صفحه 1:
به نام دوست

صفحه 2:
1 * موضوع: اصول و فنون تبليغات * استاد: جناب آقاى آل قيس + تهيه و تنظيم: عليرضا اسماعيل زاده ‎Tate, +‏ Witte °

صفحه 3:
کفشهای ادیداس متعلق‌به دهه ۷۰ ميباشد در آن زمان بعنوان بهترین برندینگ حرف اول را می زد ولی بعد از بوجود آمدن بازار رقابتی برندهای جدیدتری بوجود لمد مثل ريباك نلیک پوما یلی جای خود راحفظ کرده اين ۳ خط يشت هم نمادی ازسیک محصول بیادماندنی میباشد که مصرف کننده طی مدتها خسته نمی

صفحه 4:

صفحه 5:
م8 * یکی از تبلیغاتهای آدیداس که دریک برنامه ورزشی شبکه 85 شروع شیک آگهی ساخت که در موسسه تبلیفی تیم وان یکی از شرکتهای وابسته جه موسات تبلیغفی جهلنی ساعت و ساعتچی تحلیل گر بسیار فعال شبکه تلویزبونی 57شن‌به نام دیگ ویتل رلبه عنوان مغز بسکتبالیست معوفی کرد

صفحه 6:
آنچه یک تبلیغ را بر جسته می کند آبا هميشه كوكاكولا تبليغ درستى انجام داده و کار برجستگی داشتمبا توجمبه مننقدان که نظرات زیادی داده لنسنه بسیار خوب نیست که کوکاکولا حرف اول را زده لیاحی توان كفت تبلیغ واقعی و عللی کدام استنبه نظر خودمان آسان نیست لگر مابگوئيم کوکا خوب است اشتباه چون سالهاست که پپسی تبلیغ خوبی داشته و در

صفحه 7:

صفحه 8:
* _کوکاکولا در سال های دهه ۶۰ جایزه ای وییمبه خود اختصاص داد باتبلیغ هن دوست دارم دنیا را بخاطربیک کوکا بخرم درست لستكه ميان مردم جافتا ولى بعدهلبا خلاقيت ابدلعى حك كان نظر بسيارى را عوض كرد باين تعريف كدام تعريف برجسته است

صفحه 9:
گلاسیگها نوعی از تبلیغات که مدت رمان زیادی تجاری شدن و همچنان پایداری خود راحفظ کرده آن تبلیغات ممکن است با تمام سادگی برجسته باشد این نو ع کلاسیکها ممکن است در حالت منفردی با مدت کوتاه با برا ی مدت طولانی

صفحه 10:
شخصیت لیتل سزار پیتزا!پیتزااتصویری احمقانه اما دوست داشتنی فراهم آورده که به تحوی ساده با ما ارتباط برقرار مى کند مثال آگهی تجاری رایانه ابل مکینتاش در سال1984 فقط یک بار به اجرا در آمد اما بعضی آن را به عنوان برجسته ترین آگهی همه دورانها نامیدند

صفحه 11:
" کلاسیکها بسیار میفق هستند بسیاری از گویندگان خوب در تبلیغ استفاده مى كنند بسیاری از شخصیت خیللی و تخیلی برای شناساندن محصول استفاده می کنند تصویره معنادارالهام بخش و هم چالش برانگیز

صفحه 12:
‎٠‏ کلاسیکها در دو سطح فعالیت‌هی کنند که ذهن مصرف کننده را مشغول‌حی کنند که میفق تیین آگهی برجسته ترین آگهی حلبه شمارمی آیدکه تاکنون ادلمه دارد از سال ۱۹۵۵ ادلمه دارد افسانه کابیی یک تصویر پر معناست ‎

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
راهبرد * ١-يك‏ تبليغ بايد كاملا بى عيب باشد ۰ ۲- به سمت مخاطب هدف كذارى شود ‎٠‏ ۳- بتواند برندینگ را تقویت کند ۰ ۴- مورد درخواست مخاطب باشد

صفحه 16:
(a | — ee oo ]- —

صفحه 17:
اجرا مناسب باشد اهمیت جكونه كفتن

صفحه 18:
تعریف تبلیغات تجارک * آگهی های برجسته واصیل واز نظر راهبردی بی عیب اجرای کامل دارند " تبلیغات تجاری ارتباط غیر شخصی است‌که در ازای پرداخت بول به وسيله یک حامی مالی مشخص با استفاده از رسانه های گروهی برای ترغیب مخاطب

صفحه 19:
مثال : * لكر بخواهيم فروش شخصى انجام دهيم هزينه اى كه در كن بکارحی بییم بیشتر از رسانه گروهی میباشد لگر ۶۵۰ هزار دلار صرف تبلیغات کردیم در ازای آسن روی امیلیون نفر تأثیر گذاشته ایم با این تفاوت ضرر نکرده ایم

صفحه 20:
۱-تبلیغات تجاری - دارا ی هویت نام تجاری در بلند مدت متصور می باشد برجسته مصرف ملی ۲-تبلیغات خرده قروش- محل کسب - محصولات مربوط به محل کسب یا ارئه خدمت قابل دسترس برای مشتری ۳- تبلیغات سیاسی -مخصوص سیاستمداران که بیشتر تصویر سازی مهم موضوعات اهمیت ندارد ۴-تبلیغات کتاب راهنما - برای خرید مردم بکار میرود نوع متداول آن کتاب زرد ۵- تبلیغات پاسخ مستقیم- تبلیغات از طریق پست به وسیله تلفن محصول دریافت می شود ۶-تبلیغات کسب کار به کسب کار -افراد حرقه ای -مثل وکلا -پزشکان- خریداران کالای صنعتی ۷-تبلیغات موسسه ای و نهادی - هدف مورد تبلیغ شرکت برای نفوذ بین عموم ۸-تبلیغات خدمات عمومی - استفاده از آرمانها ی نیکو در جهت رشد رفتار های اجتماعی درجامعه غات تعاملی - داشتن دسترسی به اینترنت در افرا که آنها را تشویق یا بلعکس منع به خرید می کند

صفحه 21:
نقش های مختلف در بازاریابی

صفحه 22:
* ۱-نقش بازاریابی < فراکردی است یک کسب و کار برای برطرف كردن نياز مصرف کننده * ۲- مصرف کننده خاص یک شركت تلاشهاى بازاريابى را در آن جهت سوق می دهذ

صفحه 23:
آبزارهای بازاریابی شامل , روشهای کالا قيمت || مکان 6 تحویل کالا

صفحه 24:

صفحه 25:
نقش ارتباطی * شکلی از دسته جمعی که خریداران و فروشندگان را هم خوان می کند ارتباط از طریق تصویر بامخاطب

صفحه 26:
مکتبهای اصلی دراین قانوت * ۱-مکتب قدرت بازار ۴- مکتب رقابت " مکتب رقابت- در واقع ابزاری برای حصاصیت مصرف کننده به قیمت کالا افزایش می دهد ورقابت را بوجود می آورد * مکتب قدرت- ابزاری تشویقی برای منحرف کردن مشتری

صفحه 27:
محصول را معرفی می کند چگونگی استفاده را به ما می گوید کیفیتها را مقایسه می کنیم با توجه به این خصوصیات برنامه ریزی می کنیم.

صفحه 28:
عوامل تعیین کننده در کارکردهای تبلیغات * 1- اقدام مستقیم در مقابل غیر مستقیم:پاسخ سریع ایجاد می کند . شامل كوين با تاريخ انقضا - ياحراج با مدت تعين شده يا فرم سفارش يستى 2- اقدام غير مستقيم : براى تقاضاى بلند مدت به مصرف كننده اطلاعات ميده براى خريد مجدد كالا * 3- تبليغات اوليه در مقابل كزينشى - ارتقا براى كالاى همه يوش افزايش توليد محصول براى ايجاد تقاضا در بين عموم مردم * 4- تبليغات تجارى در مقابل غير تجارى - در تجارى صرفا يول مطرح اسن در غير تجارى يول مطرح نيست .مانند موزهها و سازمانهاى خيريه

صفحه 29:
5بازیگر که در دنیای تبلیغ موثرت

صفحه 30:
* 1- به سمت جه كسى هدایت شود * 2- از جه رسانه تبليغ شود

صفحه 31:
موسستت تبلیغاتی * ۲- موسسات تبلیغاتی - همکاری موسسات تبلیغاتی - متقاضی آرابش سازمانی مسلط در تبلیغات است

صفحه 32:
= واحد تبلیغاتی " مسئولیت مشترک اولیه بر عهده مشتری است وبر اساس نوع کالا تقسیم می شود وتمامی عوامل مربوط به فروش

صفحه 33:
رسانه ها * کانال ارتباطی که پیام را از تبلیغ کننده به مخاطب مى رساند . متداولترین : * تلویزیون - روزنامه - مجله - رسانه های بیرون ‎als il‏

صفحه 34:
فروشندکات خدمات< " سازمانهای خدملتی هستندکمبه تبلیغ کنندگان و بصورت آزاد کار می کنند معروف هستند

صفحه 35:
مخاطیات ‎Ors‏ = " مشتری هسته اصلی راهبر بازاریلبی است بازار هدف برای مشتریانی کالاهای مورد نظر را می خوند . در این زمینه می توان‌به کودکان اشاره کردکه والدینشان کالاهای مربوطبه آنها را می خرند

صفحه 36:
نهاى مختلف گذار از تکامل تبلیغات * دوره باستان :هدفهای اولیه بیش از اينکه اقتای باشد اظلاعاتی بود:آتار ناقی مانده برچ گنجینة هانشان می دهد مردم مصر بابل - یونان کالای خود را روی پایروس می نوشتن

صفحه 37:
ly pase ۰ * سال 1440 اختراع چاپ توسط گوتنبرگ - باعث بوجود آمدن کسب کار جدید -تبلیغات شامل پوستر - وآگهیهای دستس

صفحه 38:
سالهای شکل 1- عصر بازاریابی جمعي < اختراع جدید - توولید محصولات جديد افزايش. توليدات -كسترش حمل نقل الال ييام يى نقش اطلاعاتى واموزشى 2- رشد خرده فروشی < درسالهای قرن 19 معاملات پایاپای بود - قیمت بسته به بودجه مشتری بود یا ننیاز صاحبان فروشگاه -بعدها این سنت جای خود را به استانندارد كردن کالاها نا تصمین یس دادن پول در فعاملات تایطلوت راو افزايش اعتبار ۳ 3- پیدایش مجلات < اگهیها از طریق دستی و پوستر - مجلا ت مخصوص افراد تحصیل کرده - تبلیغات بیشتر توسط هنر مندان کلشه ساز تاثیر گذار بود 4- تبلیغ نویس< باشروع قرن 20 به قرت مهمی رسید وباسطح چشم گیری آهمیت پیدا کرد

صفحه 39:
عصر حرفه آی ها ۰ کالنز وگرافیک ابداع روش جدید -هنر بازی بامجلات - اولین اقدام جسورانه هنر فروشندگی لرد و توماس داشتن قدرت مدیریت -دید آن نسبت به تبلیغات خبری - از نظر لاکسر ۴ برای خرده فروشان کارکرده بود - معتقد به به استدلالهی که یک فروشنده بکار ممی برد - از نظر وی تبلیغات نوعی هنر فروشندگی در شکل چاپی است - از نظر کندی

صفحه 40:
عصر حرفه ای ها * هاپکنیز و آزمون كردن * مشهورترین متن نویس - معتقد به تبلیغات پستی و اساس کار * مک مانوس و فروش نرم * نویسنده متن جنرال موتورز -معتقد به فروش نرم -راه نفوذ به ضمیر انسان انباشته کردن عکسهای مثبت

صفحه 41:
' در جنگ جهانی اول صنعت تبلیغات در دست شورای دفاع ملی بود کهد حمایت از صلیب سرخ بود *_جی والتر تامپسونورشد سریع س از جنگ < ورود کالاها زیادی سر در گم شدن سبک خلاقانه جدیدی توسط هلن و استانلی - تشویق مردم به تقلید از ثروتمندان مواجه شدن با رکود

صفحه 42:
* ظهور رادیو * نوعی سرگرمی ارزان - معایب< مسئله مالی - پیدا نکردن کارکنانی که بتوانند مطالب برای شنیدن * جنگ جهانی دوم * استفاده ازتبلیغات برای نام نویسی جنگی - فروش اوراق غرضه جنگی - تشویق برای پیروزی - و ارسال مه

صفحه 43:
تبلیغات پس از جنگ نگرش مصرف کننده چشم پوشی - بیشتر محصولات به تی عامه پسن بود- تفاوت محصولات نوع تصویر در ‎els‏ روسر ریوس ویواس پی روسر رپوس ویواس پی معتقد به پيشنهاد فروش بی نظیر در آگهی - شامل نفع برای مصرفکننده -وجود نداشتن رغیب بدل و تدابیر فروش استاد در متن نویسی پستی مربوط به فروش ظهور تلویزیون در دهه 50 شروع به فعالیت کرد و در تبلیغات موثر بود

صفحه 44:
" عصر خلاقیت * شاهد تجدیذ حیات هنر - الهام بخش وکشف شهود در تبلیغات بود * برنت و آمریکای ‎dike‏ " معتقذ به محصول می تواند یک جوهر استانی پیدا کند -باور پذیر ترین شکل ارائه شود- -حمایت از مردم در برابرتبلیغ دوروعی * اوگیلوی : نظم وسبک " معرفی دو مکتب شک و ادعا از حسشگرفی در جذابیت تصویر برخوردارمی شد

صفحه 45:
* هنر برفباخ * متن فويس با درك خوب از طراحى احساس و عواطف مردم را برانكيخته مى كرد به نظر وى تبليغات هنر ترغيب كردن است " عصر پاسخ گوی " جنگ ویتنام رکود اقتصادی-اهمیت ندادن مشتری- شرکتها برا یکسب سود بودجه خود را در رسانهها تغیبر می دادند - راهای نظیر کوپن - تخفیف در قرعه کشی جهت ف روش كوتاه مدت

صفحه 46:
‎esl‏ تبلیغات ‎۰ ‏مهمترین چیز در سرنوشت جمعیت می باشد تا شرایط اقتصادی باتوجه به تکنیکهای مدرن يا ابزارهای مدرن برای تبلیغ بای د راه روش تازهای کشف کرد که هزینه تبلیغات کم شود تبلیغات بطور دائم ومستمر در میان مدم جا بیفتد اگر هم تبلیغی صورت می کیرد واقعی باشد قول و و عده بيجا بهد مخاب ندند

صفحه 47:
افق آینده روشن است رضایت مشتری را محور خود قرار دهیم

صفحه 48:
با تشکر از همراهی سبزتان "

صفحه 49:
The end

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان