صفحه 1:
صفحه 2:
SS
اصول پر(پورال لویسی
انتخاب موضوع پژوهش
ae
علی خدادادی MSN
4
صفحه 3:
Research
© جمع آوری» بررسی و تفسیر سیستماتیک داده ها
به جهت پاسخ دادن به يك سوال يا حل مشكل
خاصى مى باشد.
صفحه 4:
Research/Publish! why?
/
۵ 0 ۳۷000101 ۶
تولید دانش *
* Promotions}!
° Prestige Wc!
* Pelfiirl
9
صفحه 5:
إم-
معیارهای انتخاب
4
یک موضوع برای
اقدام به پژوهش
صفحه 6:
اولویت
؟ شدت مساله
؟۴وسعت مساله
* افراد تحت تاثیر
9
صفحه 7:
دوباره کاری
قبل از اينکه تصمیم به اجراي يك طررح تحقيقاتي بگیرید. بسیار
آیا موضوع پيشنهادي در منطقه مورد
نظر و یا مناطق مشابه مورد بررسي قرار گرفته است یا
oe
خیر؟
مهم است كه دري
تنها در سه وضعيت زير مى توان به انجام تحقيق روى
موضوعی که قبلا روی آن کار شده است اقدام کرید.
5 در شرایط زمانی متفاوت
* . در شرایط جغرافیانی مختلف
. درصورت عدم دستیابی به نتایج کافی
صفحه 8:
قابلیت اجرا
به هنگام پیشنهاد پروژه » باید به موارد زیر جهت انجام آن توجه نمود:
نيروي انساني
۵ زمان
© تجهیزات و امکانات
منابع مالي
صفحه 9:
فوریت نیاز به داده ها
براي تصمیم گيري چه اندازه نیاز فوري به داده ها داریم؟
تصمیم بگیرید کدام تحقیق باید اول و كداميك بعداً انجام شود.
9
صفحه 10:
از جمله مهمترین شرایط برای انتخاب موضوع عدم تضاد و مواجهه آن با
ملاحظات اخلاقی است. لذا بايستي طرح پيشنهادي خود را از نظر
ملاحظات اخلاقي زیر مورد بازنگري دة قرار داد:
HF موضوع طرح چقدر مورد قبول كساني که روي آنها بررسي انجام
مي گیرد» خواهد بود.
آيا میتوان رضایت نامه كتبي از افراد مورد مطالعه گرفت.
# آیا شرایط افراد مورد مطالعه در نظر گرفته شده است؟
صفحه 11:
سایر معیارها
* قابليت بکارگیری نتایج و توصیه ها
9
؟ علاقه مندی و دانش محقة
صفحه 12:
3
3
* نيازسنجي
مصاحبه افراد كليدي
مصاحبه گر وهي
مصاحبه جمعي
مشاهده مستقيم
9
صفحه 13:
3
مت
* استفاده از تحارب
* استنتاج از نظریه ها و فرضیه ها
* استفاده از متون درسی و مجلات تخصصی
*ادارات » دانشگاه ها وموسسات پژوهشی
a خصوصی
صفحه 14:
oe
* مرور متون و اطلاعات علمي
° شرکت دردوره هاي آموزشي وهمايشهاي علمي
* مطالعه مورد یا موارد
* پایش با کنترل کلوگاه (نقاط کليدي)
* کنترل مالي
* بررسي فرآیند زمان انتظار
ie :
صفحه 15:
* تازهبه سن 18 سالگی رسیده لید ..به رانندگی علاقمند
بوده ليد وتصميم هی گیربد با خودرو پدرتان رانندگی
نمائيد.متوجه عى شويد براى لين كار نياز به كواهينامه
رانندگی دارید. ( احساس وجود مشکل ) راه حل جیست؟
سبه مطالعه و جستجو مى بردازيد.از دوستان و آشنايان راه و
روش اخذ گواهبنامه را صی برسید. کتاب آئین نامه
راهنملئی و رانندگی را تهیه عی کنید.فهرستی از مدارک
مورد لزوم برای Co نام واخذگواهینامه را بدست
عی آویید و درنملیتبا شرکت در آزمون کتبی و عملی
موفق به دریافت گواهینامه رانندگی می شوید. a
صفحه 16:
مد کر و
- نداشتن کواهینامه برای رانندگی
* پرسش :
- چگونه مي توان گواهینامه رانندگي دریافت کرد
3 مدارک مورد نيازبراي دریافت آن کدامند
- آزمون براي دریافت گواهینامه شامل چه مراحلي است
* عنوان :
- بررسي نحوه دریافت گواهینامه رانندگي er
صفحه 17:
۰ شکر ۰
- افزایش دانشجویان غیر بومي در دانشکده دندانپزشکی
* پردش :
- مشکلات دانشجویان غیر بومی کدامند؟
- مشکلات ایجاد شده بوسیله دانشجویان غیر بومی کدامند؟
- مزاياي احتمالي حضوردانشجویان غیر بومي کدامند؟
* عنوان :
4 رسي جالة ۳ a site افزايش دانشجویان غیر بومي
4 8
صفحه 18:
تدوین پیش نویس
طرح تحقیقاتی
صفحه 19:
پروپوزال
پروپوزال چیست ؟
چرا باید پروپوزال نوشت ؟
© اجزای یک پروپوزال کدامند؟
9
صفحه 20:
1111
مراحل تدوین یلك طرح تحقيقاتي
صفحه 21:
HY
صفحه 22:
هم_کار(ان) :
تاريخ بيشنهاد طرح:
تاریخ تصویب طرح :
صفحه 23:
:
۳ عنوان طرح به فارسی :
طرح به اتكليسى :
4 عنوان طرح
ثر ۲۵۰ کلمه) :
ald چکیده طرح پژوهشی (حداکثر
صفحه 24:
A
- نوع طرح پژوهشی :
لا بنيادى لا كاربردى [] بنیادی- کاربردی
۷-بیان مسئله و ضرورت اجرای طرح (حداکثر ۳۰۰ کلمه) :
صفحه 25:
aA
۱۸- سابقه طرح و بررسی متون (حداکثر ۴۰۰ کلمه/ :
صفحه 26:
رج ككردد. حداكثر ٠١ رقرا
al قهرست منايع (به ترتيب حروف القباء ابتدا منابع فارسى و بعد
صفحه 27:
۲۰ هدف اصلی طوح :
۲۱- اهداف جزئی طرح :
صفحه 28:
۲ اهداف کاربردی طرح :
۳- فرضیات با سوالات پژوهش (با توجه به اهداف طرح) :
صفحه 29:
TE نوع مطالمة را مشخص فرمابيد ودر فسمت روش اجرا موا
محل علامت
نوع مطالعه
(Ge SH ae
(Gross sectional) 2A,
مطاله سورد / شاهد (Case / control)
(Cohort) AF ea
> inierventional) dew. aie
با کارآمیی الیتی (clinical il)
لمات تجربی (Experimenta
را ندازی یک روش سیستم علمی ااجرایی
۵ مقابل بند مورد اشاره را توضیح دهید:
مواردى كه الزاماً پایستی در روش اجرای طرح توضیح داده شود
تعریف بیماری - هممیت مورد مطالمه .سملهای مورد مطالمه
جمیت موردمطالم نم متبرهای واسته وستئل - روشهای تموته ری
تعريف روه یمان و چگرنگی اتجاب آنان - تعريف گروه رل و چگونگی اب
متیر مق اصلی که
ax (Retrospective) Kay (Prospecive) Sux
بررسی قرامی یرد
بو
جمیت مورد الم تمریف دیق مراجه -تعریف دقیق 0۸40019 تحره مقابله با
Loss
توع مطائعه - توح نموته اتساتى يا PAA Pm یزان دیق آن (طول مدت؛
دوز مررد مصرت و ..) وجود گروه کترل - تحوه تیم در گروه های مخلف
alle 25,5 ue (Allocation) تعوه مقابله با خروج تموته ها از مطالت
(outcome) nt, 55> 1 - (withdrawal, Loss)
تعريف دقيق سير اجرا - تعريف دقيق بررسى تايح
وبا لوازم آي مشابه خارجى دارد. در صورت وجود كاتالوكك آن بيوست
Bay
شود مررد مصرف -تحوه تاد دستگه یا داروی ساخته شده
تعريف دقيق اتجام تست تعريف دقيق 518110310 6010 تحوه بلديرش بيحاران
سالم
بر ساس توع مطالعه ماتتد ستوتهاى قوق عمل شود
صفحه 30:
۵- روش اجرا : ( با توجه به بند قبل موارد لازم برای هر نوع مطالعه را در اين قسمت شرح دهید).
مشخصات ابزار جمع آوری اطلاعات و نحوه جمع آوری آن :
۷- روش محاسسه حجم نموله و تعداد آن :
۸- روش محاسبه داده ها : روش تجزیه و تحلیل داده ها برای رسیدن به اهداف طرح :
6 ملاحظات اخلاقى :
صفحه 31:
ry
eek ae
صفحه 32:
7 جدول زمان بندى مراحل لدرايى lab) Zale زمان le SA طرح)
“ i ot
صفحه 33:
»شنا
* جامع
* رغايت اصول اختسار
© عدم ييش داورى
* عدم استفاده از كلمات اختصارى
* اشاره به زمان و مكان >
صفحه 34:
عنوان
* از کلمات کوتاه » رسا ودر حد امکان از یک زبان
استفاده شود
* عبارت گویا باشد و گیج کننده نباشد.ازاختصارات که
ممکن است مخفف عبارات مختلفی باشند پرهیز شود.
؟ در تحقیقات توصیفی بیان مکان و زمان تحقیق در
عنوان ضرورت دارد.
* در عنوان دقیقا" آنچه محقق بدنبال تعیین آن است بیان
صفحه 35:
عنوان
*؟ سعی شود دامنه تحقیق محدود در نظر گرفته شود.
* عنوان را غیر سوالی مطرح نمائید.
* از کلمات مناسب ومطلوب استفاده شود.
* گاهي اوقات ذکر روش کار در عنوان بر اعتبار طرح
مي افزايد.
صفحه 36:
° What?
° Where?
* When?
° Who/Towhom?
9
صفحه 37:
۳ عنوان طرح به فاد
اير رابطين يهداشتى بر نگرش و عملکرد مردان سااکن در منطفه تحت پوشش م رکز بهداشتی درمانی شهید با قدرت جوباری در مورد
وا کتومی نیمه اول سال۱۳۸۴
15 عنوان طرح به اتکلیسی :
iding in shaheed baghodrat
The effect of health volonteers on altitudes and practice of men re
uding vasectomy in Ys
6 نوع طرح :
کاربردی : بنیادی - کاربردی : جامعه تكر (11512)
صفحه 38:
0 بررسی اثر 171700606 در درمان پرفشاری خون
مراجعین درمانگاه بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)
ase? du
0 تاثیر عوامل شخصیتی در گرایش سوء مصرف مواد
در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
99*0
صفحه 39:
* توصيف مشكل
* آنجه هست و آنجه بايد باشد
* توصيف علل احتمالى
* تشريح اهميت موضوع
* فوايد اجراى طرح
9
صفحه 40:
Importance of Problem Definition
“The formulation of the problem is often
more essential than its solution.”
¢ Albert Einstein
صفحه 41:
بیان یر آورده ميشود:
؟ اطلاعات زمینه اي
توصیف دقیق مسأله
نحوه بروز با وقوع
" وسعت و شدت
- عوامل دخیل در بروز مسأله
نحوه برخورد فعلي با مشکل
< فواید پژوهش
- چه نتايجي از حل مشکل انتظار مي رود
صفحه 42:
بررسی متون
: فواید
* اجتناب از دوباره کاری
* آشنايى با روشهای مختلف و نحوه اجرا
؟ کمک به نوشتن بيان مسئله و توجيه افراد
* نشان دادن به داوران كه به اندازه كافى مطالعه
داشته ايد.
صفحه 43:
7 ۱۷- بیان مسنله. توجیه طرورت اجرا : سوابق طرح و بررسى متون :
جمهوری املامی ابران به عنوان بكى از موفق ترين كشورهاى در حال توسعه در كتترل مواليد در دهه اخبر موفقيتهاى جشمكيرى در زمينة
كسترش تنظيم اناد بدست آورده است (2) به رغم مرققيتهاى اخير در تنظيم خانواده هم اكنون دو چالش اساسی در پیش روی است
ال ) به 1*2 211111111
مجدد ترخ رشد جمبیت در سالهای آنی را دور از اتظار نمی دنند (#و۶ . ب) تحقیقا
آزدواج و باروری صاحبنظران احتسال افراید
اخیر حاکی از
الا اهميت تاكيد بر افزايش يوششى 7
هنيشكى يزدن ازيات کمتر در
رابطين بهداشتى آموزش بهداشت و ارتقاى سلامنى مردم مى باشد ابن مطالعه سعى دارد تا به بروسى نقش رابطين بهداشتى در استقيال
ست که بیش از + فرصد حاملكيها در مناطق شهرى تا خواستهاست.
خانواده همجنان به قوء خود باقى است. با توجه به فوايد روش وازكتومى (ارزاتى سهولت
ايسه يا ساير روشها ) لازم است اين روش رواج ييشترى در جامعه يايد. با توجه به إبتكه صيانت اصلى
عردات از روش وازكتومى ببردازد.
سایق طرح و بررسى متون
2
روش وا زکتومی یا یس لوله در مرد از طریق 5 رای )هم اکنون مورد تصویب وزارت متبوع است و از سال۱۳۶۹ در
.برخى از مراكز بهداشتى درمائى نوسط بزشكك دوره ديده انجام ميشود. مطالعات انجام شده در کشورمان حاکی از آن است که ۴ سال پس
از انجام وازكتومى ۹۸ درصد از ردان وازکتومی شده و٩٩ درصد از همسران آنن از اجام وا کومی راضی هستند (0)
از سوی دیگر مطالعات نشان داده که معلمین مرد شهر کرمان تا قبل از درياقت آموزشهاى لازم تكرش مساعدى تسبت به وازکتومی تدارند
ازجمله ترس از عمل جراحی توس از عوارنس جسمی و اشکال در مسائل جنسی ابراز نگرانی می
(1) ولى تحقيقات
le Paes
چه در شهر کرمان و چه در خارج از کشور حاکی از آنست که آموزش به مردان نگرش آثان وا نسیت به وا کتومی
دمد( اوه
تا آنجا كه بزوهشكران إبن تحقيق اطلاع دارند و بر اساس جستجوی وسیعی که از طریق Cab :۱10 لوجستجوگر ۵
عمل آوردندمطاله ای که به تاثير أموزش بهداشت از طريق رابطين بهداشتى بر تكرش وعملکرد مردان برداخته باشد يافت نشد. لازم به
ذکر است در حال حاضر عمل واز کتومی به صورت رايكان در شهر كرمان فقط توسط مركز شهيد يا قدرت و نوسط يكك يزشكك انجام بى
شود.
صفحه 44:
تاد محر بخراهشمند است ظرات محر
يا انب حد کی وی بل لهم وخر ين حال مج
pale gh an da صجيع تف
Lag oF و زه (80009980ة) موضوع به mae aU
که یک یه نخان باه وضع نورد وه ده
با تما تون مرت موضوع رح تاد len
دناه لیم زتکی و خدمات جهافتی در ی رطان
30 تلات علوم مات
صفحه 45:
Referencing Systems
The twomost common types of referencing
systems usedare:
*° author-datesystems, suchas the Harvard
system, APA
° numericalsystems, suchas Chicagoor,
Vancouver and Footnote.
صفحه 46:
Reference Styleand
Format
1.Standardjournalarticle
More thansix authors:
Rose ME, Huerbin MB, MelickJ, Marion DW,
Palmer AM, SchidingJK,et al.
Regulation ofinterstitial excitatory
aminoacidconcentrations after
cortical contusioninjury. Brain Res.
2002!935(1-2):40-6.
صفحه 47:
Books
19. Personal author(s)
Murray PR Rosenthal KS, Kobayashi GS,Pfaller MA.
Medical microbiology. 4thed. St.Louis: Mosby!
2002.
23. Chapterina book
Meltzer PS, Kallioniemi A, Trent JM. Chromosome
alterationsin human solidtumors.In: Vogelstein
B,Kinzler KW, editors. The genetic basis of human
cancer. New York: McGraw-Hill | 2002. p.93-7173.
صفحه 48:
\ اهداف
*کلی
*جزئی ( ویژه » اختصاصی )
*کاربردی
صفحه 49:
هف كلى | 202
* هدفي که آنچه را مطالعه بطور كلي به آن دست خواهد
یافت , بیان کند.
* در قالب يك جمله و بطور رسا و قابل فهم بیان مي گردد.
۷مثال :
تعيين شیوع زخم های دهانی در مبتلایان دیابت مراجعه کننده
به بيمارستان على ابن ابی طالب (ع) در سال 4963
صفحه 50:
في که از شکستن هدف كلي به اجزا کوچکتر به دست خواهند آمد. هدف
ا ور
باید ابعاد گوناگون مسئله و عوامل كليدي متاثر كننده و یا ایجاد کننده آن را
پوشش دهند.
بايد از نظر منطقي بهم پیوسته باشند.
مثال :
تعبین شیوع زخم های دهانی در مبتلایان دیابت مراجعه کننده به بیمارستان علی ابن ابی طالب
(ع) دز سال 006 بر حسب جنس ارستان على ابن ابى طانم
يين شیوع زخم های دهانی در مبتلایان دیابت مراجعه کننده به بیما ابن ابى طالب
000TH FG) سن رمق اي اي
بین شیوع زخم های دهانی در مبتلایان دیابت مراجعه کنندهبه بیمارستان علی ابن ابیططالس
26 بر حسب نوع دیابت ؛ مدت ديابت ان على ابن
صفحه 51:
اهمیت اهداف ویژه
متمرکز ساختن مطالعه
* برآورد بودجه و زمان لازم برای اجرای طرح
* ارزیابی طرح
انتخاب متغیرها و شیوه آنالیز دادهها
صفحه 52:
خصوصیات و نگارش اهداف ویژه
* صریح. روشن و بدون ابهام
* قابل اندازه كيرى ©
* دارای زبان علمی inte
* استفاده از افعال عملی مانند تعبین»
مقایسهء محاسبه و...
صفحه 53:
هدف كاربردي
* هدفي که در رابطه با بكارگيري نتایج طرح تنظیم مي شود.
”مثال :
كزارش وضعيت بخش داخلى از نظر عفونت بيمارستاني به
مسئولين بیمارستان جهت تصمیم گيري هاي مربوطه
9
صفحه 54:
انواع اهداف- مثال
تعیین فراوانی مرگومیر داخل بیمارستانی ناشی از جراحی قلب در بیما
(ع) در سال ۱۳۸۷
1( تعیین توزیع جنسی موگومیر داخل بیمارستانی ناشی از جراحی قلب در بيمارستان على ابن
ابی طالب (ع) در سال ۱۳۸۷
۲) تعیین توزیع سنی مرگومیر داخل بیمارستانی ناشی از جراحی قلب در بیمارستان علی ابن
ابى طالب (ع) در سال ۱۳۸۷
۳) تعبین توزیع علل مرگومیر داخل بیمارستانی ناشی از جراحی قلب در بيمارستان على ابن ابى
طالب (ع) در سال ۱۳۸۷
ارایه رهنمود اجرایی جهت کاهش مرگومیر داخل بیمارستانی ناشی از جراحی قلب در
بيمارستان على ابن ابى طالب (ع)
کاهش مرگومیر داخل بیمارستانی ناشی از جراحی قلب در بيمارستان على ابن ابى طالب (ح)
(هدف نهایی)
علی ابن ابی طالب
صفحه 55:
فرضیه و سئوال
* به عنوان يك اصل :
براي هر هدف توصيفي يك سئوال و براي هر هدف تحليلي يك
فرضيه مطرح مي شود.
صفحه 56:
* پیش گويي رابطه يك یا چند عامل با مسئله مورد مطالعه مي باشد
که از طریق آزمایش علمي صحت يا سقم آن تعیین مي گردد.
* حدس عالمانه اي که بر اساس تجربه يا بررسي پيشينة موضوع
مورد بررسي توسط محقق بیان مي شود.
#مثال :
عفونت بيمارستاني در بیماران سالمند دچار سوختگي بیشتر رخ مي دهد.
صفحه 57:
0 به صورت جمله خبري بیان میشود.
. بیانگر ارتباط دو یا چند متغیر است .
-O بر اساس مطالعات با بررسي هاي قبلي بیان میشود.
باید قابلیت آزمون داشته باشد.
©- يك فرضيه خوب بايد كوتاه, رسا و قابل فهم باشد.
©- فرضيات مختلف يك طرح نبايد با يكديكر تناقض داشته باشند.
صفحه 58:
۱-اهداف کاربردی طرح
اافزایش پوشش واز کتومی از طریق آموزش با واسعه رابطین
۲ فرضيات يا سؤالات
إهش (با توجه به اهداف طرح) :
-١ نكرش اوليه بين سه ككروه با یکدیگر تفاوتی ندارد.
ير تكرش تفاونى يا يكديكر ندارتد.
۳- تاثير دو روش اطلاع رسانى در ترغيب مردان يه شركت در جلسه مشاوره با بزشكك يككسان است.(درصد مشاركت در دو كر
یکسان است )
*- تاثير دو روش اطلاع رسانى در استفيال نهابى مردان نسيت به عمل واز کتومی یکسان است.
1- دو روش اطلاع رسانى در د
صفحه 59:
سوّالات و فرضیات
؟ هدف توصیفی سك سول
؟ هدف تحلی کح )2
تعیین میانگین فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال تهرانی
میانگین فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال تهرانی چقدر است؟
تعيين ارتباط پرفشاری خون با میزان درآمد در افراد بالای ۳۰ سال تهرانى
پرفشاری خون با میزان درآمد در افراد بالای ۳۰ سال تهرانیارتباط دارد.
پرفشاری خون در افراد پردرآمد بالای ۳۰ سال تهرانی بیشتر است.
صفحه 60:
مشخصه یک فرد » شیی» یا پدیده که قابل اندازه
گیری بوده و بتواند مقادیر مختلفی را بپذیرد.
9
صفحه 61:
: انوا
نواع Dowd! >
ترتيبىرتبه لوقف 0 <
فاصله لطر صنو1 <
~ ann
صفحه 62:
انواع متغیر ها
* متغیر کمی: ون متغیری است کمبا عدد نمایش داده
حی شود. بدیهی است لین متفیر همچون تقسیم بندی
معمول در اعدادبه دو دسته متغیر گسسته و پیوسته
تقسیم خولهد شد که متفیر پیوسته مقادیر کسری را هم
مى يذيرد ولى كسسته این امکان را ندارد.
* متغیر کیفی: لین متغیری است که کیفیت صفاتبا آن
معرفی می شود.
صفحه 63:
انواع متغیر ها (از لحاظ نقش)
متترر مستتل: آن متغیری است که محقق تاثیر آن را
بر سایر متغیرها مورد سنجش قرار می دهد. به بياني
دیگرعوامل احتمالي ایجاد آن را متغیر مستقل مي
كويند. 0 ۱
a آن متغیری است که متغیر مستقل بر روى
آن اثر می کنند. به عبارت دیگر مساله همان متغیر
وابسته است زیرا بر اثر يك یا چند عامل بوجود
آمده است .
صفحه 64:
مانير زمه ا (جمعیت شناسی یا
دموگرافیک):در مطالعات بر روی جوامع انسانی
برخی متغیرهای وابسته به جمعیت حضور دارند که
سنجش آنها به نحوی مورد استفاده ما خواهد بود.
اين متغیرها خصوصیات جامعه مورد مطالعه را به
نحوه مطلوبى توصيف مى كنند يبه شناخت بهتر
موضوع كمك مي كنند
صفحه 65:
انواع متغیر ها
۱ : آن متغییری است
که بر روی رابطه علت معلولى بين دو يا جند متغير
تاثير مى كذاريد و باعث قوى يا ضعيف شدن رابطه بين
متغيررها از حد واقعى آنها مى شود.
صفحه 66:
جدول متغیرها
۷ ردیة
bY
” نقش
۲ نوع
۲ تمرف علمی | عملی
نحوه اندازه گیسری
2 واحد اندازه كيرى nfl
صفحه 67:
نوع مطالعه
اکتشافی
Case
3 برس | Reet
مشاهده اي ( 1 ۱ croggries
Sectional
Case- ۲
| ر تحليلي Conta} nor
تجربي
1
andomized Controlled 55
Trial
شبه تجربی /
صفحه 68:
\ روش اجرا
روش انجام کار
7 روش جمح آوری داده ها
صفحه 69:
Data Collection Methods
* اولیه
* ثانویه
9
صفحه 70:
۷ 005 : Primary
> محقق خود برای اولین مرتبه داده ها را جمع آوری می نماید.
> منابع شامل:
معاینات بالینی: مصاعیه ها::مضاهدات»
> فواید:
خطای اندازه گیری کم است. برای اهداف تحقیق مناسب است.
<< معایب:
هزينه بالا دارد» ممکن است ساده نباشد.
صفحه 71:
Data Collection Methods: Secondary
هنگامی که داده ها توسط دیگران و به منظوری Ba غير از هدف
مطالعه حاضر جمع آوری شده باشند.
> منابع شامل:
سوابق فردی( بهداشتی» پرسنلی)
مستندات گروهی ( داده های سرشماری » آمارهای حیاتی)
صفحه 72:
روش اجرا
۷ روش انجام کار
342
روش جمع آورى داده ها
” محاسبه حجم نمونه و روش نمونه
كيرى
”تجزيه و تحليل آمارى
v
جدول زمان بندی (گانت)
صفحه 73:
جدول زمان بندي مراحل اجرايي طرح
وقت اجرا (ماه) زمان ردیف
9 1/2 اجرایی
2 هفته ارائه طرح و تصویب 1
2 هفته تیه تجهیزات لازم 2
*هنتر|_ آموزش پرسنل اجرايي 3
3هفته | هماهنکي با آموزش و پرورش | 4
ale _ اجراي طرح 5
2 هفته ورود_داده ها به رایانه 6
2 هنته تجزیه و تحلیل دا 7
ole
تبیه کزارش نبايي
صفحه 74: