علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

اصول مهم برای زندگی موفق همسران

osoole_mohem_baraye_zendegiye_movafaghe_hamsaran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول مهم برای زندگی موفق همسران”

اصول مهم برای زندگی موفق همسران

اسلاید 1: اصول مهم برای زندگی موفق همسرانحسن عبداله زادهعضو هیات علمی روان شناسی دانشگاه پیام نور بهشهرخرداد 1391

اسلاید 2: به این جملات توجه کنید!!!!!مردها بر اثر کمبود عاطفه ازدواج می کنند ، بر اثر کمبود حوصله طلاق می دن ولی نکته جالب اینه که بر اثر کمبود حافظه دوباره ازدواج می کنند !!!!مرد اولی : امان از دست این زنها !؟ زنم تمام دارائیمو برداشت و رفت !دومی : خوش به حالت ! زن من تمام دارائی مو برداشت و نرفت !!!مرد به زن : عزیزم ممنونم ازت ! تو اعتقاد به دین رو به زندگیم آوردی!چون من قبل از ازدواج معتقد بودم جهنم اصلا’ وجود نداره !!بچه از باباش میپرسه: بابا، تو بهشت زنها از شوهراشون جدا زندگی می کنند یا باهم هستن؟باباهه میگه: بچه جون، اگه زنها با شوهراشون یکجا باشن که آنجا دیگه بهشت نمیشه ‎ !!!

اسلاید 3: اصول مهمتعیین هدف از زندگی زناشوییاولویت گذاری ها در زندگی زناشوییسطح انتظار،باورها و تصوراتهویت،یکپارچگی و استقلال فردی و خانوادگیمهارت های ارتباطینحوه واکنش به مشکلات و روش حل مسالهآگاهی،شناخت و توجه به نیازهای اساسی

اسلاید 4: هدف از زندگی زناشویی

اسلاید 5: اولویت گذاری ها در زندگی زناشویی خانواده پدریشغلسرمایهخانواده (همسر – فرزند)دوستان و آشنایان.....

اسلاید 6: اولویت گذاری ها در زندگی زناشویی فرض کنید زندگی همچون یک بازی است. قاعده این بازی چنین است که بایستی پنج توپ را در آن واحد در هوا نگهدارید و مانع افتادنشان بر زمین شوید. جنس یکی از آن توپها از لاستیک بوده و باقی آنها شیشه ای هستند. پر واضح است که در صورت افتادن توپ پلاستیکی بر روی زمین، دوباره نوسان کرده و بالا خواهد آمد، اما آن چهار توپ دیگر به محض برخورد ، کاملا شکسته و خرد میشوند. او در ادامه میگوید : آن چهار توپ شیشه ای عبارتند از خانواده، سلامتی، دوستان و روح خودتان و توپ لاستیکی همان کارتان است.کار را بر هیچ یک از عوامل فوق ترجیح ندهید، چون همیشه کاری برای کاسبی وجود دارد ولی دوستی که از دست رفت دیگر بر نمیگردد، خانواده ای که از هم پاشید دیگر جمع نمیشود،‌ سلامتی از دست رفته باز نمیگردد و روح آزرده دیگر آرامشی ندارد

اسلاید 7: سطح انتظار،باورها و تصوراتتصور از زندگی زناشویی-تصور نیمه گمشده!-همسران موفق همیشه خوش هستند و هرگز با هم دعوا نمی کنند!-ازدواج دوای همه دردها و آخر خوشبختی!-ازدواج یعنی در بند بودن و سرکوبی علایق و نیازها!-همسرم نباید اشتباهی مرتکب شود!از این پس شرایط جدید/فرد جدیدقبول تفاوتها و عدم مقایسه ها

اسلاید 8:

اسلاید 9: هویت،یکپارچگی و استقلال فردی(و خانوادگی)هویت و استقلال شخصکنترل تاثیر کاذب دیگرانکنترل گذشته و آگاهی به آنهاتصفیه روانی

اسلاید 10: مهارت های ارتباطی1- سبک ارتباطی خصمانه(لحن تحقیر آمیز،تهدید و ترساندن،انگ زدن،بازجویی کردن،ایرادگیری پی در پی و عدم قبول نقص های خود)-هر چند ممکن است مصادیق رفتارهای نامطلوب فراموش شود ولی سنگینی احساسات منفی برای همسر باقی می ماند و در صورت حل نشدن با پرخاشگری،کم حوصلگی،بی تفاوتی و.. نمود می یابد.

اسلاید 11: مهارت های ارتباطی (ادامه)2- سبک منفعلانه(عدم توجه به حقوق خود،راضی نگه داشتن دیگران به هر قیمت)

اسلاید 12: وقتي تنهاييم دنبال دوست ميگرديم پيدايش كه كرديم، دنبال عيبهايش ميگرديم وقتي از دستش داديم،در تنهايي، دنبال خاطراتش ميگرديم مراقب قلب ها باشيم، هيچ چيزآسان تر از قلب نمي شكندژان پل سارتر

اسلاید 13: مهارت های ارتباطی (ادامه)3- سبک صریح و محترمانه یا جرات مند (تمرکز بر مشکل،تصدیق تفاوت ها،درخواست بازخورد،قدردانی کردن،مسوولیت در برابر اعمال نقش،پوزش خواستن،حمایت کردن،عدم ارزیابی شخصیتی)

اسلاید 14: مهارت های ارتباطی (ادامه)به سبک عصبانیت خود توجه کنیدزود عصبانی می شوید و زود پشیماندیر عصبانی می شوید و دیر پشیمانزود عصبانی می شوید و دیر پشیمان دیر عصبانی می شوید و زود پشیمان/ عکس العمل شما بعد از عصبانیت چیست؟/ وقتی فهمیدید اشتباه کردید چه می کنید؟

اسلاید 15: مهارت های ارتباطیتلنبار شدن احساسات و خواسته های ناگفته و درک نشدهمواظب پیشداوریها،قضاوت ها و نیات قبلی باشید.(ارتباط یکسویه)به انرژی همسرتان توجه کنید در صورت امکان همسطح شوید اگر نمی توانید احساساتتان را مطرح کنیدموانع برقراری ارتباط را شناسایی کنیدایجاد زمینه ارتباطی و فرصت طلبی - تجربه فعالیت های مشترک:با هم نماز خواندن،با هم قدم زدن و ورزش کردن و..

اسلاید 16: مهارت های ارتباطی (ادامه)روابط شفاف :- ذهن خوانی و علم غیب:“تو باید می فهمیدی که منظورم چیست؟“ این دیگه نیازی به گفتن نداره“ حتما باید بگم دوستت دارم؟“علاوه بر رفتار غیر کلامی/به محتوا و سبک بیان تان توجه کنید.احساسات و خواسته های خود را مطرح کنید.توجه کامل نشان دهید.کلامی و غیرکلامیتصدیق تجارب،احساسات و ایده های همسر

اسلاید 17: نحوه واکنش به مشکلات و روش حل مسالهبا مشکلات پیش آمده چه می کنید؟1- بی خیال شدن و اجتناب از مشکل 2- دست پاچه شدن و بلوا به پا کردن 3- یکی پی گیر یکی بی تفاوت 4-مشارکت جویی و تلاش دوطرفه برای حل مسالهوقتی ما اشتباه می کنیم چه می کنیم؟وقتی همسرتان اشتباهی می کند؟ (خودمیان بینی!)مثال:دعوتی دارید با همسرتان صحبت می کنید عمه ها ،خاله ها و دایی ها .... اما ...چگونه واکنش نشان می دهید؟

اسلاید 18: نحوه واکنش به مشکلات و روش حل مسالهنکته مهم:آماده بروز مشکلات باشید-گام اول: تعریف دقیق مشکل:چیست؟برای چه کسی؟از کی ایجاد شده؟ از کجا شروع شده؟-گام دوم:متعهد به حل مشکل و تمرکز بر حل نه محکوم سازی و سرزنش-گام سوم:بررسی تواناییها و محدودیتها در حل مشکل تعریف شده-گام چهارم:پیشنهاد راه حل های گوناگون و تفاهم بر گزینه های بهتر-گام پنجم:وارد عمل شوید و فرایند را با همسرتان زیر نظر داشته باشید-گام ششم:پیامد ها را بررسی کنید.در صورت شکست مجددا برنامه ریزی کنید.

اسلاید 19: آگاهی،شناخت و توجه به نیازهای اساسیشناخت حساسیت هاشرایط فیزیکی و روانی همسر(ویژگی های خاص زنانه – مردانه)سلسله مراتب نیازها از زیستی تا خودشکوفایی

اسلاید 20: به ياد داشته باش: من نبايد چيزى باشم که تو مي‌خواهى، من را خودم از خودم ساخته‌ام. منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است. تويى که تو از من مي‌سازى آرزوهايت و يا کمبودهايت هستند. لياقت انسان‌ها کيفيت زندگى را تعيين مي‌کند، نه آرزوهايشان. و من متعهد نيستم که چيزى باشم که تو مي‌خواهى. و تو هم مي‌توانى انتخاب کنى که من را مي‌خواهى يا نه. ولى نمي‌توانى انتخاب کنى که از من چه مي‌خواهى. مي‌توانى دوستم داشته باشى، همين گونه که هستم و من هم. مي‌توانى از من متنفر باشى بى‌هيچ دليلى و من هم. چرا که ما هر دو انسانيم. اين جهان مملو از انسان‌هاست، پس اين جهان مي‌تواند هر لحظه مالک احساسى جديد باشد. تو نمي‌توانى برايم به قضاوت بنشينى و حکمي‌صادر کني و من هم. قضاوت و صدور حکم بر عهده نيروى ماورايى خداوندگار است. دوستانم مرا همين گونه پيدا مي‌کنند و مي‌ستايند. حسودان از من متنفرند، ولى باز مي‌ستايند. دشمنانم کمر به نابوديم بسته‌اند و همچنان مي‌ستايندم. چرا که من اگر قابل ستايش نباشم نه دوستى خواهم داشت، نه حسودى و نه دشمنى و نه حتي رقيبى.

اسلاید 21: من قابل ستايشم و تو هم. يادت باشد اگر چشمت به اين دست نوشته افتاد.  به خاطر بياورى که آن‌هايى که هر روز مي‌بينى و مراوده مي‌کنى. همه انسان هستند و داراى خصوصيات يک انسان، با نقابى متفاوت، اما همگى جايزالخطا.  نامت را انسانى باهوش بگذار اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى و يادت باشد که اين‌ها رموز بهتر زيستن هستند.

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید