علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

اصول مذاکرات مکاتبات و قراردادهای تجاری

ghrar-dad-hai-tejari6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 51 اسلاید علم حقوق دانشی که به تحلیل قواعد و سیر تحول این قواعد می‌پردازد بر اساس این تعریف می‌توان قواعدی را که ضابطه‌مند کردن روابط افراد با یکدیگر می‌پردازند و حقوق خصوصی نام دارد را از قواعدی که مختص روابط مابین دولت و ماموران دولتی با مردم است و حقوق عمومی نام دارد متمایز کرد با وجود این و بر پایه تقسیم بندی مرسوم فعلی در بین شاخه های مختلف دانش حقوق می توان زیر شاخه هایی را که در ذیل هر کدام از این دو گروه قرار دارد که یکی از آنها حقوق تجارت بین الملل است. در این نوشتار شما را با رشته حقوق تجارت بین الملل و جایگاه آن و همچنین تفاوت حقوق تجارت بین الملل با حقوق اقتصادی بین المللی آشنا خواهیم کرد از طرف دیگر در کنار مباحث نظری و تئوری و تحلیل‌های علمی باید حقوق تجارت بین الملل را در صحنه عمل تجربه کرد و از آن طریق به جزئیات آن آگاهی یافت و نمی‌توان صرفاً به مطالعه و بدون کسب تجربه در عمل قرارداد خوبی تنظیم و یا در مذاکرات موفقیت حاصل کرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1020 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول مذاکرات مکاتبات و قراردادهای تجاری”

اصول مذاکرات مکاتبات و قراردادهای تجاری

اسلاید 1: ((دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس))اصول مذاکرات مکاتبات و قراردادهای تجاریزیرنظر استاد ارجمند جناب دکتر رضویپژوهشگر : جواد احمدی راهله موسویان مهدی یوسفی بهار1400

اسلاید 2: مبحث مورد ارائهاز ابتدای صفحه 69 تا صفحه 84 کتاب معرفی شده

اسلاید 3: علم حقوق دانشی که به تحلیل قواعد و سیر تحول این قواعد می‌پردازد بر اساس این تعریف می‌توان قواعدی را که ضابطه‌مند کردن روابط افراد با یکدیگر می‌پردازند و حقوق خصوصی نام دارد را از قواعدی که مختص روابط مابین دولت و ماموران دولتی با مردم است و حقوق عمومی نام دارد متمایز کرد با وجود این و بر پایه تقسیم بندی مرسوم فعلی در بین شاخه های مختلف دانش حقوق می توان زیر شاخه هایی را که در ذیل هر کدام از این دو گروه قرار دارد که یکی از آنها حقوق تجارت بین الملل است. در این نوشتار شما را با رشته حقوق تجارت بین الملل و جایگاه آن و همچنین تفاوت حقوق تجارت بین الملل با حقوق اقتصادی بین المللی آشنا خواهیم کرد از طرف دیگر در کنار مباحث نظری و تئوری و تحلیل‌های علمی باید حقوق تجارت بین الملل را در صحنه عمل تجربه کرد و از آن طریق به جزئیات آن آگاهی یافت و نمی‌توان صرفاً به مطالعه و بدون کسب تجربه در عمل قرارداد خوبی تنظیم و یا در مذاکرات موفقیت حاصل کرد.پیشگفتار

اسلاید 4: در ذیل گروه حقوق خصوصی ، گرایشی در حقوق تجارت بین الملل پدید آمده است که رشته پرطرفدار و بسیار کاربردی است. البته باید گفت که مخاطب این گرایش، محدود به دانشجویان رشته حقوق نیست بلکه شامل سایر دانشجویان در رشته‌های مربوط ازقبیل: مدیریت، حسابداری، اقتصاد، بانکداری و غیره نیز می‌شود. همان گونه که از اسم این رشته برمی‌آید، این رشته ناظر به روابط تجاری اشخاص در سطح بین المللی است. به عبارت دیگر، موضوع این رشته ی حقوقی،روابط تجاری اشخاص در داخل یک کشور نیست بلکه باید ویژگی بین‌المللی نیز داشته باشد نهایتاً اینکه حقوق تجارت بین الملل رشته ای به روز است که همیشه در حال توسعه و پیشرفت است. اما ضرورت این رشته از کجا نشأت می‌گیرد؟ با نگاهی به سیر تحول تاریخی فعالیت‌های انسان برای رفع نیازهای خود، بهتر به موقعیت این رشته پی می‌بریم. انسان های اولیه با شکار و کشاورزی امرار معاش می کردند. بعد از گذشت مدتی به مبادله ی کالا به کالا روی آوردند که در آن با تبادل دسترنج خود با دستاوردهای دیگری،نیازهایشان برطرف می شد.پس از چندی گروهی از انسان ها به خرید و فروش کالاها نه صرفا برای رفع نیاز خود ،بلکه برای معامله با سایرین و کسب سود پرداختند که این افراد در ادامه ی توسعه کسب و کار خود، پا از قمروی زندگی خود فراتر نهادند و به نقاط مختلف سفر کردند و به رابطی برای انتقال دستاوردهای ساکنین نقاط مختلف جهان تبدیل شدند.

اسلاید 5: در این بین ممکن بود مشکلاتی هم بر سر راه این کسبه پیدا شود، برای مثال مال التجاره و کالای مورد معامله آنان بدون تقصیر کسی از بین می رفت.( فاسد یا طعمه حیوانات درنده می شد). سازماندهی وضعیت ضرردیده و موقعیت این کسبه با این فرض، به مجموعه‌ای از قواعد مورد قبول همگان احتیاج داشت که به مرور زمان بین افرادی که در این زمینه تجربه کسب کرده بودند جا می‌افتادو راه حلی برای مشکلات آینده ی افرادی می شد که تجارت را به عنوان پیشه خود بر می گزیدند. با وجود اینکه سالیان درازی از زمان شکل گیری مفهوم اولیه تجارت گذشته و این حرفه اشکال مختلف پیچیده ای در قالب روابط بین‌الملل به خود گرفته است و ضرورت آن بنا به همین تعریف ساده و ابتدایی از تاریخچه آن برملا می گردد.چرا که هنوز هم مردم نقاط مختلف دنیا برای برآورده کردن نیازهای زندگانی خود نمی توانند کاملاً خودکفا عمل کندو به تعامل با همنوعان خود از سایر نقاط جهان نیازمندند و در این بین تجار نقطه ی وصل بین این دو گروه هستند. البته سرعت پیشرفت تکنولوژی به نحوه ی به خدمت رسانی تجار کمک شایانی کرده است همین تکنولوژی علاوه بر تسهیل کارها (که هدف اصلی پیدایش آن بوده است) مشکلاتی را نیز سر راه معاملات تجار با یکدیگر همچنین با اشخاص غیر تاجر قرار داده است که برطرف کردن آن هم نیازمند ضابطه مندی است در اینجا نقش این گرایش از رشته حقوق بیشتر از آن صحبت کردیم پررنگ‌تر می‌شود.

40,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید