کسب و کاراقتصاد و مالی

اصلاحات نظام مالی و بودجه ای بخش بهداشت

صفحه 1:

صفحه 2:
منابع کلان بخش سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تفعیک فصول قنون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور انار یه ای (هاری! ‎eo‏ درصد از كل se | yarvarva ‏اتشكامها‎ ‎1 ۷ 1" 1 1 FAVE ۷۰۶ | ۵۰ oY Var 12 ۱۳۸۸ = ۱۲ اعنيار تلك دارايى ‎(A‏ ل ۲ 2۳ ۳۸۳ ۸ ۰ ۹ درآمد اختصاصی لك ۳3 ۳3۹2 Wren 1۱۸۵۳۳ ayy درصد از و درصد اعتبار از کل اعتبار ميليون ريال جمع اعتبار كل درصد از بل ۳ ۵ ۵ ۱ ۱ ةك معام ‎Nov‏ ‏۹ ‏اف تفن ‎Neo‏ ‏۱۸ ‎Favre‏ ww. Oboe

صفحه 3:
توجه: کل اعتبارات ختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۸۹ به میزان 0۲6۰ میلیاردتومان پوده است . ترجه داگر ها .لاف منایع در بخش دولتی بهداشت و درمان صورت پذیرد مبغ معادل ۲۳۲ میلیارد تومان خواهد بود او درمان كشوراز 177 ميليارد تومان منابع محروم میشود اگر تخصیص تا پایان سال جاری 189 برای کل بخش باشد؛ بخش دولتی بهدا در صورتی که ۳۰۰۰۰۰ نفر در بخش شاغل باشند ؛ سراله پرسنلی در بخش از محل اتلاف منابع معادل۰ ۷۲۰۰ تومان ماهیانه میباشد. درصورتی که هزينه احداث و تجهیز یک تخت بیمارستانی ۷۰ مییون نومان بشدمیتوان۲ ۳۷۶ تخت بیمارستالی را دزی یا ۳۷ بیمرستان ۰ فخت را هازینمود: ساب

صفحه 4:
دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیمارستان آموزشی و درمانی بيمارشعق بیمارستان آموزشی و درمانی کل تختهای بیمارستانی کشور روز یستری بیمارستانها متوسط اشقال تفت منيانگيم: تنداد تختهای: بیمارشتاین خانه بهداشت مرکز بهداشتی درمانی روستایی مرکز استان مرکز بهداشت شهری مرکز بهداشت شهرستان مرکز تسهیلات زایمانی a ale aap de 400 ‏ج066‎ 0 age dara تعداد پرستل رسمی پیمانی طرحی شرکتی ساهو كل متيل تعداد اعضا هیات علمی تعداد دانشجو مقاطع مختلف دولتی دولتی, دولتی دولتی دولتی دولتی aves 60 مع

صفحه 5:
علبرغم بابين بودن درامد سرانه ايران شاخص هاى بهداشتى»ايران همسطح کشورهای همتراز از لحاظ درصد دسبت سین Bets pp ppt rated fee مرگ میس کودکن زپ ‎Ba Ae‏ شا 201 176 216 419 167 173 مرگ رم توزادن (در هر ‎(aaa‏ 42 40 22 17 83 27 16 29 ده زندگي سالم در بدو ‎(ey ag‏ 56.1 61.2 61 62.5 52.6 61.3 62.3 58.7 سرانه سلامت از ‎%GDP‏ 7219 6448 7468 6738 7363 7112 6777 8006 68920000 71325000 22334000 7897000 15433000 9832000 5551000 20000 کشور Turkey Romania Blogiria Kazekhstan Tunisia Libyan Pplpu

صفحه 6:

صفحه 7:
دررآمدسرانه براسلس دلار امریکا درسلل 61111 سوه ‎‘cca‏ <a ‎ole KE‏ بحرين کویت. پاکستان ‎ ‎be ‏د نفت نبود سرانه هر ایرانی چقدر می شد ؟ ‎Oboe ‎

صفحه 8:
a ۱ ۱ il ‏ا‎ ‏بلكستان‎ he ‏جين‎ des oo ‏لبان‎ اتونس فس ذ]) داسف :]) سر 83) لينشاخص جهتة شخيصقدرتخر * اين مفهوم كه به طور مثال با 200000 1 1 ؛ و

صفحه 9:
Oe ee ed eee Sh) ) ‏رها وا و وت رت و یت‎ oad Coe ena ‏مت‎ ep ee 6ه امس ۱ سینت 1% Coe ed 66 ا ۲ 355

صفحه 10:
نحوه تسهيم منابع مالى بخش سلامت در ايران در ‎STOOL‏ e( 200)

صفحه 11:
‎sector‏ واس لا ‏وه لوصوم ‏001۵ امس ‎oh PAE ‏اس 8 | ‎0 ‎ ‏ساب

صفحه 12:
نسبت سهم کل هزینه های بخش سلامت از تولید ناخالص داخلی ابران در,لی سال های 6560-4200 Tal expecditure oo kealtk ‏)ماج(۱۳‎ ane ano alr ace ae ere ©2060 180 4889 (ace 99 L ملعا

صفحه 13:
بودجه هدفها و راهبردها را بصورت عبارتهای مالی درآورده و راه اجرای بر نامه و کنترل پیشرفت انها را نشان می دهد . سازمانها به سه دلیل عمده به بودجه ريزي نیازمندند: % نشان دادن مفهوم مالي برنامه ها ** شناساندن منابع مورد نیاز اجراي برنامه ها بدست آوردن معيارهاي سنجش نظارت وکنترل نتیجه ها در مقایسه با برنامه ها

صفحه 14:
ت نظام بودجه ريزي متداول شفاف نبودن فرایند بودجه ریزی *" تکیه بر چاله زنی تم رکز شدید روی داده ها و بی توجهی به برون دادها و ** عدم وجود ارتباط بين بودجه و عمليات سازمان * جدایی نظام تهیه از نظام کنترل بودجه و بی توجهی به کارایی هزینه ها در مرحله نظارت * فقدان نظارت عملیاتی دقیق *** فقدان نظام گزارشدهی مالی در نظام مالی دولتی جت ارزیابی ساب

صفحه 15:
-اصلاح نظام پرداخت ها -تعیین منطقي تعرفه ها ابزار ت 9 7 ارتقاء كارايي اقتصادي استخراج حسايهاي ملي بهداشت مایت

صفحه 16:
و وزآرت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي ‎ats ۳‏ دستگاههاي وابسته 7 بخش ‎A=‏ ‏۳ علوم يزشكي ‎Bir) / aya / Su‏ / تحقيقات /ر عملييطا/ /رشبکه فیک ‎BY EY‏ و دارو ‎a‏ ۵ بیان ‏جممه-

صفحه 17:
رک ایا

صفحه 18:
نظام جامع مدیریت بیمارستان مدیریت مبتتی بر عملکرد مدیریت نگهداشت بیمارستان بودجه بندی عملیاتی کاهش تصدی گری در بخش خدمات پشتیبانی مدیریت منابع اطلاعات در بیمارستان ارزیابی عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی ساب

صفحه 19:
** گزینش یک چارچوب یا مکتب فکری ® انتخاب يا طراحی یک چارچوب يا الگوی عملی ae * پيشنهاد یک چارت سازمانی جهت بیمارستانهای پایلوت

صفحه 20:
*** دركير كردن مستقيم كا ركنان در استقرار هدفهای حرفه ای خود > * پیوند عملکرد کارکنان به رضایت دیگر اعضای تیم و مشتریان از دستاوردهای سازمان به کار کنان * پرداخت سهم ** ارائه پاداشهای مناسب به مجریان برتر و خودداری از پرداخت اضافی به کا رکنان بدون عملکرد. ساب

صفحه 21:
برنامه ریزی و مطالعات زير بنانی ** تعمیر و نگهداری و راهبری تاسیسات بیمارستان * انتخاب و واگذاری خدمات پیمانکاری ** تعیین شاخصهای کارانی- کیفیت - عدالت - دسترسی- پایداری

صفحه 22:
Bi *** واگذاری استراتژیک (یک فعالیت بطور کامل واگذار میشودمثل واگذاری کل خدمات یک بیمارستان) . ‏و‎ ۰ oe ‏وا گذاری بخشی (پروژه های فرعی عمدتا واگذار میشوه)‎ * ‏واگذاری محدود « واگذاری بخشهانی از یک پروژه)‎ **

صفحه 23:
تلاش در جهت استقرار نظام اطلاعات مدیریت بیمارستان 2 ote * هماهنگ نمودن سیستمهای اطلاعاتی در سراسر بخش بهداشت و درمان الک ی ساب

صفحه 24:
= فرهنگ سازی در راستای محاسبه قیمت تمام شده محاسبه قیمت تمام شده خدمات در سطح مراکز هزینه * اصلاحات قانونی ** شناسایی مراکز هزین ** شناسایی عملیات م رکز

صفحه 25:
*** انتخاب بیمارستانهای پایلوت تعهد روسای دانشگاهها ** کمیته کشوری اصلاح ساختار ** کار گروهای ستادی برای هر وظیفه به صورت مستقل کا رگروههای دانشگاهی ساب

صفحه 26:
۲ سگم باصلاحات > ‎re‏ Oboe

صفحه 27:
Semen | RS ‏ماده‎ اصلاحات در ساختار اداری مالی و استخدامی اصلاحات درساختار اداره |دانشگاه ها و دانشکده ها و بیمارستان ها به صورت استقلال آنها هیأت امنائی | سس سمت ‎١‏ Oboe

صفحه 28:
لت رت کمیته فني تخصصي مدیران بودجه @ ‎e‏ ‏کمیته فني تخصصي مدیران مالي 6) ۳ کمیته فني تخصصي حسایرسان جامعه سلامت 6۳ YRS

صفحه 29:
CSS eer ore me 1. 0 jaa” 1 5 2. حضور حسابرس منتخب هيثت امناء در دانشكاهها سيستم حسابداري از نقدي به تعهدي و ايجاد يك فرايند مناسب براي قيمت تمام شده 3.. تدوین آئین نامه هاي مختلف ‎ug lal agile‏ استخدامي و 4 انتصاب مدیران از کارکنان مالي دانشگاه و شناخت مدیران ‎dle‏ از کلیه مسائل مبتلاء به دانشگاهها 5 تعامل مدیران مالي با سازمانهاي نظارتي نقاط قوت در ماده 49 ۱ 3 «حضور داقیی مدیر آنور مالی در دانشگاه و آشراف مدیزآن به مباقل مخفلت دادتتگا 2 .وجود شناخت کافي مدیر امور ‎lle‏ اژ انتخاب عاملین امور مالي واحدها 3 انتصاب مدیر مالي به مدت 4 سال توسط هیثت امنا. ۱ 1 4 5 تعامل هاي سازنده مدیر امور مالي با مستولین واحدها و سازمانهاي نظارتي وجود گزارشهاي مالي و تحليلي از وضعیت موسسه و استخراج آن در هر زمان مایت

صفحه 30:
تغیر سیستم ‎Jalan‏ ‏موجود از نقدی اصلاح نظام مالی در بخش كزارش بيه تعهدى سار JT Ayes ‏نامه مالی و‎ ‏معاملاتی‎ حضور حسابرس

صفحه 31:
آزاد سازي پتانسیل مدیریت دولتي در کنترل منابع و مصارف یت به تصمیمات مستند اتخاذ شده 3. ایجاد تمرکز سازماني در کنترل هزینه ها 4 فراهم آوري شرایط تصمیم سازي از طریق گزارش هاي مالي 5 استقلال در حذف و جذب نيروي انساني از طریق مقررات خاص 6 استقلال عمل در نحوه نگهداري حسابها

صفحه 32:
1 ۳۹ قابل توجه در ندوین ‎val‏ ‏نا تع 8 0

صفحه 33:
‎a ۲‏ متاو يشوك معاون پشتیب معاون آموزث معاون درمان || معاون بهداشتی || اون پنزوهشی أ | ای | اون آموزشی ‏مدي _كل امور مالى ‎ ‏كت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 34:
أداره بيمارستانهاي بيشنهادي به صورت هيلت أمنايي و تفويض اختیارات مدیریت جذب و بكارگيري نيروي انساني اداري ‎gle‏ در چهارچرب تعرفه هاي مصوب مشتري مدار میدن واحد هاي بهداشتي درماني از طریق اصلاح فرایند ها و ساختار مدیریت اقتصادي (از جمله اصلاح نظام حسابداري + پرداخت مبتني بر علکرد و بودجه ريزي عملیتي ) مایت

صفحه 35:
BPS ‏ا‎ Ol ey ee [Sil Bld gloss sera sores gallo ole SUL ‏مدیران نجاومند,یک:سري:‎ ‏فیباشند‎ عتابع و مصازف مشحسن دزد توسعه و تعدیل واحدها در بیمارشتان به توجیه افتصادي نیاز دارد اطلاعات مالي تصمیم ساز است اطلاعات مالي به استانداردهاي حرفه اي حسابداري نیاز دارد. کنترلهاي داخلي از ملزومات اجراي حسابداري تعهدي است مدیریت طالی :مسلط به نجزیم و تحلیلهاي مان صورتهاي مالي استاندارد مضارگت سدیران در سود با افزایش بهره وري weoVoubwn b

صفحه 36:
بیمارستان به عنوان یگ بنگاه اقتصادی تعیین نیازهای مالی واقعی پیمارستان با اتکا به عملیات وعملکرد تهیه صورتهای مالی پیش بینی جهت ارزیابی عملکرد ريشه یابی مشکلات به استناد انحرافات وسیاستگزاری دوره مالی بعد تهیه صورتهای مالی استاندارد ( عملکرد ۰ سودوزیان » ترازنامه : سرمایه در گردش و...) زهای دولتی تهیه ابزارهای مالی اطلاعاتی مدیریتی فارغ | امکان قیمت گذاری واصلاح تعرفه خدمات وتحدید هزینه ها ساب

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
Pee bee eer) oe ‏ثبت و پلاک‎ ِ ‏دارايي ها در طي‎ ‏ها همراه ی‎ افزار دارايي ثابت نمو

صفحه 40:
** هزینه عملیات را در مراکز هزينه تعيين نماید. * درآمد عملیات را در مراکز هزینه تعیین نماید. ** مصارف از انبارها را جهت مراکز هزینه تعیین نماید. ** هزینه دستمزد را در مراتکز هزینه مشخص نماید. *** نقطه سر بسر بیمارستان را مشخص نماید. قرییه جرب فقرده :دز مر[ کر را مین سباید: اطلاعات آماری مربوط به هزینه و درآمدها را جهت بودجه ریزی عملیاتی فراهم نماید. ساب

صفحه 41:
© شفاف شدن اعتبارات جاری مراکز منتخب * مسئول بودن بیمارستان در خصوص تصمیمات مالی خود افزایش انگیزه در کا رکان بیمارستان در راستای افزایش درآمد و کاهش هزینه ** جلب کمک های مردمی ** سرعت در انجام امور عمرانی در جهت نگهداشت بهتر سازه های درمانی *" جلب حمایت مراجه قضایی/ اتظامی ** تسهیل در انجام امور مدیریتی مرکز مخص.وصاً در ارتباط با تصمیم گیری ها کلان مالی با توجه به پشتوانه هیأت اما ** سرعت در انجام کار به دلیل رهایی از ضوابط مالیس و اداری دست و پاگیر © افزایشجرأت در اجرای تصمیم گیری مبتتی بر مشا رکت توسط مدیران مراکز منتخب با توجه به پشتوانه هیأت امناء ساب

صفحه 42:
سر سا اصلاح نطام بودجه ریزی از روش و جود به روش هدفمند و عملیاتی و به را ۳۹۲۲ 5 صورت قیمت تمام شده خدمات رم(

صفحه 43:
سس سس 2 ۱۳5 بودجه‌ریزی عملیاتی یعنی پیوند منابع(داده ها) به عملیات بیمارستان (ستانده ها) 6 بودجه ريزى عملياتى در واقع يك نوع شيوه تلفيق عملكرد سالانه و بودجه سالانه مى باشد كه روابط بين ميزان اعتبارات برنامه و نتایج مورد انتظار را نشان می دهد.

صفحه 44:
گام اول: تشکیل تیم طراحی نظام بودجه‌ریزی گام دوم: تعریف مراکز فعالیت در بیمارستان گام سوم: تفکیک مراکز فعالیت بر حسب عملیات گام چهارم: تعیین خروجی و برون داد هر مرکز فعالیت گام پنجم: هزین‌یایی عملیات براساس هر مرکز فعالیت گام ششم: نسبت دادن هزینه‌های هر مرکز فعالیت به مراکز هزینه‌نهایی گام هفتم: محاسبه بهای تمام شده بر حسب هر خروجی گام هشتم: پيشنهاد و ندوین بودجه بیمارستان براساس بهای تمام شده

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:
چا زنيدددد ‏ تهيه|قيمت 3 تما شده شاف خی ی اف دور| أیات تإرم ” عمليات تمام‌|شده خدلت صورأنهاي ماللي شناملاتي مراكز أهزينه تهيأ نرم افزار أمناسب شناملاتي عمليابك هر js تغییل روش حسايداري اصالاحات ‎wpe‏ استرا تژي بلند مدت

صفحه 48:
۱- شناسایی و تشخیص مراکز هزینه بیمارستالی ۲- استخراج قیمت تمام شده خدمات در سطح مراکز هزینه (۰؛ بیمارستان) ۳-مقایسه هزینه و درآمد برای هر مرکز فعالیت 6-مقایسه هزینه های داخلی مراکز فعالیت ۰-نحوه تسهیم هزینه های مراکز فعالیت *- ظرفیت سازی نیروی انسانی از طریق آموزش های مکرر و مذاکرات مسقیم ۷- شناسایی کارشناسان فعال حسابداری و دارای اندیشه مستقل در بیمارستان های پایلوت.

صفحه 49:
اگر اطلاعات مالی برای مدیریت در بخش میخواهیم اگر بودجه ریزی عملیاتی میخواهیم اگر تحلیل عملکرد میخواهیم اگر تعرفه یا قیمت معقول میخواهیم اگربایدقیمت تمام شده مبنای سیاستگذاریها و تامین مالی بخش باشد. لأ بید یک باردیگربرای هميشه به جریان عملیات مالی در بخش نگاه كنيم

صفحه 50:
ماده ‎4٩‏ قانون برنامه چهارم توسعه مایت

صفحه 51:
FO oe YE eer E تهیه کننده/ منابع اطلاعاتي گزارشهاي حسابداري (لطلاعاتاقتصادي) = ۰ ادعاها (اظهارات) 0غ

صفحه 52:
ا | ‎olf‏ از کزارش حسابرسى

صفحه 53:
بند الف ماده ماده12 آیین نامه 9 قانون برنامه | | مالی و معاملاتی دانشگاه ها و چهارم تو دانشکده های غلوم يزشكي

صفحه 54:
BWA wre eget, ۱ ۱ مات اموراقتامی وداماقی 7 م۱۳ جنب نات نع مد جف هد هدم ۱ ماوت مسترم دوسسمه مديريت مخایج و امور مجلس وزارت بهناشست. برمان وآموزهی پزشعی. جناب عكر احمد خداد ادكه ‎opine‏ محكوم يتيباتى: حقوقى و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فتاوری. ‎Eon + ‏عسماره 2ه768/ 6/1824 مويخ 0187/6/99 ضدن تافيد و ارسال ور تج‎ eal any ‏وزج ۱۳۵۲ در عصرصی نموه حسابد مى «انشكامها و مرسات امور حالى و مسقيقانى موضيع‎ ‏۱ مد 4 هالد بنامه جهارم #وسيمة التصادى» اجعباعى و فرشكى ججمهورى اسالامى ‎SYAY‏ ميطايق جزه (۷) ند مت ‎ ‏0 تيصرء 04 نوت بردجه سالجاری ونجره احتبارات تقصیص عافعه رد اب لبي جه ميب کردید» درشواسنت و دریات میدارند. رورت داره که «ستگامهای ‎Me patel‏ | تساظ رعایت اصل ۵۵ نون اساسس جمهرری اسلامی. ‏ابراث مقاب بمشتهاه مطروحه در صورتجلسه املكوره مسر رتهاش ‎Ile‏ سل ۱۳۸۳ شود با ‎Ste‏ بات خسن ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏اف ما سب یمد زد ممزاه هسام مرس ‎a‏ یی ‎Gea‏ میتی میات امنا. فسلیم ‎tine‏ بسكي تا کر ‎ee‏ ی يا ا رتاش عرص سیهههای سای ستمد با ‎aaa I gage Sele led eal sll ken g eed gba DU,‏ به دلایل مرجوی ‎gin 9 WSs cers seat Se aes‏ مريوط «الشكاهها و مؤسساك آمووش عالى ى مستيفائ ‎eal |‏ مكنفند حر اسيح رقت لسيد به رقع ابرادات م اشكالات و ثامين نظرات هيات امناء اقدام اسل ‎FA he ‏از صوردهای‎ a ee JL AL sees aT rae ‏مس ول بعلوریکه در خی تال‎ Boe See hole age en ‏كزاركن‎ | ‎ ‏ممصو ‎Spe ee Vn ane‏ اتادی ‎peg‏ 9 کی ‎als‏ 3 صرراهای مالی مقکور و مدانک قکس شسده بت دبا ‎PSE ED A A pm ‏شید ارسال گرده .هی است این مرشوع ارتبالی به الجواى‎ oh, ‏قاترتبرهسمه سالجاری و ممچنین صوراسساپهه استاد و مدازک مورد تفر دیوات مساسبات کشرر‎ ۳ ‎ ‏شرامنسند است دسیررآگرمانید به حاظ رعایت اصل ۵۵ قاتو آساسی جمهیری اسالامی ‎hth‏ ‎comet‏ گرده ۵ رابب هه یم ‏مراء به هالشجاهها و موسسات آموؤش و تحقيقاتى تايمه بلاغ و ‎tho ists pol JF se gal a ceed‏ ‎i Jats ‏معاون مؤيكه و‎ 8 ‏ای یی ویک ارم قیاق ینونک ها تزا دم ارم ‎SOT ee ae es‏ ‎= ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 55:
eae Cee اموضوع ماده 4+ قالوث برقامه ‎eRe Ge pale‏ محاسبات كشور» يعتاب آقاى مسموه ابوالحلای. ‎ea‏ مصعرم وزارت بهداعت و فرمات و پزعکی و جتاب آقای عباس مهاجرانی مدبرکل تمرک ‏تلقيى حسابها و روشهاى حسابدادى از ‏ساعت ۱۹/۳۰ خصبوسن میانی مربوط ید تتقلیم ‎Pe‏ ‏آمودش عالی» ماده ۳۹ قاتوت برتامد چهارم توسمه ‎ot A br‏ پيشنهاد. ‎Thee 9 Coals a age orp ‎27 Sale Sle ‏حسایها و‎ SelB 5 Has JE asta ‏راد معاوت‎ ‎ ‎ ‎lms pa AL OL aT Oe ‎eet, ‎Sele re ‏و تلقيق تسسایها و روشهای‎ ‏الی ۱۲ تشتکیل و پس از انتجام پحفهای متمداد در ‏ارانه ساب از جمله اصل ۵۵ قانوت اساسی جمهوری اسللامى ايرات» قاتوث تفريع بودجه سالهای پس ‏ار اتقادب» قائوث مالى و معاملاقى داتشكاهها و موسسات ‏و پند دت» تبصره (4) قاتوث دنه سا ۱۳۸۴ به انمو ةلد كه دانشگاهها و موسسابت آموزش ۰ ‎re ‏توسط‎ ne pT ‏تصریب صورتهای مالی مزیور توسط حیعت استام ‎ ‏ر فا آخت شهریور ماه سال يعد جهت خبيج ‎tele ts santas ‏متا‎ ‎<— ‏یتنج ۵ ‏عسقیتات و قداوریی در امن ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏زجالی میبایست صورتهای سالی ‏یک نسخه اد صررتهای مالی هر ساك و مدارک مزیودب ‏أدر صورتحساب عملكرد سالائه بودجه كل كشور يه اران و يك تسيقه ان صو تهاى عالى وا ممرام مساسیات کشور رکه تمایند. ‏آسانن مندانک مربوبط یه ‎Ola‏ ‏ججلسه ‎re AOS pete‏ ‎ ‎ ‎ee" ‎Ak ece ‎

صفحه 56:
۱۳ Ol eenes sre Teer *تفتکیل قو,سمینار با عضو خسابرسان تفج دانشگاه ها ‎Say pat‏ بخقفن سلامنفا بیان انقظازاخا از يشان ‎ob wis elect‏ تخسسی حسابرسان:بخش سلافت واقشکیل 9 جلسه باحقنور اعضاه کمیقه فم *تعیین اقزمت یکسان. ‎Ege‏ گزار شات حسابرسی *تعیین قیمت هاي پيشنهادي براي عقد قرارداد با حسابرسان *شناخت و جمع آوری قوانین مالی و محاسباتی مرتبط با بخش بهداشت و درمان و ارسال آن به جامعه حسابرسان *تهیه شناسنامه براي حسابرسان بخش سلامت *جمع بندي گزارشات حسابرسي و نامه مدیریت دانشگاه ها و دانشکده ها *تهیه گزارش ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه و آیین نامه مالی و معاملاتی و ارسال آن به جامعه حسابداران رسمي ایران *بررسی گزارشات حسابرسی در جلسات هیأت امن با حضور معاون محترم هماهنگی و دبیر مجامع نجلسات گزارش حسابرسی جهت درج آن در مصوبات هیأت امن

صفحه 57:
یخی از مواد گزارش حسابرسان : * دارایی هاي ثابت مشهود دانشگاه (شامل ساختمان . اثائه و سایر تجهیزات ) فاقد پوشش بیمه اي در مقابل خطرات احتمالي مي باشد. ** . عدم امکان اثبات صحت مصرف موجوديهاي دارو و اجناس به علت فقدان - سیستم نگهداري موجودي هاي جنسي - عدم استفاده از سیستم ثبت دائمي‌ورود و خروج اجناس - عدم استفاده از روش مناسب قیمت گذاري از جمله روش اولین صادره از اولین وارده و. ** به دلیل عدم وجود سیستم موثر و مناسب امکان حصول اطمینان از سوابق و نتلیج حاصل از نبارگرداني موجودي انبارها به نحو کامل وجود ندارد. ** دانشگاه فاقد سیستم مدون و مناسب انبار جهت ثبت و نگهداري حساب موجودیها مي باشد و سوابق مقداري و ريللي موجوديهاي جنسي خصوصاً در داروخلنه بیمارستانها و نگهداري نمي شود و کاردکس ( کارت ) کالا در بیشتر موارد تهیه و تنظیم نمي گردد. ** بدون توجه به بدهي کارپرداز در حساب کمک هاي مردمي‌با توجه به بازنشسته شدن تسویه حساب مالي و اموالي نموده و پيگيري لازم جهت وصول مبلغ مذکور انجام نگردیده است.

صفحه 58:
a

صفحه 59:
استخدام حسابدار۰ ۸۰

صفحه 60:
- کشور ما محدودیت شدید مالی دارد؟ - باور کنیم که اگر فقیر نیستیم ثروتمند هم نیستیم! - بپذیریم که همه وظایف را با هم نميتوانیم انجام دهیم و باید اولویت بندی کنیم!

صفحه 61:

34,000 تومان