صفحه 1:
ار 0
صفحه 2:
فهرست
ياد كيرى
نگرشهای مختلف یادگیری
نظريه سازنده نكرى در يادكيرى
ears een ey mel |
3
انگیزش و تعلیم و تربیت
انواع انگیزه
الگویی برای افزایش انگیزه
ويزكى هاى معلم
ویزگی های جو کلاس
0
هوش و خلاقیت
تعريف هوش
تكرشهاى مختلف به هوش
تقسیم بندی هوش چند گانه
اصول آموزشى مرتبط با تقويت هوش
انواع تفكر
خصوصیات افراد خلاق
آموزش و پرورش و خلاقیت
تغییرات اساسی نظام آموزشی جهت
پرورش خلاقیت
صفحه 3:
ياد كيرى 4 |
SS
0
انسان تنها با تعدادی رفتار رفلکسی ساده متولد می شود و بیشتر آنچه
که انجام می دهد حاصل یادگیری است
| 7 ا 0 Peers hl ares poe TICS Teg)
Sane حاص
صفحه 4:
نگرشهای مختلف ياد كيرى
ا ا ا ا بيت لات
رابطه بین محرک و پاسخ
Ne ا ا ct oO ا
۱ eee Ce Eee)
صفحه 5:
نظریه سازنده نگری در یادگیری
" معلمان نمی توانند به سادگی دانش خود را منتقل کنند
mU bree) ۳
Foe ee cc een ae er 2225555
9 eee > Uke tl ROTTS)
کنند و آنها را تغییر دهند
وت
صفحه 6:
اصول نظريه 200 نگری
*" يادكيرى اجتماعى
ا ا م
2
0 a
صفحه 7:
روشهای تدریس
روشهای قدیمی روش پایین به بالا
Foe eS Seem RE SLOTS)
(a)
۱
/
صفحه 8:
انگیزش و تعلیم و تربیت
27
|
7 دانش آموز با انگیزه خود به دتبال یاد گیری می رود
صفحه 9:
eae]
fiom sae Se Ser
اا ا eae 1۹
-> نايايدار و وابسته به شرايط
۰
8
صفحه 10:
" انگیزش بیرونی << تحریک خارجی --پاداش و تقویت
۱ or ete eS ا
BOOS poser ا
2 Be Re a! =)
مر
صفحه 11:
الگویی برای افزایش انگیزه
بالا بردن انك
صفحه 12:
ویک Feats معلم
rine 1
لك
آجاد علاقه
ب كرمى و هم حسى
انتطاراك كيت
صفحه 13:
ویژگی های جو کلاس
" جو کلاس شامل رابطه بین معلم - دانش آموز, روابط بین
دانش آموزان و ويزكيهاى فيزيكى كلاس است
مقدار انگیژه - انتظار موفقیت * ارزش موفقیت
نظم و ایمنی
Ce
=o
fs, =
صفحه 14:
ویژگی های روش آموزش
” روش آموزش بايد به كونه باشد كه ايجاد انكيزه كند
ا ا 0
caneesa سم 1
2
۷ os
al 7 3 1 sree enon ores
7
تقویت و تنبیه 7
صفحه 15:
۳۱
۴
يل
۳۷
ae Sore
۱۳۷
۱۶۳
۳3
2۹
۴۲
و
آب مورد نظر به لبتر
44
ثرا
سب
YF
صفحه 16:
هوش و خلاقیت
رسد
رابطه هوش و خلاقیت ؟
1 اهر 1
رابطه آموزش با هوش و خلاقیت ؟
صفحه 17:
تعريف هوش
” تفكر و استدلال كردن انتزاعى
cil er wd care *
ل 0 0
" توانایی سازگاری با محیط و شرایط جديد
صفحه 18:
نگرشهای مختلف به هوش
Dene eee el ا ل eo <a
1 Re ete eres ene eo
صفحه 19:
rere ا و
" هوش زبان شناختی
* هوش منطقی- ریاضی
* هوش موسیقی
هوش فضايى
0
هوش ميان فردى
” هوش درون فردى
صفحه 20:
اصول آموزشى مرتبط با تقويت هوش
re mre sre
Or Res ee eee rea eree
eb jy] 925 ps رك
Feet reer cet ere car reed eee ee
صفحه 21:
ا ۱
آيا خلاقيت همان هوش است ؟
* رابطه خلاقیت با پیشرفت تحصیلی ؟
لت ل لك
صفحه 22:
تعريف خلاقيت
" روانی جریان فکر و تخیل
* انعطاف پذیری قوای فکری
00002
صفحه 23:
انواع تفکر
* تفكر همكراء كشف روابط بين يديده ها با استفاده از نتايج تجربيات
قبلى و ييروى ازعادت در تفكر - + هوش
" تفکر واگرا: نگاه جدید به پدیده ها و ساختار شکنی نظم حاکم بر
* لازمه تفکر واگرا استفاده کافی از تفکر همگراست رد
7 ارتباط هوش و خلاقیت es
صفحه 24:
تفکر همگرا ۳
صفحه 25:
خصوصيات افراد خلاق
معمولا باهوش
a
(eased glad 9 555
0
* محافظه كار نيستتد
كك دوج جص rekon
عدم پیروی از روش دیگران
آهمیت کمتر نسبت به تمرات:
كلاس و ارزيابى ديكران
مكلا
عمیق اندیش در مسائل ذهنی
Corer Or oe |
و اجتماعى
احساس مسئولیت نسبت به
دیگران
فعال و کاری
تسلط بیشتر پر غرایز
علاقه و کنجکاوی به مسائل
علمی و هنری
صفحه 26:
oO
كا
1 اا ا ا ا Cae
آموزش و پرورش و خلاقیت
0
Be اب ۳ eee PE ce
500 0
" خلاقیت و پیشرفت تحصیلی
صفحه 27:
*. آموزش معلمان براى يرورش خلاقيت و تفكر واكرا در دانش آموزان
تغییر روش تدریس
250 Prac relies sie 55)
تغيير جو كلاسى شامل روابط فردى و محيط آموزشى
erent ا ا ا ل Nee areal ee Ret
تغییر کتپ درسی
عدم ارائه درس به صورت مطالب و کتب از پیش تعیین شده
۱ ee erie ee
Rx yy eel oe we See Meer od
ذركيرى مستقيم ذاش آموزان در يادكيزى واداره كلاس به صورت شاكرد محورى
تغيير نقش دانش آموزان از غير فعال و شنونده به فعال و كوينده
صفحه 28:
eee eee ERTS er RC Ree eo ae
© @rrkevbok, 8.0 (IOO9).CPPevive Ocul earcicg. Doavile,
۱ ام ce ree
صفحه 29: