صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
ارتباط چیست
سار مم و
© تعريف ارتباط : در فرهنگ لغت
انكليسى اكسفورد كلمة
"6011010171636" باريشه لاتينى به معنى
((سهيم كردن و شريك كردن)) ذكر شده است.
ارتباط عبارت است از سهيم كردن» انتقال دادن
یا تبادل عقاید» دانش.
0 ارتباط يعني تبادل افکار » عقاید و اطلاعات با
استفاده از نمادهاي مشترك مثل کلمات» اشارات
wed
۱
صفحه 4:
صفحه 5:
1 9
عوامل Sena مل 3+ 2 ارتبا b
- علائم جسمانی (درد )
- عوامل روانی مربوط به ناخوشی یا مراقبت پزشکی (به طور مثال
اضطراب؛ افسردگی؛ خشم و انکار)
- تجربه قبلی از مراقبت پزشکی
- تجربة فعلی از مراقبت پزشکی
- ارزش ها وباورهای بیمار راجع به سلامتی و بیماری
- سطح سواد و فرهنگی بیمار
- مشکلی که بیمار مایل است مورد بحث قرار بگیرد
- انتظارات آنها از آنچه پزشک انجام خواهد داد(اغلب بر اساس تجربة
قبلی)
- تصورآنها از نقش پزشک
صفحه 6:
عوامل مربوط به پزشک
- آموزش دیدن در مورد مهارتهای ارتباطی( مثل اينكه
با دکر نام و دست دادن پذیرفتن-نشان دهندن جای
نشستن -خود را معرفی کردن وروش کار را توضیح
(ee
۱ - اعتماد به نفس در برقراری ارتباط
- شخصیت(به طور مثال گرم و صمیمی)
- عوامل جسمانی (به طور مثال خستگی)
- عوامل روانی(به طور مثال اضطراب)
صفحه 7:
ملزومات محیط گفتگو:
- خصوصی بودن محیط
- یک ترتیب مناسب برای نشستن : - تماس چشمی هم
سطح باشد یعنی صندلی ها مشابه و هم سطح باشد
- نور. مناسب باشد تا بیمار جزنیات واکنش های پزشک
را ببيند
- عوامل قطع كننده ارتباط مثل تلفن و ريفت آمد ها بايد
محدود شود
- تمیزی مطب و آراستگی پزشک
صفحه 8:
راهنمای شروع کردن مشاوره:
برای داشتن یک جلسه ملاقات خوب باید به ترتیب زیر
عمل كنيم :
Sul 0
©. ايجاد یک ارتباط اولیه
9 مشخص کردن علت حضور بیمار
صفحه 9:
آمادگی :
* آرامش و تمرکز قبل از ملاقات با بیمار
* کنار گذاشتن هر گونه فعالیت دیگر
* توجه به احتیاجات و راحتی خود
صفحه 10:
ایجاد یک ارتباط اولیه : Ac
* نشان دادن جایگاه بیمار
خودتان را معرفی کنید
از بیمار بخواهید خود را معرفی کند
بیمار را به نام بخوانید ومقصود ازمصاحبه را توضیح
دهید
اتاق مصاحبه خصوصی باشد
زمان لازم برای ویزیت را اعلام کنید
توضیح دهید که نیاز به یادداشت برداشتن می باشد
صفحه 11:
7
مشخص كردن علت حضور بیمار :
از بیمار سوال باز بپرسیم حتی در ملاقات های پیگیری :
* فعالانه گوش دادن :با اين کار :
0 علاقه خود را به حل مشکل بیمار نشان می دهید
0 از مشکلات مختلف بیمار اطلاع می یابید و فقط اولین مشکل بیمار
راشناسایی نمی کنید
0 هیپوتز زودرس نمی دهید و به تشخیص بهتر راهنمایی می شوید
* 56۲66۲ کردن: وقتوییمار ساکتشد با لینروشتمام مواردی
که بیمار میخواهد بیانک ند را 56766 میکنید و لینکار را
تالينكه بيمار لعلام کند صحبتهایشتسمام شده ادلمه دهید
صفحه 12:
پس برای جمع آوری اطلاعات دقیق به این ترتیب
عمل كنيد :
0سوال باز
0گوش دادن فعال
0پاسخ دادن بصورتیکه بیمار تشویق
شود
0خلاصه كردن
۵ سوالات بسته
صفحه 13:
” چگونگی ارائه اطلاعات ۶
در مشاوره:
*مرحلة (1) در مورد دانش و نگرشهای بیمار
نسبت به موضوع مورد بحث سوال کنید
*مرحله (2) ارائه اطلاعات
۰ - اطلاعات را ابتدا طبقه بندی کرده و سپس توضیح دهید.
* - از جملات و لغات کوتاه استفاده کنید.
۰ - از لغات پزشکی اجتناب کنید.
۰ - در طول مصاحبه توصية خود را تکرار کنید.
صفحه 14:
Life style modification
صفحه 15:
Mindful attention .1
2. Self-acceptance
3. Autonomous motivation
4. Self-efficacy
5. Process of change of
mind-set and behavior
صفحه 16:
Mindful attention
Precontemplation is the stage in which people are not considering changing their زلا
behavior within the near future (defined as the next 6 months).2
(2) Contemplation is the stage in which people intend to change their risky behavior
soon (defined as the next 6 months).
3) Preparation is the stage in which people intend to change in the immediate future
(defined as the next month)."°2
(4) Action is the stage in which people have made explicit changes to their behavior,
environment, and lifestyle for less than 6 months. These changes are observable
and therefore seen as action-oriented. "©
5) Maintenance is the stage in which people continue their behavior changes and do
not relapse into a previous stage for more than 6 months.
(6) Termination is the stage in which people are no longer susceptible to the temptation)
of relapse and possess complete self-efficacy.
0
صفحه 17:
501۳۵0
صفحه 18:
3
Autonomous motivation
peat Amatvaton Extn motvaton —
| Type of | Nonreguiation | External | introjected | identified | Integrated | intrinsic
tequation tequaton | requstion | requation | regulation | requation
ual a
settdetemines |> ل Nonsetdetemined | one | موه
* competence (feeling effective)
+ relatedness (feeling connected to
others)
* autonomy (perception of self as
source of ones own behavior)
صفحه 19:
Self-efficacy
صفحه 20:
Process of change of
mind-set and behavior
صفحه 21:
Coaching skills for
physicians:
—Be empathetic
—Align motivation
—Build confidence
—Set SMART goals
—Set Accountability plan
صفحه 22:
Empathy
EMPATHY
صفحه 23:
Motivation
صفحه 24:
Building confidence
صفحه 25:
Setting SMART goals
S
1 ۲ ۱
Too High Too Low Just Right!
GOAL-SETTING
صفحه 26:
Set Accountability plan
ACCOUNTABILITY
You will only hold yourself
accountable for goals that
others know about. Tell
someone what you’re up to.
صفحه 27:
Va0oU. AVY 44 Vite Wiliail
who is overweight, Pre
2 [118310078۵۲0 woman who has a
busy law practice and is eagerly working to
become a partner. She has never been a big
exerciser and did not participate in team
sports growing up. Diane has had a serious
“sweet tooth” her whole life, especially for
chocolate cake and cookies. Although she
was never excessively heavy growing up, she
always considered herself a large framed girl.
Since her mother’s fight with cancer that
ended in a long drawn-out death, Diane has
been noticing her pants getting tighter and
has had to buy new suits for work. Disgusted
نا SHE Nas tried SEVEral GIErent
diet nlansc without ciiccecc. ۳
صفحه 28:
Coaching Tips for Physicians:
Applying the Five-Step Cycle
ریت
0
Account
7
صفحه 29:
&
Goach’s Process—Deploying
20
5 e
-
صفحه 30: