کسب و کار مدیریت و رهبری

اصول سیستم های اطلاعاتی در کسب و کار

osule_systemhaye_ettelaati_dar_kasb_va_kar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول سیستم های اطلاعاتی در کسب و کار”

اصول سیستم های اطلاعاتی در کسب و کار

اسلاید 1: به نام خدا اصول سیستم های اطلاعاتی در کسب و کارچهرقانیطوسی فرشگر

اسلاید 2: چرا سیستم های اطلاعاتی و تکنولوژی اطلاعات را مطالعه می کنیم؟به همان علت که سایر رشته های کسب و کار مانند مالی، بازاریابی و ... را مطالعه می کنیم. IS & IT اجزاء حیاتی کسب و کار و سازمان ها هستند.IS: ترکیبی سازمان یافته از افراد، سخت افزار، نرم افزار، راه حل ها، تغییرات و اوزیع اطلاعات در سازمان می باشد.از زمان پیدایش تمدن ها IS به وجود آمده است. مانند شبکه های دیوار غارها، علائم دودی برای برقرای ارتباط و کارت لیست ها در کتابخانه ها.سیستم های اطلاعاتی در مشاغل

اسلاید 3: گرچه موضوعات IT & IS گاهی به جای یکدیگر به کار می روند اما آن ها دو مفهوم جدا از هم هستند. IS: کلیه اجزاء و منابع لازم برای تحویل اطلاعات و کارها به سازمان را توصیف می کند.IT: به سخت افزار، نرم هفزار، شبکه و مدیریت اجزاء داده های لازم برای عملکرد سیستم مربوط است.تکنولوژی های اطلاعاتی

اسلاید 4: تکنولوژی های سخت افزار رایانهتکنولوژی های نرم افزار رایانهشبکه تکنولوژی های از راه دورتکنولوژی های مدیریت منابع داده هاانواع تکنولوژی های اطلاعاتی

اسلاید 5: چهارچوب سیستم های اطلاعاتیISسیستم های اطلاعاتچالش های مدیریتیکاربرد های تجاریفرآیند پیشرفتمفهوم اساسیتکنولوژی های اطلاعاتی

اسلاید 6: نقش اساسی سیستم های اطلاعاتی در کسب و کار پشتیبانی ازاستراتژی هایی برای مزیت های رقابتیپشتیبانی از تصمیم گیری های تجاریپشتیبانی از فرآیند کسب و کار و عملیات

اسلاید 7: تجارت و کسب و کار الکترونیکی : 2000- 1990 سیستم های مبنی بر اینترنت و تجارت الکترونیک سازمان های مبتنی بر وب،فرآیندهای کسب و کار الکترونیک جهانی و تجارت های الکترونیک در ایتنرنت، اینترانت، اکسترانت و سایر شبکه ها.پشتیبانی استراتژیک و کاربران نهایی : 1990- 1980سیستم های حسابگر کاربران نهاییپشتیبانی مستقیم حسابگری برای بهره وری کاربر نهائی و همکاری گروههای کاری سیستم های اطلاعات اجرائیاطلاعات ضروری برای مدیران رده بالاسیستم های خبره وسیله خبره مبتنی بر دانش برای کاربران نهایی سیستم های استراتژیک اطلاعاتمحصولات و خدمات استراتژیک برای مریت های رقابتینقش ها ی در حال گسترش IS در تجارت و مدیریتنقش ها ی در حال گسترش IS در تجارت و مدیریتنقش ها ی در حال گسترش IS در تجارت و مدیریت

اسلاید 8: پشتیبانی از تصمیم : 1980- 1970 سیستم های پشتیبانی از تصمیم گیری DSS پشتیبانی تک هدفه و تعاملی فرآیندهای تصمیم گیری مدیریتیگزارش مدیریتی : 1970- 1960سیستم های مدیریت اطلاعات MRSگزارش های مدیریتی از اطلاعات از پیش تعیین شده برای پشتیبانی از تصمیم گیریپردازش داده ها : 1960- 1950سیستم های الکترونیکی پردازش داده هاپردازش تراکنش ها، نگه داری سوابق و کاربردهای سنتی حسابدارینقش ها ی در حال گسترش IS در تجارت و مدیریت (ادامه)نقش ها ی در حال گسترش IS در تجارت و مدیریتنقش ها ی در حال گسترش IS در تجارت و مدیریت

اسلاید 9: نقش تجارت الکترونیکی در کسب و کار عرضه کنندگان و سایر شرکای تجاریمصرف کنندگان و مشتریان تجاریمرز شرکتاکسترانتاینترانتاینترانتاکسترانتاینترنت

اسلاید 10: انواع سیستم های اطلاعاتیسیستم های اطلاعاتیسیستم های پشتیبان عملیاتسیستم های پشتیبانی مدیریتیسیستم های پردازش ویژهسیستم های پردازش تراکنشسیستم های کنترل پردازشسیستم های همکاری اداریسیستم های اطلاعاتی مدیریتسیستم های پشتیبانی از تصمیمسیستم های اطلاعات اجرائیسیستم های پردازشگر ویژهسیستم های خبرهسیستم های مدیریت دانشسیستم های اطلاعات استراتژیکسیستم های کارکردی تجاریپشتیبانی از سیستم های تصمیم گیری مدیریتیپشتیبانی از سیستم های عملیات کسب و کارپردازش تراکنش کسب و کارکنترل فرآیندهای صنعتیهمکاری تیم ها و گروه های کاریگزارش های از پیش تعیین شده برای مدیرانپشتیبانی تصمیمات تعاملیاطلاعات مناسب برای اجراءتوصیه های تخصصی برای تصمیم گیرندگانمدیریت دانش سازمانیحمایت از مریت های رقابتیپشتیبانی از کارکردهای اساسی تجاری

اسلاید 11: سیستم های پردازش تراکنشTPS .فرآیند داده ها از تراکنش تجاری منتج می شود، به روز کردن پایگاه داده ای عملکردی و وتولید مدارک تجاری. مانند فرآیند فروش و موجودی و سیستم های حسابداری.سیستم های فرآیند کنترل. نشان دادن و کنترل فرآیندهای تجاری. مانند پالایشگاه نفت، نیروگاه برق، سیستم های تولید فولاد.سیستم های همکاری سازمان. تیم پشتیبانی، گروه های کاری و ارتباطات و همکاری سازمانی. مانند ایمیل، چت و سیستم های ویدئو کنفرانسسیستم های پشتیبانی عملکرد

اسلاید 12: سیستم های مدیریت اطلاعات MIS. اطلاعات را به صورت گزارش از پیش تعیین شده در می آورد و برای پشتیبانی از تصمیم گیری تجاری نمایش می دهد.سیستم های حمایت از تصمیم گیری .DSS پشتیبانی از تعامل های تک هدفه را برای فرآیند تصمیم گیری مدیران و سایر متخصصان تجاری فراهم می آورد. مانند قیمت گذاری، پیش بینی سوددهی و سیستم های آنالیز ریسک.سیستم های اطلاعات اجرایی EIS . اطلاعات ضروری از MIS,DSS وسایر منابع برای رفع نیازهای مدیران اجرائی. مانند سیستم های دسترسی آسان به تحلیل عملکرد کسب و کار، اعمال رقبا و گسترش اقتصادی برای پشتیبانی برنامه ریزی استراتژیک.سیستم های پشتیبان مدیریت

اسلاید 13: سیستم های خبره. سیستم های دانش محوری که توصیه های تخصصی ارائه می دهند و به عنوان مشاوران خبره عمل می کنند مانند مشاوران عملکردهای اعتباری، نمایشگر پردازش و سیستم های تشخیصی نگه داری.سیستم های مدیریت دانش. سیستم های دانش محوری که از ایجاد، سازماندهی و انتشار دانش تجاری در سازمان حمایت می کند مانند دسترسی شبکه داخلی به بهترین تجارب، استراتژی های پیشنهاد فروش و سیستم حل مشکلات مشتریان.سیستم های اطلاعات استراتژیک. پشتیبانی عملکردها یا فرآیند مدیریت که برای آماده کردن شرکتی با محصولات وخدمات استراتژیک ومزیت رقابتی. سایر تقسیم بندی های سیستم های اطلاعاتی

اسلاید 14: نمونه هایی از پالش ها و فرصت هایی که مدیران کسب و کار با آن مواجه هستند:بنگاه کسب و کاراستراتژی ها/فرآیندها/ساختار/فرهنگارزشمشتری ارزشکسب و کارتکنولوژی اطلاعات∙ ∙ ∙ ∙∙ ∙ ∙ ∙ ∙

اسلاید 15: سرعت و انعطاف پذیری مولفه هایی از توسعه محصول،تولید و چرخه های تحویل.مهندسی مجدد و یکپارچگی میان کارکردی فرآیندهای کسب و کار با استفاده از اینترنت.یکپارچگی کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک به استراتژی های سازمانی، فرآیندها، ساختار و فرهنگ.چالش های IT/ کسب وکار

اسلاید 16: استفاده از اینترنت، اینترانت، اکسترانت و وب به عنوان شالوده اولیهIT.انتشار تکنولوژی وب به کارمندان اینترنتی، مشتریان و عرضه کنندگان.محاسبات شبکه ایی جهانی، همکاری و سیستم های پشتیبانی تصمیم. پیشرفت های IT/ کسب وکار

اسلاید 17: فراهم آوری خواسته های مشتریان با کمترین هزینه وزمان و به شیوه مطلوب. هماهنگی تولید و فرآیندهای کسب و کار با مشتریان و عرضه کنندگان. بازاریابی کانال های مشارکتی عرضه کنندگان و توزیع کنندگاناهداف IT/ کسب وکار

اسلاید 18: موفقیت سیستم های اطلاعاتی فقط با کارایی آن در کاهش هزینه و زمان و یا منابع اطلاعاتی سنجیده نمی شود ، بلکه با اثربخشیIT در پشتیبانی استراتژی تجاری سازمان درتوانا ساختن فرآیندهای تجاری آن، تقویت ساختار سازمانی و فرهنگ آن و افزایش مشتریان و ارزش تجاری آن سنجیده می شود.موفقیت IT

اسلاید 19: اگر IT و ISبه درستی مدیریت نشوند ویا به کاربرده نشود می تواند هم مشکلات تکنولوژیکی وهم تجاری ایجاد کند.ضعف IT

اسلاید 20: پیشرفت راه حل های IS در مشکلات کسب و کارتحلیلتحقیقطراحیاجراءنگه داری

اسلاید 21: چالش ها و اصول اخلاقی در ITمدیریت ارتباط با مشتریانمدیریت منابع انسانیسیستم های هوشمند تجاریتجاوز به حریم خصوصیاطلاعات نادرستساخت و پاختتحریم مشتریانتوقف کاردخالت دولترموز علم اخلاقانگیزهگواهیکاربردهای ITزیان های بالقوهخطرات بالقوهپاسخ های ممکن

اسلاید 22: چالش های مشاغل ITمشاور کاربردی کسب و کارمشاور سیستمتحلیل گر سیستمسرویس کار کامپیوتراپراتور کامپیوتررئیس اداره انفورماتیکمدیر شبکهمتخصص مرجع داده هاراهبر شبکهمتخصص مستندسازیتحلیل گر داده هاراهبر داده هانماینده تولید تجهیزاتمدیر کاربر نهایی کامپیوترممیز ISنماینده فروش سخت افزارمدیر ثبتمدیر پروژهمتخصص اتوماسیون اداریمامور امنیتمسئول زمانبندی و کنترلنماینده فروش نرم افزارنماینده فروش خدماتمدیران ارشد پروژهنویسنده فنیارزیاب کیفیت نرم افرازتحلیل گر فنیمتخصص مرتبط با کاربرانمدیر آموزش و استاندارد هامتخصص ارتباط از راه دور

اسلاید 23: حیطه عملیاتی عمده از کسب و کار است مشابه با موفقیت کسب و کار در اثر عمکرد حسابداری، مالی مدیریت عملکرد، بازاریابی و مدیریت منابع انسانی است.سهم مهمی از کارایی، عملکرد، بهره وری کارمندان و روحیه و رضایت مشتریان از خدمات دارد.منبع اصلی اطلاعات و پشتیبانی لازم برای پیشرفت موثر، تصمیم گیری توسط مدیران و متخصصان تجاری است.جزء حیاتی در پیشرفت محصولات رقبا و خدمات است که یک مزیت استراتژیک در بازار جهانی به سازمان می دهد.فرصت های شعلی چالش برانگیز و چویا برای میلیون ها نفر از انسان ها ایجاد می کند.جزء کلیدی منابع، ساختار و ظرفیت های شبکه ایی سازمان های تجاری است.عملکرد IS

اسلاید 24: تکنولوژی : شبکه های کامپیوتری سیستمی از اجزاء پردازش اطلاعات هستند که از سخت افزارها، نرم افزارها، مدیریت داده ها و ارتباط از راه دور استفاده می کنند.کاربردها : تجارت الکترونیکی و کاربردهای تجاری به سیستم های اطلاعات تجاری متصل هستند.پیشرفت : راه های گسترش استفاده از تکنولوژی اطلاعات در مشاغل شامل طراحی اجزاء اصلی سیستم هستند.مدیریت : اطلاعات مدیریتی بر کیفیت، ارزش استراتژیک تجاری و امنیت سیستم اطلاعات یک سازمان تاکید دارد.سیستم ها در درک موارد زیر ما را یاری می کنند:

اسلاید 25: مجموعه ایی از اجزاء به هم پیوسته با مرزی تعریف شده و مشخص که با هم کار می کنند تا به مجموعه ایی از اهداف عمومی برسند. با دریافت ورودی ها و در یک فرآیند تغییر سازماندهی شده خروجی ها را تولید کند.سیستم ها 3 عملیات اساسی دارند :داده : دریافت و جمع آوری عناصری که به سیستم وارد می شوند تا پردازش شود مانند مواد خام، انرژی.پردازش : شامل فرآیند تغییر است که داده ها را به ستاده تبدیل می کند مانند فرآیندهای تولید، فرآیند تنفس انسان یا محاسبات ریاضی.ستاده : شامل عناصر تغییر یافته است که توسط فرآیند تغییر به مقصد نهایی خود رسیده اند مانند محصول نهایی، خدمات انسان و مدیریت اطلاعات که باید به کاربران منتقل شود.

اسلاید 26: ترموستات :سیستم سایبرنتیک کنترل دمای هواترموستاتشیر گازکورهاتاقبازخور دمادمای مطلوب اتاق -+سوخت گازولتاژ دمای واقعی اتاق

اسلاید 27: سیستم های سایبر نتیکسیستم هایی سایبرنتیک:سیستم هایی که علاوه بر مولفه های اصلی سیستم از دو عنصر بازخورد و کنترل هم استفاده می کنند. بازخورد: اطلاعاتی درباره عملکرد یک سیستم.کنترل: نظارت و ارزیابی بازخورد برای حصول اطمینان از حرکت در جهت دستیابی به اهداف سازمانی.

اسلاید 28: مدیریتسیستم های اطلاعاتیمنابع اقتصادی :افرادپولموادماشین هازمینامکاناتانرژیاطلاعاتفرآیند کسب و کار:بازار، توسعه، تولید وتحویل محصولات و خدمات،پشتیبانی مشتریان و سایر فرآیندهاکالا ها و خدمات :محصولاتخدماتپرداخت هاشراکت هااطلاعاتو سایر آثاربازخوردادهپردازشستادهموسسات مالیاتحادیه های کارعرضه کنندگانآژانس دولتیاجتماعرقبامشتریانسهام دارانکنترل

اسلاید 29: اجزاء سیستم های اطلاعاتیمنابع نرم افزاریبرنامه ها و رویه هامنابع انسانیکاربران نهایی و متخصصان سیستم های اطلاعاتیمنابع اطلاعاتیداده ها و پایگاه های دانشمنابع شبکه ایرسانه های ارتباطی و پشتیبانی شبکه ایمنابع سخت افزاریماشین ها و رسانه هافعالیت های سیستمکنترل عملکرد سیستمورودی منابع داده اییپردازش داده ها به اطلاعاتخروجی محصولاتذخیره منابع داده ها

اسلاید 30: منابع سیستم های اطلاعاتی و محصولاتمنابع انسانیمتخصصان- تحلیل گران سیستم، ارتقا دهندگان نرم افزار، اپراتوران سیستم.کاربران نهایی- تمامی کسانی که از سیستم های اطلاعات استفاده می کنند.منابع سخت افزاریماشین ها- کامپیوترها، مونیتورهای تصویری، دیسک درایوهای مغناطیسی، پرینترها، اسکنرهای نوری.رسانه- فلاپی دیسک ها، نوارهای مغناطیسی، دیسک های نوری، کارت های پلاستیکی، فرم های کاغذی. منابع نرم افزاریبرنامه ها- برنامه های سیستم عامل، برنامه های صفحه گسترده، برنامه های پردازشگر لغات، برنامه های حقوق و دستمزد.رویه ها- رویه ورود اطلاعات، رویه اصلاح خطا، رویه های توزیع سند پرداخت.منابع داده هاشرح محصولات،سوابق مشتریان، پرونده های کارکنان،پایگاه داده موجودیمنابع شبکه ایرسانه های ارتباطی، پردازشگرهای ارتباطی، نرم افزارهای دسترسی و کنترل شبکهمحصولات اطلاعاتیگزارش های مدیریتی و مستندات تجاری از متن و نماهای گرافیکی، پاسخ های صوتی وفرم های کاغذی.

اسلاید 31: فعالیت های سیستم های اطلاعاتی داده. اسکن نوری برچسب های بارکد بر روی کالاها. فرآیند. محاسبه پرداخت به کارمندان، مالیات و سایرحقوق های اهدایی. ستاده. تولید گزارش ها و نمایش عملکرد فروش.ذخیره . نگه داری سوابق مشتریان، کارمندان و محصولات.کنترل. ارائه علائم شنیداری برای نشان دادن ورود مناسب داده های فروش.

اسلاید 32: با تشکر از توجه شما پائیز 1389

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید