و
درمان
الک ی
ساب
صفحه 24:
= فرهنگ سازی در راستای محاسبه قیمت تمام شده
محاسبه قیمت تمام شده خدمات در سطح مراکز هزینه
* اصلاحات قانونی
** شناسایی مراکز هزین
** شناسایی عملیات م رکز
صفحه 25:
*** انتخاب بیمارستانهای پایلوت تعهد روسای دانشگاهها
** کمیته کشوری اصلاح ساختار
** کار گروهای ستادی برای هر وظیفه به صورت مستقل
کا رگروههای دانشگاهی
ساب
صفحه 26:
۲ سگم باصلاحات >
re
Oboe
صفحه 27:
Semen | RS ماده
اصلاحات در ساختار
اداری مالی و استخدامی اصلاحات درساختار اداره
|دانشگاه ها و دانشکده ها و بیمارستان ها به صورت
استقلال آنها هیأت امنائی |
سس سمت ١
Oboe
صفحه 28:
لت رت
کمیته فني تخصصي مدیران بودجه @
e
کمیته فني تخصصي مدیران مالي 6)
۳
کمیته فني تخصصي حسایرسان جامعه سلامت 6۳
YRS
صفحه 29:
CSS eer ore me 1. 0
jaa” 1
5
2. حضور حسابرس منتخب هيثت امناء در دانشكاهها
سيستم حسابداري از نقدي به تعهدي و ايجاد يك فرايند مناسب براي قيمت تمام شده
3.. تدوین آئین نامه هاي مختلف ug lal agile استخدامي و
4 انتصاب مدیران از کارکنان مالي دانشگاه و شناخت مدیران dle از کلیه مسائل مبتلاء به
دانشگاهها
5 تعامل مدیران مالي با سازمانهاي نظارتي
نقاط قوت در ماده 49 ۱
3 «حضور داقیی مدیر آنور مالی در دانشگاه و آشراف مدیزآن به مباقل مخفلت دادتتگا
2 .وجود شناخت کافي مدیر امور lle اژ انتخاب عاملین امور مالي واحدها
3 انتصاب مدیر مالي به مدت 4 سال توسط هیثت امنا. ۱
1 4
5
تعامل هاي سازنده مدیر امور مالي با مستولین واحدها و سازمانهاي نظارتي
وجود گزارشهاي مالي و تحليلي از وضعیت موسسه و استخراج آن در هر زمان
مایت
صفحه 30:
تغیر سیستم
Jalan
موجود از نقدی اصلاح نظام مالی در بخش
كزارش بيه تعهدى
سار
JT Ayes
نامه مالی و
معاملاتی
حضور حسابرس
صفحه 31:
آزاد سازي پتانسیل مدیریت دولتي در کنترل منابع و مصارف
یت به تصمیمات مستند اتخاذ شده
3. ایجاد تمرکز سازماني در کنترل هزینه ها
4 فراهم آوري شرایط تصمیم سازي از طریق گزارش هاي مالي
5 استقلال در حذف و جذب نيروي انساني از طریق مقررات خاص
6 استقلال عمل در نحوه نگهداري حسابها
صفحه 32:
1
۳۹ قابل
توجه در
ندوین val
نا
تع
8
0
صفحه 33:
a ۲ متاو يشوك
معاون پشتیب معاون آموزث معاون درمان || معاون بهداشتی || اون پنزوهشی أ
| ای | اون آموزشی
مدي _كل امور مالى
كت
صفحه 34:
أداره بيمارستانهاي بيشنهادي به
صورت هيلت أمنايي و تفويض
اختیارات مدیریت جذب و
بكارگيري نيروي انساني اداري
gle در چهارچرب تعرفه هاي
مصوب
مشتري مدار میدن واحد هاي
بهداشتي درماني از طریق
اصلاح فرایند ها و ساختار
مدیریت اقتصادي (از جمله
اصلاح نظام حسابداري +
پرداخت مبتني بر علکرد و
بودجه ريزي عملیتي )
مایت
صفحه 35:
BPS ا Ol ey ee
[Sil Bld gloss sera sores gallo ole SUL مدیران نجاومند,یک:سري:
فیباشند
عتابع و مصازف مشحسن دزد
توسعه و تعدیل واحدها در بیمارشتان به توجیه افتصادي نیاز دارد
اطلاعات مالي تصمیم ساز است
اطلاعات مالي به استانداردهاي حرفه اي حسابداري نیاز دارد.
کنترلهاي داخلي از ملزومات اجراي حسابداري تعهدي است
مدیریت طالی :مسلط به نجزیم و تحلیلهاي مان
صورتهاي مالي استاندارد
مضارگت سدیران در سود با افزایش بهره وري
weoVoubwn b
صفحه 36:
بیمارستان به عنوان یگ بنگاه اقتصادی
تعیین نیازهای مالی واقعی پیمارستان با اتکا به عملیات وعملکرد
تهیه صورتهای مالی پیش بینی جهت ارزیابی عملکرد
ريشه یابی مشکلات به استناد انحرافات وسیاستگزاری دوره مالی بعد
تهیه صورتهای مالی استاندارد ( عملکرد ۰ سودوزیان » ترازنامه : سرمایه در گردش و...)
زهای دولتی
تهیه ابزارهای مالی اطلاعاتی مدیریتی فارغ |
امکان قیمت گذاری واصلاح تعرفه خدمات وتحدید هزینه ها
ساب
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39:
Pee bee eer)
oe ثبت و پلاک
ِ دارايي ها در طي
ها همراه ی
افزار دارايي ثابت نمو
صفحه 40:
** هزینه عملیات را در مراکز هزينه تعيين نماید.
* درآمد عملیات را در مراکز هزینه تعیین نماید.
** مصارف از انبارها را جهت مراکز هزینه تعیین نماید.
** هزینه دستمزد را در مراتکز هزینه مشخص نماید.
*** نقطه سر بسر بیمارستان را مشخص نماید.
قرییه جرب فقرده :دز مر[ کر را مین سباید:
اطلاعات آماری مربوط به هزینه و درآمدها را جهت بودجه ریزی عملیاتی
فراهم نماید.
ساب
صفحه 41:
© شفاف شدن اعتبارات جاری مراکز منتخب
* مسئول بودن بیمارستان در خصوص تصمیمات مالی خود
افزایش انگیزه در کا رکان بیمارستان در راستای افزایش درآمد و کاهش هزینه
** جلب کمک های مردمی
** سرعت در انجام امور عمرانی در جهت نگهداشت بهتر سازه های درمانی
*" جلب حمایت مراجه قضایی/ اتظامی
** تسهیل در انجام امور مدیریتی مرکز مخص.وصاً در ارتباط با تصمیم گیری ها کلان مالی با
توجه به پشتوانه هیأت اما
** سرعت در انجام کار به دلیل رهایی از ضوابط مالیس و اداری دست و پاگیر
© افزایشجرأت در اجرای تصمیم گیری مبتتی بر مشا رکت توسط مدیران مراکز منتخب با
توجه به پشتوانه هیأت امناء
ساب
صفحه 42:
سر سا
اصلاح نطام بودجه ریزی از روش
و جود به روش هدفمند و عملیاتی و به
را ۳۹۲۲
5 صورت قیمت تمام شده خدمات
رم(
صفحه 43:
سس سس 2 ۱۳5
بودجهریزی عملیاتی یعنی پیوند منابع(داده ها)
به عملیات بیمارستان (ستانده ها)
6
بودجه ريزى عملياتى در واقع يك نوع شيوه تلفيق عملكرد سالانه و بودجه سالانه مى باشد كه
روابط بين ميزان اعتبارات برنامه و نتایج مورد انتظار را نشان می دهد.
صفحه 44:
گام اول: تشکیل تیم طراحی نظام بودجهریزی
گام دوم: تعریف مراکز فعالیت در بیمارستان
گام سوم: تفکیک مراکز فعالیت بر حسب عملیات
گام چهارم: تعیین خروجی و برون داد هر مرکز فعالیت
گام پنجم: هزینیایی عملیات براساس هر مرکز فعالیت
گام ششم: نسبت دادن هزینههای هر مرکز فعالیت به مراکز هزینهنهایی
گام هفتم: محاسبه بهای تمام شده بر حسب هر خروجی
گام هشتم: پيشنهاد و ندوین بودجه بیمارستان براساس بهای تمام شده
صفحه 45:
صفحه 46:
صفحه 47:
چا زنيدددد تهيه|قيمت 3
تما شده
شاف خی ی
اف دور| أیات
تإرم ” عمليات
تمام|شده
خدلت
صورأنهاي
ماللي
شناملاتي
مراكز أهزينه
تهيأ نرم
افزار أمناسب
شناملاتي
عمليابك هر
js
تغییل روش
حسايداري
اصالاحات
wpe
استرا تژي بلند مدت
صفحه 48:
۱- شناسایی و تشخیص مراکز هزینه بیمارستالی
۲- استخراج قیمت تمام شده خدمات در سطح مراکز هزینه (۰؛ بیمارستان)
۳-مقایسه هزینه و درآمد برای هر مرکز فعالیت
6-مقایسه هزینه های داخلی مراکز فعالیت
۰-نحوه تسهیم هزینه های مراکز فعالیت
*- ظرفیت سازی نیروی انسانی از طریق آموزش های مکرر و مذاکرات مسقیم
۷- شناسایی کارشناسان فعال حسابداری و دارای اندیشه مستقل در بیمارستان های پایلوت.
صفحه 49:
اگر اطلاعات مالی برای مدیریت در بخش میخواهیم
اگر بودجه ریزی عملیاتی میخواهیم
اگر تحلیل عملکرد میخواهیم
اگر تعرفه یا قیمت معقول میخواهیم
اگربایدقیمت تمام شده مبنای سیاستگذاریها و تامین مالی بخش باشد.
لأ بید یک باردیگربرای هميشه به جریان عملیات مالی در بخش نگاه كنيم
صفحه 50:
ماده 4٩ قانون
برنامه چهارم
توسعه
مایت
صفحه 51:
FO oe YE eer E
تهیه کننده/ منابع اطلاعاتي
گزارشهاي حسابداري
(لطلاعاتاقتصادي)
= ۰
ادعاها (اظهارات)
0غ
صفحه 52:
ا | olf از کزارش حسابرسى
صفحه 53:
بند الف ماده
ماده12 آیین نامه
9 قانون برنامه | | مالی و معاملاتی
دانشگاه ها و
چهارم تو دانشکده های غلوم
يزشكي
صفحه 54:
BWA wre eget, ۱
۱ مات اموراقتامی وداماقی 7 م۱۳
جنب نات نع مد جف هد هدم
۱
ماوت مسترم دوسسمه مديريت مخایج و امور مجلس وزارت بهناشست. برمان وآموزهی پزشعی.
جناب عكر احمد خداد ادكه
opine محكوم يتيباتى: حقوقى و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فتاوری.
Eon + عسماره 2ه768/ 6/1824 مويخ 0187/6/99 ضدن تافيد و ارسال ور تج eal any
وزج ۱۳۵۲ در عصرصی نموه حسابد مى «انشكامها و مرسات امور حالى و مسقيقانى موضيع
۱ مد 4 هالد بنامه جهارم #وسيمة التصادى» اجعباعى و فرشكى ججمهورى اسالامى
SYAY ميطايق جزه (۷) ند مت
0 تيصرء 04 نوت بردجه سالجاری ونجره احتبارات تقصیص عافعه رد
اب لبي جه ميب کردید» درشواسنت و دریات میدارند. رورت داره که «ستگامهای Me patel
| تساظ رعایت اصل ۵۵ نون اساسس جمهرری اسلامی.
ابراث مقاب بمشتهاه مطروحه در صورتجلسه
املكوره مسر رتهاش Ile سل ۱۳۸۳ شود با Ste بات خسن
اف ما سب یمد زد ممزاه هسام مرس
a یی Gea میتی میات امنا. فسلیم tine بسكي تا کر
ee ی يا ا رتاش عرص سیهههای سای ستمد با
aaa I gage Sele led eal sll ken g eed gba DU, به دلایل مرجوی
gin 9 WSs cers seat Se aes مريوط «الشكاهها و مؤسساك آمووش عالى ى مستيفائ
eal | مكنفند حر اسيح رقت لسيد به رقع ابرادات م اشكالات و ثامين نظرات هيات امناء اقدام اسل
FA he از صوردهای a ee JL AL sees aT rae مس ول بعلوریکه در خی تال
Boe See hole age en كزاركن |
ممصو Spe ee Vn ane
اتادی peg 9 کی als 3 صرراهای مالی مقکور و مدانک قکس شسده بت دبا
PSE ED A A pm شید ارسال گرده .هی است این مرشوع ارتبالی به الجواى oh,
قاترتبرهسمه سالجاری و ممچنین صوراسساپهه استاد و مدازک مورد تفر دیوات مساسبات کشرر ۳
شرامنسند است دسیررآگرمانید به حاظ رعایت اصل ۵۵ قاتو آساسی جمهیری اسالامی hth
comet گرده ۵ رابب هه یم
مراء به هالشجاهها و موسسات آموؤش و تحقيقاتى تايمه بلاغ و
tho ists pol JF se gal a ceed
i Jats
معاون مؤيكه و 8
ای یی ویک ارم قیاق ینونک ها تزا دم ارم
SOT ee ae es
=
صفحه 55:
eae
Cee
اموضوع ماده 4+ قالوث برقامه eRe Ge pale
محاسبات كشور» يعتاب آقاى مسموه ابوالحلای.
ea مصعرم وزارت بهداعت و فرمات و
پزعکی و جتاب آقای عباس مهاجرانی مدبرکل تمرک
تلقيى حسابها و روشهاى حسابدادى از
ساعت ۱۹/۳۰
خصبوسن میانی مربوط ید تتقلیم Pe
آمودش عالی» ماده ۳۹ قاتوت برتامد چهارم توسمه
ot A br پيشنهاد.
Thee 9 Coals a age orp
27 Sale Sle حسایها و SelB 5 Has JE asta راد معاوت
lms pa AL OL aT Oe
eet,
Sele re و تلقيق تسسایها و روشهای
الی ۱۲ تشتکیل و پس از انتجام پحفهای متمداد در
ارانه ساب از جمله اصل ۵۵ قانوت اساسی جمهوری
اسللامى ايرات» قاتوث تفريع بودجه سالهای پس
ار اتقادب» قائوث مالى و معاملاقى داتشكاهها و موسسات
و پند دت» تبصره (4) قاتوث دنه سا ۱۳۸۴ به
انمو ةلد كه دانشگاهها و موسسابت آموزش ۰
re توسط ne pT
تصریب صورتهای مالی مزیور توسط حیعت استام
ر فا آخت شهریور ماه سال يعد جهت خبيج
tele ts santas متا
<—
یتنج ۵
عسقیتات و قداوریی در امن
زجالی میبایست صورتهای سالی
یک نسخه اد صررتهای مالی هر ساك و مدارک مزیودب
أدر صورتحساب عملكرد سالائه بودجه كل كشور يه
اران و يك تسيقه ان صو تهاى عالى وا ممرام
مساسیات کشور رکه تمایند.
آسانن مندانک مربوبط یه Ola
ججلسه re AOS pete
ee"
Ak ece
صفحه 56:
۱۳ Ol eenes sre Teer
*تفتکیل قو,سمینار با عضو خسابرسان تفج دانشگاه ها Say pat بخقفن سلامنفا بیان انقظازاخا از
يشان
ob wis elect تخسسی حسابرسان:بخش سلافت واقشکیل 9 جلسه باحقنور اعضاه کمیقه فم
*تعیین اقزمت یکسان. Ege گزار شات حسابرسی
*تعیین قیمت هاي پيشنهادي براي عقد قرارداد با حسابرسان
*شناخت و جمع آوری قوانین مالی و محاسباتی مرتبط با بخش بهداشت و درمان و ارسال آن به جامعه حسابرسان
*تهیه شناسنامه براي حسابرسان بخش سلامت
*جمع بندي گزارشات حسابرسي و نامه مدیریت دانشگاه ها و دانشکده ها
*تهیه گزارش ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه و آیین نامه مالی و معاملاتی و ارسال آن به جامعه
حسابداران رسمي ایران
*بررسی گزارشات حسابرسی در جلسات هیأت امن با حضور معاون محترم هماهنگی و دبیر مجامع
نجلسات گزارش حسابرسی جهت درج آن در مصوبات هیأت امن
صفحه 57:
یخی از مواد گزارش حسابرسان :
* دارایی هاي ثابت مشهود دانشگاه (شامل ساختمان . اثائه و سایر تجهیزات ) فاقد پوشش بیمه
اي در مقابل خطرات احتمالي مي باشد.
** . عدم امکان اثبات صحت مصرف موجوديهاي دارو و اجناس به علت فقدان
- سیستم نگهداري موجودي هاي جنسي
- عدم استفاده از سیستم ثبت دائميورود و خروج اجناس
- عدم استفاده از روش مناسب قیمت گذاري از جمله روش اولین صادره از اولین وارده و.
** به دلیل عدم وجود سیستم موثر و مناسب امکان حصول اطمینان از سوابق و نتلیج حاصل از
نبارگرداني موجودي انبارها به نحو کامل وجود ندارد.
** دانشگاه فاقد سیستم مدون و مناسب انبار جهت ثبت و نگهداري حساب موجودیها مي باشد و
سوابق مقداري و ريللي موجوديهاي جنسي خصوصاً در داروخلنه بیمارستانها و نگهداري نمي
شود و کاردکس ( کارت ) کالا در بیشتر موارد تهیه و تنظیم نمي گردد.
** بدون توجه به بدهي کارپرداز در حساب کمک هاي مردميبا توجه به بازنشسته شدن تسویه
حساب مالي و اموالي نموده و پيگيري لازم جهت وصول مبلغ مذکور انجام نگردیده است.
صفحه 58:
a
صفحه 59:
استخدام
حسابدار۰ ۸۰
صفحه 60:
- کشور ما محدودیت شدید مالی دارد؟
- باور کنیم که اگر فقیر نیستیم ثروتمند هم نیستیم!
- بپذیریم که همه وظایف را با هم نميتوانیم انجام دهیم و باید اولویت
بندی کنیم!
صفحه 61: