پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

اصول حفاظت لیزری در پزشکی

Principles of Laser Protection in Cyberknife

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول حفاظت لیزری در پزشکی”

اصول حفاظت لیزری در پزشکی

اسلاید 1: Principles of Laser Protection in Cyberknifeاصول حفاظت لیزری در سایبرنایففاطمه عمرانی ، مرضیه بهبانی

اسلاید 2:

اسلاید 3: Cyberknife

اسلاید 4: پرتودرمانی یک روش درمان سرطان است که دز معین و دقیقی از پرتوهاي پرانرژي معمولا پرتوهاي ايکس مورد استفاده قرار مي گيرد. دستگاه راديوتراپي به گونه اي طراحي مي شود که امكان تابش دز مشخص به ناحيه مورد نظر از بدن بيمار را دارد. دز جذبي پرتوها سبب آسيب سلولها و توقف رشد و تقسيم آنها مي شود. سلولهای غیرطبیعی سرطان برخلاف سلولهاي طبيعي معمولا دراثر تابش بازسازي و ترميم نمي شوند. اثرات جانبي راديوتراپي عموما موقتي هستند. هدف راديوتراپي ازبين بردن سلولهاي سرطاني و آسيب حداقلي به سلولهاي سالم است که براي درمان انواع تومورها به کار ميرود.انواع پرتودرمانی : ۱.  پرتو درمانی خارجی (تله تراپی): ۲. پرتو درمانی تطبیقی سه بعدی۳. IMRT ۴. پرتو درمانی داخلی۵. رادیوتراپی حین جراحی۶. رادیوتراپی سیستمیک

اسلاید 5: دستگاههای پرتو درمانی :۱. دستگاههای درمان سطحی : ۲. دستگاههای درمان نیمه عمقی: ۳. دستگاههای مگا ولتاژ: ۴. دستگاه کبالت تراپی: ۵. دستگاههای شتابدهندهی خطی۶. سیکلوترونها: ۷. گاما نایف ( چاقوی گاما): ۸. سایبر نایف:

اسلاید 6: ۸. سایبر نایف: سایبر نایف یک نوع ربات رادیوتراپ است. دستگاه پرتو درمانی رباتیک برای درمان سرطان مورد استفاده قرار گرفته شده است. سایبرنایف، شیوه‌ای از پرتو درماني است که به وسيله دکتر جان آر آدلر، استاد جراحي مغز و اعصاب و پرتودرماني دانشگاه استنفورد و همچنين پيتر و راسل شونبرگ از شرکت پژوهشي شونبرگ، بنيان نهاده شد. در اين شيوه البته خبري از چاقوي واقعي نيست ولي پرتو تابانيده شده به مانند چاقويي دقيق و بدون درد، بدون اينکه نياز به بيهوشي باشد، عرصه را بر سلول‌هاي سرطاني تنگ مي‌كند. دستگاه سایبر نایف با تنفس بیمار به حرکت درمی‌آيد و مي‌تواند تومورهاي سرطاني را با دقت بسيار بالاتر از روش‌هاي ديگر مورد هدف قرار دهد و ميزان آسيب به بافت‌هاي سالم را کاهش دهد. این دستگاه در واقع نوعی شتابدهنده خطی فشرده است که روی بازوي رباتيک نصب شده است. سايبر نايف با استفاده از بازوي رباتيک پرتوهاي چندگانه تشعشعات با دوز بالا را از زواياي مختلف انتقال مي‌دهد. حین کار این دستگاه دوربین‌های مجهز به اشعه ايکس تنفس بيمار را کنترل مي‌کنند و براي به حداقل رساندن آسيب به بافت‌هاي سالم جهت پرتوهاي راديوتراپي را تنظيم مي‌كنند. دقت بالای این دستگاه، درمان تومورهای سرطانی را که در نقاط حساس بدن نظير نخاع قرار دارند يا دسترسي به آنها دشوار است، تسهيل مي‌کند. سایبرنایف جدیدترین تکنولوژي جراحي راديويي ( راديوسرجري) در دنياست که ميتواند بسياري از تومورهاي سرطاني را در نقاط مختلف بدن درمان کند. 

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید