کسب و کار مدیریت و رهبری

اصول و فنون مدیریت جلسه و مذاکرات بازرگانی

osol_va_fonoone_modiriyate_jalase_va_bazargani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “اصول و فنون مدیریت جلسه و مذاکرات بازرگانی”

اصول و فنون مدیریت جلسه و مذاکرات بازرگانی

اسلاید 1: اصول و فنون مدیریت جلسه و مذاکرات بازرگانیدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانwww.mohtaram.irرحیم محترم

اسلاید 2: محتوي دورهجلسه، مقدمات و اهداف آنمدیریت و ریاست جلسات سازمانیمراحل مذاکره بازرگانیویژگیهای مذاکره کننده موفق2نباید ها در مذاکرهآداب جلسات مذاکرهزبان بدن و الفبای بیصدا134567

اسلاید 3: مقدمههدف دوره: افزايش مهارت و توانايي هاي شرکت کنندگان جهت برگزاري جلسات کاري و مذاکره بازرگانی به شيوه اي موفقيت آميزتر و با اعتماد به نفس بيشتر.وقت طلاستميليونها جلسه در روز60% وقت مديران در جلسه

اسلاید 4: جلسه چيست ؟يک جلسه کاري عبارت است از گردهمايي عده اي از افراد که با هدف حل مشکلات يا اخذ تصميمات کاري در زمان و مکان معین انجام مي شود.

اسلاید 5: ضرورت تشکيل جلسهبرگزاري جلسه مستلزم صرف زمان و هزينه است...هزينه فرصت از دست رفته...فقط زماني جلسه تشکيل دهيد که واقعا ضرورت داشته باشد.سعي کنيد جلسات مختصر و مفيد باشند.آيا تشکيل جلسه واقعا توجيه منطقي و اقتصادي دارد؟؟؟

اسلاید 6: اهداف تشکيل جلسهارايه يک طرح پيشنهادي جهت بررسي و به تصويب رساندن آنانتقال اطلاعات يا ارايه توصيه ها و رهنمود هاي کاريرسيدگي به گلايه ها و شکايات يا انجام قضاوتواکنش سريع در برابر مشکل يا مساله اتخاذ يا اجراي تصميمات کاريايجاد روح همکاري و کار تيميآموزش روش کار با تجهيزاتدست يابي به ايده هاي نوفروش کالا يا خدمات صدور دستورات

اسلاید 7: مقدمات جلسهتهيه دستور جلسهدعوت از شرکت کنندگانتعيين محل جلسهفراهم کردن تمهيدات لازم

اسلاید 8: تهيه دستور جلسهدستور جلسه اصولا فهرستي از موارد و موضوعاتي است که قرار است در طول جلسه مطرح شوند و مورد بحث قرار گيرند.کوتاهسادهواضح و روشنتنظيم و دسته بندي منطقي عناوين مورد بحث حاوي جزييات مربوط به تاريخ، زمان، مکان و هدف موضوعات مهم در ابتداي جلسهتهيه پيش نويس دستور جلسه و ارسال آن براي شرکت کنندگان جهت موافقت و تصويب

اسلاید 9: دعوت از شرکت کنندگانحضور هر شرکت کننده بايد توجيه پذير و به منظور ايفاي نقش مشخص و معين باشد.ارايه اطلاعات(کارشناسان)ارايه توصيه(متخصصان فنی داخلی)ارايه اطلاعات تخصصي(از بيرون سازمان)تصويب اقدامات(مدير مالي)نقش افراد را در کنار موارد دستور جلسه مشخص نماييد و موارد را بنويسيد...

اسلاید 10: تعيين محل جلسهراحتي و تناسب از نظر شرکت کنندگانهزينه سفر شرکت کنندگانتسهيلات لازم براي معلولانسر و صداي بيرون، دما، تهويه و نوردفتر شمادفتر يکي از زير دستاناتاق جلسات شرکت

اسلاید 11: فراهم کردن تمهيدات لازمتسهيلات و امکانات لازم براي برگزاري جلسه از قبيل محل مناسبتجهيزات سمعي بصريو نوشت افزارتنظيم اوقات استراحت و پذيرايي

اسلاید 12: محل نشستن شرکت کنندگانچند نقشه مختلف براي نشستن افراد انتخاب و سپس يهترين را انتخاب کنيد.جلسات دو نفره :حمايتيمشارکتيرو در روجلسات گروهيمخالفت رو در رورعايت سلسله مراتببحث آزادميز گرد رسميت کمتري دارد

اسلاید 13: نشستن تاکتيکي در جلساتاهميت محل نشستن افراد در جلسه به محل نشستن رئيس جلسه بستگي دارد.نزديکي به گروه خود براي ارسال پيام هاي غير کلامي پخش کردن گروه هاي مخالف

اسلاید 14: حضور در جلسهمشارکت فعالوضعيت ظاهر و شيوه سخن گفتنگوش دادن به صحبت ديگرانحل و فصل مشکلاترام کردن سرکش هاتنظيم صورت جلسه

اسلاید 15: رام کردن سرکش هااز حمله به شخصيت افراد و از داوري هاي مبتني بر ارزشهاي شخصي بپرهيزيد.وراج ها و پچ پچ گرانپرچانگانآدم هاي توخاليآدم هايي که دعوا دارندآدم هاي لجوجخود کامگاندير آمدگان

اسلاید 16: رياست جلسهتحقيق در مورد شرکت کنندگانتنظيم وقت جلسهکنترل جلسهحفظ نظمختم جلسهآئين نامه رسمي جلساتحل مشکل در جلسات رسمي

اسلاید 17: روال منفي اداره کردن جلسات روال مثبتجلسه را شروع کنيدجلسه را ختم کنيدتصميم گيري کنيددر جهت اهداف حرکت کنيدبه نوبت به مسايل دستور جلسه بپردازيدنظرات افراد را جويا شويدشرکت کنندگان دير مي آيندافراد از موضوع خارج ميشوندناهماهنگي ايجاد مي شوداجازه بحث و جدل داده مي شود جدل ها بي نتيجه مي مانندختم جلسه بدون اخذ تصميم جلسه به موقع آغاز مي شودبحث در مورد موضوع در محدوده زماني انجام مي شودجمع بندي موضوعات و توافقراه حل قابل قبولي پيدا ميشودمشارکت اثر بخش شرکت کنندگانمذاکره افراد در مورد تصميمات

اسلاید 18:

اسلاید 19: مراحل مذاکره بازرگانیآمادگی هدف گذاریگفتگو و مناظرهتوافق یا عدم توافق

اسلاید 20: مدل تحلیل استراتژیک مذاکره و هدف گذاریمحيط خارجي محيط داخليفرصت ها نقاط قوتتهديدهانقاط ضعفهشياري محيطيغفلت محيطيكارايي عملياتيشكاف عملياتيمزيت هامسائل و مشكلاتمحدوديت هانقاط آسيب پذيرSWOT

اسلاید 21: ویژگیهای مذاکره کننده موفقصداقت و راستگوییرازداریادب و متانتانصافامانتداریاشراف بر موضوع مذاکرهداشتن حافظه قوی و ذهن تحلیل گربرقراری ارتباط بدون کلام به شیوه صحیح

اسلاید 22: رفتارهای مناسب در مذاکرهراجع به نظرات خود توضیح دهید.به حرفهای طرف مقابل گوش دهید.آمادگی اصلاح نظرات خود را داشته باشید.در نشان دادن عکس العمل منفی تعلل کنید.طرف را به حقانیت خود قانع کنید.اسم طرف را به زبان بیاورید.

اسلاید 23: نباید ها در مذاکرهدر زمان نامناسب مذاکره نکنید.خط کف را هیچ وقت رو نکنید.در مورد موضوعی که تخصص ندارید پشت میز مذاکره نروید.سوالی که پاسخ آن به نفع شما نیست رامطرح نکنید.هنگام خستگی پشت میز مذاکره ننشینید.به زبانی که بر آن مسلط نیستید مذاکره نکنید.سوگند نخورید.طرف مذاکره را به دروغگویی متهم نکنید.

اسلاید 24: نباید ها در مذاکرهبرای دریافت اطلاعات طرف را زیر فشار نگذارید.برای جلب توافق طرف التماس نکنید.مدیر تیم را تنها رها نکنید، اما از او تعریف و تمجید هم نکنید.از خود بی قراری نشان ندهید.در کمبود زمان مسایل مهم را مطرح نکنید.مذاکره را به مقابله شخصی نکشانید.در جلسات مذاکره وارد مسایل سیاسی، مذهبی و شخصی- خانوادگی طرف مقابل نشوید.در مقابل عظمت، قدرت، و توانمندی سازمان طرف مقابل اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

اسلاید 25: آداب جلسات مذاکرهوقت شناسیطرز ورود به جلسهداشتن کارت ویزیتبرابری تعداد افراد مذاکره کننده دو تیمترتیب نشستنپرهیز از رفت آمد مکررنداشتن تلفن روی میز مذاکرهروشن نبودن تلفن همراه

اسلاید 26: آداب جلسات مذاکرهایجاد وسیله ارتباط برای تیم میهمان از سوی میزبان.میز مذاکره تبدیل به میز پذیرایی نشود.عدم ظبط مذاکرات.داوری منفی و کلمات توهین آمیز نسبت افراد روبرو را مطرح ننمایید.شوخی نکنید.کلام طرف مقابل را مکرر قطع نکنید.پشت میز مذاکره سیگار نکشید.ارتباط مستقیم بین مدیران دو تیم .

اسلاید 27: نکات مهم در مذاکرهرهبر تیم با تجربه و مورد قبول اعضای تیم.برای هر موضوع تخصصی یک متخصص باید باشد.تربیت مذاکره کننده های جدید.ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم.مستند سازی مذاکره.تیم مذاکره را یک دفعه عوض نکنید.هر مذاکره ای یک امر تخصصی جدید است...

اسلاید 28: ارزش یک تصویر با هزار کلمه برابر است(رابرت میلر)

اسلاید 29:

اسلاید 30: الفبای بیصدانشانه ها: معادل یک کلمه یا عبارت در زبان یا سازمان خاصروشنگرها: تاکید بر کلمات و عباراتتنظیم کننده ها: علایمی برای نوبت گرفتن برای صحبت کردن و قطع صحبت طرف مقابلمنطبق کننده ها: حرکات، اشارات و سایر اعمالی که برای نظارت بر احساسات یا کنترل واکنش ها استفاده می شود.

اسلاید 31: کالبد شناسی یک برخوردمرحله آغازین: فاصله زیاد(اهمیت چشم و دهان و دست)جهت گیری: فاصله و زاویه بدن در زمان توقف و برخورد اولیهبرقراری تماس: تماس بدنی از طریق دست دادن یا بغل کردنمشارکت: شروع گفتگوجدایی:30 ثانیه قبل از درخواست شفاهی برای اتمام تماس مطرح می شوددور شدن: جدایی نا مناسب می تواند تمام تبادل افکار ما را تحت تاثیر قرار دهد.

اسلاید 32: دست دادن و انتقال اطلاعاتظاهر دست، طول و شکل کف دست، انگشتان یا ناخن ها و پاکیزگی آنهامیزان رطوبت یا خشکی دستمیزان فشار وارده به دست مقابلطول مدت تماس(2 تا 9 ثانیه)نوع چنگ زدن (فرا دست، همکاری،ملیحانه)گرفتن مچ،بازو و شانه

اسلاید 33: برقراری ارتباط چشمی موثرمثلث نگاه در برخورد های تجاری و برخورد های اجتماعیتوجه به فرهنگ کشور طرف مقابلیک نگاه مختصر به کناره ها قبل از پاسخگوییدستکاری نگاه با انگشتان یا دست

اسلاید 34: دریافت صحیح اضطرابخنده های اضطراب آلودنا آرامی در انگشتاننا آرامی در پاها

اسلاید 35: دریافت صحیح فریب کاریحرکات چشم(نگاه حیله آمیز، کوتاه و ناپایدار) کمتر شدن حرکات اندامیافزایش دستکاری چهره

اسلاید 36: دریافت صحیح علایم خریدطولانی تر شدن برخورد چشمیکم شدن فاصلهگرفتن چانهآرامش

اسلاید 37: کانال های ارتباطیwww.Mohtaram.irrmohtaram@yahoo.com

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید