صفحه 1:
صفحه 2:
TEAM WORK
صولک ايتيمي
تیلست راز
ا 7۱۳۱
مدرس دانشگاه
صفحه 3:
3
Pe EO ON Pe BPP ary eae Pr)
معنوی
bio;psycho; socio; speritu ;
3/۱ ات
صفحه 4:
شرايط كار از نظر اسلام :
مشروع و حلال بودن كار
ار 00
e ees s)) 00
پایه گذاری کار روی اصول اخلاقی معنوی و ..
وفای به تعهدات پذیرفته شده توسط کارمند ۲
اا ل را
صفحه 5:
100100
Berea ced ات لك
تمركز بر يك بحث مشخص
فهم شرح وظايف تيمي و ايجاد تعهد
TO Tes oD ل رت
برخورد راحت با عقايد مخالف
اجماع بر تصميمات
انتقاد صادقانه و راحت
آزادي عمل افراد براي بيان نقطه نظر
اجراي وظایف i
صفحه 6:
سازماندهي تيم و تقسيم وظايف
رئيس - مخبر (كزارشكر) - عضو
ede.) ل ل
صفحه 7:
۳
هم دست و هم داستان (كار و هدف)
ل تعهد يذير
۳ ارتباط برقرار مي کند
۳
قابل اعتماد هستند
صفحه 8:
ل انضباط دارند
"تیم را بالا مي کشند
eee
ل قصد و هدف دارند
۱
لبا تيم مي جوشند
آماده اند
Sc ا ا
00۳
لا مشکل گشایند
ل بيكير و نستوه اند
صفحه 9:
انمونه قوانین تیم
(itecgl) ی
* شروع جلسات به موقع باشد
1
0 ا cas Soci
526
"" غيبت غير موجه بيش از دوبار افراد -#خراج از تيم
0 ا eee dial
صفحه 10:
" از ضرورت تشكيل جلسه مطمئن باشيد.
ان را ار
جلسه هیجگاه اتلاف وفت نیست اگر درست بر گزار شود.
(تعيين اهداف .تهيه دستور جلسه ٠ تعيين نقش افراد »اعلام
قواعد بحث»هدایت مباحت شروع و خاتمه بموقع و....)
* مدیر جلسه و مخبر جلسه مشخص شود .
"" مدير به همه وقت مساوى براى اظهار نظر بدهد .
Al jy pao ths AVS) I eg yes fC الراك
در نظر كرفته شود .
"" وقت هر دستور جلسه مشخص شود
صفحه 11:
Brain Storming
( بارش افكار)
.يك روش كار تيمي مي باشد (مدل علمي واستاندارد)
صفحه 12:
a » 506 ۰ ۰
نمونه قوانين بارش افكار
"ا وظايف مدير جلسه:
شروع جلسه (به موقع »اعلام دستور جلسه » زمان)
هدايت قاطعانه »منصفانه واقع بينانه جلسه
رعايت زمان صحبت افراد » زمان دستورجلسات »اعلام
ساعت هر © دقيقه »رعايت نوبت افراد
بررسی موافقت گروه » جمع بندى كامل دستور جلسات
صفحه 13:
نمونه قوانين بارش افكار
"ا وظايف مخبر جلسه :
"ا تنظيم دستور جلسات و اعلام به شركت كنندكان
* تدوین نظر اعضاء و مصوبات
تدوین صورت جلسات و ارسال به اعضاء و واحدها
پیگیری مصویات
ا 0
صفحه 14:
: وظایف اعضاء جلسه
"" حضور به موقع
Eee Tes Pete)
"" عدم انتقاد از سايريين
"" توضيح دادن و توضيح خواستن در موقع نياز
حساسیت به دستور جلسات
* پیگیری وظایف بر اساس دستور جلسات
صفحه 15:
ل 0
* عضو پرصحبت تیم
"" عضو ناراضي تيم
* عضو مشاحره کننده تیم
" عدم تمركز تیم
صفحه 16:
تا ا Ee ی و
6 ies ce ie Ten Tet ae
حمایت (تشویق افراد به صحبت کردن)
60
توجه به کیفیت
پذیرش
بررسي و ارزيابي بازدهي تیم
تعداد مناسب افراد تیم
عضویت داوطلبانه
صفحه 17:
صفحه 18:
5 سس همم 7 000 لو
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
فرایند ارتباط
۲
4 _ بازخورد
صفحه 23:
ارتباط مناسب
*انتقال پیام از فرستنده به گیرنده
eee منظور فرستنده
صفحه 24:
اهميت ارتباط با سايرين :
زندكى اجتماعى حاصل ارتباطات افراد .
انسان موجودى اجتماعى است .
ارتباطات برخواسته از شخصيت انسانها
صفحه 25:
یادگیری ارتباط موثر :
1 اکتسابی است .
ی رات
3 آزبدو تولد شروع میشود .
1
ل
es YAO OO ۳
صفحه 26:
ارتباطات :
كلانى ربيان نتوشتارى- بيان ذدهائى)
غير كلامى(آهنك صدا »تون صدا اصطلاحات »
زست ءحالات صورت «ارتباط جشمى .....)
صفحه 27:
پا |
۴ ار
6
صفحه 28:
"" براى انتقال احساسات بهتر است .
| 1 6 ا BARS POEL
"" نقش ارتباط غير كلامى »تنظيم جريان مكالمه »تكميل و
تاكيد بر پیام است.
"" مداوم و پیوسته ولی مبهم و پیچیده است.
صفحه 29:
انواع ارتباطات
ناشى از سه شخصيت انسان :
child )) کودک
Joye bass 01 DIR
adult)) gu
صفحه 30:
ها
شخصینها
هرسه شخصيت د اذ
وجود دارد . سد د
5 شخصيت كودى
- بعد والد
1 7۳ و بعد بال
صفحه 31:
(eit ۰.
افراد مسن با شخصيت كودك
كودكان با شخصيت والد يا بالغ
صفحه 32:
. 5 2060 ۱ ناش Bey)
os اقعل یا ضعف 6
لج كردن )©
©) قهر كردن
) گریه کردن
) کنجکاوی
صفحه 33:
رفتار ناشى از شخصيت والد :
0)تحکم کردن ( دستوردادن )
©) امرو نهى كردن .
©) نصيحت كردن
©©) ظلم كردن
) خلق قوانين و مقررات و تاكيد بر آن
صفحه 34:
۹1 يت بالغ : ؟
0) نظر خواهی
) بیان نظرات و پیشنهادات
9) سوال کردن
) توضیح دادن
©) خبر دان
2
صفحه 35:
شخصيت ما كداميك از اينها است ؟
كدام يى برتر است ؟
1
کر
صفحه 36:
چه شخصيتي در محل کار مفید است ؟
Byer reer ns كاهش مي دهد ؟
چه شخصيتي استرس را افزایش مي دهد؟
صفحه 37:
VS 5 au
صفحه 38:
صفحه 39:
edhe Blea) اس
كار
دکتر آیت اله سهرابي
طارص ۷۲0
مدرس دانشگاه
صفحه 40:
زندگي ما چه موقعي در حد قابل قبولي است ؟
ws که در سلامت جحسمی باشیم ؟
روحیاشيم؟ -
7
: تعریف سلامت از نگاه بهداشت جهاني 9
Te eae ere tS)
۱ tye ye ones Peeve) Pepe ee Peele
صفحه 41:
رس
جند مورد از
0
جد كت
صفحه 42:
: استرس
> حالتى هيجانى است كه فشار روانى به شما وارد ميكند .
are) peor) lias | 000
eee Rec real SreweN eae ie
* استرس -احساس تهدید شدن
صفحه 43:
: استرس
6 هر تغییری در زندگی یک استرس است.
@ استرس اضطراب .خشم . Te
RU pean [Coe rca POSS) CCM el ee ore Ce
CT SS)
صفحه 44:
۳
> 21511655 (با عواقبمنفمل
(Suj9] 9+ 5.-9)Eustress <
< واقعی
٩ تصوری (خیالی)
خفیف ؛شدید
YOO 9 ۳ - درون "1 دقرف زاد
صفحه 45:
۳
Or ence Soon at
صفحه 46:
۰پب»۱ |
4 iS ua
oui
»خانوادگي»....) ae
محيطى( م
LI تعار ضات
صفحه 47:
:اثرات استرس
*جسمي (آکنه ,ضعف سیستم ايمني (....
Corner a ek Ser ae Si
۳0 apogee ese 2) محيطي (آشفتكي -
Cee eer oerers Coney oie
صفحه 48:
: هد ف مهارتهاي غلبه بر استرس
ee ۹
# کاهش استرس
" انطباق يذيريي (تحمل استرس )
صفحه 49:
:عوامل مقابله با استرس
محركى تنش زا
ویژگیهای شخصی روشهای مقابله ای
صفحه 50:
stress coping
#مقابله مساله مدارانه(عملی)
1
۳
صفحه 51:
مقابله مسظه مدار
* با استفاده از روش حل مسئله
" فكر كردن و يافتن راه حل
"" يرداختن به يك مسئله مورد علاقه
* راهنمايي گرفتن
" مشوريت كريدن
"" اقدام به كار استرس زا
0
5 مطاله اشن وا كنا اطلذك
صفحه 52:
Bee ere
"ا تمريتنات ذهني
لاك ا الك
"ا دعا و نمايش
* تخلیه 0 ل
"" اجاد اعتماد به نفس
5 ل
0
صفحه 53:
50 TS;
روشهاي شناختي "
آگاهی از احساسات خود
آگاهی ۱
۱
روشهاي رفتاري "
مشاوران حرفه اي
صفحه 54:
روشهاى مقابله با استرس (ادامه)
"'روشهاي رفتاري:
2 آرامي 4
تلقين به خود
شوخ طبعي
ورزش
و
صفحه 55:
صفحه 56:
صفحه 57:
مهارت مديريت زمان
دكتر آيت اله سهرابى
MD - MPH
مدرس دانشگاه
صفحه 58:
cee ee
- كوزماززود 0
نحومه Goer kang Og anti بى ذهنى
لستٍ
- چرا وقتطلاسگ
صفحه 59:
جرا نبايد زمانرا از دستمدهيم؟ -
اط نيم؟
- فرصدئهر كارىمشخص لسك
ل سا
صفحه 60:
مدیریت زمان یعنی استفاده بهینه از زمان به
نوعی که رفاه جسمی » روحی اقتصادی »
فرهنگی »معنوی (آسايش کلی ) افراد تامین
.شود
صفحه 61:
استفاده از زمان بسته به نوع موق قعیت » متفاوت است.
در شهر »روستا » اول صبح » بعد از ظهر
!- جه وقت زمان فوت شده است ؟
صفحه 62:
تمرين:
آيا احساس مى كنيد كه بايد از زمان بهره بردارى
کرد؟
7 جيست <hYa
اكّر برآورده نشود جى ؟
نتیجه» آن چیست؟
صفحه 63:
اصول مدیریت زمان: (4)
0 ) وقت هر كار را كوتاه كنيد.
- با حذف كار هاى غير ضرورى .
- مشخص كردن هدف .
0-) ) محول كردن كارها
به جه كسى ؟
واگذاری تمام و کمال کار .
۱
صفحه 64:
اصول مديريت زمان (©)
yer reer ee 00 شود؟
eee
- مسئوليت يذير باشد.
mR Nene petty ri
0)-© ) كوتاه كردن زمان ملاقات ها.
- ملاقاتها با توجه به اهداف .
- کار تلفنی - فاکس.
- ارزش گذاری ملاقاتها,
.- حاشيه يردازى كردن
صفحه 65:
اصول مدیریت زمان (9 )
تمرین:
- لیست تلفن های روزانه خود را بنویسید.
PPAF wren Lb Oe و۳۳
( آنهایی که ضرورت کمتری دارد رامشخص کنید.)
صفحه 66:
اصول مديريت زمان(*6)
2-0- دقت در كار
ee ae ae
- مهارتهاى ارتباطى راآموزش ببينيد و استفاده
.كنيد
7
صفحه 67:
Gy pre J gral لت
ل
- كار را سرسرى نكيريد.
- طرح داشته باشد .
- کار ها را یادداشت کنید .
.كارها را سازماندهی كنيد
صفحه 68:
سازماندهی کار؟
Pers ere cee
0 2 Pe
- دسته بندی کردن آنها.
- تعيين ترتيب اجرا.
ل ۲۰
eer ۳
- تقسیم کار.
,- نظم داده به تفکر خودتان
صفحه 69:
ا 3
دركذشتك لستيا در لیندم
صفحه 70:
تمرکز ذهنبر یکمرضوع -
ee ee eee ۱
- كاهىدوشاخه تلفنر لبكشيد!!!!
- تلفنهمرلم ؟
صفحه 71:
لس او
3 يد!
مه بت چام
0 7
| الك zt
eres levees ۳ 2
1 جامعه ( چرا حرف تلفنى
ايشها دير ث “on ا
ير تر رح ۲
0 9
0 1
صفحه 72:
مولد تر باشیم -( کار با سرعت بیشتر )
- الگوهایتان ریا بشناسید.
(انتخاب الكوى صحيح )
Be eee Cw Cs
(كار امروز را به فردا مكذار . )
Wore ا ا ا ل ROS eee
yaa
صفحه 73:
اصول مديريت زمان
eee سس
كار درست را انجام دهید.
as AB ا اك
(كار را درست انجام دادن) با توجه به زمان
.یا موقعیت
صفحه 74:
222515311005
9
صفحه 75:
1- AS yh a Sl a Lisle)
00
- مثلنور ليزرى
eee ie
رلتعيينكنيد. ac!
- لگر هفها زیاد لستاولویتب ندیک نید
صفحه 76:
1 ose Seen
قیمتگذاریک نید. ۳7 alee) =
سا سس Ree re ee be
صفحه 77:
اصل چهارم: انعطاف پذیر باشید.
مدیریت زمان در محیط کار یا گروه .
BS تقسیم 5
- محدود كردن ملاقاتها با توجه به ارزش
- يك منشى ورزيده
- یک رایانه متصل به اينترنت.
پست الکترونیک!؟
كامبيوتر با قدرت دلخواه بالاتر
11 "انوشتن نكات كليدى و فورى با
صفحه 78:
مهارتهايى در خصوص دستيابى به اهداف :
- تمام فعالیتها در جهت اهداف .
- هدفها بايد قابل اندازه كيرى باشد.
- تعیین جهت برای رسیدن به هدف .
Bee PAPC Pe TROON CP TN ON
۳ ENE B eters
- واقع گیرا در زمان بندی اهداف.
- هر روز مدتى از زمان خود را صرف رسيدن به
صفحه 79: