کسب و کارکامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیمدیریت و رهبری

اصول سیستم های اطلاعاتی در کسب و کار

صفحه 1:
به نام خدا اصول سیستم های اطلاعانی در کسب و کار چهرقانی طوسی فرشگر

صفحه 2:
سیستم های اطلاعانی در مشاغل * چرا سیستم های اطلاعاتی و تکنولوژی اطلاعات را مطالعه می کنیم؟ * به.همان علت که سای رشته‌های کسب و کار مانندسالی: بازاربایی وت را مطالمه می ‎IT >‏ & الجزاء حیاتیک‌سو کار و سایمان‌ها هستند ‏* 5ا: ترکیبی‌سایمانافته از لفراد. سختلفزار. نرم لفزارء رلى حلهل تغييرلتو اوزیع لطاهاتدر سازمانمی اشد ‏* از زمان پیدایش تمدن ها 15 به وجود آمده است. مانند شبکه های دیوار غارهاء علائم دودی برای برقرای ارتباط و کارت لیست ها در کتابخانه ها, ‎

صفحه 3:
تکنولوژی های اطلاعاتی * گرچه موضوعات 15 »6 1۲ گاهی به جای یکدیگر به کار می روند اما آن ها دو مفهوم جدا از هم هستند. * : کلیه لجزاء و منابع لام ب ولیت حویلطاهاتو کایها به سایمان! ‎١ 11‏ به سخطفرزان نرم هفزار. شبكه و مديريلجزاء داهم هاىلايم برلى عملكرد سيستم مربوط لست د ع2

صفحه 4:
انواع تکنولوژی های اطلاعاتی تکنولوژی های سخت افزار رایانه * تكنولوزى هاى نرم افزار رايانه * شبكه تكنولوزى هاى از راه دور ۲ تکنولوژی های مدیریت منابع داده ها د _

صفحه 5:
چهارچوب سیستم های اطلاعاتی اربرد های تجاری

صفحه 6:
نقش اساسی سیستم های اطلاعاتی در کسب و کار ‎١‏ برای مزیت های رقابتی ‎ae‏ رح هم ‏۷ ‏3 ‏پشتیبانی از تصمیم گیری های نجاری ‏پشتیبانی از فرآیند کسب و کار و عملیات

صفحه 7:
باه در £ 03 3 نقش هاى در حال كسترش 15 در تجارت و مديريت 7 تجارت و کسب و کار الکترونیکی : ۲۰۰۰- ۱۹۹۰ * سیستم های مبنی بر اینترنت و تجارت الکترونیک * سازمان های مبتنی بر وب‌فرآیندهای کسب و کار الکترونیک جهانی و تجارت های الکترونیک در ایتنرنت» اینترانت, اکسترانت و سایر شبکه 7 پشتیبانی استراتژیک و کاربران نهایی : 2-۱۹۹۰ ۱۹۸۰ * سیستم های حسایگر کاربران نهایی *_پشتیبانی مستقیم حسابگری برای بهره وری کاربر نهائی و همکاری گروههای کاری سیستم های اطلاعات اجرائی ۰ اطلاعات ضروری برای مدیران رده بالا * سیستم های خبره وسیله خبره مبتنی بر دانش برای کاربران نهایی سیستم های استراتژیک اطلاعات محصولات و خدمات استراتژیک برای مریت های رقابتی

صفحه 8:
نقش ها ی در حال گسترش 15 در تجارت و مدیریت (ادامه) پشتیبانی از تصمیم : ۱۹۸۰- ۱۹۷۰ * سیستم های پشتیبانی از تصمیم گیری 680 * پشتیبانی تک هدفه و تعاملی فرآیندهای تصمیم گیری مدیریتی گزارش مدیریتی : ۱۹۷۰- ۱9۶۰ * سیستم های ‎ORE Sl capes‏ ‎a‏ * گزارش های مدیریتی از اطلاعات از پیش تعیین شده برای پشتیبانی از تصمیم گیری پردازش داده ها : ۱۹۵۰-۱9۶۰ * سیستم های الکترونیکی پردازش داده ها * پردازش تراکنش هاء نگه داری سوابق و کاربردهای سنتی حسابداری

صفحه 9:
نقش نجارت الکترونیکی در کسب و کار عرضه کنندگان و سایر شرکای تجاری مصرف کنندگان و مشتریان تجاری

صفحه 10:
انواع سیستم های اطلاعانی gobi ga پشتیای از سیستم ای عون رای ‎eee (gaat,‏ ‎eae‏ | سس یبد ۰ میات کب و کار ميستم هاي ‎oe see || at‏ هاي همكارى | | سيستم هاي ۳ بدازشكر ويه | | اطلاعات اجرقى || يشتييانى از | اطلاعتیمیویت ری ‎esate || Ja‏ ‎as gle‏ كتترل فرايتدهاى برحارش تراكتش ‏اسیستم های خبره ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
سپستم های پشتیبانی عملکرد < سیستم های پردازش تراکنش 9 ] .فرآیند داده ها از تراکنش تجاری منتج می شود. به روز کردن پایگاه داده ای عملکردی و وتولید مدارک تجاری. مانند فرآیند فروش و موجودی و سیستم های حسابداری. 7 سپستم های فرآیند کنترل. نشان دادن و کنترل فرآیندهای تجاری. مانند پالایشگاه نفت نیروگاه برق. سیستم های تولید فولاد. 7 سیستم های همکاری سازمان. تیم پشتیبانی. گروه های کاری و ارتباطات و همکاری سازمانی. مانند ایمیل. چت و سیستم های ویدئو کنفرانس

صفحه 12:
سیستم های پشتیبان مدیریت * سیستم های مدیربت اطلاعات 1۷115. اطلاعات را به صورت گزارش از پیش تعیین شده در می آورد و برای پشتیبانی از تصمیم گیری تجاری نمایش می دهد. * سیستم های حمایت از تصمیم گیری .5 25 پشتیبانی از تعامل های تک هدفه را برای فرآیند تصمیم گیری مدیران و سایر متخصصان تجاری ‎setae aa eels‏ بینی سوددهی و سیستم های < سیستم های اطلاعات اجرایی 15] . اطلاعات ضروری از ‎MIS,DSS‏ وسایر منابع برای رفع نیازهای مدیران اجرائی. مانند سیستم های دسترسی آسان به تحلیل عملکرد کسب و کار. اعمال رقبا و گسترش اقتصادی برای پشتیبانی برنامه ریزی استراتژیک.

صفحه 13:
ساير تقسيم بندی های سیستم های اطلاعانی * سیستم های خبره. سیستم های دانش محوری که توصیه های تخصصی ارائه می دهند و به عنوان مشاوران خبره عمل می کنند مانند مشاوران عملکردهای اعتباری. نمایشگر پردازش و سیستم های تشخیصی نگه داری. : ت دانش. سیستم های دانش محوری که از یجاد. سازماندهى و انتشار دانش تجارى در سازمان حمايت مى كند مانند دسترسى شبكه داخلى به بهترين تجاربء استراتزى هاى ييشنهاد فروش و سيستم حل مشكلات مشتريان. ” سیستم های اطلاعات استراتژیک. پشتیبانی عملکردها یا فرآیند مديريت كه برای آماده کردن شرکتی با محصولات وخدمات استراتژیک ومزیت رقابتی.

صفحه 14:
نمونه هایی از پالش ها و فرصت هایی که مدیران کسب و کار با آن مواجه هستند:

صفحه 15:
چالش های ۱۲/ کسب وکار * سرعت و انعطاف پذیری مولفه هایی از توسعه محصول,تولید و چرخه های تحويل. * مهندسى مجدد و يكبارجكى ميان كاركردى فرآيندهاى كسب و كار با استفاده از اينترنت. * يكيارجكى كسب و كار الكترونيك و تجارت الكترونيك به استراتؤى هاى سازمانی. فرآیندهاء ساختار و فرهنگ.

صفحه 16:
پیشرفت های ۱۲/ كسب وكار استفاده از اینترنت, اینترانت, اکسترانت و وب به عنوان شالوده ‎IT ads!‏ ۳ انتشار تکنولوژی وب به کارمندان اینترنتی» مشتریان و عرضه کنندگان. * محاسبات شبکه ایی جهانی. همکاری و سیستم های پشتیبانی تصمیم.

صفحه 17:
* فراهم آوری خواسته های مشتریان با کمترین هزینه وزمان و به شيوه مطلوب. * هماهنگی تولید و فرآیندهای کسب و کار با مشتریان و عرضه کنندگان. * بازاريابى كانال هاى مشارکتی عرضه کنندکان و توزیع کنندگان د _

صفحه 18:
IT ‏موفقیت‎ موفقیت سیستم های اطلاعاتی فقط با کارایی آن در کاهش هزینه و زمان و یا منابع اطلاعاتی سنجیده نمی شود . بلكه با اثربخشی | در يشتيبانى استراتزى تجارى سازمان درتوانا ساختن هاى تجارى آنء تقويت ساختار سازمانى و فرهنك آن و افزايث. فا مشتریان و ارزش تجاری آن سنجیده می شود.

صفحه 19:
IT dus ‏درستی مدیریت نشوند ویا به کاربرده‎ alS 3 IT wl” نشود می تواند هم مشکلات تکنولوژیکی وهم تجاری ایجاد کند. د _

صفحه 20:
پیشرفت راه حل های 15 در مشکلات كسب و کار ل م نگه داری

صفحه 21:
IT ۳۳ ‏اصول اخلاقی‎ ‏ها و‎ ‏چالش‎ ۱ کاربردهای ارب ممگن: های پاسخ ص2

صفحه 22:
چالش های مشاغل ۲۲ مدیر پروژه مسئول زمانیندی و کنترل مديران ارشد بروزه تحليل كر فنى متخصص ارتباط از راه دور مساو سستم نماینده فروش خدمات ارزیاب کیفیت نرم افراز مدير آموزش و استاندارد ها مشاور كاربردى كسب و كار سرويس كار كامبيوثر عدير شبكه متخصص مستندسازی نماینده تولید تجهیزات oe Sea! ‏متخصص اتوماسیون اداری‎ ‏نماينده فروش نرم افزار‎ نویسنده فنی متخصص مرتبط با کاربران

صفحه 23:
عملکرد 5ا * حیطه عملیاتی عمده از کسب و کار است مشابه با موفقیت کسب و کار در اثر عمکرد خسابداری: غالی قدیریت:ععلکرد: بازارپابی و تندیریت قتابع اتسانی اسنته " سهم مهمی از کارایی. عملکرد. بهره وری کارمندان و روحیه و رضایت مشتریان از خدمات دارد. * منبع اصلی اطلاعات و پشتیبانی لازم برای پیشرفت موثره تصمیم گیری توسط مدیران و متخصصان تجاری است. * جزء حیاتی در پیشرفت محصولات رقبا و خدمات است که یک مزیت استر در بازار جهانی به سازمان می دهد. * فرصت های شعلی چالش برانگیز و چویا برای میلیون ها نفر از انسان ها ایجاد می کند. * جزء کلیدی منابع» ساختار و ظرفیت های شبکه ایی سازمان های تجاری است.

صفحه 24:
سیستم ها در درک موارد زیر ما را باری می کنند: * تکنولوژی : شبکه های کا هستند که از سخت افزارها؛ استفاده می کنند. کاربردها : تجارت الکترونیکی و کاربردهای تجاری به سیستم های اطلاعات تجاری ‎ue‏ هستند. * پیشرفت : راه های گسترش استفاده از تکنولوژی اطلاعات در مشاغل شامل طراحی اه على سح مسد ۳ مدیریت : اطلاعات مدیریتی بر کیفیت ارزش استراتژیک تجاری و امنیت سیستم اطلاعات یک سازمان تاکید دارد. تری سیستمی از اجزاء پردازش اطلاعات نرم افزارهاء مدیریت داده ها و ارتباط از راه دور

صفحه 25:
7 مجموعه ایی از اجزاء به هم پیوسته با مرزی تعریف شده و مشخص که با هم کار می کنند تا به مجموعه ایی از اهداف عمومی برسند. با دریافت ورودی ها و در یک فرآیند تفییر سازماندهی شده خروجی ها را تولید کند. <سیستم ها ۳ عملیات اساسی دارند : ‎.١‏ داده : دریافت و جمع آوری عناصری که به سیستم وارد می شوند تا ‏پردازش شود مانند مواد خام. انرژی. ‏پردازش : شامل فرآیند تفییر است که داده ها را به ستاده تبدیل می کند ‏مانند فرآیندهای تولید. فرآیند تتفس انسان یا محاسبات ریاضی: ‎ ‎ ‏ستاده : شامل عناصر تغییر یافته است که توسط فرآیند تغییر به مقصد نهایی خود رسیده اند مانند محصول نهایی. خدمات انسان و مدیریت اطلاعات که باید به کاربران منتقل شود. ‎

صفحه 26:
نرموستات :سیستم ساببرنتیک کنترل دمای هوا yas 5 ‏اناق‎ > ۸ دمای مطلوب سوخت کاز ولاز اناق ترموستات لحي شير كاز ترمو

صفحه 27:
سیستم های سایبر نتیک * سیستم هایی سایبرنتیک:سیستم هایی که علاوه بر مولفه های اصلی سیستم از دو عنصر بازخورد و کنترل هم استفاده می کنند. " بازخورد: اطلاعاتی درباره عملکرد یک سیستم. * کنترل: نظارت و ارزیابی بازخورد برای حصول اطمینان از حرکت در جهت دستیابی به اهداف سازمانی.

صفحه 28:
اتحادیه های کار

صفحه 29:
اجزاء سیستم های اطلاعاتی

صفحه 30:
منابع انسانی متخصصان- تحلیل گران سیستم. کاربران نهایی- تمامی کسانی که از سیستم های اطلاعات استفاده می کنند. منابع سخت افزاری ماشین ها- کامپیوترها,مونیتورهای تصویری. دیسک درایوهای مقناطیسی. پرینترها؛ اسکنرهای نوری. رسانه-فلاپی دیسک هاءنوارهای منناطیسی, دیسک های نوری. کارت های پلاستیکی, فرم های کاغذی. منابع نرم افزاری برنامه ها- برنامه های سیستم عامل. برنامه های صفحه گسترده. برنامه های رویه ها- رویه ورود اطلاعات. رویه اصلاح خطاء رویه های توزیع سند پرداخت. منابع داده ها شرح محصولاتسوايق رشگر لغات. برنامه های حقوق و دستمز + پرونده های کارکنان.پایگاه داده موجودی منابع شبکه ای رسانه هاى ارتباطى پردازشگرهای ارتباطی, نرم فزرهای دسترسی و کنترل شیکه محصولات اطلاعاتی گزارش های مدیریتی و مستندات تجاری از متن و نماهای گرافیکی, پاسخ های صوتی وفرم های کاغذی,

صفحه 31:
* داده. اسکن نوری برچسب های بارکد بر روی کالاها. * فرآیند. محاسبه پرداخت به کارمندان. مالیات و سایرحقوق های اهدایی. * ستاده. تولید گزارش ها و نمیش عملکرد فروش. نگه داری سوایق مشتریان. کارمندان و محصولات. يول علائم شنيدارى براى نشان دادن ورود مناسب داده هاى فروش.

صفحه 32:
با تشکر از توجه شما پائیز 669

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان