پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

اصول بهداشتی در کافه قنادی ها (۶)

ossole_behdashti_ghanadiha_6_Web

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول بهداشتی در کافه قنادی ها (۶)”

اصول بهداشتی در کافه قنادی ها (۶)

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: اصول بهداشت درکافه قنادیها(6)(ویژه متصدیان و شاغلین درکافه قنادیها)تهیه و تنظیم از : مقصود امیرپوردکترای تخصصی ( PHD) مهندسی محیط زیستدانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغهEmail : m.amirpour1128@mrgums.ac.ir

اسلاید 3:  شرايط ساختماني و بهداشتي در قنادی هاو کارگاه های شیرینی پزی

اسلاید 4: ماده16كف ساختمان بايد داراي شرايط زير باشد:  الف) از جنس مقاوم ، صاف ، بدون درز و شكاف و قابل شستشو باشد . ب) داراي كف شور به تعداد مورد نياز ، مجهز به شتر گلو و نصب توري ريز روي آن الزامي است . ج) داراي شيب مناسب بطرف كف شوي  فاضلاب رو باشد

اسلاید 5: * ساختمان ديوار از كف تا سقف از مصالح مقاوم بوده و طوري باشد كه از ورود حشرات و جوندگان جلوگيري به عمل آورد . تبصره 1: سطح ديوارها بايد صاف ، بدون درز و شكاف و به رنگ روشن باشد ماده 17

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: ماده 18ماده 18 : پوشش ديوارها بايد متناسب با احتياجات و لوازم مربوط به نوع كار و بر حسب مشاغل مختلف ، بشرح تبصره هاي ذيل باشد .تبصره 1- پوشش بدنه ديوار كارگاههاي تهيه مواد غذايي ، آشپزخانه ،آبدارخانه ، انبار مواد غذايي ، ميوه و سبزي فروشي ، حمام ، مستراح ، دستشويي ، رختشويخانه بايد از كف تا زير سقف و در مورد كارگاهها و كارخانجات توليدي مواد غذايي تا ارتفاع حداقل چهار متر كاشي ، سنگ ، يا سراميك و ديوار كارخانجات از ارتفاع چهار متر به بالا مي تواند از سيمان صاف و صيقلي به رنگ روشن باشد .

اسلاید 9: تبصره2- سطح ديوار سالنهاي پذيرايي تا ارتفاع حداقل 120 سانتيمتر از كف با سنگ هاي صيقلي يا سراميك و يا كاشي و از ارتفاع 120 سانتيمتري تا زير سقف با رنگ روشن قابل شستشو پوشيده شود .

اسلاید 10: ماده 19ماده 19 : سقف بايد صاف ، حتي الامكان مسطح ، بدون ترك خوردگي ، درز و شكاف و هميشه تميز باشد .تبصره- پوشش سقف آشپزخانه ها و هر نوع محل طبخ و همچنين گرمخانه و دوش حمام بايد از جنس قابل شستشو و برنگ روشن باشد .

اسلاید 11:

اسلاید 12: ماده20ماده 20 : وضع درها و پنجره ها بايد داراي شرايط زير باشد .الف) درها و پنجره ها از جنس مقاوم ، سالم و بدون ترك خوردگي و شكستگي و زنگ زدگي و قابل شستشو بوده و هميشه تميز باشد .ب) پنجره بازشو بايد مجهز به توري سالم و مناسب باشد به نحوي كه از ورود حشرات به داخل اماكن جلوگيري نمايد .ج) درهاي مشرف به فضاي باز بايد مجهز به توري سالم و مناسب و همچنين فنردار باشد بطوريكه از ورود حشرات و جوندگان  و ساير حيوانات جلوگيري نمايد.

اسلاید 13:

اسلاید 14: ماده21ماده 21 : آب مصرفي بايد مورد تائيد مقامات بهداشتي باشد .آب آلوده میتواند عامل انتقال میکرو ارگانیسمهای عامل مسمومیتهای غذایی به فراورده های غذایی و محیط شود همچنین آب مصرفی باید با شرایط کاملا بهداشتی دفع شود واز ریختن به معابر و آبهای سطحی جلوگیری شود.

اسلاید 15: ماده22ماده 22 : كليه اماكن و مراكز و كارگاهها و كارخانجات مشمول اين آئين نامه بايد داراي سيستم جمع آوري (و در مورد هتلها و كارگاهها و كارخانجات سيستم تصفيه) و دفع بهداشتي فاضلاب مورد تائيد مقامات بهداشتي باشد .تبصره - هدايت و تخليه هرگونه فاضلاب و پساب تصفيه نشده اماكن و مراكز و كارگاهها و كارخانجات مشمول اين ائين نامه به معابر و جوي و انهار عمومي اكيدا ممنوع مي باشد.

اسلاید 16: ماده 23 و ماده 24ماده 23 : وضع و تعداد دستشوئي بهداشتي و متناسب باشد .ماده 24 : وضع و تعداد توالت و دستشوئي بهداشتي و متناسب باشدتبصره- دستشوئي ها بايد مجهز به صابون (ترحيحا صابون مايع) و خشك كن مناسب و بهداشتي بوده و وجود زباله دان در كنار دستشوئي الزامي است .

اسلاید 17: مقایسه کنید

اسلاید 18: ماده 25براي كارگران بايد دستوئي و توالت مجزا و مجهز به شير آب گرم و سرد و با شرايط لازم بهداشتي در محل مناسب و به تعداد مورد نياز به شرح جدول ذيل وجود داشته باشد .( 1-5 نفركارگر يك توالت و دستشوئي )تبصره - وجود توالت و دستشوئي بشرح مفاد ماده 25 و بندهاي 1 تا 6 ان براي كارگران مرد و كارگران زن بصورت كاملا مستقل و جدا از هم اجباري است.

اسلاید 19:

اسلاید 20: حمام مذكور در ماده 12 بايد داراي شرايط مندرج در مواد 15 لغايت 20 ، 27 ،30 ، 31، 37 و 38 اين آئين نامه بوده و تعداد آن نيز متناسب با تعداد كارگران بشرح جدول ذيل بوده و بايد مشابه توالت و دستشوئي براي كارگران مرد و كارگران زن بطور جداگانه محاسبه و اعمال و بصورت كاملا جدا و مستقل از هم در محل هاي مناسب وجود داشته باشد .  5 - 1  نفر كارگر يك دستگاه

اسلاید 21:

اسلاید 22: تقديم به شما

اسلاید 23: با تشکر از توجه سبزتان

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید