پزشکی و سلامت

اصلاح برنامه آموزشی درس اخلاق پزشکی

Eslah_barname_amoozeshi_dars_akhlagh_pezeshki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصلاح برنامه آموزشی درس اخلاق پزشکی”

اصلاح برنامه آموزشی درس اخلاق پزشکی

اسلاید 1: گروه اخلاق پزشکيدانشكده پزشكي - دانشگاه علوم پزشکي تهران اصلاح برنامه آموزشی درس اخلاق پزشکیبسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: 2سابقه اصلاح برنامهنياز سنجي ضرورت بازنگري برنامه درسي اخلاق پزشکيمصاحبه با مسئولين آموزشنظر سنجي از انترنها

اسلاید 3: 3سابقه اصلاح برنامهمصوبه شورای سياستگذاري وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشكي (آذر ماه 1384)تشکيل گروه اخلاق پزشکي در دانشگاههاي پزشکيبازنگري آموزش اخلاق پزشکي

اسلاید 4: بازنگري برنامه آموزش اخلاق پزشكي دوره پزشكي عمومي

اسلاید 5: 5بازنگري برنامه آموزش اخلاق پزشكينيازهاي جامعه در ارتباط با محصول دوره آموزشي چيست؟ اهداف آموزشي كلي و اختصاصي دوره چيست؟ چه محتوايي بايد ارايه شود؟ اين محتوا چگونه بايد سازماندهي شود؟ از چه استراتژي هاي آموزشي بايد استفاده شود؟ از چه روش هاي آموزشي بايد استفاده شود؟ ارزيابي چگونه انجام مي شود؟ جزييات برنامه آموزشي چگونه به اطلاع رسانده مي شود؟ چه محيط آموزشي مورد تأكيد قرار مي گيرد؟ كل فرايند ارايه برنامه آموزشي چگونه اداره مي شود؟ مراحل

اسلاید 6: 6نياز سنجيبررسي مقالات رضايت سنجي مردم از نظر سلامت ايران بررسي نتايج مطالعه‌ي مشكلات حرفه‌اي پزشكان ايران كه توسط انجمن پزشكان عمومي انجام يافته بودمصاحبه با اساتيد صاحب نام اخلاق بررسي نتايج طرح شيوع‌سنجي مسائل اخلاقي در طبابت در يكي از بيمارستان‌هاي درماني تهرانمرور برنامه درسي اخلاق پزشكي دانشگاه‌هاي شيراز و اصفهان مرور برنامه‌ي درسي اخلاق پزشكي دانشگاه‌هاي ساير كشورهامرور مقالات وضعيت سنجي آموزش اخلاق پزشكي

اسلاید 7: 7اهداف كليدوره آموزش اخلاق پزشكي بايد:دانشجويان را در زمينه شناخت و پذيرش تعهدات حرفه اي خود توان مند سازد.دانشجويان را در شناخت جنبه هاي انساني و اخلاقي حرفه پزشكي توان مند سازد. توجه دانشجويان به موضوعات اخلاق پزشكي پيرامون خود را افزايش دهد. زيربناي دانشي و مهارتي لازم براي تصميم گيري اخلاقي به روش صحيح و با در نظر گرفتن موازين حقوقي را در دانشجويان ايجاد كند. دانشجويان را در زمينه به كارگيري اين دانش و مهارت ها در تصميم گيري اخلاقي توان مند سازد.

اسلاید 8: 8اهداف بينابيني در بعد دانشي، اهداف آموزش اخلاق پزشكي شامل موارد زير مي باشد:‌مباني و تئوري هاي اخلاقيتعهد و رفتار حرفه ايدانش پايه اي موضوعات اخلاق پزشكي: خطاهاي پزشكي اخلاق در آموزش پزشکي اخلاق پزشكي در رابطه با مادر و جنين تعارض منافع پزشکرابطه پزشك با ساير اعضاي كادر خدمات سلامتتعيين ظرفيت و تصميم گيري جايگزيناتونومي و رضايت آگاهانه ارتباط پزشك و بيماررازداري و حقيقت گويي اخلاق در پژوهش ملاحظات اخلاقي پايان حياتتخصيص منابع و عدالت

اسلاید 9: 9اهداف بينابينيدر بعد مهارتي، هدف آموزش اخلاق پزشكي ايجاد توانمندي تصميم گيري اخلاقي و طبابت اخلاقي است که شامل اجزاء زير مي باشد: توانايي برقرار ارتباط با بيماران، بستگان ايشان و ساير اعضاي كادر پزشكي در مورد موضوعات اخلاق پزشكيجلب مشارکت بيماران و بستگان ايشان در تصميمات تشخيصي درماني و تعامل موثر با ايشان در مورد موضوعات اخلاق پزشكيتوانايي ارزيابي و ارتقاء عملکرد خود در مراعات تعهدات حرفه ايتوانايي ارائه و پذيرش انتقادات مناسبمهارت هاي لازم براي پياده سازي تعهدات حرفه اي و تصميمات اخلاقي اتخاذ شده در حضور محدوديت هاي موجود در مؤسسات محل فعاليت

اسلاید 10: 10اهداف بينابينيدر بعد نگرشي، اهداف آموزش اخلاق پزشكي شامل موارد زير مي باشد:‌توجه داشتن(ethical awareness) به موضوعات اخلاق پزشکي در محيط کار خوداحترام، دل سوزي، درست كاري، قابل اعتماد بودن و پاسخ گويي به نيازهاي بيماران و جامعه به نحوي كه منافع بيمار را بر منافع خود اولويت دهد. وظيفه شناسي و مسؤوليت پذيري در مقابل بيماران، جامعه، قانون و حرفه پزشكي و تعهد به تعالي حرفه اي تعهد به عدالت و عدم تبعيض در ارايه خدماتاحترام به نقش ساير اعضاي تيم خدمات سلامت احترام به بيمار به عنوان يك انسان و توجه نشان دادن به تفاوت هاي فرهنگي و مذهبي، سن، جنس و ناتواني‌هاي بيمار انتقاد پذيري و نگرش نقادانه نسبت به خودتعهد به حفظ سلامت خود و ساير اعضاي تيم خدمات سلامت

اسلاید 11: 11محتواي آموزشي و سازمان بندي آن

اسلاید 12: 121رفتار حرفه اي دو جلسه2تاريخچه و مکاتب اخلاقي يك جلسه3اصول چهارگانه و ابزارهاي تحليل اخلاقييك جلسه4ارتباط پزشك و بيماريك جلسه5اتونومي و رضايت آگاهانه يك جلسه6تعيين ظرفيت و تصميم گيري جايگزينيك جلسه7رازداري و حقيقت گويييك جلسه 8رابطه پزشك با ساير اعضاي كادر خدمات سلامتيك جلسه9خطاهاي پزشكييك جلسه10مشاركت دانشجويان در مراقبت از بيمارانيك جلسه11تعارض منافع پزشكيك جلسه12تخصيص منابع و عدالتيك جلسه13حقوق افراد آسيب پذيريك جلسه14اخلاق در مسايل مربوط به مادر و جنينيك جلسه 15مسائل اخلاقي پايان حياتيك جلسه 16راند اخلاق پزشكييك جلسه

اسلاید 13: استراتژي و روشهاي آموزشي

اسلاید 14: 14استراتژي آموزشي Problem Based Student Centered

اسلاید 15: 15روشهاي آموزشيبحث در گروه هاي کوچکسخنراني تعاملينگارش لاگ بوکراند اخلاق باليني

اسلاید 16: 16Problem based teachingاستفاده از روش Case discussion در گروه‌هاي كوچك

اسلاید 17: 17ساختار کلاسهاتشکيل گروه هاي کوچک 12-10 نفره براي بحث بر روي موارد اخلاقي

اسلاید 18: 18Student centered teachinglog book آموزشی :سه case اخلاق پزشکي که در بخشها با آن برخورد داشته اند را انتخاب اين دفترچه درج می شود. در آن شرح مسئله, سوال اخلاقي و اصول و ارزش‌هاي اخلاقي مطرح در case‌ مورد نظر و تعارضات احتمالي آنها توضيح داده می شود.

اسلاید 19: 19Student centered teachingراند اخلاقي به عنوان جلسه پاياني دوره دانشجويان بر اساس caseهاي لاگ بوک خود در گروههاي کوچک گروه بندي مي شوند. با حضور استاد جلسه مربوطه caseهاي خودشان را مطرح و بحث مي کنند. استاد هدايت بحث و جمع بندي آن را بعهده دارد.

اسلاید 20: ارزشيابي

اسلاید 21: 21ارزشيابي دانشجويانارزشيابي Formative در راند اخلاق پزشكي پايان دوره، caseهاي ارائه شده توسط دانشجويان در log book در گروه‌هاي مجزا با حضور دانشجويان و استاد مربوطه مورد بحث و تحليل قرار مي‌گيرد و دانشجويان فيدبك تجزيه و تحليل خود را دريافت مي‌كنند.

اسلاید 22: 22ارزشيابي دانشجويانارزشيابي Summativeحضور فعال در بحث كارهاي گروهي Logbookامتحان پاياني به صورت سوالات تشريحي مبتني بر آناليز case و سؤالاتي با پاسخ‌هاي كوتاه است.

اسلاید 23: 23ارزشيابي اساتيد ارزشيابي اساتيد به روشهاي زير انجام مي‌گيرد: فرم نظرخواهي پر شده توسط دانشجويان كه در پايان هر كلاس جمع‌آوري خواهد شد. نتايج اين نظرخواهي در اختيار استاد مربوطه قرار مي‌گيرد.حضور يكي از اعضاي هيأت علمي گروه در جلسة تدريس اساتيد به صورت اختياري و به انتخاب خود اساتيد، كه فرم ارزشيابي استاد را تكميل و به استاد مربوطه تحويل مي‌دهد.

اسلاید 24: 24ارزشيابي دوره ارزشيابي دوره به صورت زير انجام مي‌شود: فرم نظرخواهي پرشده توسط دانشجويان در پايان دوره برگزاري جلسه FGD با جمعي از دانشجويان در خصوص بررسي وضعيت دورهدريافت فيدبک هاي انفرادي از دانشجويان و اساتيد

اسلاید 25: اطلاع رساني برنامه

اسلاید 26: 26اطلاع رساني برنامهجلسه معرفي دورهتهيه کتابچه راهنماي دورهسايت گروه اخلاق پزشکي

اسلاید 27: 27وب سايت گروه اخلاق شامل برنامه و تمام مواد آموزشي درس

اسلاید 28: ارزشيابي اولين اجراي دوره

اسلاید 29: 29فرايند

اسلاید 30: 30پيامد

اسلاید 31: 31روشهاي آموزشي

اسلاید 32: 32بحثموفقيت برنامه در دستيابي به بخشي از اهداف لزوم ادغام در بخشهاي بالينيمحيط‌هاي آموزشي مناسب براي رشد تعهدات حرفه ايآموزش اعضاء هيأت علمي

اسلاید 33: 33

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید